Gå til innhold

Hva har DU spist i dag?


Gjest Bakepia

Anbefalte innlegg

Ikke vær så opptatt av det dere spiser jenter! Jeg har lenge vært altfor opptatt av det og ble syk av det, men nå har jeg funnet ut at det er ikke vits.

SPIS DET DERE VIL og vei opp med trening hvis dere føler dere trenger det!

Nå snakker jeg for meg selv, men jeg er nødt til å være opptatt av det for å kunne gå ned i vekt. Det er omlegging av livsstil, og da trenger jeg å være bevisst på det jeg spiser, hvis ikke har det lett for skli ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå snakker jeg for meg selv, men jeg er nødt til å være opptatt av det for å kunne gå ned i vekt. Det er omlegging av livsstil, og da trenger jeg å være bevisst på det jeg spiser, hvis ikke har det lett for skli ut.

Skjønner, men å gå rundt å telle kalorier synes jeg blir for overdrevent uansett. Men det er jo opp til deg :) Dette er jo et forum og folk kan jo si sine meninger. Jeg mener at hvis man veier opp med litt jogging kan man spise det meste, så lenge man spiser skikkelig mat og variert mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så opptatt av det dere spiser jenter! Jeg har lenge vært altfor opptatt av det og ble syk av det, men nå har jeg funnet ut at det er ikke vits.

SPIS DET DERE VIL og vei opp med trening hvis dere føler dere trenger det!

Jeg spiser det jeg vil. Jeg bare skrive det opp her i tillegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men å gå rundt å telle kalorier synes jeg blir for overdrevent uansett. Men det er jo opp til deg :) Dette er jo et forum og folk kan jo si sine meninger. Jeg mener at hvis man veier opp med litt jogging kan man spise det meste, så lenge man spiser skikkelig mat og variert mat. :)

Det har hjulpet meg ned 10 kg, så å telle kalorier i et halvt år er noe jeg gladelig gjør for å kunne leve et liv som normalvektig etterpå. Det er snakk om en kort del av livet som gjør resten så mye enklere. Det er iallefall løsningen min når trening er utelukket pga skade. Det er ikke alltid bare å spise variert. Skal man ned i vekt må man forbrenner flere kcal enn man spiser. Da er man nødt til å ha en oversikt over inntaket den perioden man skal ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hjulpet meg ned 10 kg, så å telle kalorier i et halvt år er noe jeg gladelig gjør for å kunne leve et liv som normalvektig etterpå. Det er snakk om en kort del av livet som gjør resten så mye enklere. Det er iallefall løsningen min når trening er utelukket pga skade. Det er ikke alltid bare å spise variert. Skal man ned i vekt må man forbrenner flere kcal enn man spiser. Da er man nødt til å ha en oversikt over inntaket den perioden man skal ned i vekt.

Har man ikke mulighet til å trene så må jo man selvfølgelig finne andre løsninger! :) Og å telle kalorier er den tryggeste måten å gjøre det på da. Bare prøver å utrykke min mening av at det trenging som er beste måte å gå ned i vekt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 1/2 stykker hjemmelaga pizza, en kvart vannmelon og nesten en hel kurv jordbær dyppet i mager vaniljekesam. :tristbla:

Blir vel utslag på vekta i morra ja. :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

2 vaniljeyoghurt og en liten skål med sodd til middag. Vanligvis spiser jeg en 6 brødskiver og veldig mye middag, men har mistet matlysten de siste ukene fordi jeg har hatt så mye å bekymre meg over. Om noen uker kommer vel matlysten tilbake tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Frokost: salatselvplukk fra ICA

Lunsj: havregrøt med chiafrø og lettmelk + juice

Mellom: smoothie (melon, kiwi, rabarbra)

Før trening: grønt eple

Middag: rød thai curry

Dessert: en bit sjokolade

Planlegger eggerøre og salat til kvelds, og kanskje litt is til kveldskos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To knekkebrød, et med lett gulbrandsdalsost og et med smøreost med tzatiki.

Mellom: En skyr-yoghurt med müsli

Lunsj: En skål frokostblanding (diverse innhold, husker ikke hva alle heter)

Middag: Toro meksikansk gryte (sånn som man steker opp), delte med kjæresten.

Kvelds: En skål frokostblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Halv rundtstykke med kyllingskinke

Lunsj: alt for mange gummi bjørner og et eple.

Middah: 1 rundtstykke med kyllingskinke og 3 kakestykker

Kvelds: 1 rundstykke og is.

okei er kanskje ikke så sunn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Halv rundtstykke med kyllingskinke

Lunsj: alt for mange gummi bjørner og et eple.

Middah: 1 rundtstykke med kyllingskinke og 3 kakestykker

Kvelds: 1 rundstykke og is.

okei er kanskje ikke så sunn :fnise:

Bare brødmat... Er ikke det kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huhui

Gårdagens kosthold:

Frokost: havregryn m melk

Lunsj: to ostdingser med skinke og ost

Middag: 7 sushibiter

Dessert: melonbiter og jordbær

Snacks: yoghurtnøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost : 2 eggehvitter med salat og paprika rundt + 1 fiberrik og en yoplait kokos yoghurt 0%

Lunsj: 3 fiberrik, en boks mager cottage cheese og en yoplait kokos 0%

Middag: har kveldsvakt så gidder ikke lage middag, så blir en boks skyr naturell og en yoplait kokos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Har man ikke mulighet til å trene så må jo man selvfølgelig finne andre løsninger! :) Og å telle kalorier er den tryggeste måten å gjøre det på da. Bare prøver å utrykke min mening av at det trenging som er beste måte å gå ned i vekt på :)

Ifølge forskere og folk som mener de har peiling har trening liten innvirkning på vekt og størrelse alene. Man blir sunnere og sprekere av å trene, men vekta endres lite. Man må regulere kostholdet i tillegg for å gå ned i vekt eller cm. Jeg trener moderat 5-6 ganger i uka men lever ikke på diett, og har ikke gått ned i størrelse av å trene. Nå prøver jeg å regulere kostholdet litt også for å se hva som skjer. Ingen diett, men litt mer kontroll på sukker, fett og størrelse på porsjonene mine. Og spise litt grønnsaker også, for det er jeg ræva dårlig på.

Så langt idag har jeg spist/drukket følgende:

Frokost: en tallerken havregryn, nøtter, mørk kokesjokolade og melk.

Middag: en laksefilet med blomkålmos og yoghurtsaus (alt laget fra grunnen av). Farris Bris som drikke til.

Regner med det blir et måltid til før dagen er omme, og jeg skal prøve å la den bli høvelig sunn :)

Edit: kveldsmaten ble et glutenfritt rundstykke med egg og røkalaks, pluss et glass melk til. Og så har jeg *ehem kremt* spist litt mørk kokesjokolade... :sjenert:

Endret av Ylvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen: snjo, 2 boller

Middag: kyllingfilet med risotto (med paprika, løk, choritzo, hvitløk)

Kvelds: et glass oboy

Herregud så lite jeg spiser om dagen. Men nå er eksamen over, så da kommer sikkert matlysten tilbake og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Huhui

Frokost: omelett

Lunsj: eggerøre

Middag: Kylling i saus

Fem yoghurtnøtter

Steike... Der var ikke mye :fnise: tror det er bra å skrive opp på denne måten jeg! Å få en oversikt over det man har spist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg og Huhui. Da ser man virkelig hva man får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huhui

Det tror jeg og Huhui. Da ser man virkelig hva man får i seg.

Ja. Ble faktisk overrasket over hvor lite det var :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- En brødskive med lobnobs og en med egg- og rekesalat.

- En halv boks cottage cheese med havrecheerios.

- En iskaffe latte, to bixit og en halv kvikk lunsj.

- Grillpølser med lompe/brød.

- Noen Dots, en svele og et skipperkjeks med brunost.

- En go'morgen naturell.

Har ferie nå så kostholdet er litt usunt til tider pga det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...