Kakaoen Skrevet 21. februar 2013 #541 Del Skrevet 21. februar 2013 Hei og hå Koser du deg med permisjon?? Har vært stille her noen dager nå. Sånt blir jeg jo kjempenysgjerrig av Håper alt er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #542 Del Skrevet 22. februar 2013 Du har virkelig ikke lenge igjen nå Tina! Når var terminen igjen? Skjønner du og samboeren din har samme tankegang som vi i huset her har. Tenkte å ta en dag der vi lager mat til hverandre etter litt inspo fra tven, bare en 3-retters. Hellstrøm har mye gode oppskrifter, men samtidig så er mye av det han lager ganske likt. Termin 10. mars - om bare to uker(!) :-D Regner med at jeg kommer til å gå over, men er forberedt på at hun kommer allerede:-) Jeg og mannen var ute og gjorde siste innkjøp i dag, bare småtteri, men greit å ha gjort. Og nå er fødebagen i bilen når vi er i huset vårt på landet. Første episode i "Tina inviterer Tøffen" er gjennomført. Mannen skrøt som vanlig av maten, men syns han var litt knepen på poenggivingen, regner med han er taktisk ift. egne poeng senere;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #543 Del Skrevet 22. februar 2013 Hei og hå Koser du deg med permisjon?? Har vært stille her noen dager nå. Sånt blir jeg jo kjempenysgjerrig av Håper alt er bra Alt er bra! Har bare prøvd å aktivisere meg litt med andre ting enn sofa og KG;-) Kjenner jeg trenger å gjøre noe, blir litt kjedelig i lengden å se på tv. Har jo blitt en del av det etter at bekkenløsninga kom. Så har brukt dagene til diverse prosjekter, besøk og annen aktivitet som er gravid- og bekkenvennlig. Har akkurat lagd ferdig en vognpose - litt eklet og litt sydd. Skrytebilde kommer staks;-) Tror ikke vesla har tenkt å komme på en god stund ennå, men kjenner at kroppen har begynt å forberede seg. Har begynt å kjenne litt murringer og forsiktige knip som jeg ikke har kjent før. Kommer gjerne på kvelden. Og har vært litt småkvalm enkelte kvelder. Kroppen brygger nok på noe;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #544 Del Skrevet 22. februar 2013 Skrytebilde: Vognpose. Heklet "utenpåstoff", flis til for, og tynn dyne til fyll. Dyna kan fjernes når det er varmere i været:-) Det blir nok siste håndarbeidsprosjekt (bortsett fra sysmaskin) før vesla kommer, den derre karpaltunnelhånda mi egner seg ikke for småfikling:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. februar 2013 #545 Del Skrevet 23. februar 2013 Kjempefin pose Flink du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. februar 2013 #546 Del Skrevet 26. februar 2013 Kjempefin vognpose, Tina! Dærsken, du er flink! Tenk, nå nærmer det seg virkelig for dere, altså.. Oioi!! Høres ut som kroppen din er inne i siste forberedelsesrunde, ja. Var slik jeg følte meg også Små-kvalm, sterkere kynnere og små "knip" om du sier. Har du noen tanker rundt fødselen nå som det nærmer seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #547 Del Skrevet 26. februar 2013 Kjempefin vognpose, Tina! Dærsken, du er flink! Tenk, nå nærmer det seg virkelig for dere, altså.. Oioi!! Høres ut som kroppen din er inne i siste forberedelsesrunde, ja. Var slik jeg følte meg også Små-kvalm, sterkere kynnere og små "knip" om du sier. Har du noen tanker rundt fødselen nå som det nærmer seg? Har ikke planlagt noe i detalj, men har prøvd å lese om alt mulig, slik at jeg er forberedt på det meste. Jeg har trua på at jeg er en fødemaskin, så dette må gå bra;-) det jeg er mest "redd" for, er følelsen av å miste kontroll, evt. Panikk, og derfor jeg prøver å hente inn litt kunnskap. Tror det kan normalisere det meste, og unngå panikk selv om det skulle bli litt damatisk. Håper på fin og problemfri fødsel der jeg kan duppe i badekaret og slippe epidural, men er forberedt på tøffere tak og ta det meste av smertestillende hvis det måtte bli nødvendig. Satser på at personellet på fødeavdelingen har kontroll og anbefaler meg det som er til barnets og mitt beste:-) Nå er mannen på reise frem til torsdag, så vesla får holde seg i magehuset noen dager til. Etter det må hun bare komme når det passer;-) Men jeg har ikke fått ventesyken ennå:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. februar 2013 #548 Del Skrevet 27. februar 2013 Så fin vognpose! Jeg ble skikkelig inspirert av posen din og planlegger å lage en selv, dog uten heklingen. Hekling og strikking er definitivt ikke på min merittliste. Jeg også velger å være positiv og tenke at jeg er den fødte fødemaskin Bedre å være naiv inntil det motsatte er bevist enn å være nervøs og redd tenker nå jeg. Ellers er jeg også forberedt på å ta i mot det som er av smertelindring, og har ingen forestilling om at jeg ikke skal ha Epidural feks. Det jeg er mest redd for er at det skal ende med keisersnitt, det vil jeg helst unngå. Ellers, hvordan er formen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 27. februar 2013 #549 Del Skrevet 27. februar 2013 Wow, her nærmer det seg med stormskritt! Godt du ikke har fått ventesyken, da går vel tida i sneglefart. Super innstilling du har til fødselen, og å innhente informasjon på forhånd er jo alltid lurt. Jeg har lest om fødsel, sett på fødeprogrammer osv i lang tid, begynte lenge før jeg ble gravid. Men nå må jeg kanskje revurdere alt, da snuppa fortsatt ligger i seteleie....Håper virkelig hun snur seg av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #550 Del Skrevet 28. februar 2013 Så fin vognpose! Jeg ble skikkelig inspirert av posen din og planlegger å lage en selv, dog uten heklingen. Hekling og strikking er definitivt ikke på min merittliste. Jeg også velger å være positiv og tenke at jeg er den fødte fødemaskin Bedre å være naiv inntil det motsatte er bevist enn å være nervøs og redd tenker nå jeg. Ellers er jeg også forberedt på å ta i mot det som er av smertelindring, og har ingen forestilling om at jeg ikke skal ha Epidural feks. Det jeg er mest redd for er at det skal ende med keisersnitt, det vil jeg helst unngå. Ellers, hvordan er formen? Ja, heklinga kan man hoppe over, jeg trengte bare noe tidkrevende arbeid mens jeg lå i sofaen min, hehe;-) Har fått litt dilla på sying nå, det går jo såå fort! Må jakte litt på prosjekter, mønster og stoff. Neste prosjekt tror jeg blir en "sovepose" til vesla, har mønster, men mangler stoff foreløpig. Formen er strålende! Syns nesten den blir bedre og bedre og...? Bekkenet er faktisk mer stabilt(!), og energien er på topp. Føler meg nesten litt bortskjemt;-) Det jeg ser mest frem til ift. kropp og form er faktisk å få normale hender etter fødselen. Pga. karpal-tunnelsyndrom er de litt handikappa. Men det er virkelig ikke noen stor plage, så da skjønner du hvorfor jeg føler meg heldig og bortskjemt;-) og i natt sov jeg 6 timer sammenhengende! Det er rekord på flere måneder. Skjønte ingenting jeg da jeg våkna, gikk på do og sov et par timer til:-D Pleier normalt å våkne hver 2./3. time, så det var luksus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. februar 2013 #551 Del Skrevet 28. februar 2013 Ja, heklinga kan man hoppe over, jeg trengte bare noe tidkrevende arbeid mens jeg lå i sofaen min, hehe;-) Har fått litt dilla på sying nå, det går jo såå fort! Må jakte litt på prosjekter, mønster og stoff. Neste prosjekt tror jeg blir en "sovepose" til vesla, har mønster, men mangler stoff foreløpig. Formen er strålende! Syns nesten den blir bedre og bedre og...? Bekkenet er faktisk mer stabilt(!), og energien er på topp. Føler meg nesten litt bortskjemt;-) Det jeg ser mest frem til ift. kropp og form er faktisk å få normale hender etter fødselen. Pga. karpal-tunnelsyndrom er de litt handikappa. Men det er virkelig ikke noen stor plage, så da skjønner du hvorfor jeg føler meg heldig og bortskjemt;-) og i natt sov jeg 6 timer sammenhengende! Det er rekord på flere måneder. Skjønte ingenting jeg da jeg våkna, gikk på do og sov et par timer til:-D Pleier normalt å våkne hver 2./3. time, så det var luksus. Ifht stoffer kan jeg tipse om Panduro. Der har de mye fint sammenlignet med andre sybutikker, iallefall i Oslo-området. Så bra formen er fin! Formen er fin her også - bare jeg husker at jeg er høygravid Har en tendens til å fylle opp dagene med alt for mye, med det resultat at jeg ligger som et slakt når klokka er halv åtte på kvelden. Men det er et luksusproblem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #552 Del Skrevet 28. februar 2013 Wow, her nærmer det seg med stormskritt! Godt du ikke har fått ventesyken, da går vel tida i sneglefart. Super innstilling du har til fødselen, og å innhente informasjon på forhånd er jo alltid lurt. Jeg har lest om fødsel, sett på fødeprogrammer osv i lang tid, begynte lenge før jeg ble gravid. Men nå må jeg kanskje revurdere alt, da snuppa fortsatt ligger i seteleie....Håper virkelig hun snur seg av seg selv. Informasjonshentingen tenker jeg mer for å vite om at mye er "normalt", lettere å takle uforutsette hendelser da, tenker jeg. Er egentlig ikke så opptatt av å vite masse faktadetaljer. Vil bare unngå panikk, jeg, hehe;-) Seteleie, ja, da blir det litt andre vurderinger. Har dere sett på alternativer? Snuing? Fått målt bekkenstørrelse etc? Var faktisk litt forberedt på at det ble seteleie her og, fordi 3 av 4 av mine nieser/nevøer har ligget i seteleie. Men vesla her snudde seg for mange uker siden, så slapp å ta de vurderingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #553 Del Skrevet 28. februar 2013 Ifht stoffer kan jeg tipse om Panduro. Der har de mye fint sammenlignet med andre sybutikker, iallefall i Oslo-området. Så bra formen er fin! Formen er fin her også - bare jeg husker at jeg er høygravid Har en tendens til å fylle opp dagene med alt for mye, med det resultat at jeg ligger som et slakt når klokka er halv åtte på kvelden. Men det er et luksusproblem! Takk for tips! Har ikke panduro her, liten by... Men skal sjekke om jeg finner noe på nett:-) stoff og stil på nett har jeg prøvd, og det virka bra. Men savner å ta og kjenne på stoffene før jeg kjøper de. Her i byen har vi kun en stoffbutikk, og de har bare "kiltestoffer" i sånn litt hard bomull... Husker jeg sydde mye i 12årsalderen(!), og da var det maaange stoffbutikker. Hva skjedde med de?? Ingen som syr lengre tydeligvis.. Hehe, ja kjenner til det med å fylle opp dagene litt for mye, ja;-) Vi er tross alt høygravide som du sier! Denne uka har faktisk vært et race. Men i morgen har jeg ingen planer, og det blir deilig:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. februar 2013 #554 Del Skrevet 28. februar 2013 Nei nå altså Tina. Det er ikke lenge igjen her! Gud dette blir spennende. Veldig fin vognpose, du har jo vært kjempeflink! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. februar 2013 #555 Del Skrevet 28. februar 2013 Så gøy å sy. Jeg skal prøve meg på å sy en saccosekk til mini Har ikke sydd siden ungdomskolen, untatt å sy igjen hull og å legge opp buksene mine Så blir spennende. Stoff å stil har mye fint Er heldig og de har det her i byen så jeg kan se godt på stoffene Snart babytid Og så bra tegn at bekkenet er bedre. Betyr sikkert at ho ligger med hodet godt nedi bekkenet og "holder det på plass" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 28. februar 2013 #556 Del Skrevet 28. februar 2013 SÅ godt å høre at ting virker mere stabilt! Jeg syntes også at de siste ukene var de beste i grunn. Hodet til Emil virket som en propp i bekkenet slik at bekkenløsninga ble litt bedre Hurra for at ting går så fint! Snart er du mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. februar 2013 #557 Del Skrevet 28. februar 2013 Informasjonshentingen tenker jeg mer for å vite om at mye er "normalt", lettere å takle uforutsette hendelser da, tenker jeg. Er egentlig ikke så opptatt av å vite masse faktadetaljer. Vil bare unngå panikk, jeg, hehe;-) Seteleie, ja, da blir det litt andre vurderinger. Har dere sett på alternativer? Snuing? Fått målt bekkenstørrelse etc? Var faktisk litt forberedt på at det ble seteleie her og, fordi 3 av 4 av mine nieser/nevøer har ligget i seteleie. Men vesla her snudde seg for mange uker siden, så slapp å ta de vurderingene. Jeg skal til jordmor på tirsdag, og hvis det fortsatt er seteleie da begynner vi vel å se på alternativer. Man prøver visst ikke snuing før etter uke 37 såvidt jeg har skjønt. Syns ihvertfall ikke noe om