Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det som noen ganger kan være utfordrende og litt frustrerende, er å balansere mellom venn og kavalér når man ikke er helt sikker på egne intensjoner.

Akkurat nå er det ei jente jeg synes er kjempehyggelig. Søt og god, intelligent og pen. Jeg merker på henne at hun er nysgjerrig på meg (og når jeg merker det, så har det for lengst gått fra subtil hinting til slå-det-inn-med-slegge, for jeg er ikke en av de skarpeste knivene når det kommer til sånne signaler.)

Selv er jeg ikke helt sikker på hva jeg vil. Jeg er også litt nysgjerrig på hvem hun er, og hvordan det ville være å kysse henne, men samtidig ikke nok til å krysse over til kavalér-modus (for som L skriver (kan ikke du eller J få et lengre nick), er det fullt mulig å modifisere oppførslen sin litt for å hjelpe kjemien på vei.)

Og jeg er også klar over at... hvis jeg ikke snart tar litt initiativ, så gir hun nok opp. Selvfølgelig. Og hvis det skulle skje, så ville jeg gjerne beholdt henne i livet mitt som venn, for hennes selskap gjør meg glad. Selv om det ikke er noen stor tiltrekning.

Lurer egentlig på en ting. Damer, blir dere venner med menn dere er tiltrukket av? Selv om dere av en eller annen grunn ikke får han?

Edit: Og så postet L dette spørsmålet samtidig som jeg skrev. Skulle tro vi koordinerte.

Endret av Herr Langbein
Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Er du ikke fornøyd med nicket mitt? :(

Vel, det er kjipt når de havner i friendzone. Av og til skjer det selv om de er pene også. Rett og slett fordi de ikke har game :gjeiper: / kan flørte.

Endret av .-L-.
Skrevet

Er du ikke fornøyd med nicket mitt? :(

Nei. Det er for likt han som bare kaller seg J. Og for kjedelig ;-)

Vel, det er kjipt når de havner i friendzone. Av og til skjer det selv om de er pene også. Rett og slett fordi de ikke har game :gjeiper: / kan flørte.

Eller fordi det ikke er kjemi - for kjemi skapes ikke utelukkende av flørtekompetanse. I dette tilfellet synes jeg hun har en veldig fin flørteteknikk. Passe mengde humor, bullshit, erting, fysiske dytt og sårbarhet. Det er rett og slett gøy! Men det er ett eller annet som mangler. Tror jeg.

(Jeg fikk det illustrert i helgen. Jeg var med henne, når en venninne kom og hilste på. Umiddelbar tiltrekning. Før hun åpnet munnen. Før hun smilte.

Og når hun faktisk smilte og sa hei, så passerte kurtise, mellomstadie, samboerskap, frieri, ekteskap og stasjonsvogn, skilsmisse og barnefordelingssaker i en rask tankerekke.).

• Liker 1
Skrevet

Steinar, min velsmakende tærte av et mannfolk! Utifra det jeg har lest om deg og hvordan du håndterer dine kvinnelige erfaringer, syns jeg det blir litt... ehm... rart at du sier at resten av folket er svakere enn deg, med mindre du er veldig fysisk sterk, og det er det du sikter til :gjeiper:

Det er ikke mange som hadde vært så tålmodig som jeg har vært.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Nei. Det er for likt han som bare kaller seg J. Og for kjedelig ;-)

Jeg var her før en J! tror jeg. Hver sin mening i guess.

Eller fordi det ikke er kjemi - for kjemi skapes ikke utelukkende av flørtekompetanse. I dette tilfellet synes jeg hun har en veldig fin flørteteknikk. Passe mengde humor, bullshit, erting, fysiske dytt og sårbarhet. Det er rett og slett gøy! Men det er ett eller annet som mangler. Tror jeg.

(Jeg fikk det illustrert i helgen. Jeg var med henne, når en venninne kom og hilste på. Umiddelbar tiltrekning. Før hun åpnet munnen. Før hun smilte.

Og når hun faktisk smilte og sa hei, så passerte kurtise, mellomstadie, samboerskap, frieri, ekteskap og stasjonsvogn, skilsmisse og barnefordelingssaker i en rask tankerekke.).

Hmm, joda kanskje et poeng. Dog, jeg merker i alle fall at hvis flørtingen uteblir, så blir det kjedelig. Kanskje det er en kombinasjon av utseende(utseende, utstråling etc) og flørting?.

Så er det også de som sier at når man først har bestemt seg for at en persom ikke er tiltrekkende, så er det veldig vanskelig å endre på det.

Endret av .-L-.
Gjest KateW
Skrevet

Problemet er at det kan ikke andre vite noe om.

Bedre å være føre var enn ettersnar. Og ta det sikre for det usikre.

Du er ikke mye føre var når du ligger med ei gift venninne.

• Liker 1
Skrevet

Men tålmodighet er ikke det samme som styrke. Det virker som du generelt sett syns damer en noe dritt, etter de opplevelsene dine, og det er tegn på et slags sammenbrudd.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Du er ikke tålmodig du er for svak til å gå videre.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Lurer egentlig på en ting. Damer, blir dere venner med menn dere er tiltrukket av? Selv om dere av en eller annen grunn ikke får han?

Ja hvorfor ikke?

Gjest KateW
Skrevet

Min aller beste venn er jeg veldig tiltrukket av, men han er gift, jeg og kona hans er også veldig gode venner. Selv om jeg "fant" ham først, og det grunnet omstendigheter aldri ble oss, ditsjer jeg ham ikke som venn av den grunn.

Skrevet

Men tålmodighet er ikke det samme som styrke. Det virker som du generelt sett syns damer en noe dritt, etter de opplevelsene dine, og det er tegn på et slags sammenbrudd.

Damemennesker innebærer risiko og pes.

Skrevet

Du er ikke tålmodig du er for svak til å gå videre.

Det er hun som skal bestemme seg. Jeg bestemte meg for flere år siden.

Skrevet

Min aller beste venn er jeg veldig tiltrukket av, men han er gift, jeg og kona hans er også veldig gode venner. Selv om jeg "fant" ham først, og det grunnet omstendigheter aldri ble oss, ditsjer jeg ham ikke som venn av den grunn.

Høres særdeles lite smart ut faktisk.

Gjest KateW
Skrevet

Høres særdeles lite smart ut faktisk.

jaha? Kan du forklare meg hvorfor?

Skrevet

jaha? Kan du forklare meg hvorfor?

Du er veldig tiltrukket av din aller beste venn - hva er det da du ikke forstår?

Gjest KateW
Skrevet (endret)

Du må lese ting i sammenheng. L spurte om noen av oss kvinner var tiltrukket av menn vi bare var venner med. Det svarte jeg på.

Han jeg nevner og jeg har vært venner siden vi var 14, altså i over halve livet. Jeg har altså vært glad i ham i over halve livet, og mennesker man er glad i er man ofte tiltrukket av. Enten personlighet, utseendet eller den kjemien man har sammen. Det betyr IKKE at man har sex.

Denne mannen og jeg hadde aldri passet i noe forhold, i tillegg har vi bodd i ulike land. Da han traff og fridde til kvinnen han er gift med, var jeg den første han ringte til.

Jeg ble utrolig glad på hans vegne, har aldri vært sjalu på kona hans, og vennskapet er fortsatt like sterkt. Det er nemlig fullt mulig.

De venter også sitt første barn nå, og blir det ei jente skal hun oppkalles etter meg.

Endret av KateW
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Ja hvorfor ikke?

Bare lurte, jeg blir ikke venner med damer jeg er fysisk tiltrukket av. Med mindre det allerede er venninner som jeg plutselig skulle bli tiltrukket av da, men det har aldri skjedd.

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet

Det er noe drit at det skal være så vanskelig å få de man vil ha..

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Du må lese ting i sammenheng. L spurte om noen av oss kvinner var tiltrukket av menn vi bare var venner med. Det svarte jeg på.

Han jeg nevner og jeg har vært venner siden vi var 14, altså i over halve livet. Jeg har altså vært glad i ham i over halve livet, og mennesker man er glad i er man ofte tiltrukket av. Enten personlighet, utseendet eller den kjemien man har sammen. Det betyr IKKE at man har sex.

Denne mannen og jeg hadde aldri passet i noe forhold, i tillegg har vi bodd i ulike land. Da han traff og fridde til kvinnen han er gift med, var jeg den første han ringte til.

Jeg ble utrolig glad på hans vegne, har aldri vært sjalu på kona hans, og vennskapet er fortsatt like sterkt. Det er nemlig fullt mulig.

De venter også sitt første barn nå, og blir det ei jente skal hun oppkalles etter meg.

Nei no ble jeg forvirret Kate, du var tiltrukket, men ville uansett ikke blitt sammen med han siden dere ikke passer? Joda ser den.

Har vel opplevd noe lignende en gang. Var en dame som drev å skapte ganske sterk spenning, men hun var ikke helt min type dame selv om hun gjorde meg ganske kåt..

Endret av .-L-.
Gjest KateW
Skrevet

Han er en av de som alltid har vært i livet mitt, men vi har aldri kunnet blir kjærester. Vi bor ikke i samme land, og det har vært ytre omstendigheter som gjør at vi ikke har blitt kjærester. Det betyr ikke at vi ikke er skrekkelig glade i hverandre og unner hverandre det beste. Nå når vi er eldre er ikke avstand et så stort problem, men den gang vi var forelska var det altså ikke aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...