Gå til innhold

Hvorfor er det rett og rettferdig at kvinner kan ta abort å slippe unna uønsket barn når menn ikke har denne retten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var det godt sagt? Er det ikke seg selv kvinner tenker på i disse sakene når de faktisk tar slike beslutninger tross mannens ståsted? Når får menn lov til å tenke på seg selv da?

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Kvinnens kropp - kvinnes valg. Lær deg og lev med det, og tre heller på deg en kondom om du ikke vil ha barn :) Det er faktisk ikke verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der

Interessant det du sier, for tenker dere så mye på barnet dere da når dere lar det vokse opp med en far som ikke vil ha det? I think not, er vel heller babydrømmen som går i oppfyllelse.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Så du er villig til å straffe barnet fordi du verken vil bruke kondom eller ta ansvar?

Også sette kvinnen i en vanskelig situasjon, for alle kvinner jeg kjenner, ønsker ikke å ha en relasjon til en fremmed mann de neste 18 årene - og nettopp derfor er abort-tallene forholdivs høy.

Jeg personlig kan aldri noensinne tenke meg å få barn med en mann jeg ikke kjenner, for det å få et barn er en veldig personlig ting som man deler med en som betyr noe - og da betyr en som deg ingenting i denne sammenhengen.

Anonym poster: 3970590f6199a2ae17062de3726bb1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnens kropp - kvinnes valg. Lær deg og lev med det, og tre heller på deg en kondom om du ikke vil ha barn :) Det er faktisk ikke verre...

Kvinner kropp ja, kvinners barn også, derfor bør menn firtaes noe ansvar de ikke har noe de skal ha sagt i.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er villig til å straffe barnet fordi du verken vil bruke kondom eller ta ansvar?

Også sette kvinnen i en vanskelig situasjon, for alle kvinner jeg kjenner, ønsker ikke å ha en relasjon til en fremmed mann de neste 18 årene - og nettopp derfor er abort-tallene forholdivs høy.

Jeg personlig kan aldri noensinne tenke meg å få barn med en mann jeg ikke kjenner, for det å få et barn er en veldig personlig ting som man deler med en som betyr noe - og da betyr en som deg ingenting i denne sammenhengen.

Anonym poster: 3970590f6199a2ae17062de3726bb1bd

Det er kvinnen som setter barnet til livs som eventuelt straffer barnet. Nå er jeg lei dårlige argumenter og lite gjennomtenkte svar. takk for meg, dette var langt fra givende eller nyttig, men jeg er ikke overrasket.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnens kropp - kvinnes valg. Lær deg og lev med det, og tre heller på deg en kondom om du ikke vil ha barn :) Det er faktisk ikke verre...

En dag kan du nok forvente å høre "din kropp, ditt valg, du står alene" fra samfunnet, forhåpentligvis. Da vil jeg se deg smile like tilfreds :)

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Så hvordan tenker dere at dette skal bli, egentlig?

Kvinnen lurer mannen ved å ikke ta pillene, tar ikke abort, mannen fraskriver seg ansvaret.

Kvinnen går på pillen, men blir gravid likevel, tar ikke abort, mannen fraskriver seg ansvaret.

Mannen bruker kondom, den sprekker, kvinnen tar ikke abort, mannen fraskriver seg ansvaret.

Kvinnen og mannen blir enige om å bli gravide, mannen ombestemmer seg, kvinnen tar ikke abort, mannen fraskiver seg ansvaret.

Er det sånn dere tenker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner kropp ja, kvinners barn også, derfor bør menn firtaes noe ansvar de ikke har noe de skal ha sagt i.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Hvorfor ikke bare tre på deg en kondom, så er du kvitt problemet??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan tenker dere at dette skal bli, egentlig?

Kvinnen lurer mannen ved å ikke ta pillene, tar ikke abort, mannen fraskriver seg ansvaret.

Kvinnen går på pillen, men blir gravid likevel, tar ikke abort, mannen fraskriver seg ansvaret.

Mannen bruker kondom, den sprekker, kvinnen tar ikke abort, mannen fraskriver seg ansvaret.

Kvinnen og mannen blir enige om å bli gravide, mannen ombestemmer seg, kvinnen tar ikke abort, mannen fraskiver seg ansvaret.

Er det sånn dere tenker?

Du glemte et par punkt:

Kvinnen blir gravid uten prevensjon, tar abort, mannen surmuler og mener han har like stor rett til å bestemme over fosteret som kvinnen har.

Kvinnen blir gravid med prevensjon, tar abort, mannen surmuler og mener han har like stor rett til å bestemme over fosteret som kvinnen har.

Da er vel de fleste punktene dekket - mannen har ryggdekning uansett utfall, og kvinnen er den urimelige drittkjerringa.