å ha en setefødsel som førstegangsfødende, men nå er jo ikke keisersnitt ønskelig heller....Jeg prøver å ikke bekymre meg for mye, hun kan jo fortsatt snu seg inni der. Hvordan gikk det i de tilfellene med setefødsler i familien din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #558 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg skal til jordmor på tirsdag, og hvis det fortsatt er seteleie da begynner vi vel å se på alternativer. Man prøver visst ikke snuing før etter uke 37 såvidt jeg har skjønt. Syns ihvertfall ikke noe om å ha en setefødsel som førstegangsfødende, men nå er jo ikke keisersnitt ønskelig heller....Jeg prøver å ikke bekymre meg for mye, hun kan jo fortsatt snu seg inni der. Hvordan gikk det i de tilfellene med setefødsler i familien din? På ene søstern målte de bekkenet til å være for smalt, så da ble det planlagt keisersnitt. På andre søstern var det tvillinger. Det var planlagt vanlig fødsel, og ønsket fra morens side. Men tvillingene var så store og voksne at musklene i livmora var ødelagt, kom ikke skikkelige rier, ble ikke nok rett og slett. Så da ble det KS der og. Men helt udramatisk da:-) De vet nok hva de gjør og kan gi deg råd ift. Hva som er best for deg og barnet:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #559 Del Skrevet 28. februar 2013 Nei nå altså Tina. Det er ikke lenge igjen her! Gud dette blir spennende. Veldig fin vognpose, du har jo vært kjempeflink! Ja, i teorien kan det jo skje når som helst:-) Mannen ringte hjem i dag (han er på reise) og fortalta han måtte bli en dag ekstra for at jobben fikk besøk av en minister, så hvis jeg fikk rier i natt, måtte jeg bare knipe igjen, hehe Så gøy å sy. Jeg skal prøve meg på å sy en saccosekk til mini Har ikke sydd siden ungdomskolen, untatt å sy igjen hull og å legge opp buksene mine Så blir spennende. Stoff å stil har mye fint Er heldig og de har det her i byen så jeg kan se godt på stoffene Snart babytid Og så bra tegn at bekkenet er bedre. Betyr sikkert at ho ligger med hodet godt nedi bekkenet og "holder det på plass" Har ikke sydd siden jeg var 13år jeg heller! Men da sydde jeg myye, og jeg hadde visst ikke glemt gamle kunster;-) SÅ godt å høre at ting virker mere stabilt! Jeg syntes også at de siste ukene var de beste i grunn. Hodet til Emil virket som en propp i bekkenet slik at bekkenløsninga ble litt bedre Hurra for at ting går så fint! Snart er du mamma Ja, er det ikke rart. Stikk i strid med alle advarsler jeg har fått. Manuellterapauten mente jo at jeg om til å ende opp med krykker, og legen også forventet at det kom til å bli verre og verre. Så jeg er bare kjempeglad! I dag har jeg til og med gått turer med bikkja. 2*500 m(!). Det er rekord på månedsvis, hehe. Det var ikke heelt smertefritt, men det var ikke krise heller;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #560 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) I går kveld prøvde jeg faktisk å ringe føden. Ikke noe fødsel på gang altså. Men har de siste dagene kjent mindre bevegelser. Vet jo at mot slutten så blir det veldig trangt inni der, men i går var det alt for lite bevegelser syns jeg. Kjente ingenting på formiddagen. Lagde meg en "slush" med grapefruktjuice og knuste isbiter og la meg på sofaen og hev innpå. Da våknet hun:-) Men så var det helt rolig igjen hele dagen. I 17-tida begynte jeg å bli litt urolig igjen og masserte magen for å provosere frem litt bevelgelser. Fikk noen sløve svar før det ble stille igjen. Dskuterte det litt med mamma og vi ble enige om at jeg ringer føden for å be om råd. Prøvde å ringe et par ganger uten at de svarte, så tenkte å ringe tilbake litt senere. Men da hadde visst vesla bestemt seg for å ikke lure meg lengre og satt i gang full dans inni der;-) Med kjempekrefter;-) Så da ringte jeg ikke tilbake til føden...:-) I natt har jeg kjent bevegelser nå og da, så i dag er jeg ikke urolig:-) Men merkelig at jeg ikke skulle komme gjennom på tlf til føden da? Tenker hvis det hadde vært en skikkelig hastesituasjon? Endret 1. mars 2013 av Tina_O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå