Gå til innhold

Et helt nytt liv


Kipa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat sendt søknad til nks, og meldt meg på...

Hørtes ut som en trivelig helg, deilig med slike dager.

Tilvenning ja, må vel ta noen besøksturer i bhg med pondus nå, slik at tilvenningen går raskt og greit. Han skal vel begynne i juni håper vi.

God søndagskveld til deg og dine. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Ikke noe resultat her heller - foreløpig.

Lange syklusser på denne jenten også. :sur:

Innom for å oppdatere meg litt i livet ditt.

Synes Aurora er et nydelig jentenavn. :klappe:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Påske- ferien vel overstått. den var hos svigers i hele 8 laaange dager...Vi går ikke sammen, punktum! :sur: men vi har besøkt venner, festet bittelitt, shoppet bittelitt, kost oss en hel masse med vår skjønne gutt, spist endel god mat og fått en dag med sol ute på scooter- tur på isen, med grilling og soling og hele pakka. Fått sovet ut litt, lest en utrolig bra bok og endel ukeblader..

Og nå er det tilbake på jobb og i full gang med det. Like travelt og like mye sykdom og tull er det der...Hatt tilvenning på en go' liten 1' åring denne uken :) Brukt mye tid på å rydde etter rotehuer av vikarer og oppdatert med på det meste, Så nå er jeg i gang. Skal starte med foreldresamtaler om en uke, men vet aldri om vi er nok folk på jobb til at jeg kan gå i fra..frusterende.. :sur:

VÅR! Det er herlig! jeg elsker når hestehovene titter fram, er helt barnslig når det gjelder sånt. Lukas har fått seg nye binke-ko og han nyter å gå med mindre klær og løpe enda fortere uten all den snøen.

PP3 og på dag 3...sånn er det, og denne gangen ble jeg jævlig skuffet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er litt "gøy" om jeg kan kalle det det.. er at både nå og forrige gang kom mensen på dag 43...Så kanskje jeg har fått litt mer orden på sakene nå..kan jo håpe!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 dagars cykel är väl nästan "kort" för att vara dig? Men visst är det bra om den är regelbunden.

Låter som ni trots allt har haft en trevlig påsk. Njut av vårvädret och se till att få energi av solen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lukas er hos mormor, og vi skal være kjærester å gå på kino..igjen..blitt en god vane det nå. Kino besøk altså! :)

Men, først ut på tur i øsende pøsende regnevær med Ludde! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah..deilig å sove til man våkner av seg selv.. :sjarmor:

Det med kino ble for øvrig ikke noe av i går, vi er så vannvittig trege at de beste bilettene var utsolgt da vi sjekket på nettet, så da droppet vi det.

Vi så en dvd og koste oss alikevel! ;)

Men har tinget mamma til i morgen kveld for da skal vi se på lange flate ballær...ikke noe romantikk her i gården nei! :grine2: - men i går kveld var det jo litt... :hjerte:

Jeg er på dag 12, og for meg har det ( antakelig )overhodet ingeting å si...når det nærmer seg 28 da kan man begynne å satse..men skal vel aldri si aldri..Har desverre blitt litt mer opphengt i dette nå enn jeg hadde planlagt at jeg skulle bli. Hvor lett er det å ikke bry seg liksom når man har lyst på et lite under til.... :sjenert: Og når "alle" rundt seg skal ha det..Blant annet nærmeste kollega, nabohalvsøster, følgesvenner her inne...Men jeg synes det er utrolig koselig for dem altså..bare at jeg gjerne skulle vært en av dem også..ja, ja..det kommer vel..

Lukas vil uansett ha rundet 3 år når han blir storebror og sånn er det!

Nå ringte han akkurat, han vil bli hentet av mamma'n og pappa'n sin..blitt litt mer sånn nå den siste tiden. Men jeg vet han koser seg hos mamma også...Mannen er å ser på jobb, så vi får vente til han kommer hjem. Er nemlig fortsatt skikkelig pappagutt! :Nikke:

Var på veldig sen 2 års kontroll i uka som gikk, og jeg visste vel det meste fra før, men det er jo litt stas å høre at han er veldig langt fremme i språkutv i fht andre på sin alder. Lukas har begynt å få interesse for bokstaver også..han kan våre , K P og L på seg selv og om jeg bruker lyden så finner han det ofte ut. Det er han som har begynt sånn pga bokstaver på døren hans som danner navnet LUKAS, hva er det og hva er det...og noen ganger bare spurte han hvor er k når han feks ser en melkekartong.. og nå ser han det selv. Fikk beskjed om at jeg bare kan leke med han så lenge det er på hans premisser, og det tenker jeg også. Det er jo noe han synes er gøy akkurat nå, og at det stimulerer er jo bare bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokstaver er gøy ja. Vi kan ikke kjøre forbi en REMA butikk uten at lillemor roper fra baksetet: Se mamma, min og lillebror sin bokstav! R og M.

Dessuten skrev hun navnet sitt her før påske, har koblet navn til alle bokstavene, så vi sier bare hvem sin bokstav hun skal skrive.

Og så er det kjempegøy når pappa åpner word med bokstavstørrelse 72 og store bokstaver, da skriver hun side opp og side ned mens hun forteller hvem sine bokstaver hun skriver.

Fint at kontrollen gikk bra, er alltid veldig godt for et mors :hjerte: når noen skryter av barnet ditt!

God kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Pondusa! :klem:

Har sett " lange flate ballær" og den var morsom ja!! Anbefales, lo masse!!

Mannen har blitt syk og gikk og la seg med engang, jeg har sett skjærgårdsdoktoren og ble sittende her etterpå. Får vel tusle i senga snart, skal jo på jobb i morgen. Blir kort uke, og det er deilig!

Har siden mandag gått på den såkalte rikshospital dietten, gikk på den i sommer også. Den er tøff, men effektiv og den holder vekta etterpå. Gått ned nesten 4 kg på en uke, det er jo motiverende. Men litt kjipt å drikke vann på kino og dett var dett liksom.. :forvirret: Bare 5 dager igjen nå, og så skal jeg begynne et bedre liv...eller det har jo startet, men det skal ikke være så strengt som dette...

MAI

Yes, det har jeg ventet på! :) Føler energien kommer og det er på tide! ;)

Men nuh..skjønnhetssøvnen....bla blabla :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flink du er til å slanke deg da.. Flere som burde, særlig i disse snart-bikini-tider.. Men er det kanskje du som har stjålet viljestyrken min?? Jeg har ikke sett den ;)

Flinke Lukas!! Han er jammen for seg den gutten :Nikke: Utrolig moro da.

Håper du har en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu..for noen uker som har vært nå. Foreldresamtaler på rekke og rad, det krevde litt ekstra skriving og tenking om kveldene gitt, og i tillegg ledet jeg et pers.møte om språk forrige uke..Men nå er alt det over. Deilig! :)

Kom mai du skjønne milde...I morgen er det maifest i barnehagen. Jeg er jo på egen avdeling, men gå i tog med Lukasen min skal jeg nok få gjort..Så får pappa og mommo bidra med sitt besøk på festen etterpå! :) Dessuten har jeg tidligvakt, for aller første gang på en maifest, så jeg får med meg litt av det etterpå alikevel!

Lukas skal på stor avdeling til høsten! :overrasket: Vi har fått omvendt problen i vår bhg...for mange små søkere og for mange som slutter på stor, dvs endel ledig plasser der. Lukas er jo sterk både sosialt og språklig sett så derfor tenkes han dit. Dessuten er vi litt små misfornøyde om dagen, hans primærkontakt begynte på stor avdeling i vår og også den forrige ped lederen som vi var veldig fornøyde med.Disse kommer han til- og jeg er ikke så bekymret da. De er forøvrig blitt gode venninner av meg..Og jeg har sønnen til hun ene hos meg også..så vi bytter barn vi da! ;)

På fredag var det lønningspils, vi ble bare 4 stk av 25...men hadde moro. delte vinflasker etterhvert som de ble tomme.. ..og det ble litt cider, og drinker i fleng og masse dansing og uskyldig små flørting & tull og tøys! :sjarmor: Litt redusert i går, måtte til med en paracet... :sjenert: Men etter det gikk det greit.

I dag har vi vært og handlet litt blomster på plantasjen og plantet i krukker og kasser. Ble så fint! Vært ute hele dagen, selvom det har vært mye kaldere enn på lenge..Håper på sol i morgen og varmt!

Er på dag 28 ;) Lukas har allerede våknet og nektet og sove mer i egen seng. Han fikk sove i vår, så får vi se om vi låner hans..Har brukt den før vi..det er min som jeg hadde før jeg flyttet hjemmefra.. :plystre:

natti! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske dere en flott 17.mai! :klem:

Lillemor var akkurat fyllt 2 år da hun startet på storavd, begynte rett der hun. Har ikke angret på det, nå som hun er 3 år er hun mye mer "barket" enn de andre 3-åringene som kommer fra småavd. Men det er jo heldigvis forskjell på barna. Tror Lukasen deres vil få det fint på storavd, høres sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare si hei og ønske deg en riktig fin 17. mai!!

OGså måtte jeg jo si at jeg har fått ny dagbok... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener!

:klem: Pondusa; jeg tror nok at Lukas vil få det bra jeg også

- er jo som sagt ikke helt fornøyd med der han er nå lenger..og lengter faktisk til at han skal over. Dessuten har vi måttet spise sammen nå fordi vi bygger om i det huset jeg jobber og han går...Jej..not! :forvirret: han vil jo ikke sitte fint på stolen sin og spise..vil til mamma'n sin han..lille gutten min..Sånn skal det være fram til ferien, og etter det går han over. Jeg er ikke særlig happy for det nei.. Han spiser jo så lite ellers også, trøsten har vært at han spiser i bhg..men det kan jo gå seg til! *håpe det!*

Og kjære Magnhild :klem: , gratulerer med to gutter i magen! Wow, sier jeg bare!!

Maifesten i bhg var koselig, det var fint vær, vi gikk i tog, spsite kaker og pølser og koste oss. Mamma og mannen var også med.

Da vi våknet av at det regnet på 17. droppet vi tanken om å se på barnetoget kl ti..vi ble hjemme, spiste en deilig frokost og så på sendinger fra rundt om i landet på tv'n. sikkert litt sløvt av oss, men det ble ikke noe stress og vi koste oss. Ved tre dro vi inn til byen, gikk litt på torget. Lukas fikk en sånn fin ballong med en av bananene i pysjamas..også kl fire møtte vi familien på en restaurant i byen. spiste en god men litt kjedelig middag, det stedet vi egentlig ville til var det ikke ledig..enda vi bestilte i god tid. Desserten tok vi hjemme hos oss, jeg hadde laget kake og pyntet med masse deilig jordbær. pappa ble ikke med til oss,han var så plaget av pollen den dagen så han dro hjem, litt skuffet for det såklart..Han hadde nok klart seg..men er verdens særeste rett og slett!

I natt måtte jeg kjøre på legevakta, mannen hadde fått sveiseblink..og siden Lukas sov, mamma er i Kreta og ingen andre kjente hjemme i nærheten fikk jeg tigget meg til en salve uten at mannen ble med. Han kunne jo ikke kjøre, det bare rant fra øynene og var visst jævlig vondt! :grine: Vel hjemme fikk jeg klint den salva i øynene og det ble faktisk nesten bra i løpet av natten. Men søvn ble det så som så med for oss begge. Godt han er bra nå i hvertfall!!!

Vi har hatt besøk av venner i dag med sin jente på omtrent samme alder som Lukas. De har lekt så fint, oppe på Lukas sitt rom, ingen konflikter bare kost seg, han har vært så flink og lånt bort alle lekene sine også. Goingen til mamma!! :klappe:

Nå er det visst grand prix..kjedelig...Men idol i går så vi. jeg stemte på aleksander jeg da.. :sjenert: Og ble meget fornøyd med resultatet :sjarmor:

Er på dag 33 men nå er det no' tull igjen..har ikke hatt el enda..Blæh! :sur:

I morgen skal vi på foreldre og barn festivalen, jeg digger sånt. Mannen og Lukas skal være med. Det blir koselig! :)

På onsdag kjører vi til Karlstad til et vennepar der, de bodde før i nord sverige der mannen er fra, men hurra så har de flyttet nærmere oss!! :) Vi blir der til fredag morgen og kjører da til Stockholm til svigerinnene mine. Skal være der til søndag også hjem. Så til den lange bilturen har vi kjøpt oss dvd spiller til bilen. Må nesten ha det ellers blir Lukas gal! er jo 150 mil til svigers også og dit kommer vi til å reise endel på sommerne. Så vi får god bruke for den!!

På søndag har mannen bursdag, har kjøpt en skjorte, men må jo finne på noe mer...hm!

Nå skal jeg være kone! ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

jeg har en liten god følelse...ikke vet jeg om den stemmer, men det skal jeg finne ut av i morgen. Er kvalm om morgenen og helt vannvittig trøtt om dagen, morgenen, kvelden men det er egentlig litt tidlig..

stemmer ikke det jeg tror og håper på har jeg en 3 liter med hvitvin i kjøleskapet!:tunge1:

Er gressenke til om søndagen, mannen er på Hagleu, der han jobbet den gangen vi skjøt blink for første gang.. ;)

Hadde det fint i Sverige, vi hadde kjøpt oss dvd til bilen før vi dro, så turen gikk også greit. Lukas eskler sin lille tv! :grine2:

På onsdag skal vi til Kristiansand, jeg vet ikke om det e rjeg eller Lukas som gleder seg mest...Lukas skal se på apene sier han. Vi skal bo på dyrepark hotellet i to døgn og bare kooose oss og være familie!

:hjerter:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spännande. Jag hoppas att det går vägen!

Kul att ni hade det bra i Sverige, även om vädret inte kan ha varit det bästa. Ha det skoj i Kristiansand och kom snart tillbaka med GOOODA nyheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grr, vår gamle maskin har kasta meg ut i hele dag og i går kom jeg ikke inn i min egen dagbok..men nå altså!

Intet nytt å melde, men jeg er altså litt usikker... :sjenert:

På jobb fredag blødde jeg bittelitt, såvidt spor liksom, og det kom heller ikke særlig mer i løpet av dagen. På kvelden da endelig Lukastrollet hadde sovnet..hadde vilikkesovekveld han... :sur: fikk jeg skikkelig menstak, smerter og tenkte at NÅ kommer i hvertfall mensen..men nei. I går kom det like lite som dagen før, og heller ikke mer i løpet av dagen. I dag bittelitt da jeg stod opp, såvidt på papiret..er det spotting de heter... :klø: Men etter dusj ved elleve inget mer!

jeg er trøttere enn trøttest, sover skikkelig tungt- noe som også kan komme av allergi..er kvalm noen morgener, ikke i går men i dag.. og har til tider ømme pupper...MEN vet jo at dette kan være tegn på mens i anmarsj...

For å fortelle alt..hadde vi sex dag 33 og 37.. :sjenert: og jeg har lest til øyet ble stort og vått om festeblødning og sånn..men det er vel bare å vente..testen på fredag etter jobb var negativ, men det kan jo ha vært altfor tidlig..Er på dag 48...

jada ikke særlig hekta på baby jeg nei... :rodme:

jeg synes det er skummelt å skrive dette, og ingen vet noe- ikke mannen heller..så får vi se da. Føler meg fortsatt litt annerledes..men kroppen kan jo spille meg et skikkelig puss også :sjenert:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...