Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Håper alt har gått bra for alle som har vært på ul eller til andre "kontroller" :-)

Vet det er vanlig med hodepine rundt uke 12, men har noen tips ift dette? Migrenelignende smerter store deler av døgnet, har ikkeprøvd annet enn hvile så langt. Vann får jeg i meg lite av, men mer væske burde jeg jo få til...

Vann er viktig, så hvis du ikke får i deg nok vann er det viktig å drikke mer. Drikk av en Imsdal flaske feks, jeg drikker iallefall mye mer når jeg drikker av en flaske med tut enn når jeg drikker av glass. Det er iallefall trikset mitt om dagen for å få i meg nok vann.

I tillegg så går jeg til kiropraktor ca hver annen måned for å få løst opp i låsninger i nakken som gir meg migrenesmerter. Får det bla. av kontor- og pcarbeid, og det eneste som hjelper er å få knekt det opp. Jeg vet ikke om dette er noe som er relevant for deg, men mange gravide ligger jo mye de første tolv ukene, og jeg har iallefall blitt ekstra stiv i nakken av all sovingen på pynteputer på sofaen ;) Gleder meg til neste uke, for da skal jeg knekke opp litt igjen. Kiropraktoren min har nemlig ikke ville knekke på meg før jeg er godt over 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vel overstått kontroller og ultralyder. Godt å høre at det står bra til med alle sammen :)

Har vært litt fraværende fra all nettaktivitet det siste for jeg har rett og slett ikke hatt tid til å sette med ned med dataen.

Jeg er så kvalm så hver eneste anledning jeg får går til å legge meg ned litt.. Nå begynner jeg i jobb igjen på mandag etter å ha vært borte over ett år.. Det blir litt godt faktisk. Håper bare jeg klarer å holde kvalmen sjakk. Forrige svangerskap så begynte jeg ikke å kaste opp før i uke 11! Så håper jeg ikke gjør det denne gangen også.

I tillegg til kvalme, jobbstart og gå hjemme med liten baby så er vi på jakt etter større hus.. Og kl 12 i dag så kan jeg få vite om budet vi har inne er akseptert eller ikke!!!! Har nesten ikke sovet i natt på grunn av dette. Er jo veldig skummelt og spennende på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hvordan gikk det med budet, Smørblomst? Kan dere sprette champisen? :)

Jeg la nettop merke til at vi er en del som bor i Oslo og omegn her i denne terminklubben, så jeg regner med at jeg kommer til å ta en ekstra titt på ALLE som har en mage på størrelse med min de kommende månedene og lure på om de er en del av denne terminklubben :ler: Nyskjerrigheten lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la nettop merke til at vi er en del som bor i Oslo og omegn her i denne terminklubben, så jeg regner med at jeg kommer til å ta en ekstra titt på ALLE som har en mage på størrelse med min de kommende månedene og lure på om de er en del av denne terminklubben :ler: Nyskjerrigheten lenge leve!

Satt her og tenkte akkurat det samme... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaaa :) Vi fikk huset og jeg er ekstase.

3 soverom, spisestue, stue, stoooort bad, kjeller med soverom, stue og bad++++, stort kjøkken, hage, veranda med peis og mye mye mer. Og huset er så koselig og jeg følge meg hjemme der så fort jeg var innenfor dørene. Gleder meg til å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så masse med nytt hus! :)

Vi holder på med oppussinger som må gjøres ferdig før lille kommer. Er det andre som å har ting som må gjøres ferdig?

Av alt så er det garasjen vi må ta. Det kjedeligste å pusse opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var katta ute av sekken her, storesøsken to be er informert om voksende mage. Spent på omverden, på en eller annen måte var det litt betryggende med hemmeligheten... Men godt å etterhvert slippe å late som også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med budet, Smørblomst? Kan dere sprette champisen? :)

Jeg la nettop merke til at vi er en del som bor i Oslo og omegn her i denne terminklubben, så jeg regner med at jeg kommer til å ta en ekstra titt på ALLE som har en mage på størrelse med min de kommende månedene og lure på om de er en del av denne terminklubben :ler: Nyskjerrigheten lenge leve!

Hehe, ja det er sant! :happy: Kanskje vi har gått forbi hverandre på gata allerede!

Jaaaaaaaaaa :) Vi fikk huset og jeg er ekstase.

3 soverom, spisestue, stue, stoooort bad, kjeller med soverom, stue og bad++++, stort kjøkken, hage, veranda med peis og mye mye mer. Og huset er så koselig og jeg følge meg hjemme der så fort jeg var innenfor dørene. Gleder meg til å flytte.

Grattis med hus!! Høres herlig ut med så mye plass! :Nikke:

Gratulere så masse med nytt hus! :)

Vi holder på med oppussinger som må gjøres ferdig før lille kommer. Er det andre som å har ting som må gjøres ferdig?

Av alt så er det garasjen vi må ta. Det kjedeligste å pusse opp!

Vi har også litt prosjekter på gang her hjemme, har tenkt til å bygge om leiligheten litt så vi får et soverom til. Gruer meg litt, det blir å bo på en byggeplass i noen måneder tenker jeg.. :blink: Og så lurer jeg litt på hvordan det går å miste inneboden, har jo masse ting der som må stappes inn andre steder. Håper det bir bra tilslutt da. :)

-----------------------------------------------

Idag var jeg på første svangerskapskontroll hos ny fastlege. Det gikk greit bortsett fra at jeg syns han var litt surrete og hadde litt dårlig tid. Skjedde ikke så mye annet enn at han fylte ut det skjemaet, sjekket blodtrykk og lyttet på hjertet mitt, og ellers spurte om alt gikk bra. Sjekket også urinprøve, blodprøver må jeg tilbake og ta litt senere. Er det det samme dere andre har gjort på kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på første svangerskapskontroll hos ny fastlege. Det gikk greit bortsett fra at jeg syns han var litt surrete og hadde litt dårlig tid. Skjedde ikke så mye annet enn at han fylte ut det skjemaet, sjekket blodtrykk og lyttet på hjertet mitt, og ellers spurte om alt gikk bra. Sjekket også urinprøve, blodprøver må jeg tilbake og ta litt senere. Er det det samme dere andre har gjort på kontroll?

Har ikke vært enda denne gang, men var samme eg gjorde første gang sist, bortsett fra at blodprøvene ble tatt, prøve fra livmorhals og fikk høre hjertelyden til fosteret (som egentlig gjorde hele kontrollen til noe "wow, vi har et barn inni der jo, det er ikke heftig omgangssyke!!" :) Hadde vel første kontroll i uke 10 sist tror jeg.

Jeg skal på første kontroll neste uke, ordnet meg time i dag - effektiv som jeg er .... :sjenert:

Her blir det ingen ting som skal gjøres i leiligheten - flyttet til ny leilighet i forrige graviditet når jeg var høygravid, og vi har, om ikke god plass, mer enn nok plass til et barn til (eller to??). Kan legen høre på hjertelyd om det er flere enn et barn inni der egentlig? Sikkert ikke, men..

Jeg har fått flere typer kvalmestillende og har så langt i dag ikke kastet opp (vært til tider dødelig kvalm, holdt på å svime av og dårlig i magen - ja, men... ). Og det dummeste i verden er at jeg ikke lenger er vant til å føle meg mett, og har virkelig spist i dag, både mat og godteri - og føler meg bare helt gigantisk... :) Blir nok uvant å se vekten gå oppover og ikke nedover, selv om den skal opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært enda denne gang, men var samme eg gjorde første gang sist, bortsett fra at blodprøvene ble tatt, prøve fra livmorhals og fikk høre hjertelyden til fosteret (som egentlig gjorde hele kontrollen til noe "wow, vi har et barn inni der jo, det er ikke heftig omgangssyke!!" :) Hadde vel første kontroll i uke 10 sist tror jeg.

Jeg skal på første kontroll neste uke, ordnet meg time i dag - effektiv som jeg er .... :sjenert:

Her blir det ingen ting som skal gjøres i leiligheten - flyttet til ny leilighet i forrige graviditet når jeg var høygravid, og vi har, om ikke god plass, mer enn nok plass til et barn til (eller to??). Kan legen høre på hjertelyd om det er flere enn et barn inni der egentlig? Sikkert ikke, men..

Jeg har fått flere typer kvalmestillende og har så langt i dag ikke kastet opp (vært til tider dødelig kvalm, holdt på å svime av og dårlig i magen - ja, men... ). Og det dummeste i verden er at jeg ikke lenger er vant til å føle meg mett, og har virkelig spist i dag, både mat og godteri - og føler meg bare helt gigantisk... :) Blir nok uvant å se vekten gå oppover og ikke nedover, selv om den skal opp.

Godt å høre at det går bedre med deg. Hvor langt er du på vei nå egentlig? Vanskelig å følge med på alle når det ikke er noe ticker. :)

Jeg er for tiden veldig matlei, vet ikke hva jeg skal spise lengre. Er vant til å spise 3 ganger om dagen å nå er det 5-6 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag fortalte vi mine foreldre om det kommende barnebarnet og det ble stor ståhei! Ble tatt veldig godt i mot!

I morgen skal vi på middag til svigers så da blir det nok til at vi forteller dem også! Godt å få det fortalt og ikke måtte gå med det som en hemmelighet. Men har ikke tenkt å si noe på jobb helt ennå! :) Veldig lyst å se hvor lenge jeg kan holde det skjult! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tirsdag fortalte vi mine foreldre om det kommende barnebarnet og det ble stor ståhei! Ble tatt veldig godt i mot!

I morgen skal vi på middag til svigers så da blir det nok til at vi forteller dem også! Godt å få det fortalt og ikke måtte gå med det som en hemmelighet. Men har ikke tenkt å si noe på jobb helt ennå! :) Veldig lyst å se hvor lenge jeg kan holde det skjult! Hehe...

:) Må være morsomt når man kan fortelle folk det "ordentlig", her ble det mye tekstemeldinger med "sorry, at jeg ikke kommer i dag, men du skjønner,.... " eller på tlf. Har faktisk ikke fortalt en eneste person det face to face (bortsett fra på jobb) denne gangen. Så stas at det ble godt tatt i mot:) Hvor langt er du på vei nå? Er så vant til at andre forteller det på jobb med en gang, for jobben blir begrenset med det samme en graviditet er på plass, så man må på en måte bare fortelle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bedre med deg. Hvor langt er du på vei nå egentlig? Vanskelig å følge med på alle når det ikke er noe ticker. :)

Jeg er for tiden veldig matlei, vet ikke hva jeg skal spise lengre. Er vant til å spise 3 ganger om dagen å nå er det 5-6 ganger.

11 + 1, så krysser alt for at ting skal gå fremover nå. Har lagt så lenge i ro at det er jo et maraton bare å gjøre de minste ting. Jeg har også problemer med å komme på hva jeg skal spise, mye jeg absolutt ikke vil ha, og vil egentlig bare få det servert, ikke lukte på matlaging og styre rundt maten. Nå er jeg dødens kvalm og forsøker å holde frokosten nede, men skal liksom ingenting i dag - verdt å ta kvalmestillende da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 + 1, så krysser alt for at ting skal gå fremover nå. Har lagt så lenge i ro at det er jo et maraton bare å gjøre de minste ting. Jeg har også problemer med å komme på hva jeg skal spise, mye jeg absolutt ikke vil ha, og vil egentlig bare få det servert, ikke lukte på matlaging og styre rundt maten. Nå er jeg dødens kvalm og forsøker å holde frokosten nede, men skal liksom ingenting i dag - verdt å ta kvalmestillende da?

Samboeren min er bare hjemme i helgene pga jobb, så jeg satser på å få alt servert. Han virker ikke til å nøle lengre nå når han ser magen begynne å komme. ;)

Ta deg en kvalmestillende. De jeg fikk skulle jeg ta ca 20 min før et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 12+2 i dag (hvis jeg ikke husker helt feil...) :P

Har hatt en veldig grei graviditet til nå hvor jeg merker svært lite til det så har ikke vært noe problem å holde det hemmelig på jobb! Er vel fire gode kolleger som vet det bare! De nærmeste venninnene mine fikk også vite det i går!

Høres ikke mye godt ut å være så dårlig som du har vært i svangerskapet så langt! Håper det går seg til nå etterhvert og at du kan begynne å leve nokså normalt igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel slutte å sniklese og melde meg inn her jeg også! Jeg er 9 uker på vei på tirsdag, etter mine beregninger, men skal til legen 25. september og vet vel ting litt mer nøyaktig da!

Har lagt inn en liten presentasjon i presentasjonstråden :)

Gleder meg stort til kvalmen slipper, da. Og slitenheten. Legger meg 22 hver kveld nesten, og må legge meg nedpå etter forelesning. Har også slitt med å drikke nok. Men har funnet ut at jeg bare må tvinge i meg litt mat og drikke! Og mannen gjør en kjempejobb i forhold til å hjelpe meg med akkurat det! Han ser på meg med triste øyne om jeg sier at jeg ikke vil ha noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel slutte å sniklese og melde meg inn her jeg også! Jeg er 9 uker på vei på tirsdag, etter mine beregninger, men skal til legen 25. september og vet vel ting litt mer nøyaktig da!

Har lagt inn en liten presentasjon i presentasjonstråden :)

Gleder meg stort til kvalmen slipper, da. Og slitenheten. Legger meg 22 hver kveld nesten, og må legge meg nedpå etter forelesning. Har også slitt med å drikke nok. Men har funnet ut at jeg bare må tvinge i meg litt mat og drikke! Og mannen gjør en kjempejobb i forhold til å hjelpe meg med akkurat det! Han ser på meg med triste øyne om jeg sier at jeg ikke vil ha noe :fnise:

Hei og velkommen! :vinke: Gratulerer med graviditeten!

Jeg syns også det er vanskelig å drikke nok, selvom jeg er tørst hele tiden. Hjelper å ha noen som pusher litt på, ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel slutte å sniklese og melde meg inn her jeg også! Jeg er 9 uker på vei på tirsdag, etter mine beregninger, men skal til legen 25. september og vet vel ting litt mer nøyaktig da!

Har lagt inn en liten presentasjon i presentasjonstråden :)

Gleder meg stort til kvalmen slipper, da. Og slitenheten. Legger meg 22 hver kveld nesten, og må legge meg nedpå etter forelesning. Har også slitt med å drikke nok. Men har funnet ut at jeg bare må tvinge i meg litt mat og drikke! Og mannen gjør en kjempejobb i forhold til å hjelpe meg med akkurat det! Han ser på meg med triste øyne om jeg sier at jeg ikke vil ha noe :fnise:

Velkommen og gratulerer! :)

Av alt synes jeg det er verst å drikke vann, særlig ut over ettermiddagen. Prøver å drikke nok på dagen mens det ennå går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...