Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jepp, oppgitt er ordet.. Jeg har en skikkelig kjip dag i dag, sånn ifht NAV og arbeidsgiver. La meg se om jeg kan sammenfatte dette: Måneden før jeg ble sykemeldt så rakk jeg bare å jobbe 2 uker, for jeg hadde 2 uker ferie i begynnelsen av måneden. Så når jeg da ble sykemeldt så ble de siste 4 ukene mine lagt til grunn for sykepengegrunnlaget, altså den måneden jeg hadde 2 uker fri. Dette klaget jeg inn til NAV, med begrunnelse om at jeg egentlig tjener over dobbelt så mye -både på kontrakten min og i tidligere lønnsslipper- men der var det ikke noe kjære mor. Sjefen hadde kun sendt inn inntektsopplysninger for de siste 4 ukene, altså juli måned og det var ifølge NAV rett. Så da sitter jeg her.. Vært sykemeldt i 2 mnd og levd på halv lønn. Dét er ikke fett.

Så nå må jeg få legen til å friskmelde meg helt, for å så jobbe alt jeg kan i 4 uker. Legen kommer ikke til å skjønne noe :ler:

Uff, føler jeg bare syter i denne tråden :( men det er så mye som ikke har gått den veien jeg trodde i utgangspunktet. Håper dere unnskylder meg.

Men Asani, det er kjempekoselig å strikke noe til den lille altså! Jeg hadde såvidt holdt i 2 strikkepinner før jeg i fjor høst bestemte meg for å begynne å strikke, og da begynte jeg med et vognteppe :nigo: Kjøp deg tykt garn og pinner i rett størrelse -de på butikken hjelper deg med alt slik- og strikk i vei! Nå driver jeg å strikker et babyteppe i tykk, hvit ull som kommer til å bli enormt, det er 128 masker langt, og jeg gleder meg såå til det er ferdig :rodmer: Men jeg holder det enkelt da, rette masker uten noe mer dill dall. Og om du trenger hjelp er YouTube din venn! :)

Hvorfor må det være så fryktelig vanskelig og trangsynt for noen mens enkelt får alt leveret fra Nav? Blir aldri klok på systemet deres.

Gjør ingenting med et lite klageinnlegg. Føler for at jeg bare vil klage hele tiden, jeg vil være i jobb! Baah.

Igår kveld kom migrenen og den har ennå ikke forlatt, men jeg har klart å holde den i sjakk med mye vann og tvungen søvn. Men kjenner jeg gleder meg til dagen er over! Imorgen vil jeg gjøre noe morsomt. Kjedelig å bare sitt inne.

Må nok komme meg igang med strikkingen snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler virkelig med dere som har så forferdelige arbeidsgivere. Jeg ante virkelig ikke at det var så vanlig at gravide blir diskriminert i arbeidslivet, men jeg begynner å skjønne det nå. Norge har tydeligvis ikke kommet så langt på det området som jeg trodde. :glare:

Når det gjelder celleprøve så spurte jeg gynekologen som tok ul på meg i uke 12+4 om jeg skulle ta det, men da var det tydeligvis for sent i svangerskapet. Hun ville ikke gjøre det pga risiko for blødninger sa hun. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder celleprøve så spurte jeg gynekologen som tok ul på meg i uke 12+4 om jeg skulle ta det, men da var det tydeligvis for sent i svangerskapet. Hun ville ikke gjøre det pga risiko for blødninger sa hun. :vetikke:

Så voldsomt dette kan variere da, jeg tok celleprøve i uke 13 sist. Men det var hos fastlege da, hm.. Gikk i alle fall bra:)

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så voldsomt dette kan variere da, jeg tok celleprøve i uke 13 sist. Men det var hos fastlege da, hm.. Gikk i alle fal bra:)

Kan jo ha noe å gjøre med at jeg var hos en privat gynekolog, hun ville vel ikke ta på seg noe ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Det gikk BRA!:D alt ser bra ut og den lille sprellet som bare det! Er så glad nå :hoppendeglad:

Hurra for UL og sprellende baby!! :)

Også må jeg sprelle litt også, for vi har kjøpt oss ny leilighet!! :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk BRA!:D alt ser bra ut og den lille sprellet som bare det! Er så glad nå :hoppendeglad:

Så fantastisk!! :strix:

Også må jeg sprelle litt også, for vi har kjøpt oss ny leilighet!! :strix: :strix:

Gratulerer!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har ikke sagt noe om dette til meg. Syntes det var merkelig for virker normalt å gjøre dette.

Asanti, det hørtes jo helt sykt ut :s man vil jo ikke gå hjemme i 9 mnd om man er i stand til å jobbe.

Jeg har ikke tatt noen celleprøve i mine svangerskap. Det er ingen krise. Du kan ta det når du er på 6 ukerskontrollen :)

Jeg fikk et stort NEI når jeg spurte om tilrettelegging. Jeg jobber bare kvelder og på kvelden er jeg plaget, ennå!?! med kvalme og brekninger. Jeg fungerer helt perfekt på dagen, men da har dem ikke noe til meg. Selv om at det er et stort hotell.

Off. Alt på jobb har forandrert seg bare siste mnd, så jeg skjønner av de andre ansatte som er på randen av utmattelse at miljøet idag ikke er noe for meg.

Hva skal man gjøre? Og jeg blir å litt sånn at jeg kjenner ikke at jeg orker å kjempe for å være der når det er som idag og jeg ikke er ønsket.

De har jo ikke lov til å si NEI da! Da må du snakke med jordmor/lege og å gå over på den ordningen de har for gravide som ikke kan jobbe p.g.a. jobben sin, men som heller ikke er syke/grunn til sykemelding.

Gi f...i jobben og bli hjemme og samle krefter. Kjedelig ja, men unner ihvertfall ikke jobben din den arbeidskreften du kan tilby når de ikke er interessert.

Så utrolig kjipe arbeidsgivere dere har!

Jeg fikk meg nettopp ny deltidsjobb, skal på opplæring denne eller neste uke. Er veldig spent på hva som skjer når jeg forteller dem at jeg er gravid! Ti uker i morgen, men det er bare mannen min som klarer å se det foreløpig.

Men i dag tror jeg søren meg at jeg skal prøve å finne meg et par mammabukser. Satt hele togturen i går med øverste knappen åpen.

Jeg var jo på jobb intervju nå, men valgte å si jeg var gravid.. Tror jeg hadde fått den hvis de ikke vite det, men klarte ikke la vær. Lykke til me då si det på jobb.

Har ennå ikke sagt noe på min jobb fordi jeg er feig..hehe..

Føler virkelig med dere som har så forferdelige arbeidsgivere. Jeg ante virkelig ikke at det var så vanlig at gravide blir diskriminert i arbeidslivet, men jeg begynner å skjønne det nå. Norge har tydeligvis ikke kommet så langt på det området som jeg trodde. :glare:

Den beskjeden har jeg også fått.

Hurra for UL og sprellende baby!!

Gratulerer med begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny leilighet :hoppendeglad: Gleeeder meg til vi skal kjøpe også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med leilighet! :) Hvor ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Takk alle! :)

Grattis med leilighet! :) Hvor ble det?

Leiligheten ligger på Bjerke, ikke langt fra t-banen, om du vet hvor det er ca :) Leiligheten var ny i 2008 og har 28 kvm terrasse <3 Så man kan si jeg er fornøyd nå om dagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle! :)

Leiligheten ligger på Bjerke, ikke langt fra t-banen, om du vet hvor det er ca :) Leiligheten var ny i 2008 og har 28 kvm terrasse <3 Så man kan si jeg er fornøyd nå om dagen :ler:

Ikke langt unna der jeg bor det :) Hørtes herlig ut med 28 kvm terrasse! Hvor mange soverom er det?

Vi driver også å leter etter ny leilighet, skulle gjerne gått opp fra 2 til 3 soverom siden vi er avhengig av å ha et kontor. Men det så dyyyyyrt, selv om vi kommer til å få en god slump penger for leiligheten vi har nå, for det er jo alltid sånn at man titter i øverste sjikte av hva man har rådt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Ikke langt unna der jeg bor det :) Hørtes herlig ut med 28 kvm terrasse! Hvor mange soverom er det?

Vi driver også å leter etter ny leilighet, skulle gjerne gått opp fra 2 til 3 soverom siden vi er avhengig av å ha et kontor. Men det så dyyyyyrt, selv om vi kommer til å få en god slump penger for leiligheten vi har nå, for det er jo alltid sånn at man titter i øverste sjikte av hva man har rådt til ;)

Jeg gleder meg allerede til sommeren, slik at vi får tatt i bruk terrassen! :fnise: Men først, vinter..... Takk Gud for garasjeplass i et lukket anlegg.

Altså, det er så sinnsykt dyrt i denne byen at man blir helt matt. Alt går flere hundre tusen over takst attpåtil, så man må egentlig begynne å se på de som ikke ligger i det øverste sjiktet av hva man har råd til, for man må jo regne med å øke en plass mellom 150-300 000 i en budrunde. Noe som er sykt! Man får bare krysse fingre og tær for at man får igjen mer enn det når man selger :)

Den vi kjøpte nå endte vi opp med å gi 300 000 mer en prisantydning -litt lokkepris-, men kun 100 000 mer en taksten på leiligheten. Så det syntes jeg egnetlig var okei, men jeg hadde nok ikke vært komfortabel med å gå 300' over taks derimot, dét kunne fort blitt dyrt. (Det var en leilighet på Bestum som vi tittet på som gikk for 350' over takst. Det var den ikke verdt kan man si.)

Bor du øverst på løkka Frk. Vims? Eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Jeg må forresten begynne å jobbe 100% igjen neste uke, hærremin som jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen gang så får jeg lyst til å flytte tilbake til Oslo, jeg trivdes veldig godt der og for utdannelsen min er det mer jobbtilbud der. Og samboeren jobber stortsett bare der i området.

Men når jeg tenker på priser og hva vi har idag så stopper lysten opp.

Vi trenger ikke flytte på oss selv om vi får tre barn. I huset vårt er det fire soverom, vaskerom, to bad, hage og dobbelgarasje som for tiden får en makeover.

Alt jeg ønsker meg nå er lengre og varmere sommere her Nord. :)

Hvordan er formen din Little Princess? Er den klar for jobb igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg allerede til sommeren, slik at vi får tatt i bruk terrassen! :fnise: Men først, vinter..... Takk Gud for garasjeplass i et lukket anlegg.

Jeg må forresten begynne å jobbe 100% igjen neste uke, hærremin som jeg gruer meg.

Høres herlig ut! :jepp: En uteplass der man kan sitte og kose seg på våren og sommeren er et must! Jeg savnet det veldig når jeg bodde midt i Oslo og ikke hadde en liten balkong engang.

Hvordan tror du det blir med full jobb igjen da?

Noen gang så får jeg lyst til å flytte tilbake til Oslo, jeg trivdes veldig godt der og for utdannelsen min er det mer jobbtilbud der. Og samboeren jobber stortsett bare der i området.

Vi trenger ikke flytte på oss selv om vi får tre barn. I huset vårt er det fire soverom, vaskerom, to bad, hage og dobbelgarasje som for tiden får en makeover.

En tilsvarende bolig i Oslo ville kostet MYE! :jepp: Jeg skulle gjerne hatt mer plass, men vi kommer til å prøve å bygge om litt her, slik at 2-romsen vår blir en 3-roms. Da kan vi nok øke verdien på leiligheten ganske mye. :)

Lengre og varmere somre drømmer vi om her på Østlandet også...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg hadde ikke bodd i Oslo per dags dato hadde det ikke vært for at jeg må, jeg syntes ALT er dobbelt så tungvint i denne byen enn den jeg opprinnelig kommer fra. Men jeg er fra en by med 25' innbyggere, så jeg er vant med en enklere hverdag -selv om jeg har bodd i Oslo i flere år- og mindre avstander. Gleder meg til å flytte hjem en vakker dag jeg :jepp:

Formen min er bedre enn den har vært heldigvis! Så håper og tror at jobben ikke blir for tung. Tror legen min kommer til å være litt skeptisk til å la meg løpe på jobb 8 timer om dagen 5-6 dager i uken, men jeg MÅ for økonomiens skyld.

Hva med deg? Er du kalm enda eller begynner det å bedre seg?

Høres herlig ut! :jepp: En uteplass der man kan sitte og kose seg på våren og sommeren er et must! Jeg savnet det veldig når jeg bodde midt i Oslo og ikke hadde en liten balkong engang.

Hvordan tror du det blir med full jobb igjen da?

En uteplass er et must ja, i den leiligheten vi bor i nå så har vi ikke veranda/terrasse og det var helt håååpløst i sommer! Til tross for elendig sommervær :ler:

Jeg er litt usikker å gå tilbake til fullstilling egnetlig, men det er ikke et alternativ å leve på den latterlige lave utbetalingen jeg har hatt de siste månedene. Så jeg får bare bite sammen tennene. Jeg har faktisk ikke annet valg enn å holde ut i værtfall 4 uker om ting skulle skjære seg helt med formen min igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, flytter vi får vi ikke i nærheten av nære muligheter som vi har nå. Selv om det er noe jeg savner så har jeg innsett at det blir uansett ikke bedre enn man gjør det til selv.

Bra formen din er blitt bedre. :) Jeg sliter fortsatt med kvalme og brekninger på kvelden, men er blitt litt bedre. Må bare å huske å spise ofte nok i løpet av dagen. Gud så matlei jeg er! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...