Gå til innhold

Ferien avlyst...


BellaRose

Anbefalte innlegg

Gjest foremma

Hele ideen om å kjøre virker helt på jordet, og alle forslag som blir gitt blir avvist, dermed har jeg ikke noen nye forslag å komme med.

Avsporing;

Det er noe som heter P-piller om mannen din ikke vil bruke kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele ideen om å kjøre virker helt på jordet, og alle forslag som blir gitt blir avvist, dermed har jeg ikke noen nye forslag å komme med.

Avsporing;

Det er noe som heter P-piller om mannen din ikke vil bruke kondom.

Så det er liksom hennes ansvar alene? Typisk.. Hvis han ikke vil ha barn får han sørge for det sjæl..Voksen mann vi snakker om !

Anonym poster: 415c0ae088f479a5a5ef3fdde983908b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foremma

Så det er liksom hennes ansvar alene? Typisk.. Hvis han ikke vil ha barn får han sørge for det sjæl..Voksen mann vi snakker om !

Anonym poster: 415c0ae088f479a5a5ef3fdde983908b

Nei, det sa jeg ikke, men P-piller er da uansett mye lettere enn å alltid ha kondomer. Hun kan jo selvfølgeig nekte å ha sex med ham, men ser ikke for meg det som et alternativ for TS.

HUN vil jo heller ikke ha flere barn, slik jeg tolket det, så da kan man bruke argumentet ditt andre veien også.

Verken TS eller mannen virker veldig voksne utifra det jeg har lest her, dessuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mannen din burde tenke litt mer over hva han egentlig gjør nå. Dere er tross alt to om ansvaret. Og forslaget til en over her, om å kjøre på natten, og ungene sover, var helt ypperlig.

Men det vil jeg si. En mann som har to fra før, møter ei som har to, og har den innstillingen der når han attpåtil har fått ett barn til med ny dame, han bør jammen tenke over hva han driver med. Tenk bare på hvordan BARNA må føle seg midt oppi alt dette??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mannen din burde tenke litt mer over hva han egentlig gjør nå. Dere er tross alt to om ansvaret. Og forslaget til en over her, om å kjøre på natten, og ungene sover, var helt ypperlig.

Men det vil jeg si. En mann som har to fra før, møter ei som har to, og har den innstillingen der når han attpåtil har fått ett barn til med ny dame, han bør jammen tenke over hva han driver med. Tenk bare på hvordan BARNA må føle seg midt oppi alt dette??!

Jeg tror de to jentene er hans.

Anonym poster: ab362eef86ac60b742322d03728f3cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kommet noe nærmere en løsning nå da, TS? Du har jo fått noen forslag her, jeg likte også forslaget om å kjøre om natten. Primadonnamannen må da kunne klare å være litt løsningsorientert han også

Anonym poster: 49ba6eb9cdad12099e9abced89c291dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Dette er den mest frustrerende tråden jeg har lest på lenge. Både du og mannen din virker som de minst løsningsorienterte menneskene jeg har hørt om.

Må dere absolutt til Arendal da? Kan dere ikke dra en plass der alle kan være med?

Eventuelt som noen kanskje allerede har foreslått, at dere drar med to biler, og legger til en overnatting slik at det ikke blir så langt å kjøre om gangen.

Forøvrig så håper jeg du gjør alvor i "truslene" dine om han velgr å dra alene. Makan til stabukk da!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenket på å prøve å utfordre flyskrekken din litt? Kjenner flere som ble langt roligere med tanke på fly etter å ha fått gjort det noen ganger :)

Man ser jo i situasjoner som dette at det gjerne er litt upraktisk å ikke kunne fly.

Anonym poster: 1c3a7d38e7b140283e27879427d90eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hele ideen om å kjøre virker helt på jordet, og alle forslag som blir gitt blir avvist, dermed har jeg ikke noen nye forslag å komme med.

Avsporing;

Det er noe som heter P-piller om mannen din ikke vil bruke kondom.

Dette blir fullstendig avsporing, men når mannen har sagt at han ikke vil ha flere barn, er det logisk at han steriliserer seg. Det er et meget enkelt inngrep for en mann. Hvorfor skal kvinner alltid pines med å proppe kroppen full av hormoner og få masse bivirkninger? TS skriver dessuten at mannen anser abort som en bra prevensjonsmetode. For alt vi vet, har han kanskje tvunget TS til å ta abort, fordi han selv ikke vil bruke kondom. Dette skriver hun ingenting om.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir fullstendig avsporing, men når mannen har sagt at han ikke vil ha flere barn, er det logisk at han steriliserer seg. Det er et meget enkelt inngrep for en mann. Hvorfor skal kvinner alltid pines med å proppe kroppen full av hormoner og få masse bivirkninger? TS skriver dessuten at mannen anser abort som en bra prevensjonsmetode. For alt vi vet, har han kanskje tvunget TS til å ta abort, fordi han selv ikke vil bruke kondom. Dette skriver hun ingenting om.

Men da må jo hun nekte han sex. Tvinger han seg på henne da blir det jo voldtekt.

Jeg mener virkelig at begge to har ansvaret, men om douchebagen ikke vil bruke kondom må jo hun ha vett nok til å si nei til sex eller finne en annen løsning. Det er tross alt hun som må gå igjennom aborten og det er hennes kropp som må gjennom alt.

Anonym poster: 1d14e36fa0d70963ad49b60a289c3b6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenket på å prøve å utfordre flyskrekken din litt? Kjenner flere som ble langt roligere med tanke på fly etter å ha fått gjort det noen ganger :)

Man ser jo i situasjoner som dette at det gjerne er litt upraktisk å ikke kunne fly.

Anonym poster: 1c3a7d38e7b140283e27879427d90eca

Enig. Min mor overvant flyskrekken slik at vi skulle kunne reise fra sørvestlandet og til nordnorge for å besøke besteforeldre. Hun satt oss først og MÅTTE bare bite i seg angsten.

Du kan jo evt. be legen om 2 stk. Vival. En til turen ned og en til turen opp igjen. Du blir trøtt og likegyldig men ikke superdopet.

Anonym poster: 1d14e36fa0d70963ad49b60a289c3b6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foremma

Dette blir fullstendig avsporing, men når mannen har sagt at han ikke vil ha flere barn, er det logisk at han steriliserer seg. Det er et meget enkelt inngrep for en mann. Hvorfor skal kvinner alltid pines med å proppe kroppen full av hormoner og få masse bivirkninger? TS skriver dessuten at mannen anser abort som en bra prevensjonsmetode. For alt vi vet, har han kanskje tvunget TS til å ta abort, fordi han selv ikke vil bruke kondom. Dette skriver hun ingenting om.

Så at en mann skal gjøre et kirurgisk inngrep er lettere enn at en kvinne tar p-piller? javel, det er din mening, men synes alikevel ikke at TS kan skyve alt ansvar over på mannen heller. Hvis hun ikke vil ta abort eller få flere barn er jo det sikreste for henne selv å bruke p-piller.

Men uansett, hvis mannen virkelig har tvingt henne til å ta abort er jo dette utrolig synd og utilgivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Enig. Min mor overvant flyskrekken slik at vi skulle kunne reise fra sørvestlandet og til nordnorge for å besøke besteforeldre. Hun satt oss først og MÅTTE bare bite i seg angsten.

Du kan jo evt. be legen om 2 stk. Vival. En til turen ned og en til turen opp igjen. Du blir trøtt og likegyldig men ikke superdopet.

Anonym poster: 1d14e36fa0d70963ad49b60a289c3b6f

Hvis hun skal reise med barn, og ikke alene, så er kanskje ikke det så lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med bilturer på 350 mil tur/retur i en Volvo med mamma og tre søsken, men jeg vet ikke helt om jeg ville lagt ut på lengre bilturer med 5 små barn, altså. Jeg synes dere burde finne en annen måte å løse dette på, bli enige om noe som kan fungere også i fremtiden og ikke bare for denne ferieturen. Når dere har så mange, og så små barn så krever det vel en del logistikk og å være løsningsorientert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Så at en mann skal gjøre et kirurgisk inngrep er lettere enn at en kvinne tar p-piller?javel, det er din mening, men synes alikevel ikke at TS kan skyve alt ansvar over på mannen heller. Hvis hun ikke vil ta abort eller få flere barn er jo det sikreste for henne selv å bruke p-piller.

Men uansett, hvis mannen virkelig har tvingt henne til å ta abort er jo dette utrolig synd og utilgivelig.

Det er ikke det at det bare er min mening, men det er lettere. Det er en engangsforeteelse. Inngrepet tar ikke lang tid, og det er smule ubehag en ukes tid etter, kanskje. Litt ømt, litt stramt.

Derimot må kvinner bruke p-piller helt til klimakteriet for å være noenlunde sikre. Les bare på graviditetsforumet hvordan mange strever med å bli gravide etter langvarig p-pillebruk.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, sier bare "Blir for trangt!" "Ingen andre biler er større!" "Jeg blir gaaal av å ha så mange i bilen!". Om han drar, vet jeg ikke. Han dro på jobb så vi får snakke om det i kveld..

Opel Vivaro 9 seter er perfekt for dere ;) B førerkort, fås ekstra lang også. Masse plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Makan til stygge oppgulp mange av dere kommer med..Hørt om fordom..?

Har lest en del av de andre trådene dine også, og du blir veldig veldig fort sint.

Jeg lukter at det egentlig ligger andre ting til grunn for problemene enn akkurat denne ferieturen(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foremma

Det er ikke det at det bare er min mening, men det er lettere. Det er en engangsforeteelse. Inngrepet tar ikke lang tid, og det er smule ubehag en ukes tid etter, kanskje. Litt ømt, litt stramt.

Derimot må kvinner bruke p-piller helt til klimakteriet for å være noenlunde sikre. Les bare på graviditetsforumet hvordan mange strever med å bli gravide etter langvarig p-pillebruk.

Velvel, hvis han nekter burde hun alikevel ta ansvar selv.

(nå synes jeg forøvrig at slik forholdet blir framstilt i denne tråden gjør at det virker en smule ustabilt, men det vet jeg selvfølgelig ingenting om)

I grunnen er jeg enig med deg i at det er begges ansvar osv, men hvis han nekter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han vil ikke sørge for prevansjon, han vil ikke hjelpe til med unger og ferie.. Hun gneller og kan ingenting...

Hva med skillsmisse? Jeg anbefaler på det sterkeste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...