Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joda jeg er enig der. Jeg klarer forsåvidt ikke å gjøre så mye om damen er i et forhold uansett. Er vel kanskje en smule dumsnill.

Hehe, det er vel ikke dumsnilt å respektere at damene er i et forhold? Det betyr jo bare at du er et godt menneske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vennesonen er en oppkonstruert og litt feig løsning man tyr til når man liker noen veldig godt men ikke på "den" måten. Det er liksom mer skånsomt å fortelle noen at de dessverre har havnet i vennesonen, og derfor er uaktuelle som kjæreste, enn å si rett ut at "du er ikke spesiell nok for meg, så jeg arkiverer deg som venn". Jeg tror det er en moderne variant av "det er ikke deg, det er meg" eller "du er for god for meg, du fortjener noe bedre enn meg".

Sier folk virkelig til hverandre at "sorry, du havnet i vennesonen min"? Det har jeg aldriiiii i livet hørt! Har mer vært at to stykker har begynt som venner, men så blir den ene forelsket i den andre. Person nummer en blir selvsagt fortvilet fordi hun kun liker han som en venn, og fortsatt vil være nettopp det. Det handler da ikke om at man tar den "enkle veien" ut, men at den ene faktisk kun vil være venner!

Gosh. Om begge to liker hverandre, så skjer det. Som alltid.

Gjest Janus
Skrevet

Hvordan havner man egentlig i vennesonen?

Jeg husker sist gang en jente kun likte meg som en venn og det er snart 10 år siden nå. Hun var grunnen til at jeg bestemte for å slutte å plassere meg selv i vennesonen og siden har det ikke hendt.

Husker fortsatt at jeg prøvde å stjele et kyss en gang vi hadde vært ute sammen. Tenk å la en så nydelig jente forsvinne ut av livet mitt uten å få smake på henne, kun fordi jeg var redd for å vise henne at jeg hadde lyst å smake på henne.

Jeg blir fortsatt avvist så det synger og jeg har nok ikke fått min siste drink i ansiktet, selv om det er et år siden sist. Vil anta at en blant hundre jeg møter liker meg, men jeg havner aldri i vennesonen lengre og blir avvist av andre årsaker. Som et eksperiment kunne jeg tenke meg å prøve å se om jeg får det til.

:)

Gjest .-L-.
Skrevet

Hehe, det er vel ikke dumsnilt å respektere at damene er i et forhold? Det betyr jo bare at du er et godt menneske.

Meh, jeg får jo ikke damen da. Det er bare litt surt.

Skrevet

Meh, jeg får jo ikke damen da. Det er bare litt surt.

Nei, men drit i hu da, og finn en som ikke har type. Hvis hu hadde gått fra han for å bli sammen deg, kan du jo ikke vite om hu seinere ville gjort det samme i forholdet du hadde med hu. Like greit å bare holde seg unna.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Nei, men drit i hu da, og finn en som ikke har type. Hvis hu hadde gått fra han for å bli sammen deg, kan du jo ikke vite om hu seinere ville gjort det samme i forholdet du hadde med hu. Like greit å bare holde seg unna.

Ja, det er det jeg og tenker. Hehe, jeg latt meg ikke holde på gress som Steinar. Jeg synes bare det er kjipt å ikke få en man virkelig liker. I alle fall når hun virker keen også. Jeg tror at dersom jeg hadde gjort det som "trengs", så kunne det i alle fall ha skjedd noe. Vet jo aldri hvordan forholdet er mellom hun og typen. Det kan jo være dødt.

Uansett, det finnes flere fisk i havet som du sier :)

Endret av .-L-.
Gjest Janus
Skrevet (endret)

Hvordan havner man i vennesonen?

1. Ved å hele tiden prøve å være en entertainer og skulle imponere henne og andre rundt seg.

2. Ved å være opptatt av å behage henne og prøve hardt å si de rette tingene, enig i alt hun sier, etc. Gud forby om du faktisk skulle være uenig med henne og til og med støte henne med dine meninger.

3. Ved å ha et nøytralt kroppsspråk som ikke viser noen som helst seksuell interesse. Liten til null øyekontakt. Null kroppskontakt utenom en høflig klem når dere møtes og skiller lag. Kanskje et klapp på ryggen om du er dristig.

4. Ved å skamme seg over å være en mann som liker kvinner og egentlig har lyst til å gjøre de mest utenkelige ting med henne. Selvsagt kan man ikke vise den siden av seg selv og denne må undertrykkes og skjules. Eller?

5. Ved å alltid være tilgjengelig og ha full forståelse om hun finner på å avlyse en avtale rett før dere skal møtes. Hun hadde sikkert en god grunn.

6. Ved å være terapeuten hennes og høre på henne snakke om sine ekskjærester, andre menn og annet drama som hun burde snakke med venninnene sine om. Selvsagt er du forståelsesfull og lytter høflig.

7. Ved å være handlingslammet og la hun bestemme alt som skjer.

8. Ved å være selvutslettende, naiv og dumsnill.

9. Ved å være livredd for såkalte "pinlige" stillheter og et sykelig behov for å fylle et nydelig stille øyeblikk med uinteressant pisspreik, kun fordi du er redd for å kjenne på det som egentlig betyr noe: Stillheten og øynene deres som betrakter hverandre og ser langt dypere enn ord noen gang kan nå.

10. Ved å være overdrevent opptatt av om hun liker deg, når du egentlig burde tenke på om du liker henne.

Nå kom jeg akkurat på meldingen jeg sendte til denne jenta før hun forsvant ut av livet mitt og markerte starten på en ny epoke for meg, men det er nok best at den blir liggende.

Endret av Janus
Skrevet

Uansett, det finnes flere fisk i havet som du sier :)

Dæææmn strejt! Også finnes det ps3 og sjokolademelk, som da er 2 veldig mye bedre alternativer, spør du meg :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Sier folk virkelig til hverandre at "sorry, du havnet i vennesonen min"? Det har jeg aldriiiii i livet hørt!

Selvfølgelig ikke.

Men dersom du oppdager at fyren ved siden av deg på forelesning ser på deg med henførelse og stjerner i blikket, og du ikke kan se for deg at dere kan bli mer enn venner, da må du løse problemet på en eller annen måte.

Dersom mannen er direkte og inviterer meg ut, da vil jeg være like direkte tilbake og si på en høflig måte at jeg ikke er interessert.

Men dersom han velger metoden klistrer-seg-til-meg-i-håp-at-noe-skal-skje (les: at jeg tar iniviativ), da er letteste løsning å gjøre det klart for ham at han havner i vennekategorien :)

Gjest .-L-.
Skrevet

Dæææmn strejt! Også finnes det ps3 og sjokolademelk, som da er 2 veldig mye bedre alternativer, spør du meg :ler:

Jeg har begynnt å game LoL. Det er døds artig :D

Akuratt i dag har det gått i cola! Har cooldown på å lese, siden jeg har jobbet så hardt med eksamener i det siste! 1 igjen nå så er det ferie :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at du blir bevisst plasert i vennekategorien:

1) Hun omtaler deg som en god venn. Plasserer deg i samme kategori som sine nærmeste venninnen.

2) Hun tar på deg på å vennskapelig måte dvs. bamseklemmer og tulledansing.

3) Hun spørr deg om kjærlighetslivet ditt, og vil hjelpe deg med å finne noen generelt, eller på den aktuelle festen.

4) Hun forteller deg (mye) om exkjæresten.

5) Hun betror seg til deg om de nåtidige problemene i kjærlighetslivet sitt - hvem hun liker/ligger med.

6) Du blir invitert på film/spa/grand-prix kveld sammen med de andre jentene.

Gjest Janus
Skrevet

6) Du blir invitert på film/spa/grand-prix kveld sammen med de andre jentene.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan havner man egentlig i vennesonen?

Jeg husker sist gang en jente kun likte meg som en venn og det er snart 10 år siden nå. Hun var grunnen til at jeg bestemte for å slutte å plassere meg selv i vennesonen og siden har det ikke hendt.

Husker fortsatt at jeg prøvde å stjele et kyss en gang vi hadde vært ute sammen. Tenk å la en så nydelig jente forsvinne ut av livet mitt uten å få smake på henne, kun fordi jeg var redd for å vise henne at jeg hadde lyst å smake på henne.

Jeg blir fortsatt avvist så det synger og jeg har nok ikke fått min siste drink i ansiktet, selv om det er et år siden sist. Vil anta at en blant hundre jeg møter liker meg, men jeg havner aldri i vennesonen lengre og blir avvist av andre årsaker. Som et eksperiment kunne jeg tenke meg å prøve å se om jeg får det til.

Kaster disse damene virkelig drinker i ansiktet ditt?Har de ikke fått oppdragelse?Men hva slags kvinner er det du sjekker opp?

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Æsj!, vennezonen skal unngås no matter what. Dersom man er tiltrukket av damen :)

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Æsj!, vennezonen skal unngås no matter what. Dersom man er tiltrukket av damen :)

Men er hun ikke tiltrukket av deg, så er du allerede i vennesonen ;)

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Men er hun ikke tiltrukket av deg, så er du allerede i vennesonen ;)

Mulig jeg har misforstått begrepet, men i mitt hodet, så er jeg ikke i vennezonen før vi faktisk er blitt venner og det er ingen vei tilbake. Mine erfaringer tilsier ikke at man havner i vennezonen med engang. Det tar litt tid. Ergo, jeg havner aldri i vennezonen fordi jeg blir ikke venner med damer jeg er tiltrukket av. Nettopp, for å unngå å havne i vennezonen.

Tiltrekkning :), kan man skape ettervært! Dog, som Janus så er det noe jeg går inn for å skape med engang.

Endret av .-L-.
Gjest Janus
Skrevet

Kaster disse damene virkelig drinker i ansiktet ditt? Har de ikke fått oppdragelse? Men hva slags kvinner er det du sjekker opp?

Jeg overdriver litt, men det har hendt tre ganger jeg konkret husker og jeg tror kanskje det er det. Helt ærlig så tror jeg ikke jeg kommer til å oppleve det igjen, uten at jeg går inn for det selv og det kan vel egentlig fort skje om jeg kjenner meg rett.

1) En perifer venninne kaster et glass vin mot meg av en ukjent årsak. Jeg svarer med å holde henne fast og tømme en hel flaske rødvin over henne. Til mitt forsvar var jeg 17 år, selv om jeg fortsatt står for retten min til å gjengjelde.

2) Jeg prøvde å komme i kontakt med en jente ute på byen. Hun var avvisende, men ikke veldig tydelig, så jeg tenkte at hun bare måtte varmes opp litt. Ved andre forsøk på kontakt kastet hun drinken sin mot meg og jeg svarte instinktivt ved å helle hele halvliteren min over henne. Venninnene kom bort etterpå og beklaget til meg, fordi de så hva som skjedde og forklarte det med at hun hadde blitt vraket av kjæresten kvelden før og var deprimert.

3) En ekte nordlandsf**te som av en eller annen grunn hadde fått det for seg at jeg ikke skulle få snakke med venninnene hennes. Kanskje var hun sjalu for at jeg ikke var interessert i henne, hva vet jeg. De likte tydeligvis oppmerksomheten og sa i hvert fall ikke noe som kunne minne meg om avvisning, men plutselig fikk jeg slengt en drink i ansiktet av dette ufyselige kvinnemennesket. Jeg rakk akkurat å gjengjelde med halvliteren min før en kamerat av henne kom å slo meg ned bakfra. Resten er en voldshistorie som ikke passer seg her.

Jeg er egentlig ganske snill, så det hører med til sjeldenhetene dette her.

Skrevet

Ok,men nr 2 var litt forståelig at hun gjorde det da,pissed som faen også kommer det en storsjamør som vil ned i buksa hennes :)

Men jeg skjønner ikke hvorfor enkelte tror de kan kjefte på folk,spesielt kvinner mot menn på byen,går det ikke ann å være høflig?hvis han er en slesk/ekkel el så er det greit å bli irritert,men ikke i andre tilfeller.

Skjønner meg heller ikke på eldre mennesker som kjefter for alt mulig,men det er jo en annen sak hehe.

Gjest .-L-.
Skrevet

Haha, damene forventer nok ikke at du kaster drikke tilbake. Steike Janus! tumbs up fra meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig snill, hyggelig og sannsynligvis hjelpsom, men jeg oppfører meg aldri som en venn rundt en kvinne jeg er interessert i noe mer enn vennskap med.

Jeg lurer litt på hvordan man oppfører seg som en venn kontra hvordan man oppfører seg mot en man interessert i (potensiell kjæreste) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...