Gå til innhold

Ferien avlyst...


BellaRose

Anbefalte innlegg

Hva slags mann er det du har, egosenrert drittsekk.

Anonym poster: f2324565bd7f5dca84fe8147309ae34a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt tog til Oslo og Sørlandsekspressen (buss) rett ned fra Oslo, Da blir det ett togbytte i Trondheim, buss fra Lillestrøm til Oslo og Buss fra Oslo helt ned til Arendal. Med to barn burde det gå bra, tre er nok litt mye, men slik jeg har regnet på det så blir det jo to barn som er med deg, dersom han kunne ha tre i bilen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser på nsb at det er ganske heftig mye bytter ja.Men i hovedsak er det flest bytter når du kommer til lillestrøm, for å komme forbi oslo.

Jeg ville også forslått å leie en bil til, men hvis du ikke vil kjøre så langt blir jo det også et problem. Alternativ kan du jo ta tog til lillestrøm, så kan mannen din møte deg der også kjører dere videre samlet fra der. Da blir det kanskje overkommelig tid hvor man sitte trangt. Eller dere kan leie bil fra lillestrøm - det er jo ikke så langt å kjøre, kanskje rudnt 300 km

Anonym poster: 6a829e862fd4123ac2f880ec88941f32

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer dessverre ikke å kjøre 130 mil alene..

Hva med å leie en bil kun den "vanskelige" distansen? Fra rundt Oslo - Arendal (og omvendt) (eller hvor det nå er)? Og så ta tog hele veien nordover. Blir jo togbytte i Trondheim uansett, men det har det jo alltid vært.

Anonym poster: 110050dd5eb02e8df43a967c6f756bb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ikke leie en større bil? Som alle sitter i? Og som han kjører? Er du syk, som ikke klarer å kjøre 130 mil? Hmm...ta et flyskrekk-kurs?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er ikke snilt sagt av meg, TS, men finnes det da virkelig ikke grenser for hvor mye problemer man klarer å lage seg?

Ikke klarer du å kjøre bil selv, ikke klarer du å kjøre fly, ikke har dere stor nok bil for familien dere har laget dere, og uansett hvilket forslag du får så går det ikke. Tror vel egentlig det er best at dere blir hjemme...

Togtidene på Arendalsbanen er håpløse. (Arendalsbanen er kun et sidespor av Sørlandsbanen, en avstikker.) Det er vel omtrent det eneste jeg kan støtte deg på, men det er da virkelig ikke ombyggingene på Oslo S sin skyld.

Våger meg likevel på noen alternativer:

1a. Hele familien reiser sammen i den trange bilen

1b. Hele familien reiser sammen i den trange bilen, men dere kjøper takboks for å oppbevare noe av den lettere bagasjen i

2. Hele familien tar den lange togturen.

3. Familien leier en romsligere bil for ferien og bruker den.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke snilt sagt av meg, TS, men finnes det da virkelig ikke grenser for hvor mye problemer man klarer å lage seg?

Ikke klarer du å kjøre bil selv, ikke klarer du å kjøre fly, ikke har dere stor nok bil for familien dere har laget dere, og uansett hvilket forslag du får så går det ikke. Tror vel egentlig det er best at dere blir hjemme...

Togtidene på Arendalsbanen er håpløse. (Arendalsbanen er kun et sidespor av Sørlandsbanen, en avstikker.) Det er vel omtrent det eneste jeg kan støtte deg på, men det er da virkelig ikke ombyggingene på Oslo S sin skyld.

Våger meg likevel på noen alternativer:

1a. Hele familien reiser sammen i den trange bilen

1b. Hele familien reiser sammen i den trange bilen, men dere kjøper takboks for å oppbevare noe av den lettere bagasjen i

2. Hele familien tar den lange togturen.

3. Familien leier en romsligere bil for ferien og bruker den.

Jeg føler at det er samboeren som skulle ha lest dette. Det er jo han som ikke vil ha oss alle i bilen!!Punktum, han rikker seg ikke! Og det er mulig jeg er vanskelig også ja, men jeg skal drasse på en ettåring som blir mannbisk når hun er trøtt og ikke minst sulten! Jeg blir trøtt etter å ha kjørt i en halv time så jeg tviler på jeg kan kjøre 130 mil! Og at jeg har flyskrekk er vel ikke min feil?!?!?!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han tar vel all bagasjen?

Da har du "bare" 2 unger, og det du trenger for dagen kan du ha i en ryggsekk.

Anonym poster: 080737253d809cf68f455fb0aa7735ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han tar vel all bagasjen?

Da har du "bare" 2 unger, og det du trenger for dagen kan du ha i en ryggsekk.

Anonym poster: 080737253d809cf68f455fb0aa7735ff

Og vogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg hadde aldri i verden tatt den turen med en 1-åring, selv ikke når togene var normale. Jeg skjønner ikke at dere klarer å se på det som noe godt alterantiv. Men jeg hadde aldri kjørt 130 mil med en 1-åring heller.

Kan dere fly alle sammen da? Eller har du så flyskrekk at det også er helt utelukket?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei en henger, så kan dere stue dere sammen i bilen uten å ha 40 kofferter på fanget?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eliana

Skal svigers være sammen med dere der nede? Hva med å sende de to elste barna med fly (forutsatt at de ikke er veldig små så klart), hvis dere får ordnet det slik at de blir tatt i mot på flyplassen? Evt hvis det ikke er noen dere kjenner som kan ta de imot, om dere alierer dere med noen dere kjenner som kan sende de av gårde, og dere tar de i mot når de kommer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du tyvstarte ferien da? Du drar et par dager før den vrange, gretne mannen din, tar deg god tid og finner opplevelser langs veien, overnatter på hytte og tar små avstikkere for å lade batteriene. Da går det kanskje bedre å kjøre 130 mil?

Anonym poster: 49ba6eb9cdad12099e9abced89c291dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg føler at det er samboeren som skulle ha lest dette. Det er jo han som ikke vil ha oss alle i bilen!!Punktum, han rikker seg ikke! Og det er mulig jeg er vanskelig også ja, men jeg skal drasse på en ettåring som blir mannbisk når hun er trøtt og ikke minst sulten! Jeg blir trøtt etter å ha kjørt i en halv time så jeg tviler på jeg kan kjøre 130 mil! Og at jeg har flyskrekk er vel ikke min feil?!?!?!?

Da får du vise det til samboeren din, da! Riktignok synes jeg mannen din høres steil ut, men jeg tar meg i å være glad jeg ikke er han, for makan til syting og konstruksjon av problemer har jeg sjelden sett.

Nei, det er ikke din feil at du har flyskrekk, men at dere har for liten bil og for mange unger får dere faktisk ta konsekvensen av begge to. Da er det kanskje ikke egnet å reise så langt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri i verden tatt den turen med en 1-åring, selv ikke når togene var normale. Jeg skjønner ikke at dere klarer å se på det som noe godt alterantiv. Men jeg hadde aldri kjørt 130 mil med en 1-åring heller.

Kan dere fly alle sammen da? Eller har du så flyskrekk at det også er helt utelukket?

Nei det hadde kanskje gått bra, men vi må ha bil der nede, og 5 bilstoler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eliana

Jeg føler at det er samboeren som skulle ha lest dette. Det er jo han som ikke vil ha oss alle i bilen!!Punktum, han rikker seg ikke! Og det er mulig jeg er vanskelig også ja, men jeg skal drasse på en ettåring som blir mannbisk når hun er trøtt og ikke minst sulten! Jeg blir trøtt etter å ha kjørt i en halv time så jeg tviler på jeg kan kjøre 130 mil! Og at jeg har flyskrekk er vel ikke min feil?!?!?!?

Men hvorfor har dere planlagt en familietur som er SÅ problematisk å få gjennomført i utgangspunktet?

Skjønner heller ikke hvorfor mannen nekter å fylle syvseteren med syv personer? Er alikevel ikke han som vil komme til å sitte trangt :klo:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei en henger, så kan dere stue dere sammen i bilen uten å ha 40 kofferter på fanget?

Bagasjen skulle ikke være noe problem, vi har takboks og bagasjerom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svigers være sammen med dere der nede? Hva med å sende de to elste barna med fly (forutsatt at de ikke er veldig små så klart), hvis dere får ordnet det slik at de blir tatt i mot på flyplassen? Evt hvis det ikke er noen dere kjenner som kan ta de imot, om dere alierer dere med noen dere kjenner som kan sende de av gårde, og dere tar de i mot når de kommer?

Ingen er der når vi kommer nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...