Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Har kjøpt oppskriften ja. :) Når jeg kommer hjem fra jobb kan jeg si hva det står der. Det rare var at jeg fikk med to rundpinner i to forskjellige str, og to par strømpepinner i to forskjellige str. :klo: Er kanskje ikke det letteste prosjektet jeg kunne startet med dette her. :blink::fnise:

Det er ofte sånn at man bruker en mindre pinne når man strikker vrangborden i enden av armene og nederst på jakka. Så når man går fra vrangbord strikk (eller om det er rillestrikk) til glattstrikk så bytter man over til en større pinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: HIPP HURRA FOR 20 UKER :strix:

Hvordan går det med deg, My?

Få en gravid-update, a ;) Jeg skjønner meg ikke på det strikke-greiene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D UL i uke 27 :) Mest fordi jeg ville bekrefte kjønnet, men syntes det var kjempeartig å se snuppa inne i magen! Hun var i toppform og gjorde grimaser, "gjespet" og dro i navlestrengen sin foran publikumet ;) Som forøvrig var to lykkelige foreldre og ikke minst to superstolte bestemødre :rodmer:

Fikk noen fantastiske bilder og video. Da vi kom hjem lagde samboeren min en film av alle filmsnuttene og la dem inn på mobilen min. Nå har jeg videoer av snuppa mi som bakgrunn på mobilen, så jeg kan se henne "gjespe" når jeg vil :rodmer:

Så moro! :rodmer: Får veldig lyst til å dra på det nå altså! :Nikke: Kjempemorsomt å få både bilder og film! :)

Det er ofte sånn at man bruker en mindre pinne når man strikker vrangborden i enden av armene og nederst på jakka. Så når man går fra vrangbord strikk (eller om det er rillestrikk) til glattstrikk så bytter man over til en større pinne :)

Ok. :) Men ville jeg ikke trenge flere sånne pinner til å strikke ermene med enn det jeg fikk med? I oppskriften min står det ikke hva slags pinne jeg skal bruke når, bare størrelsen. Det står f.eks: Ermer - legg opp 36 masker på pinne nr 2 og strikk 8 pinner rett frem og tilbake. Skift til pinne nr. 2,5 og fortsett rundt.

HIPP HURRA FOR 20 UKER :strix:

Hvordan går det med deg, My?

Få en gravid-update, a ;) Jeg skjønner meg ikke på det strikke-greiene :fnise:

Hipp hurra, jeg er halvveis!! :strix: Tenk på det a?! :biggrin: Syns det var i går at jeg sto på badet med positiv test! :rodmer: Jeg har det supert om dagen! Hormonene gjør meg til tider litt overfølsom, og jeg kjenner det på kroppen hvis jeg har vært veldig aktiv en dag. Men stort sett har jeg ingen ting å klage på. :) Koser meg masse med å kjenne stadig kraftigere spark som kan komme mange ganger om dagen, det er så koselig! :rodmer: Og det kan både ses og kjennes på utsiden, supert for samboerent! Syns denne tiden er fantastisk, og nyter hver dag med magen. :hjerte:

Barnerommet er forhåpentligvis bygd ferdig om 2 uker, og da kan vi kose oss med å innrede. :) Ellers har vi ikke kjøpt noe mer babyutstyr, venter til oppussing er ferdig. Har tenkt til å titte på vogn i helga da. :Nikke:

Vi driver og diskuterer navn, men det er jammen vanskelig. Hva med dere andre gravide, har dere bestemt dere for navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pinner fikk du med?? og hvor mange??

Jeg tolker dette som at du først skal strikke rillestrikk, rette masker frem og tilbake i 8 omganger. For å så legge arbeidet over på 4 pinner som en sirkel slik at du strikker det sammen og så fortsette.

Og at du da må sy sammen nederste del av ermet.. Men helt ærlig så hadde jeg ringt mamman min og dobbelsjekka det der :gjeiper:

Hør hva Pysepusen sier om denne, for jeg er ikke så god på mer avanserte oppskrifter enn sånne kjempelette som jeg har brukt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Har kjøpt oppskriften ja. :) Når jeg kommer hjem fra jobb kan jeg si hva det står der. Det rare var at jeg fikk med to rundpinner i to forskjellige str, og to par strømpepinner i to forskjellige str. :klo: Er kanskje ikke det letteste prosjektet jeg kunne startet med dette her. :blink::fnise:

Det er ikke så avansert om man bare får organisert litt i arbeidet :)

Det er ofte sånn at man bruker en mindre pinne når man strikker vrangborden i enden av armene og nederst på jakka. Så når man går fra vrangbord strikk (eller om det er rillestrikk) til glattstrikk så bytter man over til en større pinne :)

Og der kom forklaringen :)

Ok. :) Men ville jeg ikke trenge flere sånne pinner til å strikke ermene med enn det jeg fikk med? I oppskriften min står det ikke hva slags pinne jeg skal bruke når, bare størrelsen. Det står f.eks: Ermer - legg opp 36 masker på pinne nr 2 og strikk 8 pinner rett frem og tilbake. Skift til pinne nr. 2,5 og fortsett rundt.

Nei, du trenger ikke flere pinner til å strikke ermene. I en pakke strømpepinner er det fem pinner og det er perfekt for å strikke rundt. Også strikker du jo en arm om gangen så det er ikke noe problem :) Begynn med jakka du så tar du armene når de kommer i oppskrifta ;)

============================================================================

Navn er supervanskelig. Guttenavn har vi fra sist gang. Da hadde vi to alternativer, og vi er begge veldige glade i det Lillegutt ikke heter. Blir det jente derimot... mannen er jo så teit når det gjelder jentenavn! :ler: Men tror jeg skal spille kvalme-bekkenløsning-halsbrann-kortet og trumfe gjennom mitt valg denne gangen ;) Sist var det "han" som fikk siste ordet nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hva slags pinner fikk du med?? og hvor mange??

Jeg tolker dette som at du først skal strikke rillestrikk, rette masker frem og tilbake i 8 omganger. For å så legge arbeidet over på 4 pinner som en sirkel slik at du strikker det sammen og så fortsette.

Og at du da må sy sammen nederste del av ermet.. Men helt ærlig så hadde jeg ringt mamman min og dobbelsjekka det der :gjeiper:

Hør hva Pysepusen sier om denne, for jeg er ikke så god på mer avanserte oppskrifter enn sånne kjempelette som jeg har brukt :gjeiper:

Jo, akkurat slik skal det gjøres! Men om du synes det blir komplisert gpr det fint å strikke fram og tilbake og sy armene sammen til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, akkurat slik skal det gjøres! Men om du synes det blir komplisert gpr det fint å strikke fram og tilbake og sy armene sammen til slutt :)

Sitter og grubler nå.. Men det må gjøres slik fordi det er vanskelig å få rillestrikk når man strikker rundt?? Eller :gjeiper:

Jeg har plaga mamma MANGE ganger mens jeg har strikka babytøy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn ja. Jeg hadde to guttenavn og to jentenavn som jeg hele tiden har hatt lyst på. Men så oppdaget jeg at en kusine av meg har brukt begge jentenavnene og en fetter har brukt det ene guttenavnet. Så ja, da ble jeg plutselig blank. Men de er så fjerne i slekten, ikke noen vi har årlig kontakt med eller treffes i familiesammenhenger så det ene jentenavnet har vi bestemt oss for at det blir om det viser seg å bo en jente i magen. Navnet til en gutt har samboer bestemt og jeg er heldigvis enig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pinner fikk du med?? og hvor mange??

Jeg tolker dette som at du først skal strikke rillestrikk, rette masker frem og tilbake i 8 omganger. For å så legge arbeidet over på 4 pinner som en sirkel slik at du strikker det sammen og så fortsette.

Og at du da må sy sammen nederste del av ermet.. Men helt ærlig så hadde jeg ringt mamman min og dobbelsjekka det der :gjeiper:

Hør hva Pysepusen sier om denne, for jeg er ikke så god på mer avanserte oppskrifter enn sånne kjempelette som jeg har brukt :gjeiper:

Jeg trodde jeg hadde fått to pinner i 2 mm og to i 2,5, men det var visst 5 av hver! :fnise: Syns denne oppskriften er ganske gresk, men det syns jeg egentlig om alle oppskrifter. ;)

Det er ikke så avansert om man bare får organisert litt i arbeidet :)

Og der kom forklaringen :)

Nei, du trenger ikke flere pinner til å strikke ermene. I en pakke strømpepinner er det fem pinner og det er perfekt for å strikke rundt. Også strikker du jo en arm om gangen så det er ikke noe problem :) Begynn med jakka du så tar du armene når de kommer i oppskrifta ;)

============================================================================

Navn er supervanskelig. Guttenavn har vi fra sist gang. Da hadde vi to alternativer, og vi er begge veldige glade i det Lillegutt ikke heter. Blir det jente derimot... mannen er jo så teit når det gjelder jentenavn! :ler: Men tror jeg skal spille kvalme-bekkenløsning-halsbrann-kortet og trumfe gjennom mitt valg denne gangen ;) Sist var det "han" som fikk siste ordet nemlig.

Oppdaget plutselig at jeg hadde fått med 5 pinner av hver størrelse, trodde det bare var to av hver jeg. :blush: Takk for forklaringen, nå skjønte jeg mye mer! :biggrin:

Syns absolutt du bør få siste ordet ang navn denne gangen ja!! :lur:

Navn ja. Jeg hadde to guttenavn og to jentenavn som jeg hele tiden har hatt lyst på. Men så oppdaget jeg at en kusine av meg har brukt begge jentenavnene og en fetter har brukt det ene guttenavnet. Så ja, da ble jeg plutselig blank. Men de er så fjerne i slekten, ikke noen vi har årlig kontakt med eller treffes i familiesammenhenger så det ene jentenavnet har vi bestemt oss for at det blir om det viser seg å bo en jente i magen. Navnet til en gutt har samboer bestemt og jeg er heldigvis enig. :)

Hvis dere ikke har så mye kontakt med de søskenbarna ville jeg ikke brydd meg så mye om det. :) Men jeg skjønner jo at dere ønsker et navn ikke mange andre i familien har. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt er bra med deg og at du koser deg med magen :hjerte: Om 10 uker er du vessentlig tyngre, og vesla di ruller rundt og har ikke plass til å sparke lenger :nigo: Kanskje! Her i kroppen dreier alt seg om bevegelsene til lillemann. Ingen tvil om hvem som er sjef allerede!! :ler:

Navn, ja. Vi har pratet litt om det, og er ikke helt enige enda, tror jeg. Jeg har forelsket meg helt i Ludvig, jeg :) men skal nok ha et par alternativer klare når tassen kommer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hiv deg rundt og begynn å strikk :) Så tar du problemene om de dukker opp underveis.. Eller når de dukker opp :gjeiper:

Gratulerer med halvveis forresten.. Tenk at når jeg var der du er nå så drev du nok å laga babyen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss for navn. Vi liker litt forskjellige navn... Men vi har noen alternativer som vi liker begge to, så skal nok bli en løsning:-) må bare smake litt på de først;-)

Vi hadde et navn vi likte begge o, men det ble "snappet" nå nylig av en nær relasjon, så da måtte vi begynne litt på nytt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for halvveis :hoppe:

Navn kan være vanskelig.... Vi syns det er viktig at begge oss to liker navnene på våre barn, så selv om en Skulle få siste ordet så skal den andre også like det. Vi er vel egentlig enige om et jentenavn og et guttenavn så om vi får to gutter eller to jenter må vi tenke litt mer. Tror vi har noenlunde to guttenavn, men verre med jentenavnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuttapia: føler at magen vokser fort nå, skal bli spennende å se hvordan den er om 10 uker! :jepp: Ludvig er et koselig navn syns jeg! :) Morsomt med navn som ikke er kjempevanlige også! :nigo:

Kakaoen: Ja, nå har jeg klart å legge opp riktig antall masker, og det er jo en start. :geiper: Slitsomt å telle opp 135 masker, hehe... Ja, tenk at jeg laga bebisen min når du var rundt 20 uker. :rodmer:

Tina: Irriterende når som snapper navnet rett før dere. ;) Men dere finner nok på noe nytt. :Nikke:

Lollipop: Helt enig i at begge må like navnet! :Nikke: Vil ikke trumfe noe igjennom som samboeren ikke liker. Jeg syns også det er vanskeligere med jentenavn faktisk, hadde trodd jeg ville slite mer med å finne guttenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Sitter og grubler nå.. Men det må gjøres slik fordi det er vanskelig å få rillestrikk når man strikker rundt?? Eller :gjeiper:

Jeg har plaga mamma MANGE ganger mens jeg har strikka babytøy :fnise:

Ikke noe problem å lage rillestrikk når man strikker rundt :) Bare en omgang rett og en vrang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du har hatt en fin helg, My :klemmer:

Det har jeg. :klem: Shopping, bursdagskake hos pappa og ut å spise på restaurant på kvelden på lørdag. Idag gikk vi en lang tur, det var så deilig å få litt sol i ansiktet! :sol: Og så har jeg strikket litt, og det er jo så utrolig koselig. :) Håper og tror at jeg ikke går lei denne gangen!

Nå har jeg og kjæresten sett på Downton Abbey og spist hjemmelagd lasagne. :sikle: Hadde verdens beste is til dessert, kirsebæris med sjokoladebiter fra Kulinaris. Prøv den!! :is:

Håper du også har hatt en fin helg! :blomst:

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...