Silfen Skrevet 11. september 2012 #5981 Skrevet 11. september 2012 (endret) Silfen; Siden jeg har bursdag snart, og du ledet meg inn på den gale kakevei.........hvilken kake bør jeg bake, helst ei som er like sykt god som den jeg ble fristet av tidligere.....ei skikkelig saftig ei med masse kalorier og godsaker i :-D Du kan jo alltids hive deg på cupcaketrenden. Disse syns jeg er nam, men jeg bytter ut Oreo med Dots, siden Oreo tross alt er Nestlé og dermed selvsagt boikottes. Oreo Cupcakes: Til 12 stk trenger du: 100 g hvetemel 20 g kakao 140 g sukker 1 1/2 ts bakepulver en klype salt 40 g smør, romtemperert/mykt 1 1/4 dl melk 1 egg 1 ts vaniljeekstrakt (eller vaniljesukker) 6 Oreo-kjeks, grovt hakket/knust Glasur: 250 g melis, siktet 80 g smør, romtemperert/mykt 1/4 dl helmelk 1 ts vaniljeekstrakt (eller vaniljesukker) 6 Oreo-kjeks, delt i to Eneste forskjellen jeg gjør er at jeg har litt ost i glasuren, samt at jeg knuser kjeks og blander inn. Jeg dobler dessuten alltid oppskriftene. Og når man lager de i amerikanske former, aka STORE, så blir det en himmelsk fristelse. Kan alltids også putte en marshmallow i midten før de stekes, nammenam. Caddis; frokost? Tror du jeg hadde blitt til frokost? Pfft. Luttis, Gorgon og zemper: Dere har fridd til drømmedamen og fått ja. Det eneste kravet er dog at DERE arrangere bryllupet. Hvordan går den dagen for seg? Endret 11. september 2012 av Silfen 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. september 2012 #5982 Skrevet 11. september 2012 (endret) Herr Heftig: Er det deg på bildet? Tror folk du er eldre ellers også? Nei, men folk pleier å tippe meg to år eldre enn hva jeg. Tinnmannen: Kunne du slått Iron Man, og i så fall hvordan? Mortem: Kunne du myrdet et menneske dersom det var rett person og rett belønning? Edit: @maya76 "Herr Heftig; Hva skal du bli når du "blir stor"?" Foretakpotensialsoptimaliseringskonsulent. Endret 11. september 2012 av Herr Heftig
skruf Skrevet 11. september 2012 #5983 Skrevet 11. september 2012 Du kan jo alltids hive deg på cupcaketrenden. Disse syns jeg er nam, men jeg bytter ut Oreo med Dots, siden Oreo tross alt er Nestlé og dermed selvsagt boikottes. Oreo Cupcakes: Til 12 stk trenger du: 100 g hvetemel 20 g kakao 140 g sukker 1 1/2 ts bakepulver en klype salt 40 g smør, romtemperert/mykt 1 1/4 dl melk 1 egg 1 ts vaniljeekstrakt (eller vaniljesukker) 6 Oreo-kjeks, grovt hakket/knust Glasur: 250 g melis, siktet 80 g smør, romtemperert/mykt 1/4 dl helmelk 1 ts vaniljeekstrakt (eller vaniljesukker) 6 Oreo-kjeks, delt i to Eneste forskjellen jeg gjør er at jeg har litt ost i glasuren, samt at jeg knuser kjeks og blander inn. Jeg dobler dessuten alltid oppskriftene. Og når man lager de i amerikanske former, aka STORE, så blir det en himmelsk fristelse. Kan alltids også putte en marshmallow i midten før de stekes, nammenam. Caddis; frokost? Tror du jeg hadde blitt til frokost? Pfft. Åh, himmel! Tror jeg må testbake de før bursdagen........(og testsmake såklart..). Nøytral kremost du bruker i fyllet da eller?
Silfen Skrevet 11. september 2012 #5984 Skrevet 11. september 2012 Jepp, litt nøytral ost er bare digg.
Gjest Skrevet 11. september 2012 #5985 Skrevet 11. september 2012 Dreamdrops: Tror du det finnes folk som kan forutsi fremtiden? Her er jeg faktisk ikke sikker (det er jo for så vidt ingen). Jeg mener i alle fall at det finnes mer mellom himmel og jord enn det folk er klar over. Og jeg tror på Snåsamannens varme hender. Om det er noen som kan forutse fremtiden, kan det hende de kan se fremtiden riktig der og da. Men fremtiden forandrer seg hele tiden basert på folks valg og ting som skjer. Derfor mener jeg at blant annet spåkoner er noe bull. Ja, kanskje de faktisk kan se fremtiden, men folk går og baserer "hele livet" sitt på ting de har sagt, når det de sa kanskje bare var riktig der og da. Så både ja og nei, jeg er veldig usikker Herr Heftig: Lime eller sitron? Silfen: Yndlingsnøtter?
Silfen Skrevet 11. september 2012 #5986 Skrevet 11. september 2012 (endret) Silfen: Yndlingsnøtter? Mannfolk sine. En dash med erymax; bruker du smør eller margadritt? Endret 11. september 2012 av Silfen
Gjest Skrevet 11. september 2012 #5987 Skrevet 11. september 2012 Jepp, litt nøytral ost er bare digg. Den oppskriften så fantastisk god ut, Silfen! Kanskje jeg skal prøve meg på den jeg og
Silfen Skrevet 11. september 2012 #5988 Skrevet 11. september 2012 Jeg skal overta verden med å lokke dere over til kakemonsterets land, mwahahahha!
skruf Skrevet 11. september 2012 #5989 Skrevet 11. september 2012 Jeg skal overta verden med å lokke dere over til kakemonsterets land, mwahahahha! Og jeg som alltid har erklært at jeg ikke er noe kakemenneske........... Solsenga; Hvilken kake er favorittkaken din??
Gjest Høymann Skrevet 11. september 2012 #5990 Skrevet 11. september 2012 Siden det er litt bitching om at folk blir glemt, så har jeg fornyet listen min, slik at alle som har vært innom tråden de siste 50 sidene (ca) er med. Er du allikevel glemt, så rop ut. Listen er selvsagt alfabetisk, siden jeg er et ordensmenneske Høymann: Hva er det beste med høsten? Å gå i skogen! Ser forandringen i naturen, blader faller ned, ting vinser osv.
Gjest Gorgonzola Skrevet 11. september 2012 #5991 Skrevet 11. september 2012 Listen er selvsagt alfabetisk, siden jeg er et ordensmenneske ....... Gorgonzola: Hvor mange barn har du? 3 - som jeg vet om, ikke blir det flere heller, som jeg vet om ihvertfall Imponert over lista di btw..... Larsern: Heiteste snuppa på forumet?
_Tvillingjenta_ Skrevet 11. september 2012 #5992 Skrevet 11. september 2012 (endret) _Tvillingjenta_: Hvordan er drømmemannen? Drømmemannen, ja. Han er en laidback type. Det skal ikke være mye drama med han, men han skal heller ikke være likegyldig og "careface". Han skal kunne vise at han er glad i meg, både når vi er alene og sammen med andre. Han skal være stolt og glad for å ha akkurat meg! Han må ta meg for den jeg er, med mine negative og positive sider. Han må like barn og ville stifte egen familie, da dette er noe jeg har et stort ønske om. Han må også like dyr, for hunden og kattene mine er stuck med meg til den dagen de ikke lenger vil være her (altså dør av alderdom). Han må ha humor og ikke ta seg selv så høytidelig, og han må kunne evne å sette meg på plass om jeg går for langt. .Tvillingjenta: Hva gjør deg glad? Dyrene mine, familien min, gode venner og kjæresten min (til tider) og musikk. Jeg kan også bli glad når jeg leser en bok jeg liker veldig godt, eller ser en film jeg virkelig liker. Tvillingjenta:har du eller har du hatt regulering? Det hadde jeg i 1,5 år, mens jeg gikk på ungdomsskolen. Tvillingjenta: Er stjernetegn viktig for deg ved valg av kjæreste? Det er det ikke. Da hadde jeg nok aldri blitt sammen med en kreps Dreamdrops: Har du en hemmlighet du aldri kan fortelle til noen? CadillacJack: Dersom du skulle giftet deg, hvordan ville bryllupet foregått? HerrHeftig: Er det noen fag du virkelig ikke kan utstå? Silfen: Hva er din absolutte favoritt farge? Endret 11. september 2012 av _Tvillingjenta_
Gjest EryDash Skrevet 11. september 2012 #5993 Skrevet 11. september 2012 Mannfolk sine. En dash med erymax; bruker du smør eller margadritt? Jeg liker ikke smaken av smør så bruker margarin. Maya76 Kunne du ha tenkt deg å reise til Thailand
Gjest Swarovski Skrevet 11. september 2012 #5994 Skrevet 11. september 2012 Swarovski: Har det hendt når du gjør noe, at du har tenkt "Dette er så dumt atte hjælp, Swarovski, dette kommer til å ende dårlig", og så har det endt dårlig? Det har det garantert, uten at jeg kommer på en spesifikk hendelse akkurat nå. Så det kan ikke ha endt altfor ille :gjeiper: 182 cm. Like høy som jeg er nå. Swarovksi: Hvordan ville vår første date vært om du fikk bestemme? Hahaha. Sånn går det når man skal lage 60 spørsmål når man er dytrøtt og har hodepine. Det jeg egentlig mente var jo selvsagt; hvor er det høyeste punktet på jorden du har vært, og hvor høyt var det. Hmmm... vår første date. Vel, vi kan jo selvsagt ta en tradisjonell møtes på cafe, skravle over kaffe/te, gå en tur i parken og ende opp med en koselig middag et sted. Men det blir for kjedelig for oss, du har jo tydeligvis allerede det svarte skjørtet mitt, selv om jeg ikke helt husker hvordan det endte der. Så vi møtes på flyplassen, tar fly ned til barcelona og tilbringer noen timer der, før vi entrer cruise skipet som tar oss med langs kysten av spania, frankrike og italia. Vi tilbringer en uke med severdigheter, god mat, varme og kos, før vi må tilbake til virkeligheten igjen. Men innen den tid vet vi i det minste litt bedre om det blir en date nr 2. Høres det bra ut? Swarovski: Favorittsang akkurat nå? Jeg har for øyeblikket "9 to 5" av Dolly Parton på hjernen Swarovski: Hvor mange søsken har du, og er du fornøyd med det? Noen gang ønsket at det var annerledes? Jeg har to brødre og er helt fornøyd med det nå. Da jeg var ung hadde jeg derimot veldig lyst på en lillesøster. Karpuzi: Er du jordmorstudent? Tinnmannen: Hvem heiet du på i US-Open finalen? Og spiller du selv?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. september 2012 #5995 Skrevet 11. september 2012 Maria_Marihøne: Har du noen marihøne effekter i hjemmet? Ingenting. Jeg er egentlig ikke så glad i marihøner som man skulle tro. Men syns det høres så fint ut sammen med navnet mitt Swarovski: Hvem digga du når du var 14 år?
Gjest Skrevet 11. september 2012 #5996 Skrevet 11. september 2012 Dreamdrops: Har du en hemmlighet du aldri kan fortelle til noen? "Alle" har vel det, men jeg kommer faktisk ikke på noen Tvillingjenta: Du skal på date og daten foregår hjemme hos deg. Du lager noe godt du setter i ovnen, dekker på, tenner lys og alt virker tilsynelatende perfekt. Men du sovner på sofaen og maten blir ikke bare litt brent, for å si det sånn. Det er cirka 10 min til daten din kommer. Hva gjør du/sier du til daten? Sempi: Hva har du i lommeboka di akkurat nå?
Wednesday Skrevet 11. september 2012 #5997 Skrevet 11. september 2012 Wednesday: Kan man bli for jentete? liker ikke at ting er "jentete" og "guttete" jeg.. folk burde bare kunne være seg selv wednesday: hva vil du ha til frokost? egg&bacon!! Wednesday; Hva er favorittlekene til datteren din? akkurat nå er favoritten et OBH-nordica lekekjøkken hun fikk av meg i bursdagsgave. Jeg spurte henne i går hva hun lager.. hun så på meg og gliste og sa "GLYTELETT!!!!!!!!!" Dreamdrops: Hva tror du at du jobber med om 10 år? Herr Heftig: Hvilken leverpostei synes du er best? maya76: Bruker du ofte neglelakk? Tinnmannen: Hvis du kunne velge en superpower, hva ville du valgt ? Guybrush: Liker du når jenter har røde lepper ?
Gjest Aphrodite Skrevet 11. september 2012 #5998 Skrevet 11. september 2012 Error Sapiens: holder du deg unna et underforum? Av en spesiell grunn? CJ: Har du noen gang vært i Skottland? Hva syntes du? Dreamdrops: er du en aktiv facebook bruker?
Gjest Skrevet 11. september 2012 #5999 Skrevet 11. september 2012 Dreamdrops: Hva tror du at du jobber med om 10 år? Jeg tenkte akkurat på deg, og der var du jo! Jeg aner faktisk ikke. Absolutt ingen anelse Dreamdrops: er du en aktiv facebook bruker? Er innom facebook hver dag i alle fall, så ganske aktiv Error Sapiens: Røyker/snuser du? Herr Heftig: Det kuleste instrumentet? Tvillingjenta: Rødvin eller hvitvin? Tinnmannen: Hvor gammel var du sist du feiret bursdagen din?
Guybrush Skrevet 11. september 2012 #6000 Skrevet 11. september 2012 liker ikke at ting er "jentete" og "guttete" jeg.. folk burde bare kunne være seg selv egg&bacon!! akkurat nå er favoritten et OBH-nordica lekekjøkken hun fikk av meg i bursdagsgave. Jeg spurte henne i går hva hun lager.. hun så på meg og gliste og sa "GLYTELETT!!!!!!!!!" Dreamdrops: Hva tror du at du jobber med om 10 år? Herr Heftig: Hvilken leverpostei synes du er best? maya76: Bruker du ofte neglelakk? Tinnmannen: Hvis du kunne velge en superpower, hva ville du valgt ? Guybrush: Liker du når jenter har røde lepper ? Er det nå jeg skal si at jeg liker det når de er naturlig røde og pene som dine? Hmmm jo, bare det ser pent ut. Spørs på jenta. Rødt er jo fargen for passion og *kremt* Wednesday: når du smalltalker med noen, er du da flink til å spørre om dem også eller mest å fortelle selv Maya: selv om wednesday ikke liker å skille mellom gutte og jentegreier. Hva er det mest "guttete" du har gjort?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå