Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Så gode dager du har hatt med fløtepusen :strix:

Håper gubben din gjør mer på eget initiativ etterhvert, og skjønner det at du blir sliten og trenger tid for deg selv også :klem:

Vi har håndtverkere som flyr rundt fremdeles :roll: Gleder meg til de er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gode dager du har hatt med fløtepusen :strix:

Håper gubben din gjør mer på eget initiativ etterhvert, og skjønner det at du blir sliten og trenger tid for deg selv også :klem:

Vi har håndtverkere som flyr rundt fremdeles :roll: Gleder meg til de er ferdig!

Føler ikke noe behov for å klage egentlig, er jo slitsomme dager, men de går veldig godt og inneholder mye kjekt ;) Når blir håndtverkerne ferdig? DET høres slitsomt ut det, med fremmede mannfolk i hus..

For en herlig dag, da! Her er det også sol, det gjør så godt :)

Håper resten av dagen også ble like god.

Sola kom og forsvant ganske fort... Nå er det tilbake til regn, regn og atter regn. Kjedelig, men jeg prøver å ikke la det hindre ting og tang.

ÆSJ, så heldig du er... :rolleyes::fnise: Hehe! Høres ut som en drømmedag. :rodmer:

Er så takknemlig for alt jeg har, vet det. Heldige meg, ja. Du har vært kjempeuheldig nå, men minn deg selv på de områdene i livet du også har vært heldig til nå, jobb, kjærlighet, familie osv osv.

Så håper jeg fortsatt at du en dag får oppfylt drømmen din.. av hele mitt hjerte ;)

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Regn!!! Usj.. lurer nesten på om jeg få meg ny allværsjakke (litt lei min gamle, pluss den holder ikke helt tett lengre)

Gått 3 turer, relativt korte alle sammen.. i regn alle sammen. Begynner å bli litt lei. Kanskje jeg skal prøve å få pusen til å sove i senga si oppe på dagtid også..

Og så har jeg hatt barnevakt av bestemora, og jeg stakk på treningssenteret igjen. godt å bruke kroppen, og det går godt med fløtepusen når jeg er borte også... Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når håndtverkerene blir ferdig jeg, de haler vel ut tiden slik at de får se puppene mine mer :ler: Nei, fra spøk til alvor- det er bare elektrikerene som ikke er ferdig innvendig i tillegg til svigerfar og kjære. Vi har også en "snekker" gående som skal fikse på altanen også.

Det hadde vært noe om Lita kunne sove i sengen eller vuggen på dagtid ja, jeg har hatt flere runder med tur i drittvær og jeg har kommet inn gjennomvåt et par tre ganger om dagen. Heldigvis at svigermor har forhandlet regntøy i butikken før og jeg har flere sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg fikk et tips fra en venninne som bodde i 4. uten heis om å IKKE venne babyen på å kun sove dupp i vogna på tur. Det tok jeg til meg og "slapp" å gå ut på tur for hver dupp. Jeg kunne kanskje ha gått litt mere faktisk. Nå skal hun bare "schlappa på foffan" (slappe av på sofaen). :ler:

Så utrolig kjedelig å måtte gå mange turer i regnet! En gang i blandt er det bare kos å kle på seg masse klær og gå ut, får å kunne gå inn igjen å kose seg med pledd, levende lys og kanskje kakao. Men det går vel ikke tre ganger om dagen! ;)

Så uttrolig deilig at fløtepusen trives sammen med svigermor! Godt at du får egentid. Tror du har utrolig godt av både treningen og å være litt alene! :klemmer: Kanskje du slipper så mange tunge tanker som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kyss2: Takk for fine ord. Det er veldig sant det :Nikke: Og jeg kan ikke tenke annet at det SKAL gå en dag for oss også! :pls:

Regn? Her har det vært strååååålende varmt vær i hele dag! :fnise: Vi kan godt bytte plass, så du får gått turer i finværet istedenfor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når håndtverkerene blir ferdig jeg, de haler vel ut tiden slik at de får se puppene mine mer :ler: Nei, fra spøk til alvor- det er bare elektrikerene som ikke er ferdig innvendig i tillegg til svigerfar og kjære. Vi har også en "snekker" gående som skal fikse på altanen også.

Det hadde vært noe om Lita kunne sove i sengen eller vuggen på dagtid ja, jeg har hatt flere runder med tur i drittvær og jeg har kommet inn gjennomvåt et par tre ganger om dagen. Heldigvis at svigermor har forhandlet regntøy i butikken før og jeg har flere sett...

Har man gode klær, så er det virkelig ikke noe stress med regnet, Men uten sliter man ;)

Jeg husker jeg fikk et tips fra en venninne som bodde i 4. uten heis om å IKKE venne babyen på å kun sove dupp i vogna på tur. Det tok jeg til meg og "slapp" å gå ut på tur for hver dupp. Jeg kunne kanskje ha gått litt mere faktisk. Nå skal hun bare "schlappa på foffan" (slappe av på sofaen). :ler:

Så utrolig kjedelig å måtte gå mange turer i regnet! En gang i blandt er det bare kos å kle på seg masse klær og gå ut, får å kunne gå inn igjen å kose seg med pledd, levende lys og kanskje kakao. Men det går vel ikke tre ganger om dagen! ;)

Så uttrolig deilig at fløtepusen trives sammen med svigermor! Godt at du får egentid. Tror du har utrolig godt av både treningen og å være litt alene! :klemmer: Kanskje du slipper så mange tunge tanker som før?

Jepp, føles så deilig å komme litt bort innimellom. Var i tillegg ute på nesten 2 timers shoppingrunde på kvelden, da føles det bare godt å komme hjem og amme og bade og legge.

Schlappa-snuppa di høres søøøt ut.. ;) hehe

:kyss2: Takk for fine ord. Det er veldig sant det :Nikke: Og jeg kan ikke tenke annet at det SKAL gå en dag for oss også! :pls:

Regn? Her har det vært strååååålende varmt vær i hele dag! :fnise: Vi kan godt bytte plass, så du får gått turer i finværet istedenfor :ler:

Jeg skal ikke lempe regnvær over på deg nå, tror du har godt av litt solskinn!

Og ikke føl deg forpliktet til å komme inn her i min åh så store babylykke verden, om det blir for tungt. Vi kan chatte i tråden din om du vil. Ellers er det jo kos med besøk såklart.

I natt gikk det enda bedre på eget rom, våknet 23.30 og 4.30 for mat, og sovna med engang igjen. Dvs at det ble ganske bra med søvn på meg, hurra ;) Føler meg bra idag!

Prøvde å legge henne i senga for første dupp idag, men da klaga hun fælt. Mer kjefting enn grining. Type... røøøh! ehhhøøøahhh,,,,bøøøøøøøduhhekljhdlkjhladuiohlifg!! Allslags rare lyder hun prøvde å lage.. Så det ble 1:0 til Fløtepusen, og jeg tok henne med ut på tur fremdeles (sovna jo raskt da).Får prøve på nytt senere idag.

Hun har tatt helt av på å bevege seg nå, hun er "all over", i går bevegde hun seg masse over hele stua. Hun ruller alle veier, raskt. Og roterer rundt aksen sin. Og åler seg litt bakover, men ikke veldig mye. Hun har begynt å utforske møbler osv, og flytter rundt på ting som er litt lette. Plutselig kommet seg under en stol og drev og skrapte den frem og tilbake. :)

Føler også at hun skjønner mer nå, jeg snakker stadig vekk til henne, og forklarer ting. Type "mamma kommer snart", "nå skal du bade" osv osv... har jo forsåvidt gjort det hele veien altså, men... Lurer på hvor mye hun faktisk skjønner, jeg.

Hun er iallfall helskjønn, og morsom! Hun smiler masse i løpet av dagen, og elsker å være sosial med foreldrene sine og prate og leke og kose litt.. skjønt hun er mer glad i åling og leking enn i kos.. det har hun ikke tid til. Lar seg tidstrahere med puppen og hiver hodet opp og titter spent på hva som skjer ;)

Ingen planer for idag, deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en aktiv liten Fløtepus. :hjerte: Tidlig ute er hun også! A begynte ikke å rulle før hun var 6 måneder. :fnise:

Deilig at det går så fint å ha henne på eget rom. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår er litt tidlig ute, ja.. ;)

Nå hører vi på the Animals, jeg forbereder middag og Fløtepusen ligger og ruller rundt på golvet og leker med giraffen sin, og gurgler og fekter litt innimellom. Hun kan fint leke 30-60 min alene sånt, det er deilig!

Vi har kost oss sånt idag ;):hjerte:

Nyter en godmorgen yoghurt mens jeg venter på mat, apetitten er sterk som alltid.. tar på å produsere fløte. PS: Jeg tror vesla veier ca 8,2 kg nå!! (veide på badevekta med og uten henne) Hun har deeeeilige valker på lårene og myyk mage ;)

Kom på at jeg skrev om et godt brød engang, og legger nå ut oppskriften:

Kulturmelkbrød (deilig sunt brød med masse nøtter og frukter)

4,5 dl kulturmelk

1 dl mørk sirup

1 dl tørkede aprikoser

1 dl hasselnøtter

1 dl rosiner

2 dl havregryn

3,5 dl grovt rugmel

3 dl hvetemel

1 dl knuste linfrø

1 dl solsikkefrø

1,5 ts salt

1,5 ts bakepulver

1,5 ts natro

0,5 ts anisfrø

0,5 ts spisskumfrø

0,5 ts korianderfrø

0,5 ts fennikelfrø

+litt havregryn

bland kulturmelk og sirup.

hakk all frukt og nøtter grovt, og bland med resten av de tørre ingrediensene.rør alt inn i kulturmelken.

Hell alt i en brødform (med bakepapir i som stikker utover kanten), og strø litt havregryn på for pynt.

stekes i formvarmet ovn midt i 200 grader, 45 min.

Deeeeilig og saftig brød med masse smak! Og LETT selv for en brødbakeamatør.

(ikke det typiske matpakkebrødet dette her altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du er da søøøøøøt! :hug: Jeg skal nok klare å komme på besøk her, fordi det er DEG! :Nikke: Det er jo også koselig å lese om fløtepusen din! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brødet høres helt sykt godt ut! :spise: Skal virkelig prøve å bake det en dag jeg får tid..men kommer til å skippe rosinene for det er jeg desverre ingen fan av..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å du er da søøøøøøt! :hug: Jeg skal nok klare å komme på besøk her, fordi det er DEG! :Nikke: Det er jo også koselig å lese om fløtepusen din! :hjerte:

:hug:

Det brødet høres helt sykt godt ut! :spise: Skal virkelig prøve å bake det en dag jeg får tid..men kommer til å skippe rosinene for det er jeg desverre ingen fan av..... :sjenert:

Det var kjempegodt, så det må du prøve! Du kan jo egentlig ha hvilke nøtter og frukter du liker i det, du kan fint variere oppskriften. Lykke til! (det tar ikke lang tid heller)

************************************************************************************************

Da var ei deilig helg over, det er så kjekt å ha forloveden hjemme, og mer tid og kos sammen. Han hjelper også mer til i helgene, og alt er mer harmonisk. Her har det vært deilig vær, og som vanlig har det blitt mange gåturer. I dag var jeg ute og trillet første gang 06.30 i stjerneklart, kaldt vær! Våkna 5.30 idag, litt tidlig. Og i går sov jeg bare 4 timer pluss.. Håper det blir ei bra natt i natt, hun er allerede i seng så. Trøttepusen vår!

Ellers har vi begynt å se game of Thrones, og så leser jeg masse i boka redbird anbefalte meg.. kos. Litt kjærestetid har det også blit tid til. Og mye babykos såklart! Og besøk hos/av svigers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig dag... ;) Endelig fikk jeg Fløtepusen til å sove i senga si på dagtid,, hun sov liksågreit 2,5 timer, rene luksusen for mamma ;)

Nå har vi begynt å gi henne litt smaksprøver, går i ulike frukter i nett eller hånda, og gulrotmos og fruktmos. Hun liker godt kjøpemat, men da jeg lagde hjemmelaget gulrotmos ble det IKKE godt mottatt. Tror det var pga konsistensen, litt større biter og rar konsistens osv..

Og hun har fått banan to dager på rad, og igår da var hun skikkelig urolig og kjeftete på kvelden, før hun endelig fikk resultat i bleia si og virka glad og fornøyd. Tror absolutt det var en reaksjon på bananen.

Kom over dette apparatet til å lage babymat med... supersmart og praktisk, eller ganske unødvendig??

Hva tror dere?

Nå kjenner jeg trøttheten sige på gitt... :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink fløtepusen var som sov så lenge i sengen på dagtid :tommel:

Lita sov 50 min i sengen i dag hun også :hoppe: og da så jeg mitt snitt til å dra på butikken mens far holdt fortet :)

For oss er nok den maskinen unødvendig, vi har alt for mye i kjøkkenskapene alt, men den ser grei ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...Babycook virker jo ganske allright, men tror ikke den er så mye mer praktisk enn noe annet.. Det står du kan lage et babymåltid på 15 min, men det kan du ellers også..Om du har komfyr, ingredienser og stavmixer/blender.

Jeg lagde pæremos til småen i går og det gikk fort. Skrelte 8 pærer og delte opp i biter, kokte og moste i blenderen. Opp i små plastbegre og VIPS ferdig! :)

Så gøy med smaksprøver. Herlig at jenta har vært fornøyd med kun morsmelk såpass lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Fløtepus som sover i sengen på dagtid! :tommel:

Jeg tror det går like fort å lage mat med bare en vanlig kjele og blender/stavmikser. Som pusilus sier, så er også våre kjøkkenskap fulle (og rotete) nok som det er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Fløtepusen! Når Bolla kommer skal vi være helt nazi på dagsoverutinene. :ler: Håper vi får det til, for jeg har nødig lyst på enda en som enten ikke sover, eller som MÅ ligge inntil oss for å sovne på dagtid helt til de lærer henne noe annet i barnehagen. :gjeiper:

Den babycooken virker helt genial, men for vår del hadde det vel blitt mer styr enn enkelt tror jeg. Man kan ikke lage så store porsjoner med den, ergo man må lage oftere. Her funket det fett med en gryte og en billig stavmikser fra Europris. :fnise:

A reagerte også veldig på banan. Prøv å bland med litt sviskesaft. Det hjelper på magen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror banan kan gi litt treg mage ja.

Enig med de andre ang. stavmikser. Det funket i allefall utmerket her i gården! Synes det var litt dyr også, jeg... :sjenert: Men den eletriske flaskesterilisatoren (vi kjøpte brukt) har jeg ikke villet vært foruten. Men det er vel mere aktuelt hvis det blir mere flaske enn pupp. ;)

Ha ei god helg med den lille familien din! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...