Anonym poster: 19719049ecf59e8e1a4ebba05d7c077c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvinnen som setter barnet til livs som eventuelt straffer barnet. Nå er jeg lei dårlige argumenter og lite gjennomtenkte svar. takk for meg, dette var langt fra givende eller nyttig, men jeg er ikke overrasket.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Fint at du stikker av nå, for du har jo ingenting fornuftig av argumenter å komme med, kun sutring og ansvarsfraskrivelse.

Ha det bra, håper jeg aldri "treffer" deg igjen! :)

Anonym poster: 3970590f6199a2ae17062de3726bb1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvinnen som setter barnet til livs som eventuelt straffer barnet. Nå er jeg lei dårlige argumenter og lite gjennomtenkte svar.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Jeg klarer ikke la være å påpeke at å "sette til livs" betyr å fortære/spise/drikke noe. :blush:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke la være å påpeke at å "sette til livs" betyr å fortære/spise/drikke noe. :blush:

Det er da omtrent det kvinner gjør når de setter en uønsket unge til verden.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder også for salg av seksuelle tjenester i Norge som er tillat, men hvis noen skulle finne på å faktisk kjøpe så blir man straffet ettersom man er en ekkel gris som burde vite bedre

Å.. hvilken ironi :smilorange:

Å.. hvilken latterlig sammenligning..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dag kan du nok forvente å høre "din kropp, ditt valg, du står alene" fra samfunnet, forhåpentligvis. Da vil jeg se deg smile like tilfreds :)

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Hehe, fint at du klarte å trekke meg som person i dette da. Men da skal jeg fortelle deg en ting kjære: DET vil aldri skje meg, fordi jeg bruker prevensjon ;) Ganske lur sånn sett jeg :)

Den eneste gangen jeg ville vært enig med deg angående menns "stemme-rett" her, ville vært om du ble lurt. Ved f.eks utsagn som "Jadaaa, jeg går på p-pillen" fra jenta - og hun lyver fordi hun har lyst på barn selv. DER burde menn kunne vært med på en eventuell angjørelse... (Problemet er jo bare å bevise dette da... Ser for meg at det bare ville blitt ord mot ord?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å.. hvilken latterlig sammenligning..

Det er intet problem med prostitusjon i Norge... så lenge ingen kjøper vel og merke. Angående dette femidom så beksytter den bedre mot bl.a. kjønnsvorter enn en kondom, så... hvorfor overlater så mange kvinner ansvaret for sin egen helse og velvære til menn som dere sier er så unansvarlig :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruk kondom sier dere. Men en gravid kvinne trenger ikke det, for hun har nemlig RETTEN til abort! En kvinne som finner ut at hun ikke vil ha barnet får støtte og hjelp til å slippe det - en mann får beskjed om at han selv ikke brukte kondom og plent må ta konsekvensene. Hvor er rettferdigheten?!?!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Har en viss følelse av at dette er den forsmådde 26-åringen som er forbannet fordi pulevenninna på 16 nå er gravid og vil beholde. Dette har en sammenheng med at jenter selv skal få bestemme over sin egen kropp - på samme måte som at du selv bestemte deg for å hoppe til sengs med henne. Hva om det skulle være slik at jenter skulle kunne bestemme om vi skulle kastreres eller ikke?

Det bør ikke komme som et sjokk at ei jente kan bli gravid. Du kan være sur hvis det er slik at hun har "lurt" deg - men hvorfor stolte du i utgangspunktet på ei jente som nesten er et barn? Hun har ikke lov til å stemme eller kjøre bil - og det er en god grunn til dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ærlig talt du kjære mann har et ansvar for å tre på deg en kondom om du ikke vil bli far! du skal ikke høre på kvinnen, du kan bli lurt ja, sier ikke at det er bra, men vær så snill ta ansvar for deg selv uansett, hadde jeg vært mann og ikke ville blitt pappa hadde jeg tredd på meg en kondom UANSETT fordi det er ditt ansvar!!! om du ikke har lyst å bli far!! dermed basta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Det er intet problem med prostitusjon i Norge... så lenge ingen kjøper vel og merke. Angående dette femidom så beksytter den bedre mot bl.a. kjønnsvorter enn en kondom, så... hvorfor overlater så mange kvinner ansvaret for sin egen helse og velvære til menn som dere sier er så unansvarlig :klo:

Si meg, er du så tett i pappen som du fremstår her? Vi snakker ikke om kjønnssykdommer her, vi snakker om graviditet. Kvinner har opptil flere måter å forhindre en graviditet på, dere menn har en. Valget er jo veldig enkelt for dere. Det skulle ikke være så vanskelig å hindre en uønsket graviditet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
hadde jeg vært mann og ikke ville blitt pappa hadde jeg tredd på meg en kondom UANSETT fordi det er ditt ansvar!!! om du ikke har lyst å bli far!! dermed basta!!

..men som kvinne hadde du ikke brukt femidom... er ikke det litt selvmotsigende? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...