Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er nå over 9 uker på vei og begynner faktisk å få trua på at dette kan gå veien, så da er det på tide å melde seg inn her Happy.gif

Så langt har jeg ikke vært dårlig, men hadde mye murringer (verre enn menssmerter) og ømme pupper den første tiden. Nå er alle symptomer borte og jeg føler meg ikke gravid lenger, men jeg skal på tidlig ultralyd om to uker og håper det setter fart på følelsene. Gleder meg også til å få mage og være "ordentlig" gravid!

Gratulerer!! :nigo: Gled deg til ultralyd, det er fantastisk!! :jepp:

---------------------------------------

Når jeg var på ul fiikk jeg beskjed om at jeg var to dager lenger på vei enn jeg trodde, og har fått termin 30. mars! :) Litt morsomt, for det er bursdagen til samboeren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere andre tatt livmorhals prøve i forbindelse med graviditeten? Jeg leste et sted at man bør gjøre det om man er under 25 år og om det er mer enn 3 år siden sist. Jeg har aldri gjort dette. Er det legen som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det sist hos fastlegen når jeg var på første svangerskapskontroll - gynekologisk undersøkelse, tar en liten biopsi av livmorhalsen. Ubehagelig, men kortvarig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt den prøven nå ja. Kan ikke huske at jeg kjente så mye til det. Det er jo så mye som er ubehagelig på en gang.

Og hva skjer med verden å idiotiske sjefer? Jeg er ikke ønsket tilbake i jobb. Skal jeg virkelig gå hjemme i 8 av 9 måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skjer med verden å idiotiske sjefer? Jeg er ikke ønsket tilbake i jobb. Skal jeg virkelig gå hjemme i 8 av 9 måneder?

Hva?? :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg ikke var 100% i normal form å kan jobbe uten matpauser i et sinnsykt tempo så sjefen ikke nå grunn til at jeg kunne komme tilbake. Og annet arbeid hadde dem ikke til meg. Lenge leve restaurantbransjen! Kjenner jeg er skikkelig frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjh.. tøff bransje. Skjønner godt du er frustrert, det er mange måneder! Så utrolig latterlig at ingenting kan tilrettelegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke det. Fellesforbundet er allerede dratt inn pga andre saker å. Men bransjen tenker på alt som sløser penger. For dem er det å sløse penger å la meg jobbe det jeg kan istede for å være sykemeldt evt i svangerskapspenger som nav betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har ikke sagt noe om dette til meg. Syntes det var merkelig for virker normalt å gjøre dette.

Asanti, det hørtes jo helt sykt ut :s man vil jo ikke gå hjemme i 9 mnd om man er i stand til å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Og hva skjer med verden å idiotiske sjefer? Jeg er ikke ønsket tilbake i jobb. Skal jeg virkelig gå hjemme i 8 av 9 måneder?

Du også?? :kjefte: Sjefer i resturantbransjen er tydeligvis helt håpløse! Jeg er heller ikke ønsket tilbake i jobb.. Skjult av et "..... Neeeidaaaa, du er ikke til belastning.... Vi har bare ikke ordentlige vakter til deg..." Hva har sjefen din sagt til deg? Og hva svarte du?

Jeg har blitt 20% friskmeldt av legen min, men tror dere sjefen finner vakter da? Nope. Jeg skal jobbe 4 timer i slengen for jeg har litt vondt i bekkenet, men da får jeg ikke en servitørvakt -som er stillingen min- for da ødelegger jeg tydeligvis for noen andre på jobb. Så jeg må bare gå rundt... OM jeg nå da får jobbe. Jeg skulle egentlig jobbe lørdag som var, men hørte ikke tåler pip fra sjefen og det samme gjelder i dag.

Og tidligere i dag fikk jeg beskjed om at "vi ringer deg om vi trenger deg en gang i.l.a neste uke"

Hvor lenge skal man orke dette da? Jeg vet ikke hvor mye jeg orker å kjempe for å få gå tilbake i en jobb jeg ikke vil tilbake til og ikke er ønsket tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et stort NEI når jeg spurte om tilrettelegging. Jeg jobber bare kvelder og på kvelden er jeg plaget, ennå!?! med kvalme og brekninger. Jeg fungerer helt perfekt på dagen, men da har dem ikke noe til meg. Selv om at det er et stort hotell.

Off. Alt på jobb har forandrert seg bare siste mnd, så jeg skjønner av de andre ansatte som er på randen av utmattelse at miljøet idag ikke er noe for meg.

Hva skal man gjøre? Og jeg blir å litt sånn at jeg kjenner ikke at jeg orker å kjempe for å være der når det er som idag og jeg ikke er ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg fikk et stort NEI når jeg spurte om tilrettelegging. Jeg jobber bare kvelder og på kvelden er jeg plaget, ennå!?! med kvalme og brekninger. Jeg fungerer helt perfekt på dagen, men da har dem ikke noe til meg. Selv om at det er et stort hotell.

Off. Alt på jobb har forandrert seg bare siste mnd, så jeg skjønner av de andre ansatte som er på randen av utmattelse at miljøet idag ikke er noe for meg.

Hva skal man gjøre? Og jeg blir å litt sånn at jeg kjenner ikke at jeg orker å kjempe for å være der når det er som idag og jeg ikke er ønsket.

Kan ikke si annet enn at jeg vet hvordan du har det Asani.. Fryktelig slitsom situasjon å havne i! Og det gjør slik at man ikke har lyst tilbake på jobb noen gang. Når de nektet å tilrettelegge -noe de er lovpålagt til- så blir man frustrert.

Den sjefen jeg har nå begynte hos oss forholdsvis nylig, og han har klart på den korte tiden å fullstendig herpe det flotteste arbeidsmiljøet jeg har vært borti noen gang.. Så miljøet på jobben min er heller ikke noe å trakte etter i min situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig kjipe arbeidsgivere dere har!

Jeg fikk meg nettopp ny deltidsjobb, skal på opplæring denne eller neste uke. Er veldig spent på hva som skjer når jeg forteller dem at jeg er gravid! Ti uker i morgen, men det er bare mannen min som klarer å se det foreløpig.

Men i dag tror jeg søren meg at jeg skal prøve å finne meg et par mammabukser. Satt hele togturen i går med øverste knappen åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Men i dag tror jeg søren meg at jeg skal prøve å finne meg et par mammabukser. Satt hele togturen i går med øverste knappen åpen.

Øverste knappen er da ingenting! :ler: Jeg driver å trasker rundt med hele buksa åpen jeg! Knapp og glidelås :fnise: Har kun 2 mammabukser så jeg må bruke noen av mine gamle bukser også. Mulig det er et tegn på at jeg bør kjøpe flere mammabukser? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste knappen er da ingenting! :ler: Jeg driver å trasker rundt med hele buksa åpen jeg! Knapp og glidelås :fnise: Har kun 2 mammabukser så jeg må bruke noen av mine gamle bukser også. Mulig det er et tegn på at jeg bør kjøpe flere mammabukser? :P

:ler: Ok, da!

Men om jeg skal bevege meg rundt (hurra for å være student og kunne tilbringe flere dager hjemme i strekk) så kommer jeg til å miste buksene mine om jeg skal fortsette sånn. Og det tar seg ikke godt ut! :fnise:

Så var det bare å finne ut om HMs mammastørrelser er store eller om jeg faktisk må handle dem på nettet. For det er jo nesten ingen som driver med store størrelser (48) i mammabukser ser det ut til! Kanskje det er noen her i Trondheim, uten at jeg har funnet dem enda? *håpefull*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Little princess

:ler: Ok, da!

Men om jeg skal bevege meg rundt (hurra for å være student og kunne tilbringe flere dager hjemme i strekk) så kommer jeg til å miste buksene mine om jeg skal fortsette sånn. Og det tar seg ikke godt ut! :fnise:

Så var det bare å finne ut om HMs mammastørrelser er store eller om jeg faktisk må handle dem på nettet. For det er jo nesten ingen som driver med store størrelser (48) i mammabukser ser det ut til! Kanskje det er noen her i Trondheim, uten at jeg har funnet dem enda? *håpefull*

Jeg tror de hadde opp til 46 på HM i mammabukser, jeg så ikke noe 48 gitt.. De var så utplukket i min størrelse på HM sist jeg var der, at jeg endte opp med å gå gjennom samtlige buksestativ to ganger :fnise: Derfor kan jeg nesten med sikkerhet si at jeg ikke så en enste 48. -De kan jo være utsolgt da- MEN buksene har mye streach da, vet ikke om det hjelper deg noe jeg? Jeg syntes de er veldig romslige værtfall.. Jeg bruker egentlig 36 men måtte ned til 34 for at buksene ikke skulle henge og slenge, så det er jo mulig at de lager mammabuksene litt romsligere enn de ordinære busksene? Gode å ha på er de værtfall :Nikke:

Gled deg til shoppingrunden forresten, jeg syntes der var skikkelig stas å kjøpe mammaklær for første gang, syntes det var en skikkelig "stor greie" :)

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kvinne meg opp og prøve en i 46 i hvert fall. Hvis ikke så lurer jeg på om ikke det er en "store størrelser" butikk her i byen som har reklamert med mammaklær? Burde jo være mulig å finne en enkel mammabukse der. Det skal bli så godt å være komfortabel på forelesning igjen! Nå er det jo nesten sånn at jeg dropper forelesninger fordi det er ubehagelig å ha ordentlig bukse på :ler:

Nå er graviditetsdagbok opprettet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at jeg vet hvordan du har det Asani.. Fryktelig slitsom situasjon å havne i! Og det gjør slik at man ikke har lyst tilbake på jobb noen gang. Når de nektet å tilrettelegge -noe de er lovpålagt til- så blir man frustrert.

Den sjefen jeg har nå begynte hos oss forholdsvis nylig, og han har klart på den korte tiden å fullstendig herpe det flotteste arbeidsmiljøet jeg har vært borti noen gang.. Så miljøet på jobben min er heller ikke noe å trakte etter i min situasjon.

Man blir ganske oppgitt. Foreldrene mine sier jeg bare skal fortsette å være hjemme så finner jeg meg ny jobb når jeg er ferdig i permisjon.

Får vel bare innstille meg på å "kose" meg hjemme, finne prosjekter og kanskje lære meg å strikke? :)

Her jeg bor er det bare en butikk som selger mammaklær, og jeg har aldri funnet bukser som passet meg på H&M. Men fant bukse i str som passet. Og de er så gode å ha på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Man blir ganske oppgitt. Foreldrene mine sier jeg bare skal fortsette å være hjemme så finner jeg meg ny jobb når jeg er ferdig i permisjon.

Får vel bare innstille meg på å "kose" meg hjemme, finne prosjekter og kanskje lære meg å strikke? :)

Jepp, oppgitt er ordet.. Jeg har en skikkelig kjip dag i dag, sånn ifht NAV og arbeidsgiver. La meg se om jeg kan sammenfatte dette: Måneden før jeg ble sykemeldt så rakk jeg bare å jobbe 2 uker, for jeg hadde 2 uker ferie i begynnelsen av måneden. Så når jeg da ble sykemeldt så ble de siste 4 ukene mine lagt til grunn for sykepengegrunnlaget, altså den måneden jeg hadde 2 uker fri. Dette klaget jeg inn til NAV, med begrunnelse om at jeg egentlig tjener over dobbelt så mye -både på kontrakten min og i tidligere lønnsslipper- men der var det ikke noe kjære mor. Sjefen hadde kun sendt inn inntektsopplysninger for de siste 4 ukene, altså juli måned og det var ifølge NAV rett. Så da sitter jeg her.. Vært sykemeldt i 2 mnd og levd på halv lønn. Dét er ikke fett.

Så nå må jeg få legen til å friskmelde meg helt, for å så jobbe alt jeg kan i 4 uker. Legen kommer ikke til å skjønne noe :ler:

Uff, føler jeg bare syter i denne tråden :( men det er så mye som ikke har gått den veien jeg trodde i utgangspunktet. Håper dere unnskylder meg.

Men Asani, det er kjempekoselig å strikke noe til den lille altså! Jeg hadde såvidt holdt i 2 strikkepinner før jeg i fjor høst bestemte meg for å begynne å strikke, og da begynte jeg med et vognteppe :nigo: Kjøp deg tykt garn og pinner i rett størrelse -de på butikken hjelper deg med alt slik- og strikk i vei! Nå driver jeg å strikker et babyteppe i tykk, hvit ull som kommer til å bli enormt, det er 128 masker langt, og jeg gleder meg såå til det er ferdig :rodmer: Men jeg holder det enkelt da, rette masker uten noe mer dill dall. Og om du trenger hjelp er YouTube din venn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...