FruLilla Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #241 Del Skrevet 9. oktober 2012 Så godt at Pampers passer til Lille Plutt, så dere slipper lekkasjer!! Vi skal nok prøve pampers igjen vi og. Har heldigvis ikke hatt noen problemer med libero sine, men siden vi likte 1'er bleiene til pampers best, så trur jeg nok at vi kanskje liker resten av pampersene bedre og? I dag fikk jeg fanga på film at Vesleprinsen rulla rundt! Han har rulla fra mage til rygg over høyre side 4 ganger i dag, og har begynt å øve seg på å komme seg tilbake. Uten å få det til enda, da Og han har temperament! Blir ganske så hissig når han har prøvd en stund uten å få til. Og da bruker han "det er så synd på meg surven", og hvis han ikke får nok oppmerksomhet da blir det en litt hissigere gråt. Han er jo søt, da! Jeg elsker å få smil fra han! Han smiler til meg stadig oftere nå. Også er han blitt en SKIKKELIG mammadalt! Noe som egentlig er veldig koselig, men bittelitt slitsomt når han er veldig grinete. Har begynt å legge han fra meg noen minutter hvis han bare trassegriner når jeg holder han. Griningen blir ofte mer intens når han ligger aleine, men han blir fort stille når jeg plukker han opp igjen. Man lærer sine triks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #242 Del Skrevet 18. oktober 2012 Vesleprinsen vokser og vokser og vokser! Vi har begynt å bruke en del klær i str 62 nå, som er 2-4 mnd. Håper han ikke vokser ut av dem med en gang, men det er jo litt stort fremdeles, uten at han svømmer i det Str 56 passer fremdeles, men begynner å bli litt lite... Og jeg er veldig letta over å se at selv om han vokser og legger på seg, og fremdeles er et skikkelig matvrak, så har han ikke blitt sumobryter enda Stort sett er Vesleprinsen en veldig snill gutt, som sover mye, spiser, gråter mindre og mindre, og elsker å rulle rundt, og leke! Han holder blikkontakten lenge om gangen nå, prater og smiler Noen ganger kommer han med lyder som passer til å være "latter", ikke klingende barnelatter, men mer "heeeheee" mens han smiler fra øre til øre Han elsker å bade, men synes det er skummelt når vannet spruter i ansiktet på han, noe det gjør når han plasker som verst Dessuten er det stort sett grusomt å bli tatt opp av badevannet og bli tørka! Å bli smørt inn med krem/olje er for jenter, og definivit ikke noe for han, men nå begynner han ikke å hyle når det skjer lenger. Bare viser tydelig at dette synes han IKKE noe om! Når han gråter nå har det begynt å komme litt tårer, og innimellom finner en krokodilletåre veien nedover kinnene. Snørra har også begynt å komme for fullt, noen ganger er det deilig å få sugd ut snørra med nesesuger (så han smiler og skravler mens vi holder på), mens andre ganger er det helt grusomt, og hylene sitter løst. Favorittsangene for tida er "Ro, ro til fiskeskjær" og "Ro, ro, ro din båt", med tilhørende bevegelser. Han holder hodet ganske godt nå, det detter ikke bakover når vi ror lenger, bare innimellom Han blir fremdeles ganske sint når han ikke får til å rulle når han har prøvd ca i ett minutt. Og han liker veldig godt å se seg rundt Det er mer alright å ligge litt i ro og kikke seg rundt alene, men hvis han har ligget mye for seg selv i løpet av en dag, så MÅ det være masse mammatid om kvelden Da koser og koser og koser vi, før livet hans blir ok å leve igjen Han lyser opp når han hører stemmen min når jeg kommer inn i samme rom som han, og det synes jeg er veldig koselig! Nattamminga går stort sett veldig fint, vi er nede i ca 2 ammerunder om natta nå. Bortsett fra når han er tett i nesa, da misforstår jeg og mater han, mens han egentlig hadde trengt å få renska opp i nesa når han våkner annenhver time... Og da blir både mammaen og Vesleprinsen sure og slitne. Men NÅ håper jeg at jeg har lært I går var vi på shopping i maaaange timer, og da vi kom til kjøpesenter nr 2 etter 4 timer begynte han å bli mektig lei... Men han fikk noen kule klær, vi bytta inn noen av gavene jeg ikke likte, også kjøpte jeg to plagg i tillegg Så nå har han fått to kule olabukser, og 1 megakul skjorte med tversoversløyfe, i tillegg til en body med skjortekrage og brystlomme Så nå er han forberedt til 2x40 årslag som vi skal til i starten av november, på Mannen sin side... Bl.a. den tanta som kjefta oss huden full når vi ikke kom i konfirmasjonen, og som overså Vesleprinsen og Mannen fullstendig når vi var i bursdagsselskap en uke eller to seinere... Kan ikke påstå at jeg gleder meg masse. Men fant ut at vi måtte han noen pynteklær til Vesleprinsen, hvis ikke hadde ho sikkert blitt fornærma over at han ikke var pynta til selskapet! (Det er ganske urettferdig, til jenter er det masse søte kjoler, mens til gutter finner man nesten bare type joggebukser, og ikke så fine bodyer! Har leita i flere mnd nå, for å finne ting til selskaper og jul og sånt... Ble superglad når jeg fant litt i går) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. oktober 2012 #243 Del Skrevet 18. oktober 2012 Åh, så koselig dere har det Jeg blir fullstendig verpesjuuuuk!! Han tassen din høres ut som en nydelig liten luring! Også så gøy det må være å se smilet hans! Jeg blir helt bløt, jeg Skjønner hva du mener ift klær. Jeg har også lagt merke til at det er mye nusselig for jentene, men ikke så mye pynt for gutta.. Men bra du fant noe stilig til ham, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #244 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ja, vi storkoser oss mesteparten av tida, og det er så gøy å bli bedre kjent med han, og se mer og mer av personligheten hans! Men nå er det jo ikke sååå lenge igjen, Nuttapia! Tida går veldig fort! Nyt tida med bare dere to, det blir ikke noe lettere å snakke sammen etter at babyen er født, for da blir dere (kanskje spesielt du? sånn er det her hos oss, i hvertfall) så opptatt av det lille nurket, og glemmer hverandre litt. Og når det kommer til sexen blir jeg veldig lett distrahert når jeg hører at Vesleprinsen er våken, i tillegg til at jeg er så trøtt etter nattammingen... Så for oss funker nok ettermiddagskos bedre enn kveldskos Vi prøvde oss igjen i går, det funka ikke bra, for å si det sånn Jeg var så trøtt, og guttungen våkna hele tida! Til slutt måtte vi gi opp, kledde på oss og tok med gutten inn på rommet vårt Han ble lagt igjen i nitiden, og da slokna jeg med én gang etterpå Åh, jeg må bare vise hva jeg kjøpte... for jeg likte klærne så godt! Det var denne skjorta, og denne buksa. Ellers så har kappahl en kul skjorte til, men den var ikke så pynta og fikk ikke bli med hjem denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 18. oktober 2012 #245 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det høres ut som dere storkoser dere med lille gullet Å tøffe klærna da, han kommer til å bli den kjekkasen i de klærne Kommer nok til å sjarmere alle i senk i selskapene (Han gjør det sikkert nå også vil jeg tru altså ) Ellers må du bare heve deg over hun tanta. Om hun skal være sånn, så er det hennes problem! Dere kommer hvertfall nå, å det er nok ikke alle som hadde giddet det etter måten hun har behandlet dere på Jeg syntes du er flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. oktober 2012 #246 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ja, vi storkoser oss mesteparten av tida, og det er så gøy å bli bedre kjent med han, og se mer og mer av personligheten hans! Men nå er det jo ikke sååå lenge igjen, Nuttapia! Tida går veldig fort! Nyt tida med bare dere to, det blir ikke noe lettere å snakke sammen etter at babyen er født, for da blir dere (kanskje spesielt du? sånn er det her hos oss, i hvertfall) så opptatt av det lille nurket, og glemmer hverandre litt. Og når det kommer til sexen blir jeg veldig lett distrahert når jeg hører at Vesleprinsen er våken, i tillegg til at jeg er så trøtt etter nattammingen... Så for oss funker nok ettermiddagskos bedre enn kveldskos Vi prøvde oss igjen i går, det funka ikke bra, for å si det sånn Jeg var så trøtt, og guttungen våkna hele tida! Til slutt måtte vi gi opp, kledde på oss og tok med gutten inn på rommet vårt Han ble lagt igjen i nitiden, og da slokna jeg med én gang etterpå Åh, jeg må bare vise hva jeg kjøpte... for jeg likte klærne så godt! Det var denne skjorta, og denne buksa. Ellers så har kappahl en kul skjorte til, men den var ikke så pynta og fikk ikke bli med hjem denne gangen Tiden går absolutt fort! 15 uker igjen! 10 uker til jul, og masse som skjer innen da. Etter jul skal jeg bare verpe og gosse meg med peis og lydbøker OGSÅ gleder jeg meg til permisjon og ski-VM! Ja, vi har snakket mye om å ta ekstra vare på hverandre nå. Det er viktig, det ser jeg Skjønner at det blir vanskelig med sexen etterpå, men ettermiddagskos er nok lurt, ja Tror det viktigste er at man klarer å være litt objektiv ovenfor sitasjonen man er i, så klarer man å se hverandre. Kjempefint tøy!! Elsket den røde skjorta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 18. oktober 2012 #247 Del Skrevet 18. oktober 2012 Så koselig å høre om Vesleprinsen, høres ut som om dere koser dere maks Enig i det med pyntetøy til gutter, vi trenger heldigvis ikke noe pentøy til han før til jul, og det er mulig det kommer mer da, men sånn i utgangspunktet er det jo mye mer pyntet tøy til jenter enn til gutter, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #248 Del Skrevet 20. oktober 2012 Godt å høre at det er flere som har samme opplevelse om gutteklær som meg, og at det ikke bare er jeg som er superkresen og ikke liker klærne i vanlige butikker. Men nå er jeg ikke flink til å gå til litt dyrere butikker enn de vanlige kjedebutikkene heller, da... I dag har Mannen vært flink og jobba på kjøkkenet igjen Jeg er så stolt av han, og kjempeimponert over hvordan han får til å finne løsninger på problemene som dukker opp Selv om han blir sint og oppgitt underveis, så gir han ikke opp! I dag har han fått opp det siste kjøkkenskapet, den siste fôringa til overskapene, og nå er han snart ferdig med alle lyslistene også! Jeg derimot, har satt opp middagsmeny for neste uke, og handla inn alt vi skal trenge til og med neste lørdag Det kan hende at vi trenger å kjøpe, evt bake brød i løpet av uka, da. Også har jeg kost masse med Vesleprinsen, som er veldig kosesjuk i dag I morra skal vi i bursdagsselskap til fetteren min og kjæresten til tanta mi. Mormor og Morfar har nettopp kommet fra Afrika, og hele gjengen får møte Vesleprinsen for første gang i morra Det blir veldig koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 22. oktober 2012 #249 Del Skrevet 22. oktober 2012 Innom og ønsker deg en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #250 Del Skrevet 23. oktober 2012 Takk Macaron Ha en fin uke du og!! For 3. natta på rad har Vesleprinsen sovet fra 21-22 tida og helt til kl 4 før amming! Og i går og natta før våkna han igjen i 8-tida for neste måltid Håper det fortsetter sånn, selv om jeg får så melkespreng at puppene er helt numne og steinharde I går kveld når han skulle legge seg hadde han en skikkeliggråtetokt, men når han fikk ligge i fred etter at både jeg og pappaen hadde trøsta han hver vår gang, så sovna han etter 5 minutter Og selv om han er lys våken på natta etter maten, sånn som nå som han begynte å prate da jeg la han igjen, så sovner som regel uten gråt Jeg får litt dårlig samvittighet av å gå når han ligger og prater, selv om jeg tar en stund og prater med han først. De stundene er jo så koselige! Og han er veldig pratesjuk om natta, virker det som... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 23. oktober 2012 #251 Del Skrevet 23. oktober 2012 Flinke lillegutt! Han høres så utrooolig god ut! Hihi, han skal sikkert fortelle deg hva han har drømt om etc Babyprat er herlig å høre på Høres ut som dere begynner å få inn gode rutiner! Håper for dere at det holder seg slik! Ha en god dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 23. oktober 2012 #252 Del Skrevet 23. oktober 2012 Flinke gutten som sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #253 Del Skrevet 24. oktober 2012 Babyprat er noe av det nydeligste i verden! Jeg gleder meg til han begynner å le på ordentlig og, da kommer jeg vel til å smelte helt I natt sov han fra halv 11 til halv 5! Han måtte jo komme med et par hyl kl 04.00 (på slaget!) sånn at jeg våkna da, men jeg fikk halvsove da en halvtime til. Skal ikke klage over 5 og en halv time sammenhengende søvn! Nå sovna han på fanget mitt, men bleia er så full, så jeg må skifte den... Liker ikke å vekke han... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #254 Del Skrevet 25. oktober 2012 I går sov vesleprinsen nesten hele dagen! Han spiste, bæsja, gulpa og sov... Så i natt har han vært våken 4 ganger! Lite søvn på meg da, spesielt siden jeg skal prøve å kapre meg 1 av 30 dunkåper på salg når butikken åpner kl 10 Nå skal jeg sjekke kontoen før jeg vekker gutten, hvis han ikke våkner først, da... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 25. oktober 2012 #255 Del Skrevet 25. oktober 2012 Lykke til på dunkåpejakt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #256 Del Skrevet 25. oktober 2012 Dunkåpa var bare i en blanding av gusjegrønn og militærgrønn farge, så den fikk noen andre kjøpe, gitt... Jeg er ikke så glad i sånne grønnfarger, fordi jeg ser syk ut i sånne farger Meeen, jeg endte opp med en dunjakke fra Bergans i stedet, som var satt ned med 1000 kr! Så det ble 1000 kr dyrere enn det jeg hadde tenkt når jeg gikk inn i butikken, men jeg er veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 25. oktober 2012 #257 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) 1000 kr i rabatt er bra!! Grattis!! Skjønner deg med grønnfargen, ja.. Den kan bli litt creepy hvis den ikke passer hud og hår.. Endret 25. oktober 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #258 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er veldig fornøyd med dunjakka! Sauda-modellen til Bergans Merker det blir lite tid inne på kg for tida... Det virker som om alt jeg gjør om dagen er amming, skifte bleier og ordne med klesvaska. OG ikke minst rydde på kjøkkenet! Det rommet ser alltid bomba ut... I går begynte vi å ommøblere i stua, så nå har vi fått sofaen borte ved peisen Jeg er veldig fornøyd med den løsninga. Nå står spisestuebordet der tvkroken var før, men vi snakka på å gjøre den delen av stua om til et minibibliotek, med gode lenestoler og sånn :-) Så får vi se om vi synes det passer å ha spisestua ved det største vinduet i stua, som blir i midten av stua. Tipper stua vår er minst 50kvm, så vi skal jo ha plass nok... Nuttapia, kanskje du veit noe om pianoer tåler å stå rett under en varmepumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. oktober 2012 #259 Del Skrevet 30. oktober 2012 Blir jo sånn, at KG ikke kommer først, når lillemannen tar masse tid Håper alt fortsatt er vel med dere! Deilig med litt ommøblering, da! Men jeg ville nok ikke satt piano rett undervarmepumpa, nei, men det spørs jo også litt på retningen dere har stilt inn "blåsten" på..? Pianoet mitt står ca 3 meter til skrått fra varmepumpa, og det blir fort surt! SÅ, gjør som oss, som også har svær stue: Kjøp dere en luftfukter! Og ikke sett den så langt unna piano. Vi har kontrabass og gitarer stående i tillegg, så stakkars instrumenter Her hos oss er det såååå tørt pga peis og varmepumpe, så jeg sliter med sår i nesa Bestilte luftfukteren for 3 uker siden, så den bør jo være på plass snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #260 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Takk Nuttapia Foreløpig står pianoet der det sto, ca 5 m skrått for varmepumpa. Blåsten går i sving opp og ned, men trur pianoet akkurat hadde,sluppet unna. Da er nok peisen 3 meter unna verre (på motsatt vegg, så varmen går nesten rett på)... Det går bra med oss, takk Vesleprinsen er skikkelig mammadalt nå, jeg synes det blir verre og verre for hver dag nå. I går ville han være hos meg hele tiden, så det er godt han så smått begynner å akseptere bæresjalet Endret 31. oktober 2012 av FruLilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå