Gå til innhold

ubarberte armhuler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til de som synes det ser ekkelt ut: Hvorfor? Det er jo bare naturlig.

Skulle virkelig ønske jeg var modig nok til å la håret gro, overalt, og at vi ble kvitt denne nymotens trenden med å være glattbarbert overalt. Det ville gjort det så mye lettere for alle.

Mye lettere å ha slækk hygiene, mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårete armhuler er ufresht og ufeminint.

Jeg liker det ikke.

Jeg vil gjerne slippe å få en manns hårete armhule i mitt åsyn, også.

Hårete armhuler minner meg om svettelukt.

Skrevet

Skulle virkelig ønske jeg var modig nok til å la håret gro, overalt, og at vi ble kvitt denne nymotens trenden med å være glattbarbert overalt. Det ville gjort det så mye lettere for alle.

Er så enig med deg !  Det er ikke bare naturlig,men feminint også! 

• Liker 1
Skrevet

Det at en har hår under armene, på bena eller nedentil har ingenting med dårlig hygiene å gjøre. Tvert imot er det mer hygienisk å ha hår enn å fjerne det.

• Liker 5
Skrevet

Er mye mer hygienisk å la det gro enn å barbere...:)

Skrevet

Er mye mer hygienisk å la det gro enn å barbere... :)

Meh. Det tror jeg ikkeno på.

Skrevet

Det at en har hår under armene, på bena eller nedentil har ingenting med dårlig hygiene å gjøre. Tvert imot er det mer hygienisk å ha hår enn å fjerne det.

Har du hørt om alle bakterier man har i hår og skjegg?

• Liker 1
Skrevet

Meh. Det tror jeg ikkeno på.

Men det er faktisk sånn...håret beskytter,mens barbering irriterer huden osv... Nei damer,slipp hårveksten fri ;) 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke prøve det da,hvis du har lyst ? Er ikke verre enn å fjerne håret igjen hvis du ikke trives med det... :)

Skrevet

Har du hørt om alle bakterier man har i hår og skjegg?

Den nyheten med hvor uhygienisk det var med skjegg var bare tull og fanteri. Hvis man har en god hygiene og vasker seg nedentil med såpe/olje som er tilpasset underlivet eller varmt vann så har man god hygiene.

Barnebering/voksing nedentil kan blant annet føre til infeksjoner, inngrodde hårsekker, røde nupper og sopp. http://www.tv2.no/a/3865581

• Liker 4
Skrevet (endret)

Den nyheten med hvor uhygienisk det var med skjegg var bare tull og fanteri. Hvis man har en god hygiene og vasker seg nedentil med såpe/olje som er tilpasset underlivet eller varmt vann så har man god hygiene.

Barnebering/voksing nedentil kan blant annet føre til infeksjoner, inngrodde hårsekker, røde nupper og sopp. http://www.tv2.no/a/3865581

Armhulene er faktisk ikke "nedentil"... Svettelukten skyldes bakterier.

Og det er faktisk koliforme bakterier i skjegg.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke prøve det da,hvis du har lyst ? Er ikke verre enn å fjerne håret igjen hvis du ikke trives med det... :)

Synes egentlig det er "deilig" å vokse meg, i og med at jeg har gjort det i noen år (blir en liten spa-behandling). Så jeg er far too gone, men vil ikke at unge jenter skal vokse opp og tro at det er kjempeekkelt med kjønnshår. Vil at hår på kroppen skal bli akseptert i media og som norm. 

Du kan jo bare se på filmer/tv-serier fra "gamle dager", eller filmer der kvinner lever i fattigdom. INGEN av dem har hår på bena/under armene. Det synes jeg er en smule sykt, og ikke minst plot-hole  :rolleyes: Sorry, dette har bare irritert meg i så mange år!

• Liker 2
Skrevet

Men det er faktisk sånn...håret beskytter,mens barbering irriterer huden osv... Nei damer,slipp hårveksten fri ;)

Ikke hvis du kan å bruke en høvel/barbermaskin riktig, nei.

Skrevet

Jeg har vokst opp i en familie som er veldig liberal med tanke på fjerning av kroppshår, så jeg tenker ikke over det når jeg ser det på andre. Selv barberer jeg armhulene en, kanskje to ganger i måneder om sommeren, oftere enn det og resten av året gidder jeg ikke. Føler meg ikke mindre renslig eller feminin av den grunn.

• Liker 4
Skrevet

Synes egentlig det er "deilig" å vokse meg, i og med at jeg har gjort det i noen år (blir en liten spa-behandling). Så jeg er far too gone, men vil ikke at unge jenter skal vokse opp og tro at det er kjempeekkelt med kjønnshår. Vil at hår på kroppen skal bli akseptert i media og som norm. 

Du kan jo bare se på filmer/tv-serier fra "gamle dager", eller filmer der kvinner lever i fattigdom. INGEN av dem har hår på bena/under armene. Det synes jeg er en smule sykt, og ikke minst plot-hole  :rolleyes: Sorry, dette har bare irritert meg i så mange år!

Skjønner hva du mener...en skulle nesten tro at kvinner ikke har hår under armene,på leggene osv fra naturens side..Utrolig hvor mye makt mediene har..  Trist at det er sånn,men hva kan man gjøre...

Skrevet

Jeg har vokst opp i en familie som er veldig liberal med tanke på fjerning av kroppshår, så jeg tenker ikke over det når jeg ser det på andre. Selv barberer jeg armhulene en, kanskje to ganger i måneder om sommeren, oftere enn det og resten av året gidder jeg ikke. Føler meg ikke mindre renslig eller feminin av den grunn.

Du er ikke mindre renslig heller :) Du er bare litt mer naturlig enn mange andre... Og mye flottere spør du meg ;) Jeg tenker over når jeg ser damer med kroppshår,i motsetning til deg..Men det er bare fordi jeg synes det er fint og sexy

Skrevet

Armhulene er faktisk ikke "nedentil"... Svettelukten skyldes bakterier.

Og det er faktisk koliforme bakterier i skjegg.

Så du snakker om armulene og bare de? Det finnes ingen grunn til at vi skal shave armhulene, det samme jeg nevnte gjelder også for disse (med unntak av soppinfeksjon). Har du god hygiene, bruker deodorant er det ingenting som tyder på at håret skal fjernes.

• Liker 3
Skrevet

Ikke hvis du kan å bruke en høvel/barbermaskin riktig, nei.

Du har alltid risiko for å barbere deg feil, uavhengig av hvor "flink" du er med høvelen. Jeg har selv barbert beina helt siden jeg var rundt 12-13, jeg klarer fortsatt å få små sår. Noen ganger røde nupper, selv om jeg er flink til å bytte ut høvel.

Skrevet

Du har alltid risiko for å barbere deg feil, uavhengig av hvor "flink" du er med høvelen. Jeg har selv barbert beina helt siden jeg var rundt 12-13, jeg klarer fortsatt å få små sår. Noen ganger røde nupper, selv om jeg er flink til å bytte ut høvel.

Godt at noen er litt enig med meg også... ;)

Skrevet

Så du snakker om armulene og bare de? Det finnes ingen grunn til at vi skal shave armhulene, det samme jeg nevnte gjelder også for disse (med unntak av soppinfeksjon). Har du god hygiene, bruker deodorant er det ingenting som tyder på at håret skal fjernes.

Jammen, kjære snille...

Uff.

Bor du i kollektiv på landet med selvdyrkede poteter og batikk-skjørt?

I tilfelle gir jeg opp.

Brenn BH'en. I don't care.

:fred:  Peace, love and harmony.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...