My84 Skrevet 29. november 2012 #341 Del Skrevet 29. november 2012 Så fin mage du har! Koselig å lese listen din. Supert å ha vogn i boks også da! Må sjekke ut Brio Happy jeg også... Jeg har ikke fått besøk av puppeguden ennå, urettferdig!! Det kommer vel før eller senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 29. november 2012 #342 Del Skrevet 29. november 2012 Er det ikke stas med litt plutselig puppestørrelse, da? Her har de nemlig ikke vokst noe særlig i det hele tatt.. Bare pittelitt innen uke 12.. Dere, heldiggriser *fnise* Ha en fin dag, Tina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 30. november 2012 Forfatter #343 Del Skrevet 30. november 2012 Sender herved over puppeguden til My og Nuttapia, her har han nemlig gjort jobben sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. november 2012 #344 Del Skrevet 30. november 2012 Sender herved over puppeguden til My og Nuttapia, her har han nemlig gjort jobben sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 30. november 2012 Forfatter #345 Del Skrevet 30. november 2012 Nå kommer et bittelite klageinnleg.... Har det egentlig bra asså, men hjelper å klage litt:-) Vel, får litt dårlig samvittighet av å klage på at litjpia er aktiv inni magen, men det går litt ut over søvnen for tiden. Det var fullt sirkus da jeg la meg og frem til 01. Sov et par timer og så var det på an i gjen. Kjekt å kjenne mye liv, men trenger virkelig søvnen min nå. Er fullt kjør på jobb, lange dager og litt kaos. Akkurat nå "rømmer" jeg litt inn i KG, da... Trodde jeg skulle få det litt roligere nå, men klarer ikke å komme meg unna, og det sliter litt nå, kjenner jeg. Alle sier jeg må ta det med ro og tenke på meg selv og barnet, men jeg er liksom innsnøra, og kommer meg ikke ut av det. Og nå må jeg faktisk innse at jeg har fått bekkenløsning. Har funnet alle slags unnskyldninger for at det er noe annet jeg kjenner, at jeg er bare litt støl, eller sittet for lenge i ro, men nå holder ikke unnskyldningene mine lengre. Jeg har vondt når jeg går, vondt når jeg sitter og vondt når jeg ligger og skal sove. Og på toppen av alt, skal mannen reise vekk i helga! Han har vært borte hele uka, kom hjem en snartur i går kveld, reiste i dag, kommer hjem en snartur på mandag, så reiser han igjen, og når han kommer hjem er jeg bortreist. buhu.... Jeg vil ha kjæresten min her :hjerte: Men: har to store lyspunkt for helga!! 1) Skal passe tantebarnet mitt i dag. Hun er litt over 2 år, og verdens nydeligste!! Vi skal pynte pepperkakehus. Klarer nesten ikke vente til å hente henne i barnehagen i dag :hjerte: 2) I morgen får jeg besøk av venninner og vi skal ha "juleverksted". Blir litt pusling med julesnop osv, men egentlig er det bare en unnskyldning for å ha en sosial kveld;-) Så jeg har det da slettes ikke verst :biggrin: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. november 2012 #346 Del Skrevet 30. november 2012 Gratulerer med 26 uker!! Klart du kan klage litt, Tina! Ta tak i bekkenløsninga så fort du kan Ikke bli verre!! Og bebissen blir jo større, og det samme gjør du, så ukene fremover blir uten tvil tyngre. Det vet du jo. Men det er fort gjort å glemme begrensningene, ikke gjør mye om gangen. Be om tilrettelegging, i den grad du kan få det. Du har 14 uker igjen, det er viktig å ta vare på seg selv, for den tyngste veien kommer nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 30. november 2012 #347 Del Skrevet 30. november 2012 Har det veldig hektisk på jobb om dagen selv, så skjønner hva du mener. Alle sier jeg må passe på meg selv, ikke stresse osv osv osv, men det hjelper ikke det når arbeidsmengden er stor og sjefen ikke tilrettelegger. Så jeg burde jo egentlig ikke bruke noe tid på KG Men en pause i ny og ne må jeg jo ha Du er i det minste heldig som tilrettelegging i sikte, her ser det ut til at det blir fullt kjør frem til jeg kommer med sykemelding. Så nå må jeg bare jage vekk tankene om at sykemelding er nederlag, for jeg kjenner at jeg ikke takler stress så godt som før, og hvis det fortsetter sånn som det er nå er det den veien det bærer. Kjedelig med bekkenløsning da Hvordan føles det? Har litt vondter her og der jeg også, men er usikker på om det "kvalifiserer" til bekkenløsning. Høres ut som du har en topp helg foran deg! Juleverksted og pepperkakepynting med 2-åring Julen er en fantastisk tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 30. november 2012 #348 Del Skrevet 30. november 2012 Kom deg til legen og få henvisning til fysio søta Bekkenløsninga får du alltids bukt med, så flink som du er Lykke til med en ensom og trist helg (?) Men det blir nok også fantastisk deilig å ha uken med han etterpå da gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #349 Del Skrevet 1. desember 2012 Hvordan tar man tak i bekkenløsning da? Er det noe man kan gjøre for å bli bedre foruten å trene? Føler egentlig jeg har gjort det jeg kan for å forebygge, tenker på trening og aktivitet. Men kanskje det trengs litt mer spesifikk trening? Søstersen mente varme var bra. Ulltruser og varmt bad...? Skal surfe litt på nettet og få litt tips:-) Blir ikke ensom og trist helg, da, selv om mannen er borte:-) Er i overkant glad i familien og vennene mine, så at mannen er borte er bare en mulighet til å se de ekstra mye;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 1. desember 2012 #350 Del Skrevet 1. desember 2012 Hvordan tar man tak i bekkenløsning da? Er det noe man kan gjøre for å bli bedre foruten å trene? Føler egentlig jeg har gjort det jeg kan for å forebygge, tenker på trening og aktivitet. Men kanskje det trengs litt mer spesifikk trening? Søstersen mente varme var bra. Ulltruser og varmt bad...? Skal surfe litt på nettet og få litt tips:-) Blir ikke ensom og trist helg, da, selv om mannen er borte:-) Er i overkant glad i familien og vennene mine, så at mannen er borte er bare en mulighet til å se de ekstra mye;-) Trengs nok spesifikk trening ja Enkelte øvelser, hvordan man står, går og er i hverdagen har mye å si for hvordan man hindrer det i å bli værre/for gæli... Massevis man kan og skal gjøre Bare pass på å finne en fysio som er spesialisert på bekkenløsning. En "vanlig" fysio har ikke den nødvendige kunnskapen.... Kos deg i helga da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #351 Del Skrevet 1. desember 2012 Trengs nok spesifikk trening ja Enkelte øvelser, hvordan man står, går og er i hverdagen har mye å si for hvordan man hindrer det i å bli værre/for gæli... Massevis man kan og skal gjøre Bare pass på å finne en fysio som er spesialisert på bekkenløsning. En "vanlig" fysio har ikke den nødvendige kunnskapen.... Kos deg i helga da Ok, takk for tips:-) blir nok kanskje en tur til legen da, ja... Vet jo at jeg ikke har mye å klage på, fungerer jo greit i hverdagen ennå. Men det går utover søvnen.. Og jeg må innrømme at jeg blir litt frustrert når jeg ikke kan være aktiv, det betyr nok en del for min livskvalitet. Så sikkert greit å få bukt med det:-) Vel nå skal jeg avgårde på treningssenter, er ikke det samme som å ta seg en tur på fjellet, men myye bedre enn ingenting:-D litt sykling, litt roing og litt styrke gjør nok godt. Goood helg allesammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #352 Del Skrevet 3. desember 2012 ohh, mer klaging - warning! Dårlig dag i dag... Har hatt bekkenvondt hele helga. I natt var det ekstra ille, og har sovet ca en time. Tenkte myye i løpet av natta. Ikke fått skikkelig hvilt meg eller sovet i helga heller, så energien er under bunn. Hjernen funker ikke, har skikkelig hodepine, klarer ikke sitte skikkelig. Blir lang dag på jobb i dag - til kl 21. Og har deadline i dag, som jeg ikke klarer. Skulle gjøre det i helga, men har ikke hatt overskudd. Ga beskjed til mottaker om at det blir dårlig levering... Nederlag! Det er ikke meg i det hele tatt, å ta på meg en oppgave, og så ikke klare å levere. Har bestilt time hos legen i morgen. Trenger hjelp til tilrettelegging og trening, og må diskutere med legen ang. muligheter. Jeg har ikke mulighet til å bli sykmeldt heller, men kanskje delvis så jeg får litt avlastning inntil behandling begynner å hjelpe? Og vil være lettere å si på jobben at jeg ikke kan ta på meg, eller trenger avlastning, hvis jeg har en delvis sykemelding. Hva skjedde?! Fra toppform til å føle meg totalt vrak...! På no time... Jeg så liksom for meg at jeg skulle være superpregnantwoman frem til fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. desember 2012 #353 Del Skrevet 3. desember 2012 Søte Tina, skjønner at du er frustrert!! Tror den lege-turen er smart, jeg. Også håper jeg virkelig at du/jobben/legen får til en slik tilrettelegging at du kan føle deg uthvilt og bli bedre. Høres ut som du har en veldig krevende jobb - hvordan er det å jobbe hjemmefra? Kanskje du har pushet deg for lenge, kanskje ta noen dager fri og kjenne om det hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 3. desember 2012 #354 Del Skrevet 3. desember 2012 Uff, så kjipt med bekkenløsning Henger meg på Nuttapia, tror det kunne vært lurt med et par sykedager i første omgang, og hvis du da klarer å bygge deg opp litt overskudd så kan du jo gå tilbake i full jobb igjen. Hvis ikke så er det nok ikke så dumt med en gradert sykemelding så du får en litt lettere hverdag. Jeg husker jordmor sa til meg når jeg var på kontroll forrige gang at jeg skulle ringe henne hvis formen ble dårligere, for det er få ting som kan snu så fort som formen hos en gravid dame Ellers så synes jeg du skal legge flink-pike-syndromet på hylla og lytte til kroppen. Det er ingen som takker deg hvis du sliter deg ut! Sender over en god-bedring-klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #355 Del Skrevet 4. desember 2012 Søte Tina, skjønner at du er frustrert!! Tror den lege-turen er smart, jeg. Også håper jeg virkelig at du/jobben/legen får til en slik tilrettelegging at du kan føle deg uthvilt og bli bedre. Høres ut som du har en veldig krevende jobb - hvordan er det å jobbe hjemmefra? Kanskje du har pushet deg for lenge, kanskje ta noen dager fri og kjenne om det hjelper? Ja, skal bli godt å få snakka med legen, er virkelig motivert for å gjøre det jeg kan for å bli bedre. Tenker en del på det med tilrettelegging, men skjønner egentlig ikke helt hvordan det skal tilrettelegges, bortsett fra mindre press og stress. Men kan hende legen har noen forslag:-) Det er virkelig ikke motstand mot tilrettelegging på jobben, så det er ikke det det står på. Jobber av og til hjemmefra, men det er for å få "fred" - for å jobbe konsentrert. Er man på kontoret, er det x antall personer innom med forespørsler hver dag, slipper litt det når jeg er hjemme, men det er jo en del av jobben min da, så kan ikke sitte hjemme hver dag;-) Tror det sitter mest oppi hodet mitt - jeg må være "kynisk" nok til å si nei, og til å gi andre ansvaret. Det er vel enklere sagt en gjort...:-) Uff, så kjipt med bekkenløsning Henger meg på Nuttapia, tror det kunne vært lurt med et par sykedager i første omgang, og hvis du da klarer å bygge deg opp litt overskudd så kan du jo gå tilbake i full jobb igjen. Hvis ikke så er det nok ikke så dumt med en gradert sykemelding så du får en litt lettere hverdag. Jeg husker jordmor sa til meg når jeg var på kontroll forrige gang at jeg skulle ringe henne hvis formen ble dårligere, for det er få ting som kan snu så fort som formen hos en gravid dame Ellers så synes jeg du skal legge flink-pike-syndromet på hylla og lytte til kroppen. Det er ingen som takker deg hvis du sliter deg ut! Sender over en god-bedring-klem Ehhh, flink-pike-syndrom.... føler meg kanskje litt truffet der, ja. Og du har helt rett - det er ingen som takker meg om jeg sliter meg ut. Hmmm. Fikk litt å tenke på der. --------------------------- Men i natt har jeg sovet!! Hurra! Rart hvor mye lysere livet er når man har fått søvn:-D Og skal til legen og sannsynligvis få litt hjelp i dag. Og så skal jeg treffe gode venninner og ta fotbehandling og spa etter jobb. Wee! Noen som sa svingende humør og form?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #356 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Oppdatering etter legebesøk: - Fått henvisning til en fysioterapaut/manuellterapaut som er ekspert på bekkenløsning - veldig bra. Det er visst litt ventetid der, men hun skulle se om hun fikk prioritere meg. Hvis jeg må vente lenge, er jo litt av vitsen borte, men da kan jeg vurdere annen fysioterapaut. - Bekkenbelte - jada. Eller hold-in-truse som en kollega kalte den;-) Kjenner at det er støtte, det gjør fortsatt vondt, men det kan kanskje avlaste om dagen slik at det ikke vil gjøre like vondt om natta eller neste dag. - Holde meg i ro... det er lett...! Men må vel bare skru om hodet littegranne. Har allerede avtalt med mannen om at alle planer for helga avlyses, og at vi skal late oss hjemme;-) Mannen har godt av det han også, så han var helt enig:-) - 50% sykmeldt frem til jul. Tviler på at jeg får til det, men kjente det ble litt lettere å be om hjelp til å ta over oppgaver nå. Og da får jeg litt roligere dager. Og kan f.eks. sove lengre om jeg har hatt en dårlig natt. Og hvis fysio hjelper og jeg får orden på søvnen, kan jeg jobbe normalt etter jul. Så - klar for å ta tak:-) Takk for støtte dere, hjelper å få litt innspill fra siden:-) Endret 4. desember 2012 av Tina_O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. desember 2012 #357 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Så bra at legen tok det på alvor! Håper du får time fort hos fysioterapeut da. Her hvor jeg bor er det typisk at man får time et par uker etter at man har født, så det funker jo litt dårlig. Dere får late dere hjemme med god samvittighet i helga. Endret 4. desember 2012 av My84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 #358 Del Skrevet 4. desember 2012 Kjempeba at du tok tak, og at både du og legen ser dine behov. Håper at noen roligere dager gjør bekkenet ditt bedre. Slik er det iallfall her i gården. Høres fantastisk ut med en rolig helg, Tina. Deilig å pleie seg selv, bebissen og kjærligheten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #359 Del Skrevet 5. desember 2012 Så bra at legen tok det på alvor! Håper du får time fort hos fysioterapeut da. Her hvor jeg bor er det typisk at man får time et par uker etter at man har født, så det funker jo litt dårlig. Dere får late dere hjemme med god samvittighet i helga. Ja, legen er veldig bra, han vet vel også at jeg ikke kommer hvis det ikke er noe:-) Ja, kan bli litt ventetid på fysio, men ba de sjekke mulighetene, så kan jeg bestille hos noen andre hvis det er lang ventetid. Jeg er litt utålmodig;-) Kjempeba at du tok tak, og at både du og legen ser dine behov. Håper at noen roligere dager gjør bekkenet ditt bedre. Slik er det iallfall her i gården. Høres fantastisk ut med en rolig helg, Tina. Deilig å pleie seg selv, bebissen og kjærligheten Tror rolige dager er bra, ja, men blir så rastløs! Trenger å bevege meg, men det straffer seg. Men jeg kommer nok inn i en rolig rytme etterhvert;-) i dag gikk jeg hjem fra jobb kl 14:00:-D har bare slappet av siden;-) Gleeeeder meg til helga til jeg ser mannen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. desember 2012 #360 Del Skrevet 5. desember 2012 Skjønner godt at du blir utålmodig på å vente på timen. Man vil jo ta problemet før det blir for ille, og blir det ille er det ikke så lett å kose seg med svangerskapet. Allerede nå merker jeg at når jeg får vondt i bekkene blir jeg sur og da kommer det noen stygge gloser. Idag har jeg feks holdt meg hjemme pga en tur på shopping igår tok knekken. Alt må virkelig planlegges nøye! Heldig du er som får se han snart. Har han vært lenge borte denne gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå