Gjest Bud Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Det er noen av oss som alltid ender opp som en god venn, alltid venn og sjelden noe annet enn en venn. Jeg fant et flott bilde på det store internettet i kveld som kanskje kan øyne oss et lite håp
Djinn Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 jeg forstår ikke er du forelska i vennina di? :-))?
Sweet77 Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Jeg tror du er en kjernekar Bud, det forekommer meg merkelig om du ikke skulle få deg en koselig kjæreste. Skjer nok kjappere enn du tror. Endret 28. mai 2012 av Flair
Yme Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Men det der med vennesonen er ikke en ekte greie da... Det går helt fint an at damer og menn forelsker seg, selv om de har vært venner veldig lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Tja..Er forskjell på å være i og å bli plassert i vennesonen. 1
Gjest Bud Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Men det der med vennesonen er ikke en ekte greie da... Det går helt fint an at damer og menn forelsker seg, selv om de har vært venner veldig lenge. Er det liv i deg a? Hvor har du vært?
Kosemose Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror vennesonen er en oppkonstruert og litt feig løsning man tyr til når man liker noen veldig godt men ikke på "den" måten. Det er liksom mer skånsomt å fortelle noen at de dessverre har havnet i vennesonen, og derfor er uaktuelle som kjæreste, enn å si rett ut at "du er ikke spesiell nok for meg, så jeg arkiverer deg som venn". Jeg tror det er en moderne variant av "det er ikke deg, det er meg" eller "du er for god for meg, du fortjener noe bedre enn meg". Så dette med at det i utgangspunktet kunne blitt noe men at man havnet i vennesonen ødelag, det er jeg ganske sikker på bare er en enkel unnskyldning for at den andre ikke er den ene utvalgte i hele verden man ønsker å inngå et forhold til. Så kan det vise seg at den man trodde man aldri skulle bli forelska i (og derfor plasserte i vennesonen) var finere enn man først hadde trodd, og da ryker man ut av vennesonen. Noen mennesker vinner seg på bedre bekjentskap, noen blir bare mer sjarmerende og vakre jo mer man ser av dem. Og da er faktisk ikke "vennesonen" til noe hinder i det hele tatt. Merkelig nok. 1
Yme Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Er det liv i deg a? Hvor har du vært? Flytting, Diablo 3, og generelt fint vær, min gode mann
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har gode kompiser i vennesonen og der forblir de fordi jeg rett og slett ikke er tiltrukket av dem, selv om de er fantastiske mennesker. Jeg har aldri hatt en mann jeg er tiltrukket av i vennesonen for da har det alltid tvunget seg frem en avklaring på et tidspunkt, som gjør videre vennskap for kleint.
Yme Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har gode kompiser i vennesonen og der forblir de fordi jeg rett og slett ikke er tiltrukket av dem, selv om de er fantastiske mennesker. Jeg har aldri hatt en mann jeg er tiltrukket av i vennesonen for da har det alltid tvunget seg frem en avklaring på et tidspunkt, som gjør videre vennskap for kleint. Så du greier ikke være venner med folk om du er interessert i dem, med andre ord?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Så du greier ikke være venner med folk om du er interessert i dem, med andre ord? Jeg skulle gjerne, men det har ikke fungert til nå nettopp fordi "den store praten" kommer i veien for normalisering av vennskapsforholdet. Det har alltid vært en part som har vært uinteressert og for den parten som har vært interessert og brettet ut sjelen har det vært for vondt å bli avvist.
Knirke Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 En ting jeg lurer på... Er det bare kvinner som har vennesone, eller har menn det også?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror også vennesonen er overdrevet som en kategori hvor man havner om man ikke flørter nok fra starten. De gangene jeg har plassert folk der er det fordi jeg rett og slett ikke har vært interessert (nok), på samme måte som en bruker unnskyldninger om at "ja, men du reiser jo snart til andre siden av landet/hjemlandet/jeg er ikke klart for et forhold" osv. Greit nok, jeg har hatt en god venn jeg antagelig ville vært glad om hadde tatt fysisk initiativ, men det var vel også en grunn til at jeg ikke sendte inviterende signaler om det. Jeg har hatt forhold eller sex med flere kamerater jeg har kjent lenge (et år, f eks) i forkant, så vennesonen er ikke absolutt.
Gjest LillaGorilla Skrevet 29. mai 2012 #16 Skrevet 29. mai 2012 Det er forskjell på å bli plassert i vennesonen og å gå rett inn i den selv. Dersom du ikke vil være vennen hennes/hans, så ikke oppfør deg som en venn da! Ta sjansen, sats litt... ikke går rundt grøten og lek bestevenner, men ta initiativ til å vise hva du vil! Gjelder selvsagt ikke alle, men mange, tror jeg. 3
Gjest Lurifix Skrevet 29. mai 2012 #17 Skrevet 29. mai 2012 En ting jeg lurer på... Er det bare kvinner som har vennesone, eller har menn det også? Menn henger da stortsett bare med kvinner som de vil pule. Om de henger med kvinner som de ikke vil pule så er det fordi de har venninner. Så det er vel en pulesone?
Gjest Janus Skrevet 29. mai 2012 #18 Skrevet 29. mai 2012 Det er forskjell på å bli plassert i vennesonen og å gå rett inn i den selv. Spot on! Menn plasserer seg selv i vennesonen ved å oppføre seg som en venn.
Gjest "gjest" Skrevet 29. mai 2012 #20 Skrevet 29. mai 2012 Menn henger da stortsett bare med kvinner som de vil pule. Om de henger med kvinner som de ikke vil pule så er det fordi de har venninner. Så det er vel en pulesone? Jeg trodde fyrer bare ville pule de pene venninnene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå