Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Trodde kvalmen var på vei bort i helgen, men i går kom den virkelig tilbake for fullt. Jeg kastet opp før legetimen og endte opp med å ligge på sofaen hele dagen. Fikk i meg litt havresuppe på kvelden bare. Merker liksom ikke så mye bedring utover dagen heller, noe som er innmari frustrerende!

Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg fungerer virkelig ikke med denne kvalmen! Skal på opplæring i den nye deltidsjobben på tirsdag fra morgenen av, det skal bli interessant.

Men, jeg tar det som et godt tegn på at ting er som de skal, i hvert fall. 10+2 i dag etter legens beregninger :)

Legen fant ut at jeg har litt lavt blodtrykk, kan det påvirke kvalmen noe, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde kvalmen var på vei bort i helgen, men i går kom den virkelig tilbake for fullt. Jeg kastet opp før legetimen og endte opp med å ligge på sofaen hele dagen. Fikk i meg litt havresuppe på kvelden bare. Merker liksom ikke så mye bedring utover dagen heller, noe som er innmari frustrerende!

Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg fungerer virkelig ikke med denne kvalmen! Skal på opplæring i den nye deltidsjobben på tirsdag fra morgenen av, det skal bli interessant.

Men, jeg tar det som et godt tegn på at ting er som de skal, i hvert fall. 10+2 i dag etter legens beregninger :)

Legen fant ut at jeg har litt lavt blodtrykk, kan det påvirke kvalmen noe, mon tro?

Slitsomt med kvalme. :klem: Lavt blodtrykk kan nok gjøre at man føler seg kraftløs, slapp og svimmel, men om det påvirker kvalmen vet jeg ikke. Er sikkert ingen god kombinasjon uansett. Men nå er det veldig vanlig at gravide får lavt blodtrykk da, jeg har også det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Er det noen her som har bestemt seg for vogn?

Vi hadde bestemt oss for en Mountain Buggy urban jungle, men etter å ha snakket med kusiner som har barn, venninner og mamma så fikk de meg fra den vogna. Den virket faktisk ikke "grov" nok til å tåle både sommer og vinter. Værtfall ikke når man ser på sportsdelen som er liten og smal, det går heller ikke an å heise opp fotbrettet slik at babyen kan ligge flatt. Og siden vi skal gjennom en hel vinter med en baby som er under året så ønsket jeg å ha en vogn der babyen ligger varmt, tett og godt. Og horisontalt :jepp: Også er det litt fint at man kan vende sportsdelen både mot seg og fra seg.

Så nå har vi bestemt oss for den svarte Emmaljunga Mondial Duo! :hoppe: Jeg er skikkelig glad! Skal bestille den når jeg skal hjem til hjembyen min neste gang, siden mamma og pappa tilbydde seg å betale for herligheten :nigo: Snille foreldrene!

Så da blir det denne vogna -klarer ikke fancy link- på oss:

http://www.barnvagn.se/barn-Emmaljunga_Mondial_Duo_Combi-371.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vogna så kjempefin ut!! :jepp: Vi har egentlig ikke begynt å se noe særlig på vogn ennå, så for meg føles det fortsatt som en forvirrende jungel. :sjenert: Men vi har jo litt samme kravene som dere har. Det er mye bakker der vi bor, og noen tipsa om at da var det lurt med håndbrems, og det er det visst ikke mange vogner som har. Men det er kanskje ikke så veldig viktig. :klo: Syns jo Emmaljunga vognene ser både holdbare og solide ut, og ikke minst veldig fine! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vogn. :) Vi har bestemt oss for samme, men jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken farge jeg vil ha. Men jeg var igår å så på de nye 2013 modellene som var kommet og falt litt for leatherette espresso. Den var faktisk ganske så fin i virkeligheten.

Heldig dere er som får den i gave, her i huset satses det på det samme.

Jeg satt nettopp å skrev en liste over hva vi tenker å kjøpe, samboer er ivrig med å få den ut så kanskje noe kan være julegaver i år. Har egentlig lyst å gå ut å kjøpe alt nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Simo kombivogn som vi skal bruke til nestemann også, elsker den! Den er stabil, mye plass i, lekker, høy, plass til matvarer under osv. Men ja: den er tung! Så om du må løfte den inn og ut av bil hele tiden (jeg kjører ikke), så er man kanskje ikke like glad i den. Den er utrolig behagelig å trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi (ok, jeg ;) ) har nesten bestemt oss for en Emmaljunga vi også. Tror det blir en mørk grå eller mørk blå :) Vi fikk en del penger av faren min like før vi fortalte nyheten, så de pengene ble satt rett på sparekonto for å brukes på babyting. Tipper pengene holder til både vogn, bilstol og enda litt til, så da har sambo og jeg bestemt oss for å unne oss en tur til Paris i løpet av høsten også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nettopp i Paris og det var en herlig tur. Gled dere! Vi kjøpte litt babyklær til et vennepar av oss som nettopp har fått barn, de hadde så mye fint! Hadde jeg vært litt lenger på vei hadde vi kjøpt litt selv også. Jeg så også såvidt på mammaklær, men slo det fra meg fordi det var for tidlig, angrer på det etter å ha sett utvalget i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Har ikke vært inne her på en stund. Hverdagen har vært hektisk i det siste! Jeg var på ul for litt siden og det var helt fantastisk!!!!! Fikk se et lite minimenneske med fingre og tær, en liten nesetipp, og nyrer, blære og alt som hører med. Fikk til og med se et lite hjerte med fire kamre og hjerteklaffer :rodmer:

Jeg ble satt noen dager tilbake på ultralyd og er nå 12+5 :) Har fått en søt liten bump på magen :hjerte:

Apropo vogn. Vi har bestemt oss for Stokke Xplory :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris-tur høres deilig ut, Frøken Vims! :jepp: Jeg var der i april og syns det var helt supert.

Hei Nyx88, lenge siden sist! :vinke: Så flott at alt gikk bra på ul!! :hoppendeglad: Virker som du fikk sett veldig mye detaljer da, til og med hjerteklaffene?? Det fikk ikke vi se på ul når jeg var 12+4! Men det var en fantastisk opplevelse allikevel! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt stressa av at dere alle har bestemt dere for vogn allerede jeg! ;):sjenert: Ja, ja, jeg har jo god tid på meg. Hvor handler dere vogn, på Babyshop eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt stressa av at dere alle har bestemt dere for vogn allerede jeg! ;):sjenert: Ja, ja, jeg har jo god tid på meg. Hvor handler dere vogn, på Babyshop eller?

Du har goooood tid:) Sist kjøpte vi vogn etter ultralyd i uke 22, så jeg var vel 24 uker eller noe sånt. Var ikke så lang leveringstid på den. Vi kjøpte på barnas hus.

Vi har faktisk ikke brukt vogn så mye vi, altså, vi brukte selvsagt vogn mye første året. Men den har ikke vært i bruk siden han var 1 år og noe måneder. Da har vi bare brukt sportstrille (sånn helt enkelt 200 kr sak) som transportmiddel eller å butikk ved behov, ellers om vi skal på tur vil han jo gjerne gå rundt og oppdage, eller så bruker vi bæremeis på ski og sånt. Nå bruker vi aldri vogn. Så for oss, tror jeg egentlig vi hadde vært fornøyd med hvilken som helst vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare bestemt oss for hvilken type. Drøyer med kjøp ennå noen måneder regner jeg med. Med mindre den kommer på supersalg. Enkelte butikker i området har solgt ut 2012-modellene til 20-30% rabatt. Men dem hadde ikke typen jeg ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oss blir det en Emmaljunga City Cross, bestiller og henter i Sverige. Sparer noen tusenlapper på det :)

Regner med vi bestiller en gang før jul. Er 14 +2 uker på vei i dag... Fortsatt ingen mage :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har goooood tid:) Sist kjøpte vi vogn etter ultralyd i uke 22, så jeg var vel 24 uker eller noe sånt. Var ikke så lang leveringstid på den. Vi kjøpte på barnas hus.

Vi har faktisk ikke brukt vogn så mye vi, altså, vi brukte selvsagt vogn mye første året. Men den har ikke vært i bruk siden han var 1 år og noe måneder. Da har vi bare brukt sportstrille (sånn helt enkelt 200 kr sak) som transportmiddel eller å butikk ved behov, ellers om vi skal på tur vil han jo gjerne gå rundt og oppdage, eller så bruker vi bæremeis på ski og sånt. Nå bruker vi aldri vogn. Så for oss, tror jeg egentlig vi hadde vært fornøyd med hvilken som helst vogn.

Godt å høre! ;) Vi tar nok en tur og titter på vogner i løpet av høsten. Kan jo håpe at noen besteforeldre har lyst til å bidra litt....:sjenert:

Vi har bare bestemt oss for hvilken type. Drøyer med kjøp ennå noen måneder regner jeg med. Med mindre den kommer på supersalg. Enkelte butikker i området har solgt ut 2012-modellene til 20-30% rabatt. Men dem hadde ikke typen jeg ønsket.

Hadde vært supert å få kjøpe på salg da! :jepp:

På oss blir det en Emmaljunga City Cross, bestiller og henter i Sverige. Sparer noen tusenlapper på det :)

Regner med vi bestiller en gang før jul. Er 14 +2 uker på vei i dag... Fortsatt ingen mage :(

Har også lurt på å kjøpe vogn i Sverige, det gjør jo ikke noe å spare litt, er så dyrt i Norge. Kanskje man kan spare på å kjøpe andre babyting der også?

Magen kommer nok før eller senere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk tips fra et vennepar om å bestille vogna fra Tyskland vi, de hadde visst betalt ca halv pris.

Her har magen kommet, men det er nok ikke babyen som lager volum, men tarmer ;) Kombinasjonen av at tarmene dyttes opp og at de jobber på halv speed gjør at jeg til tider ser ut som jeg er 6 mnd på vei. Særlig på kvelden er jeg skikkelig ballong :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips fra et vennepar om å bestille vogna fra Tyskland vi, de hadde visst betalt ca halv pris.

Her har magen kommet, men det er nok ikke babyen som lager volum, men tarmer ;) Kombinasjonen av at tarmene dyttes opp og at de jobber på halv speed gjør at jeg til tider ser ut som jeg er 6 mnd på vei. Særlig på kvelden er jeg skikkelig ballong :fnise:

Den skriver jeg under på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er det bare så ekstra kjipt å måtte være den gravide som er dårlig hjemme, og ikke kan være ute å gjøre noe morsomt.

Det var dagens klage.

Ellers har jeg så vidt begynt å glede meg over graviditeten:) Har fått fødeplass på Ahus, og er storfornøyd med det. Trodde først jeg hadde fått på Ski sykehus og fikk litt panikk, men det var visst bare ultralyden (?).

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er det bare så ekstra kjipt å måtte være den gravide som er dårlig hjemme, og ikke kan være ute å gjøre noe morsomt.

Det var dagens klage.

Ellers har jeg så vidt begynt å glede meg over graviditeten:) Har fått fødeplass på Ahus, og er storfornøyd med det. Trodde først jeg hadde fått på Ski sykehus og fikk litt panikk, men det var visst bare ultralyden (?).

Det er lov å klage litt. :kose:

Jeg har også fått fødeplass på Ahus og ul på Ski! Fornøyd med det altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...