Sol79 Skrevet 9. juni 2012 #201 Del Skrevet 9. juni 2012 Skatto satt på hafelet, og åt tæla tyting Hjemme hos meg så sier vi: "Mehenkja satt på hafeilla, og åt tæla tyting." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #202 Del Skrevet 10. juni 2012 Hjemme hos meg så sier vi: "Mehenkja satt på hafeilla, og åt tæla tyting." Det gjer oss heme åt me au Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rox Skrevet 10. juni 2012 #203 Del Skrevet 10. juni 2012 Dugurn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 10. juni 2012 #204 Del Skrevet 10. juni 2012 hva synger denne mannen? http://www.youtube.com/watch?v=r8hELWgpzNQ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 10. juni 2012 #205 Del Skrevet 10. juni 2012 Shot dogul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 7. juli 2012 #206 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Disse uttrykkene er fra Hamartraktene, Toten (tror jeg) Du sier Hamartraktene, og så nevner du Toten som om det skulle være et sted rundt Hamar? Toten og Hamar er tross alt i hver sine fylker, og dialekta er heller ikke den samme Ord fra meg: gørt råke sopin hæle Gjett i vei Endret 7. juli 2012 av Lista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkyred Skrevet 7. juli 2012 #207 Del Skrevet 7. juli 2012 Du sier Hamartraktene, og så nevner du Toten som om det skulle være et sted rundt Hamar? Toten og Hamar er tross alt i hver sine fylker, og dialekta er heller ikke den samme Ord fra meg: gørt råke sopin hæle Gjett i vei Et av Trøndelagsfylkene, tenker jeg... Mine ord: *Tvåge *Låke *Råtakjææring (et kompliment) *Pænge *Hårre heite det! Gjett i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. juli 2012 #208 Del Skrevet 7. juli 2012 Dugurn Formiddagsmat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. juli 2012 #209 Del Skrevet 7. juli 2012 Du sier Hamartraktene, og så nevner du Toten som om det skulle være et sted rundt Hamar? Toten og Hamar er tross alt i hver sine fylker, og dialekta er heller ikke den samme Her mente jeg nok Gjøvik da jeg skrev det innlegget . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. juli 2012 #210 Del Skrevet 7. juli 2012 Et av Trøndelagsfylkene, tenker jeg... Mine ord: *Tvåge *Låke *Råtakjææring (et kompliment) *Pænge *Hårre heite det! Gjett i vei Tvåge: (vaske)klut Låke: dårlige, syke Råtakjææring: grepa kvinnfolk? Pænge: penger? smelle? Her gjetter jeg bare Hårre heite det?: hva heter det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 7. juli 2012 #211 Del Skrevet 7. juli 2012 Skødde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. juli 2012 #212 Del Skrevet 7. juli 2012 Skødde Skodde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 7. juli 2012 #213 Del Skrevet 7. juli 2012 Et av Trøndelagsfylkene, tenker jeg... Mine ord: *Tvåge *Låke *Råtakjææring (et kompliment) *Pænge *Hårre heite det! Gjett i vei Bare det ene, men hovedpoenget er jo å gjette hva de betyr da Her mente jeg nok Gjøvik da jeg skrev det innlegget . Da er jeg med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #214 Del Skrevet 10. juli 2012 Stemte det? Ja Anonym poster: 9e413823c13f24781514bf2bf451cf0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå