*Joyce* Skrevet 12. september 2012 #181 Del Skrevet 12. september 2012 Gratulerer med vel overstått dåp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. september 2012 #182 Del Skrevet 13. september 2012 Søte fløtepusen! Håper du får hjelp med den der kniven da! Jeg har en sånn en jeg også. Ikke noe særlig! Hjelper med knekking, men hun fikk det ikke helt bort, så jeg skal tilbake ganske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. september 2012 #183 Del Skrevet 13. september 2012 Da har jeg fått lest meg opp gratulere med overstått dåp. Vi skal ha en privat Lita-dag, men den er ikke satt enda og planleggingen er ikke i gang.. Hvordan går det med treningen? Hår der blitt flere ganger på treningsstudioet? Her er det fremdeles turer, egentrening på stuegulvet og mammatrim.. Håper at jeg får kommet i gang med litt mer når vi har fått ny-huset på stell. Jeg fikk forresten tårer i øynene da jeg leste at du og forloveden hadde snakket ut om familie og slikt, hormonell sa du Ammetåke, du hendelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. september 2012 #184 Del Skrevet 13. september 2012 Kjekt å lese om fløtepusens utvikling også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. september 2012 Forfatter #185 Del Skrevet 13. september 2012 Gratulerer med vel overstått dåp! Og så stor som jenta di begynner å bli. Tiden går innmari fort, det er jammen ikke noe de bare sier Kommer tida til å gå så fort hele småbarnstida? Eller ENDA raskere kanskje når hverdagen begynner for fullt. Hiv og hoi!! Gratulerer med vel overstått dåp! Takk for det Søte fløtepusen! Håper du får hjelp med den der kniven da! Jeg har en sånn en jeg også. Ikke noe særlig! Hjelper med knekking, men hun fikk det ikke helt bort, så jeg skal tilbake ganske snart. Kniven er ikke så sterk i dag kjenner jeg, det har flyttet seg litt oppover i nakken som to klypetak på hver side. Stresset etter dåpen sitter godt i, ja. vurderer naprapat, men følte meg bare så liten lysten på å bruke 500 + akkurat nå. (synes som oftest det er mer enn verdt det altså). Da har jeg fått lest meg opp gratulere med overstått dåp. Vi skal ha en privat Lita-dag, men den er ikke satt enda og planleggingen er ikke i gang.. Hvordan går det med treningen? Hår der blitt flere ganger på treningsstudioet? Her er det fremdeles turer, egentrening på stuegulvet og mammatrim.. Håper at jeg får kommet i gang med litt mer når vi har fått ny-huset på stell. Jeg fikk forresten tårer i øynene da jeg leste at du og forloveden hadde snakket ut om familie og slikt, hormonell sa du Ammetåke, du hendelse... Kjekt å lese om fløtepusens utvikling også Ikke blitt noe mer trening på meg pga dåpen nå.. jeg ble jo helt skutt av det opplegget der. Tror jeg satser på å IALLFALL trene søndag på senteret. Det passer så godt. Ellers går jeg 1-2 turer hver dag. Men trenger litt trim, tror kanskje jeg har lagt på meg litt jeg.. til tross for fullamming. (bare 1 kg eller noe, but still). Lykke til med planlegging av LITA-dagen. '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Idag var Fløtepusen og jeg på babykino, og så Tina og Bettina. Kjempekjekt, begge koste oss! Var jo som å sitte hjemme i egen stue omtrent, rolig i salen, godt lydnivåa osv osv.. satt der og spiste litt lunsj, og amma og pludra litt. Ingen babygråt heller, og morsom film. hehe.. I morgen skal jeg på salg på vinterposer, og endelig få denne posen i havn. Tror jeg har bestemt meg for den nye Voksi City posen, trolig sort. Den var stilig i vogna, og myk og fleksibel. Liker utseendet på den, synes den var noe mer spennende enn Easygrow. Noen vits med stormtrekk utenpå en vinterpose? Trenger gjerne litt tips til høst og vinterklær: Er det ull for alle penga som gjelder? Har begynt litt med ull nå, og liker det kjempegodt på henne. Føler hun har god temp og svetter mindre. Slike tynne ullbukser, f,eks fra Joha, brukes de alene eller som stilongs? kommer jo litt an på temp og sånt, og om de sitter i posen osv. Har forresten forelsket meg litt i Katvig, og fant noen fine klær der... Men 300 per plagg var noe dyrt, så jeg har liksom ikke helt samvittighet til å kjøpe. men dersom jeg kjøper 74 nå, så får jeg kanskje en lang brukssesong...Eller?? Noen som har erfaring med klær fra Lillelam? Også sett flere fine ting derfra. er dette praktiske klær, eller er det f.eks for varmt inne/ i vogn osv? en strikkejakke er jo alltid greit å ha da.. siste spm: bruker dere sparkebukser, eller går det i joggiser og jeans? Jeg har helst brukt tynne bomullsbukser til nå, men idag hadde jeg en overall i bomull på, og det virka veldig behagelig for henne. Kanskje jeg kan kjøpe noen fine til henne? Gi meg gjerne litt klesinspirasjon:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. september 2012 #186 Del Skrevet 13. september 2012 Vanskelig med dyre, men fine klær! Katvig er kult! Om et år får du heldigvis lengre brukstid på dem. Jeg har funnet et triks nå; dyre og litt anderledes strømpebukser og resten i normal prisklasse! Da får snuppa antrekk som ikke "alle" har uten at mamma bruker unødvendig mye penger. Når snuppa var så liten brukte jeg forskjellige bomullsbukser. (Hadde nettopp fått av henne hofteputa og "frotset" i forskjellige bukser ) Jeg er ikke noe fan av strømpebukse/body eller hele joggedresser, selv om det er behagelig. Syntes ikke overaller/selebukser var så praktisk mtp bleieskift. Uansett er det jo viktigst at det er komfortabelt og at de kan bevege seg. Og det er jo så utrolig mye fint å kjøpe! Det er jo så mye deilig myk ull nå, i forhold til når vi vokste opp. Småttisene våre er heldige der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. september 2012 #187 Del Skrevet 13. september 2012 Her går det mest i body og joggebukse. Sparkebukser fungerer litt dårlig her siden lita sine forblad er litt større enn de buksestørrelsen hun bruker... Vi har en haug med vanlige bukser hun har arvet fra kusinene, men de synes jeg er så tykke og stive så det har blitt med at vi har prøvd en av dem. Det blir nok litt mer når hun kommer opp i størrelsene. Vi har et sett i sommer-ull fra refleks og det har vi brukt alene inne og bare tynn ullfleece dress over ute. Katvig klærene er fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. september 2012 #188 Del Skrevet 14. september 2012 Så fin pose! Vi bruker ikke stormtrekk utenpå posen. Eller, vi har strengt tatt ikke stormtrekk så det dilemmaet får vi ikke. Vi bruker selvsagt regntrekk om det regner, men ellers ingenting. Det er derfor vi som regel alltid bruker vår- og høstpose også, for å holde den verste vinden unna. Vi sverger til Janus-ull. Billig(isj) og bra. Vi brukte sjelden strømpebukse da A var liten, men myke bomullsbukser eller litt løsere tights/stillongs i ull. Hun var så tykk at strømpebuksene ble helt pølseskinn på henne. Vi fikk heller aldri brukt sparkebukser fordi hun var så varm av seg, så jeg håper Bolla blir av den litt kaldere sorten sånn at vi får mulighet til å bruke alle de fine sparkebuksene vi har. Jeg kan forresten anbefale merket Babysoy (har kjøpt på armerogben.no) som har bodyer i 50% bomull og 50% soyafiber. De er så herlig myke, og litt tykkere i stoffet enn bare bomull (de kjennes litt ut som ull å ta på). Tenkte jeg skulle kjøpe noen bodyer for å prøve ut, særlig nå i mellomperioden hvor ren ull kan bli for varmt for A. Har jo også kjøpt en bukse til A fra samme merket og den er bare deilig! Katvig har så mye fint! Har du oppdaget shoppemamma.com enda? Der kan du finne alle norske, danske og svenske nettsider som selger det og det merket. Genialt! Min erfaring med de litt dyrere merkene (er veldig glad i Molo for eksempel) er at de holder seg fine lenger, både i farge (jeg tromler alt ) og fasong. De er også ofte mer fleksible i størrelsen slik at de kan brukes lengre. Men selvsagt, har man en baby på 4 måneder er det ikke mye de bruker klærne sine allikevel før de er for små. Men 74 har det ihvertfall vært lang brukstid på her i huset. Hun brukte 74 og 80 om hverandre til hun gikk helt over på 86 for ikke så lenge siden. Vi har for eksempel enda noen bodyer fra H&M sin økologiske linje i 74 som passer fremdeles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. september 2012 #189 Del Skrevet 14. september 2012 Smart med tilbudsoversikten på shoppemamma.com, Belle! Takk! Sånt liker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. september 2012 #190 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg er innom shoppemamma minst én gang i uken. Om ikke én gang om dagen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. september 2012 #191 Del Skrevet 14. september 2012 Vi har en god del Janus ull vi også, det er vel det vi har mest av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. september 2012 #192 Del Skrevet 14. september 2012 Det kommer til å gå enda fortere er jeg redd Jeg var (og er) innmari glad i heldresser. Og når det blir kaldere hadde vi strømpis og (kortermet) body under, da gjerne i ull. Har best erfaring med Janus og Safa (sistenevnte har herlige strømpiser) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. september 2012 Forfatter #193 Del Skrevet 14. september 2012 Vanskelig med dyre, men fine klær! Katvig er kult! Om et år får du heldigvis lengre brukstid på dem. Jeg har funnet et triks nå; dyre og litt anderledes strømpebukser og resten i normal prisklasse! Da får snuppa antrekk som ikke "alle" har uten at mamma bruker unødvendig mye penger. Når snuppa var så liten brukte jeg forskjellige bomullsbukser. (Hadde nettopp fått av henne hofteputa og "frotset" i forskjellige bukser ) Jeg er ikke noe fan av strømpebukse/body eller hele joggedresser, selv om det er behagelig. Syntes ikke overaller/selebukser var så praktisk mtp bleieskift. Uansett er det jo viktigst at det er komfortabelt og at de kan bevege seg. Og det er jo så utrolig mye fint å kjøpe! Det er jo så mye deilig myk ull nå, i forhold til når vi vokste opp. Småttisene våre er heldige der! Lurt triks med strømpebukser! Blir vel mer av det når hun blir større, har holdt meg til myke bomullsbukser jeg også. Bortskjemte småttiser... de lever i en fin tid! Her går det mest i body og joggebukse. Sparkebukser fungerer litt dårlig her siden lita sine forblad er litt større enn de buksestørrelsen hun bruker... Vi har en haug med vanlige bukser hun har arvet fra kusinene, men de synes jeg er så tykke og stive så det har blitt med at vi har prøvd en av dem. Det blir nok litt mer når hun kommer opp i størrelsene. Vi har et sett i sommer-ull fra refleks og det har vi brukt alene inne og bare tynn ullfleece dress over ute. Katvig klærene er fine Katvig er fint, men dyrt. 300 for et plagg er "ok, men det blir jo plutselig 600 for et sett, og det blir for dyrt føler jeg. Men når hun begynner å ha klærne nesten et halvt år.. eller noe.. så kan man jo kjøpe litt dyrere. Og innimellom må det jo være lov å fråtse litt.. hehe.. Så fin pose! Vi bruker ikke stormtrekk utenpå posen. Eller, vi har strengt tatt ikke stormtrekk så det dilemmaet får vi ikke. Vi bruker selvsagt regntrekk om det regner, men ellers ingenting. Det er derfor vi som regel alltid bruker vår- og høstpose også, for å holde den verste vinden unna. Vi sverger til Janus-ull. Billig(isj) og bra. Vi brukte sjelden strømpebukse da A var liten, men myke bomullsbukser eller litt løsere tights/stillongs i ull. Hun var så tykk at strømpebuksene ble helt pølseskinn på henne. Vi fikk heller aldri brukt sparkebukser fordi hun var så varm av seg, så jeg håper Bolla blir av den litt kaldere sorten sånn at vi får mulighet til å bruke alle de fine sparkebuksene vi har. Jeg kan forresten anbefale merket Babysoy (har kjøpt på armerogben.no) som har bodyer i 50% bomull og 50% soyafiber. De er så herlig myke, og litt tykkere i stoffet enn bare bomull (de kjennes litt ut som ull å ta på). Tenkte jeg skulle kjøpe noen bodyer for å prøve ut, særlig nå i mellomperioden hvor ren ull kan bli for varmt for A. Har jo også kjøpt en bukse til A fra samme merket og den er bare deilig! Katvig har så mye fint! Har du oppdaget shoppemamma.com enda? Der kan du finne alle norske, danske og svenske nettsider som selger det og det merket. Genialt! Min erfaring med de litt dyrere merkene (er veldig glad i Molo for eksempel) er at de holder seg fine lenger, både i farge (jeg tromler alt ) og fasong. De er også ofte mer fleksible i størrelsen slik at de kan brukes lengre. Men selvsagt, har man en baby på 4 måneder er det ikke mye de bruker klærne sine allikevel før de er for små. Men 74 har det ihvertfall vært lang brukstid på her i huset. Hun brukte 74 og 80 om hverandre til hun gikk helt over på 86 for ikke så lenge siden. Vi har for eksempel enda noen bodyer fra H&M sin økologiske linje i 74 som passer fremdeles. Har kikket en del på Shoppemamma, ja, men takk for at du deler. Har du erfaring med utenlandske nettbutikker da? Kun bestilt engang jeg, fra en liten prinsebutikk.. Heldigvis har de godt utvalg til de små her i distriktet. synes ikke de hadde kjempeutvalg av babysoy-merket, men ser fint ut (og at det er myyykt høres herlig ut). Har ikke stormtrekk jeg heller, og utsetter det kjøpet til om jeg måtte føle behovet. Kanskje når vinterposen må byttes ut til våren, og vinden enda er sur? Vi har en god del Janus ull vi også, det er vel det vi har mest av Har et par Janus bodyer jeg også, myke og gode. Og relativt rimelige I guess. kjøpte Joha ull idag da, uten at jeg har for mye erfaring med det. Er kanskje noe dyrere? Det kommer til å gå enda fortere er jeg redd Jeg var (og er) innmari glad i heldresser. Og når det blir kaldere hadde vi strømpis og (kortermet) body under, da gjerne i ull. Har best erfaring med Janus og Safa (sistenevnte har herlige strømpiser) Janus og safa er notert. kan kanksje tenke meg at heldresser er deilige nå når det blir kaldere, må jo nesten bare prøve ut litt forskjellige ting. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Kjøpte den sorte voksi city posen idag, passer perfekt i den sorte og lysegrå vogna vår. Litt kjedelig, men stilig og klassisk. Og da kan man ha alt av klær, og greit å arve (planlegger jo toern etterhvert). Gøy å endelig å ha posen i hus. Let the winter come! (hehe. ok, den må gjerne drøye en stund igrunn...) Neste innkjøp på lista er til meg, ønsker meg en lang og varm parkas, litt som en åpen vognpose for voksne. Må jo matche fløtepusen Kanskje titte litt i butikkene i morgen... sett meg ut North Face Arctic Parkas jeg vil prøve. Noen andre forslag? Trilletur og lunsj og kos med 2 kolleager og babyene deres idag. Kjekt!! Deilig med helg og forloveden hjemme... Nå har jeg i all rastløsthet sett på SYTYCD eller hvordan det staves, men følt meg veldig skravlete og søkende og egentlig litt overtrøtt. Mye tulling med sambo. Tror kanskje jeg burde legge meg snart... Fløtepus har forresten hatt et par dager hun har våknet sånn 4-5 tida... *gjesp*... det er døden å stå opp så tidlig altså, iallfall til det har gått et par timer og jeg har våkna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 16. september 2012 #194 Del Skrevet 16. september 2012 Hvordan er voksi city-posen? Er den smal i modellen? Vi har en Easywaker qtro og den er litt smal, så kan ikke ha en diger vognpose.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. september 2012 #195 Del Skrevet 16. september 2012 Vi har noe Joha ull til frøkna og det er veldig deilig. Får nesten lyst til å kjøpe litt ulltøy og svinse rundt i hjemme selv Men først står det mer ull og heldress til frøkna på handlelista. Går mest i body og myke bukser her. Sparke-/selebukser synes jeg blir så kronglete når man må skifte bleier såpass ofte i løpet av dagen, og Frøken Fryd vokser ut av fotstørrelsen før resten av kroppen vokser ut av en størrelse, så bukser/pyjamaser med fot er uaktuelt. Eneste med fot som funker er strømpebukser som hun bruker under kjoler. Og la oss håpe vinteren holder seg borte i ihvertfall 2-2,5 måned til Gleder meg til jul da! Blir så koselig å feire sammen med ei lita frøken. Som helt sikkert ikke skjønner alt oppstyret, men som lar seg underholde med papir og bånd i alle fine farger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 17. september 2012 #196 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg elsker ull, og mine barn bruker kun det fra september til mai. Jeg vil at klærne skal være funksjonelle og behagelige. At de tåler trommel og 40grader i maskin er et must i vår familie. Av merker har vi: Janus, Joha, Devold, Vill og Cubus. Alle disse funker helt fint i trommel. I tillegg har vi litt fra Lille Lam. De må vaskes og håndteres med mer forsiktighet. Liker Nøstebarn, men etter utallige krymperunder har jeg gitt opp hele Nøstebarn. Det blir rett og slett for dyrt når jeg ikke evner å vaske de rett. Vognposen så kjempe grei ut. Syns den minner litt om Odenwalder-posen vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. september 2012 #197 Del Skrevet 17. september 2012 Her går det også i ull hele vinterhalvåret (og sommerhalvåret også mens de er små, Snorkfrøken har knapt hatt på seg annet enn ull så langt). Vi har i hovedsak ull fra Janus, Joha, Safa, NameIt, Pierre Robert, MP og Nøstebarn. Janus er digert i størrelsen, men veldig deilig og veldig holdbart. Joha er mindre i størrelsen, smalere i modellene, men har finere farger og mønstre. Safa for nydelige ull/silke-bodyer, strømpebukser og sokker. NameIt synes jeg varierer litt fra år til år, men i år var det en del fint der. Pierre Robert er vel helst når de blir hakket større (lurer på om minste størrelse derfra er 1 år?). MP har supre sokker og strømpebukser, og innimellom har jeg funnet litt ull i større plagg fra dem, også. Nøstebarn er supert til sitt bruk, synes jeg, og her i huset lever det fint med maskinvask (30 graders ullvugge, laveste sentrifugering som vel er 400 o/min). Veldig glad i ull/silke-blandingen deres. Snorkfrøken har stort sett på seg ullbody/langermet ulltrøye, ullbukse av noe slag (tights med fot, joggebukser av ullfrotté, strømpebukser (evt bambus) eller ull/silkebukser fra Nøstebarn) og ullfrottésokker om dagen. Jo, og siklesmekke. Pysjer fra Janus om natta. Hjemmestrikka over inneulla hvis vi skal ut og ikke skal bruke vognpose/bæreomslag/bærejakke. Jeg har kjøpt meg denne (svart), virker veldig allright. Men jeg er varm av meg og orker ikke sånne supertykke jakker, lurer litt på hvor mye kaldere det må bli før jeg orker å bruke den jeg har kjøpt. For varm for meg foreløpig, ihvertfall, med 10 grader ute på morgenen. En venninne av meg bodde i sin parkas fra Norheim hele forrige vinter (med baby), hun syntes den var super. En annen venninne sverger til den Tromsø-parkasen fra Bergans. Mye å velge mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2012 Forfatter #198 Del Skrevet 17. september 2012 Hvordan er voksi city-posen? Er den smal i modellen? Vi har en Easywaker qtro og den er litt smal, så kan ikke ha en diger vognpose.. litt vanskelig å svare på, da jeg ikke har så mye sammenligningsgrunnlag. Men den er smalere enn Voksi Urban, og mer medgjørelig og myk. lar seg forme godt til i vogna. relativt smal modell vil jeg si..? Vi har noe Joha ull til frøkna og det er veldig deilig. Får nesten lyst til å kjøpe litt ulltøy og svinse rundt i hjemme selv Men først står det mer ull og heldress til frøkna på handlelista. Går mest i body og myke bukser her. Sparke-/selebukser synes jeg blir så kronglete når man må skifte bleier såpass ofte i løpet av dagen, og Frøken Fryd vokser ut av fotstørrelsen før resten av kroppen vokser ut av en størrelse, så bukser/pyjamaser med fot er uaktuelt. Eneste med fot som funker er strømpebukser som hun bruker under kjoler. Og la oss håpe vinteren holder seg borte i ihvertfall 2-2,5 måned til Gleder meg til jul da! Blir så koselig å feire sammen med ei lita frøken. Som helt sikkert ikke skjønner alt oppstyret, men som lar seg underholde med papir og bånd i alle fine farger! De har salg på voksenull janus hos Sparkjøp nå, minus 25 prosent. syyyykt digge bukser i ullfrotte, akkurat samme modell som til babyene.. tror nesten jeg må ønske meg det... fine gensre osv også! ja, tenk vi skal få feire jul med barna vår for første gang. Det blir nok svært koselig og litt sterkt. enig at bodyer og myke bukser er best.. har mye som passer i bomull enn så lenge, men blir nok mer og mer ull som handles inn nå ja. Jeg elsker ull, og mine barn bruker kun det fra september til mai. Jeg vil at klærne skal være funksjonelle og behagelige. At de tåler trommel og 40grader i maskin er et must i vår familie. Av merker har vi: Janus, Joha, Devold, Vill og Cubus. Alle disse funker helt fint i trommel. I tillegg har vi litt fra Lille Lam. De må vaskes og håndteres med mer forsiktighet. Liker Nøstebarn, men etter utallige krymperunder har jeg gitt opp hele Nøstebarn. Det blir rett og slett for dyrt når jeg ikke evner å vaske de rett. Vognposen så kjempe grei ut. Syns den minner litt om Odenwalder-posen vi har. Tror nok jeg skal bli fornøyd med vognposen enda ja, men drøyer litt med å teste den. Må bli kaldere i været. Odenwalder er vel også varm og god... Hørt litt forskjellig om nøstebarn, så føler ikke et stort behov for å handle derfra enda. Men lillelam var jo ganske vakre plagg. Men funksjonelt før vakkert kanskje? Her går det også i ull hele vinterhalvåret (og sommerhalvåret også mens de er små, Snorkfrøken har knapt hatt på seg annet enn ull så langt). Vi har i hovedsak ull fra Janus, Joha, Safa, NameIt, Pierre Robert, MP og Nøstebarn. Janus er digert i størrelsen, men veldig deilig og veldig holdbart. Joha er mindre i størrelsen, smalere i modellene, men har finere farger og mønstre. Safa for nydelige ull/silke-bodyer, strømpebukser og sokker. NameIt synes jeg varierer litt fra år til år, men i år var det en del fint der. Pierre Robert er vel helst når de blir hakket større (lurer på om minste størrelse derfra er 1 år?). MP har supre sokker og strømpebukser, og innimellom har jeg funnet litt ull i større plagg fra dem, også. Nøstebarn er supert til sitt bruk, synes jeg, og her i huset lever det fint med maskinvask (30 graders ullvugge, laveste sentrifugering som vel er 400 o/min). Veldig glad i ull/silke-blandingen deres. Snorkfrøken har stort sett på seg ullbody/langermet ulltrøye, ullbukse av noe slag (tights med fot, joggebukser av ullfrotté, strømpebukser (evt bambus) eller ull/silkebukser fra Nøstebarn) og ullfrottésokker om dagen. Jo, og siklesmekke. Pysjer fra Janus om natta. Hjemmestrikka over inneulla hvis vi skal ut og ikke skal bruke vognpose/bæreomslag/bærejakke. Jeg har kjøpt meg denne (svart), virker veldig allright. Men jeg er varm av meg og orker ikke sånne supertykke jakker, lurer litt på hvor mye kaldere det må bli før jeg orker å bruke den jeg har kjøpt. For varm for meg foreløpig, ihvertfall, med 10 grader ute på morgenen. En venninne av meg bodde i sin parkas fra Norheim hele forrige vinter (med baby), hun syntes den var super. En annen venninne sverger til den Tromsø-parkasen fra Bergans. Mye å velge mellom. Høres ut som snorkfrøken blir tatt godt vare på og pakket godt inn! Har ingen ullpysj her, men tror jeg må sette det på ønskelisten. Da er nok Janus greit. Ellers synes jeg det blir litt lite farger og kjedelig design i lengden, selv om de er myke og enkle og gode. Er ikke såå glad i rosa, liker lilla godt men litt lei.. krem er fint. Men egentlig vil jeg ha varme farger som rødt og brunt og oransje og gjerne noen søte detaljer også. kravstor, nei... Så deilig ut den jakken din, da! Litt av problemet er jo at det er mange jakker å velge i ja, men det er vel helst et luksusproblem... Prøvde noen i 4-6000 kroners klassen idag, men tror jeg skal finne noen til maks 3000. Blir spennende.. ''''''''''''''''''''''''''' Deilig mandag! Fin trilletur til byen på matshopping, samt innom sparkjøp for ullsokker til hele familien, og innom fretex av alle ting. fant en nydelig kremfarget hjemmestrikket jakke til Fløtepusen, som så helt ubrukt ut. I myyyk babyull. 98 kr. Slapp til og med unna regnværet, nice! Nå tror jeg får se litt på jakten på kjærligheten, enkel og grei underholdning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2012 #199 Del Skrevet 18. september 2012 25% på Janus voksenull? *løpe til sparkjøp* Jeg har en joggebukse derfra og bor i den når jeg er hjemme. Dødsdigg! Fretex har jeg også tenkt å stikke innom mange ganger, det bare blir ikke. :gjeiper: Der kan man finne mange fine skatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. september 2012 #200 Del Skrevet 19. september 2012 Heihei! Fått oppdatert meg litt, men har glemt litt av det jeg leste da jeg begynte for noen dager siden å lese (har ikke så god tid lenger ). Ang. sparkebukse så har jeg hatt et par stykker, men de har ikke blitt brukt så mye. Den ene kunne jeg nok brukt den del, for den var utrolig deilig, men i dørgende kjedelig babyblå, som jeg ikke er så glad i. Men utover det har det gått i bodyer og myke bukser. Synes det er mye mer praktisk. Spesielt siden O gulpet så mye at det hadde vært tungvindt å måtte skifte sparkebukse og body hver gang han gulpet seg våt. Vi har kjøpt easygrow dunpose som vi håper å bli fornøyd med, men vi har stormtrekk også da, og jeg føler ikke jeg kunne klart meg uten. Det blir så lunt og godt i vogna da, så han kan stå ute når det blåser også. Jeg har hatt både Joha, Janus, Tom&Trine og Cubus i ull. Joha sin body var så utrolig deilig. Det var størrelse 62 tror jeg, men O kunne enda bruke den da han hadde begynt å bruke størrelse 74! Cubus-ulla liker jeg også. Det er veldig tynt (sommerull, vet ikke om de har noe annet som er tjukkere), men det er elastis og godt. Men han har klart å slå hull på bodyen da, så mulig det ikke er så robust. Janus liker jeg også veldig godt. Har en ulldress derfra, og den er kjempegod. Tom&Trine er helt ok. Likte det ikke så godt. Var litt tjukt, som forsåvidt er greit, men ikke like mykt, også er bodyen så trang, så selv om det er størrelse 80, så er den nesten for liten nå. Ang. parkas så har jeg en slags parkas fra Skogstad. Men den er vel litt mer tettsittende og feminin enn den typiske parkasen da, men er ellers veldig fornøyd med den! Hvis jeg skulle kjøpt på nytt, så hadde det nok blitt en litt mer romslig parkas.. Håper ellers ting går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå