Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Skikkelig stas med positiv ul for så mange :-)

Har hatt en del stikk rett under navlen, er det av type stikk som er normalt mon tro..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt så kjempefint ut på UL i dag! :strix: Den lille var helt frisk og fin, hjertet slo og bebisen lå å vinket til mamman og pappan sin :rodmer:

Å så lykkelig og glad jeg er!

Hurra, så flott! :strix: Ikke sant det var fantastisk?! Det gikk fint på ul for oss også idag, alt så supert ut og babyen sprellet som bare det. :rodmer: Det var virkelig verdt turen, en helt fantastisk opplevelse å se den bitte lille ungen vår! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så flott! :strix: Ikke sant det var fantastisk?! Det gikk fint på ul for oss også idag, alt så supert ut og babyen sprellet som bare det. :rodmer: Det var virkelig verdt turen, en helt fantastisk opplevelse å se den bitte lille ungen vår! :hjerte:

Så godt å høre at alt var bra! :strix: Ble nesten litt bekymret siden vi ikke hadde hørt noe fra deg etter ul i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det har gått bra med alle på ul idag :klemmer: Da er det vell kanskje meg neste!? Har time tirsdag neste uke :) Gleder meg masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut.. 10+5 idag, fikk pavist MA ca i uke 9 ;( man vet ikke hva man har til det er borte. Lykke til.og kos der videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut.. 10+5 idag, fikk pavist MA ca i uke 9 ;( man vet ikke hva man har til det er borte. Lykke til.og kos der videre

Så trist å høre. Håper dere har god støtte i hverandre og at det klaffer raskt når dere er klare igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Melder meg ut.. 10+5 idag, fikk pavist MA ca i uke 9 ;( man vet ikke hva man har til det er borte. Lykke til.og kos der videre

Trist å høre Mus-katt, lykke til videre! Håper det går bra med deg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut.. 10+5 idag, fikk pavist MA ca i uke 9 ;( man vet ikke hva man har til det er borte. Lykke til.og kos der videre

Det var veldig trist å høre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på første svangerskapskontroll i dag og det var heller kjedelig. Forrige fastlege målte symfysemål og hørte på hjertelyd så tidlig sist, så jeg var klar for et levende bevis på et lite foster inni der, men neida. Det var for tidlig syntes denne legen. Fikk i alle fall søkt fødeplass og ul da.

Drømte mye i natt at legen tok symfysemål og sa "Neimen, det her var da et usedvanlig høyt mål, har dere tvillinger i familien?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å skremme noen i går, Frøken Vims. ;):fnise: Jeg og samboeren gikk ut og spiste og koste oss etter ul i går, og gikk på Fru Lyng og kjøpte første plagget til babyen. :rodmer: Kom litt sent hjem. En super dag, rett og slett! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut.. 10+5 idag, fikk pavist MA ca i uke 9 ;( man vet ikke hva man har til det er borte. Lykke til.og kos der videre

Uff, så leit :( Håper det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Åneiiii! Jeg har kastet opp i hele dag :( Jeg ber til høyere makter om at dette ikke betyr at kvalmen ikke er tilbake, men at det bare er en sånn en-dags greie. Hadde NESTEN fortrengt hvor grusomt det var..

Også er jeg sur på meglerfirmaet som hadde annonsert visning som vi skulle på i dag, men hadde skrevet feil i annonsen, så når vi var på vei ser vi at leiligheten ikke ligger 3 minutter gange til t-banen som det stod, men 20 minuttet gange unna.. Sambo er avhengi av banen for å komme seg lett til og fra skolen, og dermed snudde vi halvveis. Siden vi ikke har bil enda så var den ikke aktuell alikevel, men jeg hadde såå lyst på den! :kjefte:

Dumme dagen.. :( (Jeg setter denne sytinga på hormon-hylla..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Jeg er nå over 9 uker på vei og begynner faktisk å få trua på at dette kan gå veien, så da er det på tide å melde seg inn her :)

Så langt har jeg ikke vært dårlig, men hadde mye murringer (verre enn menssmerter) og ømme pupper den første tiden. Nå er alle symptomer borte og jeg føler meg ikke gravid lenger, men jeg skal på tidlig ultralyd om to uker og håper det setter fart på følelsene. Gleder meg også til å få mage og være "ordentlig" gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er nå over 9 uker på vei og begynner faktisk å få trua på at dette kan gå veien, så da er det på tide å melde seg inn her :)

Så langt har jeg ikke vært dårlig, men hadde mye murringer (verre enn menssmerter) og ømme pupper den første tiden. Nå er alle symptomer borte og jeg føler meg ikke gravid lenger, men jeg skal på tidlig ultralyd om to uker og håper det setter fart på følelsene. Gleder meg også til å få mage og være "ordentlig" gravid!

Velkommen skal du være! :)

Hvis det er noen trøst så mistet jeg mye symtomer rundt uke 7, ømmheten i puppene ble bla. nesten helt borte. Allikevel har jeg en sprell levende bolle i magen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke symptomer, men velger å tro jeg fremdeles er gravid. Har bare å mye å gjøre at jeg ikke rekker å kjenne etter :)

Men magen begynner å poppe frem..Er flere venninner så mener jeg syns allerede. Er jo ofte slik med nr. 2... så må vel manne/kvinne meg opp å si det på jobb.

Denne helgen går til bursdagsfeiringer og pakking. Må pakke vekk alt unødvendig slik at vi kan få tatt bilder og slikt. Jeg bor i en liten by og her er det litt ventetid.. Men vi har mye å pakke så kanskje like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal til legen på tirsdag, da er jeg 10 uker på vei. Vil de da lytte etter hjertebank? Bør jeg ha med meg noe? Hva er det egentlig som skjer?

Jeg er så blank på dette :ler:

Kvalmen sitter i fortsatt, i hvert fall. Og jeg må sove med en litt stram singlet, ellers blir puppene mine enda ømmere enn de alt er!

Har begynt å gå masse med lange gensere nå, for da kan jeg kneppe opp knappen uten at det synes :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen på tirsdag, da er jeg 10 uker på vei. Vil de da lytte etter hjertebank? Bør jeg ha med meg noe? Hva er det egentlig som skjer?

Jeg er så blank på dette :ler:

Kvalmen sitter i fortsatt, i hvert fall. Og jeg må sove med en litt stram singlet, ellers blir puppene mine enda ømmere enn de alt er!

Har begynt å gå masse med lange gensere nå, for da kan jeg kneppe opp knappen uten at det synes :ler:

Du må ha med urinprøve. Hvis du har vært hos legen å fått helsekort for gravide så tar du med den. Hvis ikke så får du det av jordmoren :)

Uke 10 kan være lit tidlig å høre hjertet. Veldig mange hører ikke noe før i uke 11-12. Så du får bare spørre om ho vil lytte.

Ho kjenner på magen, tar en samtale om hva du føler og tenker. Har du spørsmål så har hun tid til å svare :) Ellers så veier hun deg og måler hvor mye magen har vokst (symfysemål tror jeg det heter). Tar også blodtrykk.

Hvis du ikke har vært hos lege så må du også bestille time der slik at du får tatt de nødvendige blodprøvene. Da får du tilbake et ark som skal ligge ved helsekortet ditt hele tiden.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen på tirsdag, da er jeg 10 uker på vei. Vil de da lytte etter hjertebank? Bør jeg ha med meg noe? Hva er det egentlig som skjer?

Jeg er så blank på dette :ler:

Kvalmen sitter i fortsatt, i hvert fall. Og jeg må sove med en litt stram singlet, ellers blir puppene mine enda ømmere enn de alt er!

Har begynt å gå masse med lange gensere nå, for da kan jeg kneppe opp knappen uten at det synes :ler:

Hos fastlege skjer det ikke nødvendigvis så mye på første kontroll. Å høre på hjertelyd og ta mål av symfyse er egentlig ikke en pålagt del av den kontrollen, men du kan nok få legen til å gjør det, om han/hun er litt greit.

Ellers skal du ha med urinprøve til alle kontroller, du får helsekort om du ikke har fått det enda, det blir tatt blodprøver, vekt, blodtrykk. Om det ikke er gjort enda eller du ikke har gjort det selv, er det gjerne nå man søker på fødeplass/ultralyd (rutine). Om du er under 25 år eller det er over 3 år siden sist, tas det gjerne en livmorhalsprøve.

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... jeg leste jordmor og ikke lege jeg! :) Sorry... Symfyse og hjertelyd er mest vanlig hos jordmor.. Jeg kommer til å ha flest oppfølging der og noen få hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...