Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen

FruLilla

Anbefalte innlegg

Åh, det høres ut som dere koser dere masse, så hyggelig å lese om :) Mannen blir nok mer tålmodig etterhvert, det er vel sikkert bare uvant for han nå i starten, hvordan man forholder seg til en baby!

Så flink du er som greide å gå opp så lite, veldig deilig nå når du skal ha alt av igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi koser oss veldig masse, ja! Men jeg kjenner veldig på mangelen på søvn... Spiser kveldsmat nå, så bærer det forhåpentligvis ganske raskt i seng! Ammet vesleprinsen i stad, også må han få tør bleie før vi legger oss... også blir det da sikkert bittelitt amming for å få roa han ned og få han til å sove igjen når vi kommer på soverommet. Vi har dessuten funnet ut at han er mørkeredd, og sover skikkelig dårlig hvis det er helt mørkt i rommet!

Hehe, angående mannens dårlige evner her om natta, så snakka vi om det i går... Han husker ikke å ha stått opp en gang! Så han var nok så godt som i søvne/koma når han holdt på... :fnise: I går kveld og i natt derimot har han vært MYE flinkere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig glad for at det løste seg så greit med mannen :)

Jeg merker at jeg begynner å bli litt mer kynisk i forhold til gråten til vesleprinsen... Han har starta med grisehylene sine igjen, men jeg fant nemlig ut i går at de grisehylene han har nå er på trass og ikke vondt i magen ;) Han veit akkurat åssen han skal ha det, gitt! Han er definitivt en bestemt liten gutt :) Er litt stolt av meg selv nå, fordi jeg klarte å la han gråte seg i søvn i vogga i stad! Han gråt i under 5 minutter, og jeg satt ved siden av han hele tiden og strøk han over hodet og gav han smokken med jevne mellomrom. Og rugga vogga... Som sagt, så tok det ikke så veldig lang tid før han sovnet :) Han har våknet 2 ganger etterpå og grått, men jeg har ikke plukka han opp, bare trøsta han mens han lå i vogga. Så nå har prosessen læreåsovneutenåliggepåarmenellerhapuppenimunnen begynt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørres ut som dere har det fantastisk!!! :)

Hvordan er det med kjøkkenet? Har dere blitt helt ferdige eller?? :)

Nyt denne tiden ( noe jeg trur dere absolutt gjør ) :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Like greit å begynne tidlig :) Klapp på skuldra fra barnevernspedagogen for at du er konkret og bestemt i tidlig oppdragelse!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips ift soving og gråting. Det skal jeg ta med videre, FruLilla! :jepp:

Ja, samme som Cathrine lurer på, hvordan står det til med kjøkkenet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøkkenet står på stedet hvil, men vi kan jo bruke det, så jeg klager ikke ;-)

I går hadde vesleprinsen feber, og i går kveld starta et økedøgn... Hvilket betyr at mammaen og vesleprinsen ikke har sovet på 2 netter, for mammaen ble det nesten 2 døgn, fordi vi fikk besøk i går når jeg hadde lagt meg for å sove. Vi skulle egentlig i konfirmasjon i dag, men jeg orka ikke. Lå i senga i over 1 time og bare gråt fordi jeg var så sliten... Mannen har vært snill og passa vesleprinsen i hele dag, men det har jo vært +-45min amming annenhver time i over 1 døgn nå, og tankene mine har svirret rundt, så jeg har fått maks 30 min søvn mellom noen av øktene... Og i tillegg har deler av svigerfamilien vist null forståelse for at vi da ikke kunne komme i konfirmasjonen, selv om vi forklarte, og anklagde oss for å ikke ville stille opp på ting for den sida av familien! Det var ikke foreldrene til konfirmanten som klagde... Fram til da var jeg litt lei meg fordi jeg ikke hadde orka å reise, men etter det ble jeg bare supertakknemlig for at vi var hjemme...

Nå er vi på vei til mamma, ho skal passe vesleprinsen mens jeg forhåpentligvis får sove i natt :-) snille, snille mammaen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig av svigerfamilien å ikke ha noe forståelse da :overrasket: Jeg skjønner kjempegodt at dere ikke reiste etter de nettene med nesten ingen søvn.. Å det burde de også forstått! Skal dere liksom pine dere gjennom en konfirmasjon da, eller?

Kos deg hos snille mammaen din, å jeg håper du får sovet masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Cathrine! I all verden, er det virkelig mulig?! Noen mennesker er dessverre utrolig egoistiske. Unnskyld, men det måtte jeg bare få si! :(

Håper for dere alle 3 at det går bedre utover i dagene som kommer. Du høres ut som en superflink mamma, FruLilla! :klemmer: Snille mamsen din som stiller opp :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkars, skjønner frustrasjonen over familie med så liten forståelse :( Utrolig unødvendig å bli sur for noe sånt, og veldig rart at de ikke skjønner at du er sliten. Håper du fikk deg en god natts søvn hos moren din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for komplimenter og for forståelse! :)

Ja, det er ganske frustrerende med den sida av slekta... Men søte mammaen min er jo helt fantastisk! :) Ho passa vesleprinsen i natt, og fikk seg 1 times søvn... Men det var ikke bare gutten sin feil, altså ;-) Jeg sov med propper i øra, og våkna med skikkelig melkespreng etter 4,5 timer. Tok ut proppene og venta på å høre at gutten våkna, sånn at jeg kunne mate han. Så fort jeg hørte en lyd tassa jeg inn til mamma, som fortalte at han nettopp hadde drikki 50 ml morsmelkerstatning. Jeg prøvde å gi han pupp likevel, og gutten spiste GLUPSK fra pupp nr 1, og smakte så vidt på pupp nr 2 :fnise: I halv 7 tida kom mamma inn med gutten, og da spiste han glupsk en pupp til, også måtte jeg ut på badet og håndmelke pupp nr 2 for å få unna den verste sprengen... Jeg har seriøst aldri sett puppene mine så store, og de var steinharde og helt numne! Har heldigvis ikke vært så fullt resten av dagen :)

Ellers har vesleprinsen vært og besøkt oldemor i dag, noe oldemora syntes var stas! Men han var jo skrubbsulten når vi kom fram til sjukehjemmet der ho bor, så jeg måtte bruke nesten hele tida vi var der til å amme :gjeiper: Også så ho feil på klokka og sa den var 1 time mer enn den var, så vi måtte styrke avgårde for å rekke den gamle jobben min, fordi jeg må ha en bekreftelse fra sjefen min der på at opplysningene jeg hadde sendt inn til autorisasjonskontoret stemte. Så da var det visningsrunde på den jobben :) Jeg slutta jo der før det ble offisielt at jeg var gravid, så det var noen som ble litt overraska når jeg dukka opp med en unge ;) Men det var SÅ koselig å se dem igjen!! Jeg trivdes så godt der, så jeg håper egentlig at jeg får jobb der igjen når jeg er ferdig i mammapermen :)

Oj, nå våkner vesleprinsen og skal ha maaaaaat! Jeg er så stolt av han, for nå i går og i dag har han vært veldig flink til å sovne av seg selv i vogga og vogna :) Og han ligger der ganske fornøyd når han er våken og, i hvertfall innimellom :fnise:

Btw: lørdag gikk jeg nesten 1 mil på tur, så det er kanskje ikke så rart at energien var på minussida på søndag, når jeg da ikke hadde fått sove på 2 døgn heller... Ble litt overraska når jeg regna på det og innså hvor langt jeg hadde gått...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohh.. Litt av et kjør! :overrasket: Men så deilig for deg å få litt mer sammenhengende søvn, da! Hva skulle vi gjort uten våre fantastiske mødre?? Jeg tror min mor kommer så fort jeg knipser, når lillegutt er kommet til verden :fnise:

Du virker sååå flink, FruLilla! Jeg er så imponert over instinkter og selvfølelsen hos 1.gangsmødre. Håper jeg havner i samme kategori som deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg på ingen måte som en supermamma, og ikke alltid så veldig trygg i rollen heller... men man må prøve seg fram, og prøve igjen når man feiler...

I natt lå vesleprinsen i vognbaggen sin på sitt eget soverom hele natta! Jeg tok han inn i senga vår 3 ganger for å amme, men han sov inne hos seg selv hele tida, og jeg sov overraskende godt! Men hørte han før babycallen slo inn, for å si det sånn :fnise: Mannen derimot sov ikke så godt, han skulle på jobb igjen i dag.

I dag har vesleprinsen vært skikkelig grinete, og det føles som om han nesten ikke har sovet. Dvs han har hatt veldig korte lurer, stort sett bare halvtimesøkter, og det er ikke nok for mammaen hans å sovne på... Den lengste soveøkta han hadde var jeg i dusjen, og kunne derfor ikke komme han til unnsetning når han gråt, og han sovna igjen av seg selv i vogga ;) Deilig!

I kveld bærer det sannsynligvis innover til svigermor, så skal vi prøve å sove der i natt. Dvs hvis mannen får tak i ho! Hvis ikke må vi finne et annet sted å overnatte i/i nærheten av tigerstaden... Det ordner seg nok :) Hvis ikke må vi bare reise tiiiiidlig i morra, men det håper jeg at vi slipper! Mannen skal jo i møte halv 10 et eller annet sted på Karl Johan, så vi må reise seinest halv 8, kanskje enda tidligere pga rushen inn til Oslo? Rushen her vi bor er så deilig... er man skikkelig uheldig må man kanskje vente i 1 minutt i ene krysset, og kanskje 5 biler i rundkjøringene :fnise:

I dag har jeg fått ordna mer med permisjonspapirene hos nav. Spurte dem hvordan søknaden min lå an, og da fikk jeg beskjed om at de venta på dokumentasjon fra kommunen der jeg har jobbet. Noe jeg ikke har fått beskjed om å levere, eller at de manglet. Så jeg styrta til kommunekontoret og fikk ordna det. Så vesleprinsen har sjarmert nærmere et dusin damer i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget mitt er vel at du virker ikke hysterisk på noen måte :Nikke: Eller veldig redd.. Jeg kan forstå at mange er redde i starten, men det viktigste er vel at så lenge mor føler seg trygg, så føler barnet det også.

Tipper han sjarmerte damene, ja :) Hihi!

Gratulerer med 2 uker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke være hysterisk...

Vi var på ekg igjen på torsdag, den var heldigvis helt fin :) Etterpå var vi nede på undersøkelse hos barnelegen... Der fant de en bilyd på hjertet, og det gjorde hjertespesialisten som kom for å dobbelsjekke og :( Så nå venter vi på ultralydtime hos barnehjertespesialisten, forhåpentligvis får vi det i uke 40. Jeg håper virkelig at det ikke er noe alvorlig! De sa de ikke var noe særlig bekymra på sykehuset, da...

I går hadde gutten en dag der han nesten ikke sov, skulle ha bittelitt mat hver halvtime-time og bare gråt... Slitsomt og frustrerende! I dag derimot har han vært et englebarn, spist med 3-5 timers mellomrom og sovet resten av tida! Har så vidt grått litt, men egentlig fint lite :-) Vi har også vært i familieselskap hos svigermor, niesa vår fylte 1 år :) Det var overraskende koslig, det ble ikke sagt en eneste stygg kommentar hele kvelden!!! Trur det er første gang i historien det har skjedd der... :fnise: Men Mannens tante og søskenbarn kom, det var den tanta som kjefta oss huden full for at vi ikke kom i konfirmasjonen forrige søndag. Tanta overså både mannen og vesleprinsen hele kvelden, og prøvde å overse meg og, men på trass blanda jeg meg litt inn i et par samtaler, sånn at ho ikke kunne overse meg... Jeg var hyggelig, da ;) Kom med komplimenter til henne og sånn... Vesleprinsens oldefar var heller ikke noe interessert i å se på gutten, men jeg gidder ikke å bli fornærma over sånne ting. Jeg er bare superglad for at det ikke ble noe kjefting og styr i kveld! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for alt at det ikke er noe alvorlig med lille hjertet! :hjerte:

Raringer, disse menneskene til mannen din, men er godt å lese at du tar det med ro..!

Håper du har en nydelig helg, og at dere koser dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Nuttapia :)

Vesleprinsen har noen dager innimellom der han gråter mye :( De dagene er ganske vonde for mammaen! Nå har jeg lagt han oppe på rommet hans og prøver å få han til å sove uten stimuli. Tv'en står på for at jeg ikke skal høre hylinga fullt så godt. I går hadde vi en skikkelig kosedag, der vesleprinsen stort sett bare sov og spiste, og han lå mest på brystet mitt og sov. Kjempekoselig, men jeg fikk jo ikke gjort noe hele dagen... Så i dag prøver jeg å få han til å sove litt for seg selv. Men det er ikke så lett! Er heldigvis lettere å takle gråten nå på dagen som jeg er litt uthvilt, og jeg veit at han ikke mangler noe. Nettopp fått pupp og masse kos, bleia er tørr, og da får han bare gråte seg i søvn. Det ble stille nå, så han gråt ikke i 2 minutter en gang *puuh*. Selv om jeg veit at han har det bra, så er gråten veldig vond å høre på!

Morgenene er veldig koselige, da :) Mannen står opp i 6-tida, og vesleprinsen våkner rundt da og (sånn at jeg får jagd mannen ut av senga... :fnise: ) Etter pupp får han bleie, noen ganger blir han lagt inn igjen på rommet sitt en soveperiode til, eller så får han ligge i senga våres med en gang, og utover morgenen, mens vi sover og pupper om hverandre fram til klokka er ca 10 :) Så lenge vesleprinsen får sove nok i løpet av dagen og ikke blir for overtrøtt, så har vi en veldig fin dag begge to :)

Nå venter jeg spent på brev fra sykehuset, både for time til ultralyd av hjertet, men også svar fra Ullevål ang genprøva! Jeg håper virkelig at det ikke er noe alvorlig med hjertet til den lille skatten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...