Gå til innhold

Ferien avlyst...

BellaRose

Anbefalte innlegg

Har Herr Vanskelig overhodet prøvd å komme til en felles løsning, eller har han bare bestemt seg for å stikke av med bilen og driter i hva slags konsekvenser det får for deg og ungene?

Hva i alle dager slags grunn har han til å nekte å leie bil?

Anonym poster: 49ba6eb9cdad12099e9abced89c291dd

Nei, sier bare "Blir for trangt!" "Ingen andre biler er større!" "Jeg blir gaaal av å ha så mange i bilen!". Om han drar, vet jeg ikke. Han dro på jobb så vi får snakke om det i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er tull med NSB - er vel ikke noen bombe? Nå er det jo bare i området rundt oslo som er endret i forhold til din opprinnelige reiseplan..og det har også vært informert om i lang tid at Oslo vil være stengt for tog trafikk..

Synes du lager litt mye storm i ett vannglass....Ha en super ferie-)

Anonym poster: c595c4dc43fcbad7920c47eb49f18aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er tull med NSB - er vel ikke noen bombe? Nå er det jo bare i området rundt oslo som er endret i forhold til din opprinnelige reiseplan..og det har også vært informert om i lang tid at Oslo vil være stengt for tog trafikk..

Synes du lager litt mye storm i ett vannglass....Ha en super ferie-)

Jojo, men "bare" det området inneholder hele fem bytter.Jeg er ikke inne på nsb hver dag så den informasjonen har ikke jeg fått med meg før nå.

Endret av BellaRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette burde han jo tenkt på før han skaffe seg så mange unger.

Nei, du skjønner, det er et ansvar han har lagt på meg, fordi han ikke ville ha flere barn, og synes abort er en fin type prevensjon!....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, sier bare "Blir for trangt!" "Ingen andre biler er større!" "Jeg blir gaaal av å ha så mange i bilen!". Om han drar, vet jeg ikke. Han dro på jobb så vi får snakke om det i kveld..

Man kan vel kjøre opp til 9-seter på vanlig sertifikat? Ingen av de argumentene hans er gyldige, blir oppgitt av å lese denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Jeg føler at det er samboeren som skulle ha lest dette. Det er jo han som ikke vil ha oss alle i bilen!!Punktum, han rikker seg ikke! Og det er mulig jeg er vanskelig også ja, men jeg skal drasse på en ettåring som blir mannbisk når hun er trøtt og ikke minst sulten! Jeg blir trøtt etter å ha kjørt i en halv time så jeg tviler på jeg kan kjøre 130 mil! Og at jeg har flyskrekk er vel ikke min feil?!?!?!?

Sånn bortsett fra det med flyskrekken så synes jeg du er en skikkelig suttrekopp!!! Det blir ikke værre enn det man gjør det til selv, finn et alternativ, dra på dagsturer med barna for de pengene du evt skulle brukt på reise. Kankje du og gubben hadde hatt godt av noen uker fra hverandre så hvorfor ikke benytte sjangsen..????? Når gubben er så lite samarbeidsvillig så er det vel kanskje et hint om at han er lei.. for de aller fleste voksne gjør så godt de kan for at barna skal få en fin ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skjønner, det er et ansvar han har lagt på meg, fordi han ikke ville ha flere barn, og synes abort er en fin type prevensjon!....

Må le litt når jeg leser denne tråden, forhåpentligvis får du ut all frustrasjonen nå og er like blid når mannen kommer hjem...

Den siste her var jo bare heelt på jordet .. du er vel like skyld i lage barn som han??

( eller er du bare så barnslig?)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Mente du det ironisk? Hvis ikke så høres det litt fjernt ut rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men er det lurt å reise med fly nå for tiden da? Synes jeg leste noe om at det skulle bli streik og flyplasser bli stengt fra og med mandag....?

Kan du ikke organisere det slik at du tar tog så langt det er mulig, også plukker han deg opp med bilen på den siste stasjonen? Så blir det bare trangt i bilen på den aller siste strekningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnløs

Fyttihelvete..er glad jeg ikke har 5 unger.

En unge går, to til nød kan også funke. Skulle jeg drasset på 5 unger hadde jeg blitt totalt sprø.

Det her er prisen dere må betale for det moderne samlivet, hvor mor & far gir opp og skiller seg, får nye kjærester og så er helvete igang med stemor, stefar, stesøster, stebror, stebarn, stebestemødre, stebestefedre...puh..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jammen i all verden. Da måtte jo du brukt prevensjon da, om dere ikke ville ha barn sammen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW det var strekningen sin det!! Med bil?? :overrasket:

Jeg mener ikke å være teit nå, men når jeg var lita så reiste jeg mamma,pappa og min fire år yngre bror til kristiansand fra møre og romsdal, og det er vel ca halve strekningen deres. Jeg, 8 år, spydde en vei, og broren min på på 5 år, den andre. :kvalm: Jeg minnes fortsatt asfalten og spyet, samt hvor utrolig himmelsk det var å spise en skive med fårepølse på en kiosk vi stoppa på - dama bak disken ble nok ganske forundret når jeg på 8 utbrøt passe utslitt og herjet at dette var den beste skiva jeg noen gang hadde smakt.. :bond:

Vi unga var så utmatta etter den turen at mamma og pappa sa aldri mer..Så det ble bare den ene bilturen vi tok.

Jeg håper at dere finner ut av dette...men å ta toget med tre små unger, over en så lang strekning, alene, det hadde jeg aldri gjort. Husk at små unger nyter sommeren uansett - Dere kan jo grille og kose dere og bade? Kansje kjøpe noen stilige nye sommerleker, som hoppeslott,bademadrasser osv i stedet, og så slipper mammabellarosa å stresse sånn. :)

Anonym poster: 1584a277ac7e14f813ec9569229f30e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB 15:43.

Kos dere heller hjemme. Arendal er en nydelig liten by å feriere i, men det er ikke verdt å skulle stresse og styre slik for å komme seg dit. Ungene kommer sikkert til å synes det er deilig å kunne kose seg hjemme og ha mamma helt for seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Nå har jeg lest alt, og min umiddelbare tanke er at dere har godt av litt tid fra hverandre uansett.

En biltur med 5 unger 130 mil en vei hadde ALDRI blitt diskutert her engang!! Skjønner godt hvorfor mannen ikke orker - sånn sett. Og hvis dere skal gjøre ting sammen som en familie hadde det sikkert vært smartere å finne på noe annet.

En biltur på 260 mil med 5 unger kan neppe veie opp mot noen dager sørlands idyll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra finn..

Avstand: 1230,9 km

Kjøretid: 17:52 timer

Gj.snittfart: 69 km/t

18 timer kjøring! Og da har vi ikke med alle pausene som må til med små barn. Det vil vel ta dobbelt så lang tid, ca? :sjokkbla:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Fra finn..

Avstand: 1230,9 km

Kjøretid: 17:52 timer

Gj.snittfart: 69 km/t

18 timer kjøring! Og da har vi ikke med alle pausene som må til med små barn. Det vil vel ta dobbelt så lang tid, ca? :sjokkbla:

At man bestemmer seg for noe slikt er utenfor min forstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endevendt hele nettsiden til nsb og ingenting gjør det noe lettere. Fly er nok sikkert enklere ja, men nå grøsser jo jeg bare ved tanken...

Det er sikkert foreslått, men jeg gidder ikke lese hele tråden:

Han tar fly, du kjører bilen.

Anonym poster: 1d14e36fa0d70963ad49b60a289c3b6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at TS har behov for en utblåsing. Jeg er oppvokst med å ta slike turer fra Oslo - Narvik hver sommer i bil ( vi er 6 stykker inkl foreldre). Da min fader har flyskrekk.

De gjorde det slik:

Om dagen var vi ute og lekte med mamma mens pappa tok en blund, om natten sov vi i bilen ( vi har nok litt større bil da) mens han kjørte. Vinn-vinn for begge parter. Vi fikk leke og oppleve flott natur med 1-3 timers kjøring. Pappa slapp kranglete søsken i baksetet og koste seg med kjøringa om natta. Alle kom frem fornøyde og blide. Har bare flotte minner, alt fra spysjuka til herlige måltider i naturen med påfølgende søskenkjærlighet og hat.

Har man valgt å ha så mange unger får man ta konsekvensene.. Begge to!

Anonym poster: 415c0ae088f479a5a5ef3fdde983908b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...