Gå til innhold

Ferien avlyst...


BellaRose

Anbefalte innlegg

Først må jeg si at jeg ikke har lest hele diskusjonen.

Dersom du skal ta tog og buss så hadde jeg funnet det rimelig at du reiste med de største ungene og så fikk han ta de minste i bilen.

Anonym poster: f796da1914ab1b4102bac9691dfaf6f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og med mindre man har barn som er særs vanskelige, så går det helt fint å reise langt med barn. Ting blir hva man gjør det til, innstilling er halve greien.

Klokt sagt :)

Forøvrig er nattkjøring undervurdert. Kjør når barna sover, og stopp underveis på dagtid! Og ser ikke helt argumentet at det skal være enklere å være èn voksen(sjafør) i bilen som skal holde styr på 3 barn, enn med én ekstra voksen til selskap og for å passe på 2 barn til. Å bytte på å kjøre må da dessuten være mye mer trafikksikkert enn at faren alene skal kjøre hele strekningen? Og selve reisa er jo også en del av ferien..

Høres ut som barnefar rett og slett ikke vil ha med TS, ellers burde det da ikke være noe problem. Så om ikke mannen hører på argumenter, og TS fortsatt hverken kan fly, kjøre tog eller bil alene (hmm, løsningsorientert??..) ville jeg kanskje tenkt at det var like greit for henne å bli hjemme, alternativt å dra på egen ferie med de to siste barna. I så fall ville jeg passa på å bruke vel så mye penger på dette som far selv.. Og søke familieterapi etter ferien som de uansett ser ut å trenge ;)

Er også rimelig nysgjerrig hva dere har kommet frem til, TS! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder nattkjøring. Vi satset også på det da vi skulle kjøre 150 mil med en på 10 mnd. For å si det pent så fungerte det ikke helt etter planen. Husker fortsatt en stopp på en forlatt og øde rasteplass og en unge som var klar for både mat og aktivitet.

Anonym poster: f796da1914ab1b4102bac9691dfaf6f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg klarte å overtale mannen til å plukke oss opp i Lillestrøm. På den måten får vi bare ett togbytte og fire (koselige?) timer sammen med bil;) Samme tilbake; Vi sitter på til Lillestrøm og tar toger videre hjem. Løsningen er altså funnet og alt er vel :takke:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg klarte å overtale mannen til å plukke oss opp i Lillestrøm. På den måten får vi bare ett togbytte og fire (koselige?) timer sammen med bil;) Samme tilbake; Vi sitter på til Lillestrøm og tar toger videre hjem. Løsningen er altså funnet og alt er vel :takke:

Så bra :)

Anonym poster: 75b24ac48b5cf6333405628babb90f29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Anonym poster: 75b24ac48b5cf6333405628babb90f29

Bra ? Sorry mac, men det er tydligvis plass til alle i bilen. Hva er dette her for noe forbanna dill ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her har vi også 5 unger til sammen.han har 2 jeg har 2 og ei sammen.

samboern min har "bare" 2 ukers ferie. og i tillegg skal vi gifte oss. og jeg må ha barna alina i 2 uker.. og de to ukene han har fri er barna hans her og bryllup....stakkar lille meg...

om noen ikke skjønte det var det ironi.

helt fra dag 1 har vi tenk at siden vi har 5 unger til sammen og to biler blir det kun lokale turer når de er her i helger, ferie o.s.v.. når vi er oss så kan vi dra litt lenger.

i år velger vi å prioritere bryllup. høres ikke ut som du og samboern din er enige i ossen dere er en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er dette løst så det er ingen vits i å kommentere på kryss og tvers.. :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er dette løst så det er ingen vits i å kommentere på kryss og tvers.. :filer:

det gjør vi vel som vi vil med....

Jeg skjønner ikke familiekonstellasjonen deres, det høres fullstendig uforståelig ut at han ikke vil ha dere med i bilen.

Jeg skjønner at dere har løst det på deres måte,men man må jo ha lov å si at her høres det ut som om du bare er et påheng som det egentlig ikke er så viktig å ha med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bra ? Sorry mac, men det er tydligvis plass til alle i bilen. Hva er dette her for noe forbanna dill ?

Det er ganske stor forskjell på å være 7 i bilen i 4 timer mot for 18 timer. Det skjønner vel du også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell på å være 7 i bilen i 4 timer mot for 18 timer. Det skjønner vel du også?

De velger å reise på en 18 timers biltur, da avspiser man ikke noen av familiemedlemmene med at de får ta toget isteden. I min verden leier man da en større bil eller tar tog eller fly alle sammen. Det er familien som reiser på tur, ikke sant?

Eller er det ikke en familie ? Bare en samling mennesker som tilfeldigvis bor sammen. Der noen går ann å ha i bilen i 18 timer mens andre allernådigst får sitte på de siste 4 timene ?

Jeg kan bare anta at min kone hadde myrdet meg om jeg hadde foreslått noe lignende.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De velger å reise på en 18 timers biltur, da avspiser man ikke noen av familiemedlemmene med at de får ta toget isteden. I min verden leier man da en større bil eller tar tog eller fly alle sammen. Det er familien som reiser på tur, ikke sant?

Eller er det ikke en familie ? Bare en samling mennesker som tilfeldigvis bor sammen. Der noen går ann å ha i bilen i 18 timer mens andre allernådigst får sitte på de siste 4 timene ?

Jeg kan bare anta at min kone hadde myrdet meg om jeg hadde foreslått noe lignende.

Nå er det TS og familien som skal på tur da, og ikke du og din familie. Så hva du og/eller din kone hadde akseptert er revnende likegyldig for TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kan bare anta at min kone hadde myrdet meg om jeg hadde foreslått noe lignende.

Jeg hadde i hvert fall gjort det om min mann foreslo det.

Anonym poster: ab362eef86ac60b742322d03728f3cbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det TS og familien som skal på tur da, og ikke du og din familie. Så hva du og/eller din kone hadde akseptert er revnende likegyldig for TS.

Glemte å ta pillen i kveld ?

Dette her en forum og han sa sin mening. Folk og livet deres ligner mere på hverandre enn du tror. Ta deg en bolle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det TS og familien som skal på tur da, og ikke du og din familie. Så hva du og/eller din kone hadde akseptert er revnende likegyldig for TS.

Å men herregud, det vet jeg da....

Dette er et diskusjonsforum, da diskuterer man. Eller trodde du det var sånn at den som starter tråden eier den og bestemmer hva folk skal diskutere og mene i den ?

Det funker ikke sånn.

Og jeg er glad det ikke er min familie det er snakk om.

Endret av sebastianen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er glad dere har kommet til enighet om en løsning og håper det passer for dere.

At løsningen er uforståelig for meg, og mange andre, får være vårt problem, ikke ditt :)

God ferie! Håper det løser seg på alle måter for deg, TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var jeg som foreslo å ta toget, fordi jeg synes det er koselig å reise med tog og jeg er ikke avhengig av å være sammen med mannen hele tida. Grunnen til at jeg ikke reiser hele veien med tog er pga alt styret med buss og togbytte etter Lillestrøm. Så da gjorde vi det slik. Jeg hadde selvfølgelig helst sett av vi kjørte sammen likevel, tro meg, det er ikke enkelt for meg å "velge" hvem som skal få være med på toget og hvem som må sitte i bilen med en sjåfør som skal kjøre alene i 13 timer...Men nå er det slik vi gjør det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som foreslo å ta toget, fordi jeg synes det er koselig å reise med tog og jeg er ikke avhengig av å være sammen med mannen hele tida. Grunnen til at jeg ikke reiser hele veien med tog er pga alt styret med buss og togbytte etter Lillestrøm. Så da gjorde vi det slik. Jeg hadde selvfølgelig helst sett av vi kjørte sammen likevel, tro meg, det er ikke enkelt for meg å "velge" hvem som skal få være med på toget og hvem som må sitte i bilen med en sjåfør som skal kjøre alene i 13 timer...Men nå er det slik vi gjør det...

Så godt de kom til ei løysing, Bellarose!

Kos dykk på ferien! :klemmer:

Anonym poster: 6e53ce417cf1c73bc7ccad353c8ec920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...