Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innkallelse til UL 1. november. Puppeguden har foreløpig gjemt seg godt, ser ikke den store forskjellen. Vekta har holdt seg stabil og ser ikke antydning til mage... Er jeg egentlig gravid?? Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har fått så fysiske signaler på graviditet... :sukk: Men, jeg er da enda ganske mye kvalm og trett. Får positive tester, livmora har riktig størrelse ifølge jordmor. Har også fått en heftig hodepine, nesten migrene-aktig (har opplevd det to ganger før jeg ble gravid også, men ikke med "aura" tidligere). Flimring foran øynene osv. Andre som plages med hodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er generelt plaget med migrene og hodepine. Men å få det i et svangerskap er som døden selv. Man kan ikke ta medisin så da tar det tid å bli frisk. Tok hele 8 dager sist, men for en drøm å bli kvitt det! Har begynt med akupunktur for migrene og kvalme. Satser alt på at det blir bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) Da er vi like langt på vei, sånn bortsett fra at du "leder" med en dag da :fnise: Fortell gjerne litt om deg selv: alder, hvor i landet du bor, formen hittil osv

Gøy å bli ønsket velkommen selv om man er litt treig. Jeg er 24 (fyller 25 like før terming) og jeg bor i Trondheim.

Hittil har jeg vært svært heldig ang. formen. Jeg har ikke opplevd noe til den beryktede kvalmen som ødelegger for så mange. Har denne uken begynt å merke at magen er i ferd med å vokse da. Det er kjempespennende.

Ser det er mange her som for tiden er opptatt av den kommende ordinære UL og barnets kjønn. Selv har jeg første timen 22. oktober så det blir gøy å se den lille. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi ønsker å få vite kjønn før h*n er ute. Selv er jeg sikker på at min magefølelse er riktig og at det blir en liten gutt :D

Myrvandrer, er du arkeolog?? Hærre så kult! Jeg er skikkelig historienerd og i den perfekte verden hadde jeg befunnet meg i Egypt for drøyt 100 år siden og foretatt utgravninger i kongenes dal. *Egyptnerd* :fnise:

Hva er ditt felt, om du vil fortelle?

Ja, jeg er arkeolog. Jobber for tiden som feltarkeolog, derav nicket Myrvandrer da jeg er sikker på at jeg har tilbrakt mer tid på å tråke i myr det siste halve året enn en over gjennomsnitt multeentusiast.

Mitt felt innen arkeologi er eldre steinalder i Norge, men jeg har også jobbet endel innenfor maritim arkeologi og har en stor interesse for det som befinner seg under vann. Så ja, jeg driver også med dykking selv om det naturlig nok er lagt på hyllen i ytterligere 6-7 månder *snufs*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sliter med hodepine. Men tror det kommer av at jeg har vært mye sengeliggende + har ikke fått trent eller beveget meg noe = stive muskler som bare fy - hodepine.

Set ut på det nydelige været, gleder meg til å nyte slike dager! Våger meg ikke ut på egenhånd (alene hjemme), blir så fort dårlig når jeg går/står og holder bare på å besvime. Men nå må det jo snu snart!

Nå begynner det å nærme seg UL på mange - spennende. Det er nervepirrende synes jeg å skulle få se om alt er på "plass". Over en måned til UL her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke på ul før 6 november, og da er jeg 20 uker. Er litt snurt for at jeg har fått ul så sent :(:fnise:

Ellers så må jeg feire litt for at jeg er 16 uker i dag :strix:

I tillegg så tror jeg kanskje at jeg har kjent liv for første gang, kjente nemlig et par merkelige forsiktige dult både i går og i forigårs! Er veldig vanskelig å vite om det var knøttet siden det bare har skjedd et par ganger, men jeg tror aldri jeg har kjent sånn tarmaktivitet før ;) Håper det var knøttet jeg kjente, for da kjenner jeg sikkert mer snart! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ordinær ul 1.november! :strix: Blir så spennende, håper vi får vite kjønn.

Hurra for dine 16 og mine 15 uker, Frøken Vims!! :hoppendeglad: Så gøy at du sannsynligvis har kjent liv allerede! Gleder meg sånn til første gang jeg kjenner det jeg også!! :jepp:

Er så glad for at vi har det så koselig her i terminklubben vår! Ha en super lørdagskveld alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med i klubben din, Hymy!

Er litt over 15 uker på vei, puppene har vokst bittelitt. Har lagt på meg kanskje 2 kilo hvis jeg legger godviljen til og det er ikke noe mage å spore! (kun hvis jeg blåser opp magen, hehe...)

Tar meg selv opptil flere ganger daglig å lure på om jeg eeeegentlig er gravid, er ordentlig frøken engstelig for tiden. Skal til jordmor på mandag så satser på at hun forteller meg at alt er i orden...

Hjalp ikke på engstelsen at en venninne av meg mistet barnet sitt med bare tre uker igjen til termin...!! Grøss og gru! La oss krysse fingrene for at noe sånn ikke skjer oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må innrømme at det ikke er mye greit å mangle de "typiske" tegnene resten har. I tillegg føler jeg meg ikke gravid, så er skikkelig redd for at det bare ikke er noe der på UL.

Jeg har derfor heller ikke de mest entusiastiske reaksjonene på gratulasjoner og snakk om graviditeten, de fleste jeg har fortalt det til blir småville og omtrent hopper rundt med gåsehud på armene og selv står jeg litt sånn: "ja, det er hyggelig, vi gleder oss veldig *smil*". Føler meg småtullete.... Men, men. Krysser fingre, tær og det som er for at alt er i skjønneste orden for oss og at vi bare har litt trege kropper som ikke helt følger med!

Heldig du er som har kjent liv Frøken Vims, gratulerer :)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg skal ikke på ul før 6 november, og da er jeg 20 uker. Er litt snurt for at jeg har fått ul så sent :(:fnise:

Ellers så må jeg feire litt for at jeg er 16 uker i dag :strix:

I tillegg så tror jeg kanskje at jeg har kjent liv for første gang, kjente nemlig et par merkelige forsiktige dult både i går og i forigårs! Er veldig vanskelig å vite om det var knøttet siden det bare har skjedd et par ganger, men jeg tror aldri jeg har kjent sånn tarmaktivitet før ;) Håper det var knøttet jeg kjente, for da kjenner jeg sikkert mer snart! :hjerte:

Så spennende å kjenne liv da! :rodmer: Jeg håper jeg begynner å nærme meg det snart jeg også, jeg er 16 uker i morgen, så det er vel ikke såå langt unna forhåpentligvis ;)

Ja, jeg må innrømme at det ikke er mye greit å mangle de "typiske" tegnene resten har. I tillegg føler jeg meg ikke gravid, så er skikkelig redd for at det bare ikke er noe der på UL.

Jeg har derfor heller ikke de mest entusiastiske reaksjonene på gratulasjoner og snakk om graviditeten, de fleste jeg har fortalt det til blir småville og omtrent hopper rundt med gåsehud på armene og selv står jeg litt sånn: "ja, det er hyggelig, vi gleder oss veldig *smil*". Føler meg småtullete.... Men, men. Krysser fingre, tær og det som er for at alt er i skjønneste orden for oss og at vi bare har litt trege kropper som ikke helt følger med!

Ha en fortsatt fin lørdagskveld jenter :)

Men Hymy, jeg tror ikke du er alene om å ikke kjenne den "rosa boblende sveve på en sky" følelsen altså.. Jeg kan vel heller ikke si at jeg er dødsentusiastisk sånn egentlig. Jeg er jo glad for graviditeten og den lille var jo i aller høyeste grad planlagt, men jeg kjenner ikke den lykke-følelsen som jeg hadde forventet skulle komme med en positiv test.

I begynnelsen av graviditeten ble jeg jo sykemeldt og bundet til sofa/sengen for å komme meg gjennom dagene, helt lammende kvalm og måtte omtrent konsentrere meg for å ikke spy hele tiden. Og samtidig med alt det har jeg måtte prøve å hanskes med en UMULIG sjef (og ei ***** av en ass. daglig leder) bare for å bli forstått på jobb og nå etter friskmelding for å faktisk kunne få tilbake jobben min, slik at jeg får tjent meg opp litt permisjonspenger. Pluss litt andre småting som gnager seg inn i hodet mitt og ødelegger mye av den gleden jeg tror jeg ville hatt hadde det ikke vært for omgivelsene (jobben!) som jeg syntes ødelegger så jævlig mye.

Jeg er en veldig sensitiv person som merker andre menneskers energien veldig godt, og bare det å prøve å framme min egen sak hos daglig- og ass.leder kan tømme meg for energi og gi meg en vond klump i magen i dagesvis. Jeg HATER at jeg er i denne situasjonen og jeg HATER at det ødelegger for gleden min. Jeg må komme meg unna den plassen der snart...

Dette var vel egentlig tidenes digresjon i forhold til hva du "sliter" med Hymy, men poenget mitt med alt dette var at du er ikke alene om å ikke kjenne den rosa-følelsen. Jeg tror den lykkefølelsen som du føler mangler er litt avhengi av at omgivelsene er rette, om du skjønner hva jeg mener. Du kommer sikkert til å få den følelsen når kroppen din begynner å vise graviditeten synlig og du begynner å kjenne liv osv. Så jeg ville ikke stresset med det, det kommer før du aner det skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må innrømme at det ikke er mye greit å mangle de "typiske" tegnene resten har. I tillegg føler jeg meg ikke gravid, så er skikkelig redd for at det bare ikke er noe der på UL.

Jeg har derfor heller ikke de mest entusiastiske reaksjonene på gratulasjoner og snakk om graviditeten, de fleste jeg har fortalt det til blir småville og omtrent hopper rundt med gåsehud på armene og selv står jeg litt sånn: "ja, det er hyggelig, vi gleder oss veldig *smil*". Føler meg småtullete.... Men, men. Krysser fingre, tær og det som er for at alt er i skjønneste orden for oss og at vi bare har litt trege kropper som ikke helt følger med!

Heldig du er som har kjent liv Frøken Vims, gratulerer :)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld jenter :)

Jeg kan skjønne hvordan du har det. Selv har jeg ikke opplevd noe som helst i forhold til de mange forandringene og plagene. Kvalmen var aldri tilstede, puppene er fortsatt små, vektøkningen har jeg ikke sett noe til. I perioder tenkte jeg at det hele bare var tull, at dette bare er et innbilt svangerskap. Det er først nå den siste uka at jeg har merket meg at magen er blitt litt hardere like under navlen, og at den om morgenen er litt større når jeg er skikkelig tissetrengt.

Følelsen ble forsterket ved ordinær legekontroll i 12 uke. På grunn av fastlegeordningen og en litt upraktisk jobbsituasjon ble jeg nødt til å ta denne på en privat klinikk hvor legen hadde nada kunnskap om graviditet, og klarte dermed ikke å svare på mine spørsmål. Jeg har derfor lest meg opp på alt som er fælt av litteratur og har vært helt sikker på at jeg har hatt MA.

Jeg har knapt nok fortalt det til folk rundt meg jeg har liksom ikke fått meg til å gjøre det.. Sånn i tilfelle alt har gått til h*****e. Og de som vet det har jeg ikke fortalt det til selv engang, det var samboer, helst når jeg ikke var i nærheten så jeg slapp å se folks reaksjon, rett og slett fordi jeg ikke klarer å dele gleden med dem.

På grunn av dette gleder jeg meg til UL for da får jeg bekreftet eller avkreftet en gang for alle at det er liv.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne hvordan du har det. Selv har jeg ikke opplevd noe som helst i forhold til de mange forandringene og plagene. Kvalmen var aldri tilstede, puppene er fortsatt små, vektøkningen har jeg ikke sett noe til. I perioder tenkte jeg at det hele bare var tull, at dette bare er et innbilt svangerskap. Det er først nå den siste uka at jeg har merket meg at magen er blitt litt hardere like under navlen, og at den om morgenen er litt større når jeg er skikkelig tissetrengt.

Følelsen ble forsterket ved ordinær legekontroll i 12 uke. På grunn av fastlegeordningen og en litt upraktisk jobbsituasjon ble jeg nødt til å ta denne på en privat klinikk hvor legen hadde nada kunnskap om graviditet, og klarte dermed ikke å svare på mine spørsmål. Jeg har derfor lest meg opp på alt som er fælt av litteratur og har vært helt sikker på at jeg har hatt MA.

Jeg har knapt nok fortalt det til folk rundt meg jeg har liksom ikke fått meg til å gjøre det.. Sånn i tilfelle alt har gått til h*****e. Og de som vet det har jeg ikke fortalt det til selv engang, det var samboer, helst når jeg ikke var i nærheten så jeg slapp å se folks reaksjon, rett og slett fordi jeg ikke klarer å dele gleden med dem.

På grunn av dette gleder jeg meg til UL for da får jeg bekreftet eller avkreftet en gang for alle at det er liv.

Jeg har heller ikke hatt så mange tegn på graviditet, men etter at jeg var på tidlig ultralyd i uke 12 gikk det virkelig opp for meg. :) Gled deg til ultralyd, det er fantastisk å få se at det faktisk bor noen der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig og har enorme tegn på graviditet kan man si, men forstår jo likevel ikke at det nå er et barn inni der. Føler meg jo bare syk. Kommer seg nok etter UL og når tyddelige spark kan kjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig og har enorme tegn på graviditet kan man si, men forstår jo likevel ikke at det nå er et barn inni der. Føler meg jo bare syk. Kommer seg nok etter UL og når tyddelige spark kan kjennes.

Håper virkelig at der bedrer seg for din del snart, slik at du kan begynne å nyte graviditeten. :kose: Du er sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg må innrømme at det ikke er mye greit å mangle de "typiske" tegnene resten har. I tillegg føler jeg meg ikke gravid, så er skikkelig redd for at det bare ikke er noe der på UL.

Jeg har derfor heller ikke de mest entusiastiske reaksjonene på gratulasjoner og snakk om graviditeten, de fleste jeg har fortalt det til blir småville og omtrent hopper rundt med gåsehud på armene og selv står jeg litt sånn: "ja, det er hyggelig, vi gleder oss veldig *smil*". Føler meg småtullete.... Men, men. Krysser fingre, tær og det som er for at alt er i skjønneste orden for oss og at vi bare har litt trege kropper som ikke helt følger med!

Heldig du er som har kjent liv Frøken Vims, gratulerer :)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld jenter :)

Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg var på tidlig UL for å se hvor langt jeg var på vei (men ble ikke så mye klokere). Der fikk jeg se et lite hjerte som banket. Men jeg er også redd for MA fordi jeg ikke føler meg noe gravid. Jeg var skikkelig dårlig i forrige svangerskap, mens nå er formen super. JEg må velge å tro at det er fordi jeg har så mye å gjøre og ikke rekker å kjenne så mye etter...

Skal til jordmor på onsdag og da håper jeg å høre hjerte dunke. For da vet jeg at det er bra der :) Kan du ikke så en jordmortime før ordinær UL? Selv har jeg ikke ultralyd før i midten av november og det er så leeeeenge til..

Har endelig sagt det på jobb nå.. de ble litt overrasket og kommentarer som: "Men...har ikke du akkurat fødd", "Åj så tette ja, men det var vel ikke planlagt" og " Å såpass ja..nå ble jeg veldig overrasket her. Det kommer sikkert til å bli slitsomt" og ikke minst "jaja.. da er du ihvertfall ferdig!!!" ble flittig brukt :) Men det er godt å fått sakt det.

Men vi gravide er jo rare da. Alle som har masse symptomer "klager" (ikke noe negavit ment) over hvor slitsomt/kjedelig/irriterende osv det er over å være så dårlig. Mens vi som ikke er dårlige "klager" over hvor skummelt/rart/uvant osv det er over å ikke ligge å spy eller ha ømme pupper :) Så jeg tror ikke noen av delene er enklere.. hehe. Gleder meg til alle har vær på UL, fått UL termin (som er den gjeldene), sett babyen og fått et kjønn (av de som vil vite). Først da vil vi nok slappe mer av tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi gravide er jo rare da. Alle som har masse symptomer "klager" (ikke noe negavit ment) over hvor slitsomt/kjedelig/irriterende osv det er over å være så dårlig. Mens vi som ikke er dårlige "klager" over hvor skummelt/rart/uvant osv det er over å ikke ligge å spy eller ha ømme pupper :) Så jeg tror ikke noen av delene er enklere.. hehe. Gleder meg til alle har vær på UL, fått UL termin (som er den gjeldene), sett babyen og fått et kjønn (av de som vil vite). Først da vil vi nok slappe mer av tenker jeg.

Haha, det har du rett i. Vi er en bekymra gjeng uansett. ;)

Jeg har nådd de magiske 12 :hoppendeglad:

Hurra, gratulerer! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan skjønne hvordan du har det. Selv har jeg ikke opplevd noe som helst i forhold til de mange forandringene og plagene. Kvalmen var aldri tilstede, puppene er fortsatt små, vektøkningen har jeg ikke sett noe til. I perioder tenkte jeg at det hele bare var tull, at dette bare er et innbilt svangerskap. Det er først nå den siste uka at jeg har merket meg at magen er blitt litt hardere like under navlen, og at den om morgenen er litt større når jeg er skikkelig tissetrengt.

Følelsen ble forsterket ved ordinær legekontroll i 12 uke. På grunn av fastlegeordningen og en litt upraktisk jobbsituasjon ble jeg nødt til å ta denne på en privat klinikk hvor legen hadde nada kunnskap om graviditet, og klarte dermed ikke å svare på mine spørsmål. Jeg har derfor lest meg opp på alt som er fælt av litteratur og har vært helt sikker på at jeg har hatt MA.

Jeg har knapt nok fortalt det til folk rundt meg jeg har liksom ikke fått meg til å gjøre det.. Sånn i tilfelle alt har gått til h*****e. Og de som vet det har jeg ikke fortalt det til selv engang, det var samboer, helst når jeg ikke var i nærheten så jeg slapp å se folks reaksjon, rett og slett fordi jeg ikke klarer å dele gleden med dem.

På grunn av dette gleder jeg meg til UL for da får jeg bekreftet eller avkreftet en gang for alle at det er liv.

Jeg har også sørget for at ryktene har fått gå, at jeg har unngått å fortelle ansikt til ansikt at jeg er gravid, jeg har heller nikket, smilt og bekreftet det når kollegaer har spurt etter å ha hørt fra "den og den". Hos meg er det faktisk renholderen som har vært mest aktiv i ryktespredningen, men hun har enda ikke spurt meg om det stemmer! Merkelig, men setter pris på å slippe litt lett unna selv ;)

Jeg er veldig dårlig og har enorme tegn på graviditet kan man si, men forstår jo likevel ikke at det nå er et barn inni der. Føler meg jo bare syk. Kommer seg nok etter UL og når tyddelige spark kan kjennes.

Huff, håper det gir seg for deg snart, er ikke kjekt å føle seg syk. God bedring :)

Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg var på tidlig UL for å se hvor langt jeg var på vei (men ble ikke så mye klokere). Der fikk jeg se et lite hjerte som banket. Men jeg er også redd for MA fordi jeg ikke føler meg noe gravid. Jeg var skikkelig dårlig i forrige svangerskap, mens nå er formen super. JEg må velge å tro at det er fordi jeg har så mye å gjøre og ikke rekker å kjenne så mye etter...

Skal til jordmor på onsdag og da håper jeg å høre hjerte dunke. For da vet jeg at det er bra der :) Kan du ikke så en jordmortime før ordinær UL? Selv har jeg ikke ultralyd før i midten av november og det er så leeeeenge til..

Har endelig sagt det på jobb nå.. de ble litt overrasket og kommentarer som: "Men...har ikke du akkurat fødd", "Åj så tette ja, men det var vel ikke planlagt" og " Å såpass ja..nå ble jeg veldig overrasket her. Det kommer sikkert til å bli slitsomt" og ikke minst "jaja.. da er du ihvertfall ferdig!!!" ble flittig brukt :) Men det er godt å fått sakt det.

Men vi gravide er jo rare da. Alle som har masse symptomer "klager" (ikke noe negavit ment) over hvor slitsomt/kjedelig/irriterende osv det er over å være så dårlig. Mens vi som ikke er dårlige "klager" over hvor skummelt/rart/uvant osv det er over å ikke ligge å spy eller ha ømme pupper :) Så jeg tror ikke noen av delene er enklere.. hehe. Gleder meg til alle har vær på UL, fått UL termin (som er den gjeldene), sett babyen og fått et kjønn (av de som vil vite). Først da vil vi nok slappe mer av tenker jeg.

Ja, er merkelig det der med klagingen, men det er jo menneskelig. Jeg har time hos jordmor 16. mener jeg, det er jo neste uke. Fikk høre tre hjerteslag da jeg var hos henne første gang i uke 12, så regner ikke med hun er vanskelig på å lete på nytt neste gang. Satser på at det gir meg nok ro til UL. Jeg har nok bare utviklet en forsvarsmekanisme i forhold til dette med graviditet, har ønsket det lenge og er overrasket over at det klaffet så fort, så må vel holde det på en armlengdes avstand så jeg ikke faller helt i grus om det skulle gå galt (tror jeg nå, jeg faller nok i grus uansett om det går galt...)

Jeg har nådd de magiske 12 :hoppendeglad:

Gratulerer stine889 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forresten kjøpt meg Be safe gravidbelte, har vært i så mange nestenulykker den siste tiden (kollisjoner foran meg på motorveien osv.) så fant ut det var på tide å være litt føre var. Er det andre som bruker dette/har tenkt å ta det i bruk?

Skal alle her vite kjønn på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forresten kjøpt meg Be safe gravidbelte, har vært i så mange nestenulykker den siste tiden (kollisjoner foran meg på motorveien osv.) så fant ut det var på tide å være litt føre var. Er det andre som bruker dette/har tenkt å ta det i bruk?

Skal alle her vite kjønn på UL?

Har ikke vært i god nok form til å sitte i bil til nå, men hadde det sist graviditet og skal kjøpe denne gangen også.

Jeg vil vite kjønn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...