Gjest badeand1 Skrevet 17. februar 2013 #12801 Skrevet 17. februar 2013 Mortem: Hva var den siste sangen du hørte på? Placebo - running up that hill. <3 Cindi; hva jobber du med nå?
Cindi Skrevet 17. februar 2013 #12802 Skrevet 17. februar 2013 Placebo - running up that hill. <3 Cindi; hva jobber du med nå? Jeg har ansvaret for den daglige driften av en bolig for ungdommer. Så jeg driver med fagutvikling, veiledning, turnuser, økonomi og pekefingring Mortem: Hva jobber du med? alkasil: Tror du at moren i "how I met your mother" er en av de vi kjenner fra serien?
Purple Basil Skrevet 18. februar 2013 #12803 Skrevet 18. februar 2013 Josefin88: det skumleste sjekketrikset du har prøvd deg på? Jeg kan ikke huske å ha brukt noen spesielle sjekketriks Men jeg tror jeg prøvde å sjekke opp en bonde på byen en gang, jeg latet som at jeg kunne mye om jordbruk og snakket bare tull. Han stakk av rimelig kjapt kan man si Jack: Har du noen gang skremt noen vekk på byen? Noz: Liker du å løse kryssord?
Gjest Animula Skrevet 18. februar 2013 #12804 Skrevet 18. februar 2013 Farnesina: 3 favorittlåter med Morphine? Vanskelig å velge! A Good Woman Is Hard To Find, Let's Take A Trip Together og Radar i øyeblikket. Farnesina: Er du etnisk norsk? Jeg synes jeg kan erindre at du har bodd i Italiia? Hva gjorde du der? Ja. Jeg har bodd litt i Roma i noen perioder, jeg studerte kunsthistorie der Drue Jeg mener å ha lest at du er kokk (beklager om jeg bommer nå), kan du lage olive ascolane? Surrehodet Hva er favorittmusikken din?
Purple Basil Skrevet 18. februar 2013 #12805 Skrevet 18. februar 2013 Sakone: Har du en favorittcider? Hvilken?
Gjest loren Skrevet 18. februar 2013 #12806 Skrevet 18. februar 2013 Loren: Korelis fordeler de somarferien mellom dykk? med tanke på mini. I avtalen står det at vi skal ha tre uker sammenhengende hver, for meg kommer det på samme når jeg har ferie siden min mamma er lærer og uansett har fri, og pappa har en fleksibel jobb, mens eksens foreldre er bundet til enten sen- eller tidligferie annethvert år, så da synes jeg det er rimelig at vi følger deres ferie sånn ca, slik at eksen og mini får tilbragt tid med besteforeldrene til mini. (så lenge det funker for arbeidsgiverne våre såklart ) Loren: Hva er din favorittfarge? Jeg er glad i grønn Loren : Automat- eller manuelgear? Jeg kjører manuell, men ønsker meg automat Loren: går du med smykker/ringer/øyredobber osv? Jeg bruker nesten alltid et flettet lykke/vennskapsbånd som niesa mi lagde før eksamen i fjor - jeg fikk B, og etter det har jeg brukt det båndet omtrent hele tida Ellers har jeg også omtrent alltid et kjede rundt halsen, med en englebarngutt som jeg fikk dagen mini ble født, og så har jeg hengt på en plate på samme kjede, med lengde- og breddegrad for der huset til foreldrene mine står er inngravert sammen med teksten "home" Loren: har du noe spennende å fortelle oss om denne helgen din? Jeg har storkost meg som instruktør og lært masse om mange nye mennesker, og om meg selv, og hatt det supermorsomt :D Har også blitt kjent med mye nye mennesker, og det liker jeg :D Jack: Når du spiser pølse, skal det være med lompe eller brød, og har du andre musts? Noz: Har du vinterferie, eller er det udnervisning denne uka også? Om du har ferie, gjør du noe moro?
Jellybean78 Skrevet 18. februar 2013 #12807 Skrevet 18. februar 2013 Jellybean: Har du noen dyr/skapninger du er redd for? Hmm.....diverse ex.svigermødre kan kanskje sies å befinne seg høyt oppe på listen... Men.....sånn rent ifra naturens verden så vil jeg kanskje si, haien.....eller rettere sagt hvithaien, har faktisk en litt sånn drøm/fantasi om å reise til Australia en dag og delta på en sånn haisafari, hvor en får hoppe uti ett sånnt bur, mens en hvithai svømmer rundt.....DET hadde vært noe tror jeg Jelly: Hva foretrekker du, vin eller øl? og hvorfor Om jeg må velge så blir det nok øl tror jeg.....aldri utviklet smaken for vin enno, det slår meg mest som noe en nyter til maten i selskap med din bedre halvdel eller noe, så hvem vet? Kanskje det kommer i fremtiden..... Kan ikke si at jeg drikker noe særlig med øl heller disse dager, trivelig i sosiale sammenhenger, men ikke noe jeg er overmåtes begeistra for.... Noz: Vil du beskrive deg selv mest som en sosial person, eller trives du like godt i eget selskap? KristineS: Hva syssler du mest med på fritiden din? Daybreak: Hva består arbeidet til en Sosio(g)nom hovedsakelig av? Drue: Har du (u)bevisst fordommer mot folk som mangler utdanning utover videregående?
Daybreak Skrevet 18. februar 2013 #12808 Skrevet 18. februar 2013 Daybreak: Hva består arbeidet til en Sosio(g)nom hovedsakelig av? Vil du ha den omfattande versjonen eller den korte? (Vel å oversjå den g-en din ) Kort og enkelt sagt: Ein sosionom (prøver) å hjelpe folk i vanskelege situasjonar og folk med ulike utfordringar. Fellesorganisasjonen (FO) sin versjon er noko meir omfattande og utdjupande: SOSIONOMEN 1.0 Innledning Sosionomutdanningen kvalifiserer for arbeid med å forebygge, løse og redusere sosiale problemer. Sosionomen i Norge arbeider innenfor et vidt spekter av arbeidsfelt. En stor andel arbeider i kommunal helse-, sosial- og barneverntjeneste. For øvrig jobber sosionomen i spesialisthelsetjenesten; psykisk helse for barn, unge og voksne, i rusfeltet, samt somatisk helse. Videre i arbeids- og velferdsetaten (NAV), i kriminalomsorg, skole, statlig barne-, ungdoms- og familieforvaltning, høgskole, universitet og forskningsinstitusjoner m.m. Sosionomen har ulike arbeidsoppgaver; sosialt arbeid i direkte kontakt med mennesker, råd og veiledning til kolleger og samarbeidspartnere, administrasjon, ledelse, undervisning, forskning og fagutvikling. Jelly: Var det forståeleg? Loren: Kva studerar/jobbar du med?
Gjest loren Skrevet 18. februar 2013 #12809 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Loren: Kva studerar/jobbar du med? Jeg studerer det du har beskrevet i innlegget over Ferdig i mai, håper jeg Pr nå jobber jeg som resepsjonssekretær ved siden av, samt i en bolig for ungdom, og noe frivillig for en brukerorganisasjon Drue: Hvilket mål jobber du mot nå, (jobbmessig, eller mer på det personlige plan er opp til deg) Endret 18. februar 2013 av loren
Gjest Drue Skrevet 18. februar 2013 #12810 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Drue Jeg mener å ha lest at du er kokk (beklager om jeg bommer nå), kan du lage olive ascolane? Jeg er ikke kokk, nei, men jeg er nok over snittet interssert i mat. Nei, det kan jeg ikke lage. Hva er det egentlig? Drue: Har du (u)bevisst fordommer mot folk som mangler utdanning utover videregående? Jeg tror kanskje jeg har det, men jeg kjenner da noen uten høyere utdanning som er skarpe, så jeg vet godt at det ikke nødvendigvis har noe å si. Drue: Hvilket mål jobber du mot nå, (jobbmessig, eller mer på det personlige plan er opp til deg) Jobbe enten innen undervisning eller media. Uansett så ønsker jeg å drive med en eller annen form for formidling. Niennas: hvilken kg-bruker som du ikke har møtt før, ønsker du mest å møte nå? Og hvorfor? Endret 18. februar 2013 av Drue
Singha Skrevet 18. februar 2013 #12811 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Singha: Kva vart du mest sjarmert av? Eg komme fortsatt ikkje over at du va bekymra for at eg sko gå i snøen heilt te Gyldenpris. Drue: Kjenner du kanskje noen med høyere utdanning som ikke er så skarpe og? (Det gjør nemlig jeg). Endret 18. februar 2013 av Singha
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 18. februar 2013 #12812 Skrevet 18. februar 2013 Calavi: Syns du at det er mannens oppgave å ta iniativ i begynnelsen? Nei, det synes jeg ikke Men, for meg personlig skjer det ikke døyten om ikke gutten tar initiativ helt i starten. Det er ikke det at jeg lyst- men ikke tør. Det er rett og slett det at jeg ikke tenker på det overhodet. Farnesina: Noe du ville gått i demonstrasjonstog for? Padawan: Ditt mest pinlige øyeblikk? Kristine: Hvem fra KG ville du tatt med ut på middag` Loren: Hvordan tror du folk oppfatter deg første gang de møter deg? Guybrush: Verste måten å dø på, tror du? Dreamdrops: Favorittbok? Lygekryss: Hva tror du skjer etter vi dør? Jack: Har du noen gang brutt loven?
Gjest badeand1 Skrevet 18. februar 2013 #12813 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har ansvaret for den daglige driften av en bolig for ungdommer. Så jeg driver med fagutvikling, veiledning, turnuser, økonomi og pekefingring Mortem: Hva jobber du med? Jobber ikke. Dreamdrops: Har du noen gang stjelt? Farnesina: Hva på kroppen din er du ikke fornøyd med?
Gjest Drue Skrevet 18. februar 2013 #12814 Skrevet 18. februar 2013 Drue: Kjenner du kanskje noen med høyere utdanning som ikke er så skarpe og? (Det gjør nemlig jeg). Selvsagt. Det skulle bare mangle. Guybrush: er det fortsatt uaktuelt å bruke truse?
Gjest Animula Skrevet 18. februar 2013 #12815 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg er ikke kokk, nei, men jeg er nok over snittet interssert i mat. Nei, det kan jeg ikke lage. Hva er det egentlig? Det er store friterte oliven fylt med kjøttfarse. Farnesina: Noe du ville gått i demonstrasjonstog for? Jeg tror jeg har blitt for desillusjonert til å gå i noen demonstrasjonstog lenger, men muligens for å redde kunstarven etter Munch (selv om han deprimerer meg) og Nasjonalgalleriet. Jeg tror det har vært en demonstrasjon for dette, jeg gikk ikke. Farnesina: Hva på kroppen din er du ikke fornøyd med? Magen. Noz: Har du hengt på Teddy's i pinupkjoler eller har du tenkt å gjøre det? Stjerner og Planeter: Hvis jeg kommer til Bergen, hvilket utested skal vi gå på da? Daybreak: Har du en favoritthesterase? I tilfelle hvilken og hvorfor? Endret 18. februar 2013 av Farnesina
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 18. februar 2013 #12816 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Stjerner og Planeter: Hvis jeg kommer til Bergen, hvilket utested skal vi gå på da? hvis? eg håpar når! det spørs jo kva du likar då men du slår meg som ei som likar akademikarane på Logen. Eg likar pubane Ujevn, Pingvinen, Biskopen. Om du er glad i dansing ville eg tatt deg med på hum....tenke....Ricks, kanskje? Av og til gode konsertar der. Farnesina: kva uteplassar likar du å gå på? Jelly:Kva skal til for at du fell for ei dama? Endret 18. februar 2013 av Stjerner og planeter
Daybreak Skrevet 18. februar 2013 #12817 Skrevet 18. februar 2013 Daybreak: Har du en favoritthesterase? I tilfelle hvilken og hvorfor? Ikkje direkte rase,men likar dei aller fleste av kaldblodsrasene, altså type døl, fjording, tinker, frieser, trekkhestar osv, men held nok ein knapp på døl og tinker. Det er fordi dei stort sett er rolege og greie, samarbeidsvillege og ikkje minst har dei fleste dølar og tinkarar tjukt og langt hovskjegg, lugg, man og hale Grunnen er rett og slett ein kombinasjon av personlegdom og utsjånad. Men tek ikkje alle under eitt, dei er jo tross alt like forskjellege som vi menneske. Mortem: Kva er din(e) yndlingsfilm(ar) og kvifor?
TheHairyToothfairy Skrevet 18. februar 2013 #12818 Skrevet 18. februar 2013 Jack: Har du noen gang skremt noen vekk på byen? ofte. hordaland politikammer elsker meg. Jack: Når du spiser pølse, skal det være med lompe eller brød, og har du andre musts? lompe er totalt uaktuelt. fint brød er et must. jeg rører ikke dette bensinstasjonstøvet om jeg kan unngå det, og er ikke det mulig så er det grill eller rollerbørger. null ketchup, sennep og av og til litt stekt løk. er vi i bergen, så er det pølser fra Trekroneren som gjelder. dette nytter ikke å beskrive, dette må jeg rett og slett vise/dele med deg. etter dog på Trekroneren, så blir ingenting annet interessant mer. trust me. Jack: Har du noen gang brutt loven? Ja Calavi: har du brutt loven? hvilken da? Drue: helsetrøye. yay or nay?
Gjest badeand1 Skrevet 18. februar 2013 #12819 Skrevet 18. februar 2013 Mortem: Kva er din(e) yndlingsfilm(ar) og kvifor? Transformers. Elsker hvordan de forvandler seg, digger at det militæret er med, liker personen som spiller hovedrollen. Alt egentlig. ^^ Jack; Har du noengang løyet om alderen? Lygekryss: Har du skaded noe fysisk en gang? Noz: Har du hatt sex offentlig?
Gjest padawan Skrevet 18. februar 2013 #12820 Skrevet 18. februar 2013 Padawan: Ditt mest pinlige øyeblikk? hver vår kjører jeg og to til fra Oslo til en øy utenfor Ålesund for å fiske. da vi skulle dit for et par år siden stoppet vi på Dombås for å skifte en pære i frontlyktene, fylle bensin og kjøpe kaffe og boller. midt mellom bilen og stasjonsbygget mistet jeg buksen og hadde den plutselig nede på anklene. jeg vet ikek hvor mange som faktisk så meg men jeg følte meg ikke så høy i hatten da jeg stod der i boksern med buksen hele nede. Drue-klasen: hva jobber du med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå