Gå til innhold

"Steinar": hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Steinar", har droppet innom dette diskusjonsforumet gjennom siste 7-8 årene (!) som gjest, og har i perioder vært mer aktiv i forumet (spesielt samliv, relasjoner, singleliv) i enkelte perioder.

Du verden som årene går!

Jeg diskuterte en del med deg også, og har ofte vært enig i mange av svarene dine.

Husker at det var spesielt en dame som du var veldig opphengt i. Det ble laget lange og mange tråder om dette. Fordi du ikke ville innse at du ble utnyttet.

Spørsmålet er:

Hvordan i all verden går det med deg i dag?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har fulgt den mannen litt, ser ut som livet hans står på stedet hvil.

For et kvinnfolk som ikke får bestemt seg i løpet av 7-8 år

Endret av Bud
  • Liker 9
Skrevet (endret)

For å si det sånn; så går årene når man har surret seg borti i et individ som overhode ikke klarer å bestemme seg selv for noe som helst.

Det har jeg ihvertfall lært.

Status er at hun fortsatt ikke har klart å bestemme seg selv.

Og etter 14 dager i leilighet så har tydeligvis mannen funnet ut at det ikke passet ham og at han heller ville hjem igjen. Og da må jo hun tenke videre på det selvfølgelig.

Jaja, det kan jo hende at hun finner ut av det en eller annen gang - for alt hva jeg vet.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men Steinar, blir det noe på deg? Du har vel datet noen andre enn denne vinglehøna?

• Liker 1
Skrevet

Men Steinar, blir det noe på deg? Du har vel datet noen andre enn denne vinglehøna?

Nope. Jeg blander aldri korta.

• Liker 1
Skrevet

Nope. Jeg blander aldri korta.

Du er ikke redd for at livet ditt skal segle deg forbi,mens du venter

på dette da?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så... i 8 år har du gått og ventet på en som ikke klarer å bestemme seg? Her har du sannheten: she's just not that into you. Sånn, nå kan du finne en ny :)

• Liker 18
Gjest notetur nomen
Skrevet

Har fulgt den mannen litt, ser ut som livet hans står på stedet hvil.

For et kvinnfolk som ikke får bestemt seg i løpet av 7-8 år

Jeg tror hun har bestemt seg. Jeg tror bare at det hun har bestemt seg for er å beholde kontrollen på Steinar ved å ikke kommunisere tydelig til han, for etter 7-8 år vet hun nøyaktig hva som får den mannen til å tikke rundt.

Jeg tror hun er fornøyd sånn ting er, og at hun ikke ønsker å forandre på noe som helst, og at Steinar i grunn er etablert i rollen som martyr.I alle tilfeller er det den rolen han er vant til etter så lang tid, og da forandres såklart intet, siden det er dette som oppleves som trygt for han. For da kan han nemlig forutse tilværelsen sin.

Shitty man kan forutse er for mange mennesker nemlig mye bedre og tryggere enn å bevege seg mot det man ikke vet hva er.

Vanens makt, Steinar. Og du er et vanedyr.

• Liker 9
Gjest notetur nomen
Skrevet

Så... i 8 år har du gått og ventet på en som ikke klarer å bestemme seg? Her har du sannheten: she's just not that into you. Sånn, nå kan du finne en ny :)

And she never was. Men det er jo sikkert en ok følelse og et selvtillitsboost for henne å vite at hun kan kontrollere en mann...

Skrevet

Du er ikke redd for at livet ditt skal segle deg forbi,mens du venter

på dette da?

Og livet "er" da ...?

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Seriøst Steinar :gjeiper: Hvorfor går du å venter? Kan ikke du gjøre det slutt? Hun har deg rundt lillefingeren! Så mange råd som du har gitt, men du følger dem ikke selv. You can do it! ;) avslutt forholdet og kom deg videre :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror hun har bestemt seg. Jeg tror bare at det hun har bestemt seg for er å beholde kontrollen på Steinar ved å ikke kommunisere tydelig til han, for etter 7-8 år vet hun nøyaktig hva som får den mannen til å tikke rundt.

Jeg tror hun er fornøyd sånn ting er, og at hun ikke ønsker å forandre på noe som helst, og at Steinar i grunn er etablert i rollen som martyr.I alle tilfeller er det den rolen han er vant til etter så lang tid, og da forandres såklart intet, siden det er dette som oppleves som trygt for han. For da kan han nemlig forutse tilværelsen sin.

Shitty man kan forutse er for mange mennesker nemlig mye bedre og tryggere enn å bevege seg mot det man ikke vet hva er.

Vanens makt, Steinar. Og du er et vanedyr.

Ja, man blir faktisk et vanedyr med årene. Hvis man ikke får helt overgangsalder-panikk da selvfølgelig hehe Og det gjør jo en del.

Forøvrig begynte vel denne delen av prosessen egentlig sånn ca når jeg ble medlem her - så sånn sett snakker vi i praksis om ca 3 år - selv om jeg har kjent henne i 8 år.

Skrevet

You're a loser baby ...

• Liker 2
Skrevet

Seriøst Steinar :gjeiper: Hvorfor går du å venter? Kan ikke du gjøre det slutt? Hun har deg rundt lillefingeren! Så mange råd som du har gitt, men du følger dem ikke selv. You can do it! ;) avslutt forholdet og kom deg videre :)

Jeg har bestemt meg for at det er hun som skal bestemme seg. På den ene eller den andre måte.

Og det er egentlig det eneste jeg fortsatt venter på. Bruker denne sommeren på det tenker jeg.

Jeg bestemte meg forøvrig for mange år siden.

• Liker 1
Skrevet

You're a loser baby ...

Jeg skal ha det rette resultatet.

Det er ikke å være en taper. Tvert imot.

• Liker 2
Skrevet

Og livet "er" da ...?

Å være i ett stabilt forhold,å ha barn...egen familie,fremfor å være

singel og leve i uvisshet for hva som kommer til å skje eller ikke...?

For all del,er du fornøyd med dette livet....

AnonymBruker
Skrevet

hva er det hun skal bestemme seg for? Er hun ikke sammen med en annen? Da har hun jo bestemt seg da..

• Liker 6
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg har bestemt meg for at det er hun som skal bestemme seg. På den ene eller den andre måte.

Og det er egentlig det eneste jeg fortsatt venter på. Bruker denne sommeren på det tenker jeg.

Jeg bestemte meg forøvrig for mange år siden.

Har du levd sammen med denne kvinnen? Kjenner du henne inn å ut ved å dele hverdagen med henne og se henne i alle hennes dagsformer, eller er du forelsket i det du tror denne kvinnen kan være?

• Liker 1
Skrevet

Det er deilig trygt for noen å sitte å være en martyr, eller... hva heter de dukkene som styres av tråder? Marionetter?

Men for all del, Steinar har for mange år siden bestemt seg at han ikke er interessert i å ha kontroll over livet og lykken sin selv, men at han legger hele sin mulighet til kjærlighet i hendene på ei som helt tydelig har vist ham at hun IKKE er interessert i å ha ham på annet en gress.

Det er det som er martyrrollen, da kan han sitte og svartmale alle kvinner og leve i sin bitre lille boble, noe som passer ham udmerket.

• Liker 5
Skrevet

Har du levd sammen med denne kvinnen? Kjenner du henne inn å ut ved å dele hverdagen med henne og se henne i alle hennes dagsformer, eller er du forelsket i det du tror denne kvinnen kan være?

Veldig bra spørsmål Anna ! Håper Steinar ser sitt snitt til å svare her.

Føljetongen om Steinar og "nordlandsdama", "vinglehøna" og "hun-som-aldri-får-bestemt-seg" er en klassiker her inne.....

Det jeg synes er helt fantastisk er at Steinar er så utrolig tålmodig i denne sammenhengen. Å vente på noen i så mange år står det uansett respekt av på en måte. I filmversjonen er det hysterisk romantisk.....

Så du har ikke hatt andre kvinnfolk i denne perioden Steinar ??

Jeg spekulerer i at Steinar er bunnløst opphengt i denne frøkna, og vil liksom ikke gi slipp på henne. Hun må ha gjort sterkt inntrykk på ham ! Etter det jeg skjønner har han også blitt utnyttet økonomisk.

Det må altså være noe i henne som Steinar er "religiøst" betatt av ??!!

Igjen, Steinar, du skal ha kred for å være så tålmodig. Om det er det beste for deg er en helt annen sak. Diskusjoner om hva du eventuelt har kunnet gått glipp av o.s.v er jo også et tema rundt dette.

Hva kvinnene på forumet her mener om saken har vi jo fått høre om i tidligere diskusjoner.

Steinar er i særklasse !!

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...