Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Gjest Clafoutis

Åh, får lyst til å bli gravid fort igjen jeg, når jeg ser hvor mye fint gravidetøy dere finner på nettet :sjenert: Må prøve å time det sånn at jeg er gravid med stor mage i jula neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, ja du får time det. :jepp:

---------------

Jeg og samboeren har litt lyst til å dra på 3D ultralyd vi, det hadde vært koselig å se lille snuppa i magen en gang til for å korte ned ventetiden til vi får se henne. :) Noen som har vært på det eller har tenkt til å dra på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt å dra, men datoen for oss ble 3.januar å da er samboer reist tilbake til jobb. Vi må å kjøre 5 timer for å komme dit dem tar 3D.

Men bortsett fra det så har jeg veldig lyst, virker så lenge til å få se den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært.. Føler jeg er en av de få som ikke har vært på det :fnise:

Skulle egentlig ikke vite kjønnet, men jeg ble så sinnsykt nysgjerrig at jeg brøyt den.. Så da tenkte jeg at jeg IKKE skal bruke 1000 kr for å se åssen han ser ut, for vil ha noen overraskelser :gjeiper:

Ble i tillegg en del ekstra UL på grunn av diabetesen min, så jeg syns det ble for mye..

Men det virker jo utrolig kult å se, så skjønner veldig godt de som vil gjøre det :) Og hadde de hatt 3D på sykehuset hadde jeg nok mast meg til at de skulle vist med litt i 3D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se om vi gjør det eller ikke. :) Er jo mye penger også. Og jeg har ikke så stort behov for å se utseendet egentlig. Hadde vært litt ålreit å få bekrefte kjønn da, før jeg går hen og kjøper en haug med rosa klær. ;) På ordinær ul var jo jordmoren ganske usikker. Kanskje vi gir oss selv 3D ul i julegave. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt det bort :) Her var jordmora supersikker på tissemannen som stod rett til værs! :fnise: Så da ser vi heller frem til å se ham når han kommer ut!

Og My, jeg skjønner godt at dere vil få bekreftet kjønnet! :Nikke: Det er jo en kjempekoselig julegave! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt det bort :) Her var jordmora supersikker på tissemannen som stod rett til værs! :fnise: Så da ser vi heller frem til å se ham når han kommer ut!

Og My, jeg skjønner godt at dere vil få bekreftet kjønnet! :Nikke: Det er jo en kjempekoselig julegave! :danse:

Hihi, da kan dere ihvertfall være sikre på at det er en liten gutt. :jepp: Tror kjæresten nesten har større behov for en ul til. Han syns det er så morsomt å se babyen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, da kan dere ihvertfall være sikre på at det er en liten gutt. :jepp: Tror kjæresten nesten har større behov for en ul til. Han syns det er så morsomt å se babyen. :)

Tnåh!! Søte kjæresten din :fnise: Klart det, disse gutta har et annet forhold til dette enn det vi har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du vil bekrefte kjønnet. Det hadde nok jeg også ville gjort hvis JM var usikker.

Her var det heller ikke noe tvil med en tut som pekte rett til værs :fnise: Og han har ikke vært sjenert med å vise den frem på senere ultralyd heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Søte klær du har bestilt :) blir jo ikke akuratt mindre klar for å bli gravid når jeg ser alle de fine mammaklærne som finnes!

Kjoler er jo sååå nydelig :) :)

En 3D ul i julegave til deg og din kjære er da fint tenker jeg. Så får dere sett lille og bekreftet kjønnet helt 100%? :) Når tenker du å få det gjort?

Har dere kommet frem til noen jentenavn, eller bestemt hva prinsessa skal hete? (så fremt det er jente selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid så tenkte jeg at jeg ville ha 3D-ul, men nå er jeg jammen litt usikker. Men skjønner godt at dere vil bekrefte kjønnet! Det er alltid vanskeligere å se om det er jente og rosa er jo litt kjipt å ha på en gutt. Blått kan man alltids ha på en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnåh!! Søte kjæresten din :fnise: Klart det, disse gutta har et annet forhold til dette enn det vi har :)

Ja, de kjenner det jo ikke på kroppen sånn som vi gjør! Men igår kjente kjæresten bebisen sparke gjennom magen, da ble han sååå glad. :rodmer:

Skjønner veldig godt at du vil bekrefte kjønnet. Det hadde nok jeg også ville gjort hvis JM var usikker.

Her var det heller ikke noe tvil med en tut som pekte rett til værs :fnise: Og han har ikke vært sjenert med å vise den frem på senere ultralyd heller :fnise:

Greit med usjenerte babyer, hihi. :fnise:

Søte klær du har bestilt :) blir jo ikke akuratt mindre klar for å bli gravid når jeg ser alle de fine mammaklærne som finnes!

Kjoler er jo sååå nydelig :) :)

En 3D ul i julegave til deg og din kjære er da fint tenker jeg. Så får dere sett lille og bekreftet kjønnet helt 100%? :) Når tenker du å få det gjort?

Har dere kommet frem til noen jentenavn, eller bestemt hva prinsessa skal hete? (så fremt det er jente selvfølgelig :)

Ja, det er masse fine gravidklær å få kjøpt, både til hverdags og fest! :Nikke:

Hvis vi skal ta 3d-ul blir det rundt uke 28, det er det jeg har fått anbefalt ihvertfall. En ting som gjør meg usikker på om jeg vil det, er en minimal sjanse for oppvarming av fosteret under undersøkelsen. Leste om det her. Hmmm...skal ikke være lett. :)

Navn er under stadig diskusjon, og vi kommer nok til å bruke lang tid på å bestemme oss. ;)

Før jeg ble gravid så tenkte jeg at jeg ville ha 3D-ul, men nå er jeg jammen litt usikker. Men skjønner godt at dere vil bekrefte kjønnet! Det er alltid vanskeligere å se om det er jente og rosa er jo litt kjipt å ha på en gutt. Blått kan man alltids ha på en jente.

Ja, hadde vært ålreit å vite det litt mer sikkert. Blir litt feil med masse rosa til gutt. :fnise: Tror ikke vi hadde dratt på 3d ul hvis vi hadde fått et sikrere svar på ordinær ul, da hadde jeg ikke følt behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg 20 uker med stormskritt! :strix: De siste dagene har det virkelig tatt seg opp med aktivitet i magen, nå kjenner jeg masse spark gjennom hele dagen! :rodmer: Og nå kan kjæresten kjenne og se det på utsiden av magen, noe han syns er kjempestas! :danse: Fine bebisen vår. :hjerte:

Prosjekt barnerom er i full gang her hjemme, deilig å endelig ha startet. :Nikke: Det kommer håndtverkere for å jobbe her hver hverdag + lørdager, og de regner med å være ferdig om 2 uker. Skulle vi gjort det selv hadde det nok tatt mange måneder! Er veldig fornøyd med avgjørelsen om å ikke gjøre dette selv. :biggrin:

Jeg har vært så gæærn at jeg har kjøpt meg garn, strikkepinner og strikkeoppskrift, og skal prøve meg på å strikke en jakke til nyfødt! :blink: Jeg har særdeles lite evner når det gjelder håndarbeid, så jeg lurer på hvordan dette skal gå. Har kastet et blikk på oppskriften, og jeg skjønner omtrent ingenting. :plystre: Regner med at jeg må ha hjelp av noen flinke folk som kan sette meg igang. Selve strikkingen er bare rett- og vrangstrikk, så det skal jeg klare. Om jeg klarer å strikke pent er en annen sak. :ler: Hva er det jeg har gitt meg ut på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig når mannen å får øyne opp for hva som skjer i kroppen vår. :) De første månende var det en her i huset som egentlig bare følte at jeg var syk. Men nå ser han at magen blir større og det gjorde virkelig forskjell etter at han fikk se babyen sprelle på ultralyd.

Det er ganske kjekt å leie inn folk til å gjøre oppussing, ellers tar det tid. Nå kan du heller nyte tiden å lære deg å strikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med strikking. Jeg har strikka MASSE babytøy. Til min nevø og min egen baby :)

Skal gi deg et godt tips som mamma sier til meg: Du må ALDRI lese hele oppskriften før du begynner.. Strider mot alt man har lært på skolen, men du skjønner ikke en dritt om du gjør det.

Ta en innstruks av gangen. F.eks: Står det legg opp 40 masker. Så gjør du det før du leser neste, Så er kanskje neste: Strikk vrangbordstrikk rett-vrang-rett til det måler 5 cm. Så gjør du det før du leser videre :)

Det funker.. Jeg er ikke veldig flink på oppskrifter selv, men har klart å lage en del uten å måtte få hjelp av mamma ;) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så koselig med strikking til baby, jeg har også strikket litt til gutten min (bare teppe, en ullbukse og en jakke så langt, da) og har planer om å strikke mer også. Jeg synes også at mange strikkeoppskrifter kan være litt kompliserte, men mamma er heldigvis kjempegod på å strikke, så hun kan hjelpe meg med alt jeg ikke forstår.

Nå kom jeg forresten på en strkkehistorie også fra da jeg var gravid og overhormonell :sjenert: Jeg holdt på å strikke buksa til baby og var godt i gang, men skjønte plutselig at jeg hadde gjort noe feil midt inne i strkketøyet. Jeg prøvde å bruke en heklenål for å rette opp feilen, men plutselig mista jeg masse masker og alt ble bare enda mer krøll. Så rekket jeg opp strkketøyet til der feilen var, men så skjønte jeg plutselig ikke hvordan jeg skulle rette det opp. Da ble jeg så fortvilet og oppgitt at jeg begynte å stortute og kommanderte mannen til å kjøre meg til mamma så hun kunne ordne opp. Stakkars mamma, da hun åpna døra for meg trodde hun at jeg hadde abortert eller noe, for jeg sto bare og grein... Går heldigvis bedre når jeg strikker nå, post-graviditeten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig når mannen å får øyne opp for hva som skjer i kroppen vår. :) De første månende var det en her i huset som egentlig bare følte at jeg var syk. Men nå ser han at magen blir større og det gjorde virkelig forskjell etter at han fikk se babyen sprelle på ultralyd.

Det er ganske kjekt å leie inn folk til å gjøre oppussing, ellers tar det tid. Nå kan du heller nyte tiden å lære deg å strikke. ;)

Det blir nok mer virkelig når de ser den voksende magen og kjenner spark ja. :jepp:

Deilig å få oppussinga gjort for oss, vi har pussa opp her masse på egenhånd tidligere så jeg setter virkelig pris på det. :) Er nok jobb og rydde ut og inn av rommene, innrede etterpå osv.

Så gøy med strikking. Jeg har strikka MASSE babytøy. Til min nevø og min egen baby :)

Skal gi deg et godt tips som mamma sier til meg: Du må ALDRI lese hele oppskriften før du begynner.. Strider mot alt man har lært på skolen, men du skjønner ikke en dritt om du gjør det.

Ta en innstruks av gangen. F.eks: Står det legg opp 40 masker. Så gjør du det før du leser neste, Så er kanskje neste: Strikk vrangbordstrikk rett-vrang-rett til det måler 5 cm. Så gjør du det før du leser videre :)

Det funker.. Jeg er ikke veldig flink på oppskrifter selv, men har klart å lage en del uten å måtte få hjelp av mamma ;) Lykke til

Bra tips. ;) Jeg blir jo helt satt ut av sånne oppskrifter. Men så lenge jeg skjønner hva de mener er det jo greit. Men noen ganger skjønner jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre...:sjenert: Får få hjelp av noen, eller så kan jeg jo spørre her. :jepp:

Har du tips om noen greie babystrikkeoppskrifter for en nybegynner? F.eks noen bukser til nyfødt? :) Jeg skal jo prøve å strikke genser til nyfødt og hadde vært supert med en bukse til! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med strikking til baby, jeg har også strikket litt til gutten min (bare teppe, en ullbukse og en jakke så langt, da) og har planer om å strikke mer også. Jeg synes også at mange strikkeoppskrifter kan være litt kompliserte, men mamma er heldigvis kjempegod på å strikke, så hun kan hjelpe meg med alt jeg ikke forstår.

Nå kom jeg forresten på en strkkehistorie også fra da jeg var gravid og overhormonell :sjenert: Jeg holdt på å strikke buksa til baby og var godt i gang, men skjønte plutselig at jeg hadde gjort noe feil midt inne i strkketøyet. Jeg prøvde å bruke en heklenål for å rette opp feilen, men plutselig mista jeg masse masker og alt ble bare enda mer krøll. Så rekket jeg opp strkketøyet til der feilen var, men så skjønte jeg plutselig ikke hvordan jeg skulle rette det opp. Da ble jeg så fortvilet og oppgitt at jeg begynte å stortute og kommanderte mannen til å kjøre meg til mamma så hun kunne ordne opp. Stakkars mamma, da hun åpna døra for meg trodde hun at jeg hadde abortert eller noe, for jeg sto bare og grein... Går heldigvis bedre når jeg strikker nå, post-graviditeten :fnise:

Hehe, strikking mens man er gravid og hormonell er ekstremsport! :fnise: Jeg regner med at jeg kommer til å gjøre mange feil, og jeg kommer ikke til å klare å rette det opp selv i begynnelsen ihvertfall. Er også urolig for om jeg klarer å strikke jevnt nok, og lurer på hvor stramt/løst jeg skal strikke. :vetikke: Det blir nok litt prøving og feiling. :fnise:

Hvis du har tips om strikkeoppskrifter som ikke er altfor vanskelig så hyl ut! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok mer virkelig når de ser den voksende magen og kjenner spark ja. :jepp:

Deilig å få oppussinga gjort for oss, vi har pussa opp her masse på egenhånd tidligere så jeg setter virkelig pris på det. :) Er nok jobb og rydde ut og inn av rommene, innrede etterpå osv.

Bra tips. ;) Jeg blir jo helt satt ut av sånne oppskrifter. Men så lenge jeg skjønner hva de mener er det jo greit. Men noen ganger skjønner jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre... :sjenert: Får få hjelp av noen, eller så kan jeg jo spørre her. :jepp:

Har du tips om noen greie babystrikkeoppskrifter for en nybegynner? F.eks noen bukser til nyfødt? :) Jeg skal jo prøve å strikke genser til nyfødt og hadde vært supert med en bukse til! :Nikke:

De har jo mye fint på garnstudio.no Egentlig alt for mye spør du meg. Jeg kjøpte boken Myk start for noen år siden da venninna mi skulle ha baby. Angrer IKKE. Den er genial. Enkle oppskrifter og lett å forstå. Kommer med litt strikkeskole også.

Og lurer du på noe så kan det hende du finner ut av det på garnstudio.no Masse filmer der.

Åssen oppskrift holder du på med nå?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra sikkert! Mye som ska ryddes ut av rom når man skal pusse opp. Må vel begynne med det snart her, men off, for et styr det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...