Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne, men det har ikke fungert til nå nettopp fordi "den store praten" kommer i veien for normalisering av vennskapsforholdet. Det har alltid vært en part som har vært uinteressert og for den parten som har vært interessert og brettet ut sjelen har det vært for vondt å bli avvist.

Jeg syns det er rart når det blir sånn.

Jeg har noen venninner som jeg blei kjent med fordi jeg var interessert i dem, og noen venninner som har vært interessert i meg.

For min del var det veldig greit å snakke om det med hver av dem, for da veit man jo hvordan ting ligger an. Er jo lite vits å ha hemmelig "crush" på en person som man aldri kan få, så da er det jo like greit å høre hvordan situasjonen er, så kan man jobbe litt med seg selv og eventuelt få vekk forelskelsen etter hvert... Jeg liker det, for da slipper man jo å miste folk man faktisk er glad i.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Janus
Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig at gamle venner er eller blir tiltrekt av hverandre?

Det er en venninne i omgangskretsen min jeg virkelig har fått sansen for i det siste og jeg føler at det kanskje er gjensidig, men det faktum at vi har vært venner (dog ikke nære) så lenge har gjort at jeg har holdt litt tilbake, selv om jeg hadde en gyllen mulighet på lørdag.

Jeg har egentlig innsett hva som ligger i kortene og jeg tror jeg skal greie å manøvrere meg på en måte som ikke blir ubehagelig for henne, om det viser seg at jeg tar feil.

Synspunkt?

:)

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Spot on!

Menn plasserer seg selv i vennesonen ved å oppføre seg som en venn.

Det stemmer ikke. Jeg kan godt bli forelsket i en som oppfører seg som en venn, men kun ønske å være venn med en som flørter med meg.

Gjest KateW
Skrevet

Spot on!

Menn plasserer seg selv i vennesonen ved å oppføre seg som en venn.

Jeg er en typisk Kompis-dame. Så det går helt klart begge veier.

Gjest Janus
Skrevet

Det stemmer ikke. Jeg kan godt bli forelsket i en som oppfører seg som en venn, men kun ønske å være venn med en som flørter med meg.

Den er jeg usikker på om jeg forstod.

Jeg er en typisk Kompis-dame. Så det går helt klart begge veier.

Har du lyst å være kompisen min?

Skrevet (endret)

Jeg har egentlig innsett hva som ligger i kortene og jeg tror jeg skal greie å manøvrere meg på en måte som ikke blir ubehagelig for henne, om det viser seg at jeg tar feil.

Synspunkt?

Det er jo bare å kjøre på, om du føler at dette ikke kommer til å kødde til noe for dere.

Hu mener at hu kan bli forelska i folk som oppfører seg som venner, og at hun like lett kan ville være venn med en som oppfører seg som kjærestemateriale.

Endret av Yme
  • Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Har du lyst å være kompisen min?

Næ, jeg har nok av kompiser. :nigo:

Poenget er at det finnes folk man kan bli skrekkelig glad i og aldri være seksuelt tiltrukket av, og det går begge veier. Det er menn som ikke blir tiltrukket av meg seksuelt, men som allikevel liker å henge med meg. Vi kommer aldri til å ha sex, og vi har heller aldri hatt det.

Motsatt har jeg venninner jeg er seksuelt tiltrukket av. Men vi kommer aldri til å ha sex, og vi har heller aldri hatt det.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Det jeg ville frem til var at det ikke spiller noen rolle om han oppfører seg som en venn eller prøver å flørte. Er jeg interessert er jeg interessert uansett og er jeg ikke interessert er jeg ikke interessert uansett. Med andre ord: hvordan han oppfører seg rundt meg påvirker ikke om jeg ønsker han som venn eller kjæreste

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hu mener at hu kan bli forelska i folk som oppfører seg som venner, og at hun like lett kan ville være venn med en som oppfører seg som kjærestemateriale.

korrekt tolket :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke en vennesone.

De fleste som utvikler noe romantisk etter å ha vært venner lenge vil jeg tro alltid har hatt en gjensidig kjemi, men at timingen har vært dårlig ved at en av dem har hatt kjæreste når det andre var singel etc.

Gir jeg forklaringen "er ikke interessert fordi vi er for gode venner" så er det bare en fin måte for meg å si at jeg ikke er interessert punktum - og jeg ikke ønsker lage kjip stemning.

• Liker 1
Gjest Janus
Skrevet

Næ, jeg har nok av kompiser. :nigo:

Poenget er at det finnes folk man kan bli skrekkelig glad i og aldri være seksuelt tiltrukket av, og det går begge veier. Det er menn som ikke blir tiltrukket av meg seksuelt, men som allikevel liker å henge med meg. Vi kommer aldri til å ha sex, og vi har heller aldri hatt det.

Motsatt har jeg venninner jeg er seksuelt tiltrukket av. Men vi kommer aldri til å ha sex, og vi har heller aldri hatt det.

Men dette har jeg aldri vært uenig i, kamerat?

Gjest Janus
Skrevet

Det jeg ville frem til var at det ikke spiller noen rolle om han oppfører seg som en venn eller prøver å flørte. Er jeg interessert er jeg interessert uansett og er jeg ikke interessert er jeg ikke interessert uansett. Med andre ord: hvordan han oppfører seg rundt meg påvirker ikke om jeg ønsker han som venn eller kjæreste.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er usikker på om du skjønner hva jeg mener.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er usikker på om du skjønner hva jeg mener.

Du sier at menn plasserer seg i vennesonen ved å oppføre seg som enn venn? Jeg mener dette er feil, for jeg utelukker ikke en gutt som kjæresteemne bare fordi han er snill og hjelpsom. Du får korrigere meg hvis jeg har misforstått.

Gjest Janus
Skrevet

Det er jo bare å kjøre på, om du føler at dette ikke kommer til å kødde til noe for dere.

Jeg er ikke forelsket i henne, men liker henne utrolig godt, setter pris på henne og er tiltrekt av henne.

Jeg antar at slike situasjoner som regel ender ubehagelig når den ene er håpløst forelsket og får et hardt avslag.

Så for min del tror jeg at det er verdt å ta den risikoen neste gang anledningen byr seg. Det er jo det ultimate kompliment og om jeg kommuniserer det på en naturlig måte, så tror jeg ikke det skal bli ubehagelig for henne.

• Liker 1
Gjest Janus
Skrevet

Du sier at menn plasserer seg i vennesonen ved å oppføre seg som enn venn? Jeg mener dette er feil, for jeg utelukker ikke en gutt som kjæresteemne bare fordi han er snill og hjelpsom. Du får korrigere meg hvis jeg har misforstått.

Jeg er veldig snill, hyggelig og sannsynligvis hjelpsom, men jeg oppfører meg aldri som en venn rundt en kvinne jeg er interessert i noe mer enn vennskap med.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jeg er veldig snill, hyggelig og sannsynligvis hjelpsom, men jeg oppfører meg aldri som en venn rundt en kvinne jeg er interessert i noe mer enn vennskap med.

Poenget mitt var jo at du ikke ødelegger sjansene dine ved å oppføre deg som en venn. Du svarte jo ikke helt på det jeg spurte om.

Gjest Janus
Skrevet

Poenget mitt var jo at du ikke ødelegger sjansene dine ved å oppføre deg som en venn. Du svarte jo ikke helt på det jeg spurte om.

Er menn med romantiske intensjoner uvennlige?

Du er søt.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Er menn med romantiske intensjoner uvennlige?

Du er søt.

Nei, du misforstår jo alt jeg sier med vilje jo.

Gjest Janus
Skrevet

Nei, du misforstår jo alt jeg sier med vilje jo.

Beklager, dårlig uvane.

Skrevet

Jeg har ikke en vennesone.

De fleste som utvikler noe romantisk etter å ha vært venner lenge vil jeg tro alltid har hatt en gjensidig kjemi, men at timingen har vært dårlig ved at en av dem har hatt kjæreste når det andre var singel etc.

Gir jeg forklaringen "er ikke interessert fordi vi er for gode venner" så er det bare en fin måte for meg å si at jeg ikke er interessert punktum - og jeg ikke ønsker lage kjip stemning.

Venner av det annet kjønn er en uting.

Skaper bare problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...