Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013

victorindia

Anbefalte innlegg

Takk Belle, det er veldig stas! :rodmer: Familien min er gull verdt!

Nå gjelder det bare å finne ut hvilken barnevogn vi skal ha. For en jungel! :daane: Men sånn uten å ha sett/prøvd noen på ordentlig, så titter jeg mest på Brio Go.

Hvilken vogn har dere, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brio Go er kjempefin. :jepp: Vi har en Bugaboo Cameleon, og den er veldig lik Go'en. Elsker buggisen vår. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har teutonia mistral (?) fra N, så da blir det den denne gangen og ;)

4 hjul, stødig og god å trille, men ingen butikkvogn men funker fint da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg begynner faktisk den mørke streken fra navlen og nedover å vises! Er ikke det litt tidlig, jeg hadde sett for meg at dette var noe som kom på slutten av svangerskapet.

Ellers har jeg alt for god apetitt om dagen, kan spise og spise :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sjekke :fnise: Kan se bittelitt antydning til strek her og faktisk! Mamma sa at hun hadde fått tydelig strek helt i starten av hvert svangerskap, så den kan visst komme tidlig også.

Jeg spiser og spiser jeg og, men har gått ned 0,5-1 kg :klo: Uten å ha spydd en eneste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså helt normalt at den dukker opp så tidlig, begynte å lure. :gjeiper:

Tror nok forbrenningen er veldig høy nå, jeg har gått ned nesten 2 kg og jeg har ikke kastet opp en gang jeg heller.. Nå er det først nå at matlysten min er tilbake da, hadde ikke veldig lyst på mat de første ukene, men jeg spise så og si vanlig fordi.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært kjempesulten helt siden uke 5 ca, blir skikkelig bråsulten annenhver time og MÅ spise ellers blir jeg svimmel. Ser ut til at det er blitt litt bedre nå, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala: Har hørt om mange som får den streken tidlig jeg, mens andre ikke får den i det hele tatt. Selv har jeg ikke antydning engang :)

Vi har tenkt å kjøpe Brio Happy, duo - syns den er kjempe praktisk :)

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogntittingen fortsetter! Det jeg liker med Brio Go (og Happy) er at det ser ut som at bagen sitter høyt. Mange andre vogner har jo bagen så lavt, det syns jeg ser veldig rart ut! Det må jo være litt upraktisk også, å måtte bøye seg langt nedi vogna hver gang man skal se til/ta opp babyen? (Avhengig av hvor høy man er selv, såklart) Ser også ut til at det blir vanskeligere å komme til under vogna, der det er oppbevaringsplass.

Så en vogn i byen en dag, aner ikke hvilken (men den lignet litt på denne) og jeg fikk følelsen av at babyen skrapte langs bakken :fnise:

Er det bare jeg som innbiller meg det, eller er bagene i ulik høyde på ulike vogner? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk emmaljunga og simo vognene feks. har et litt lavere understell enn Brio, ser ihvertfall sånn ut :)

Både jeg og mannen er ganske høye(1.70 og 1.85), så for oss er det genialt med en høy vogn, som også har sånn teleskop "håndtak" eller hva jeg skal kalle det :)

Nå for tiden føler jeg at jeg merker ganske lite til at jeg er gravid..sånn bortsett fra at magen er en del større.. men det er vel vanlig i den såkalte "milde midten"

God helg alle sammen :klemmer:

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaby: vår vogn skraper omtrent i bakken. :fnise: Vi har en sånn som du linker til, Bugaboo Cameleon. Grunnen til at vogner gjerne er ganske lave er for at de skal bli mer stabile. Vognen vår er jo superlett og dersom den hadde vært like høy som for eksempel Brio Go hadde den blitt veldig ustabil og vinglete. Tror jeg. :fnise: Vi er ikke så høye noen av oss da. Jeg er 167 og mannen er 172isj. Men jeg har en venninne med samme vognen og hun er modellhøy (og modell :gjeiper: ) og har ingen problemer med høyden på vognen. MEN det er et helvete å komme til kurven under vognen når bagen er på, det er sant. Brio Go ser jo helt himmelsk ut mtp shoppingtur. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh :fnise: Det er jo veldig logisk at hvis vogna er lett bør den ikke være så høy. Men jeg er heller ikke så høy, slår deg med 1 cm :ler: Jeg må nok dra i butikkene og teste ut alle mulige vogner ser jeg, dette blir ikke enkelt!

Er det lov å velge vogn ut fra dens shoppingturegenskaper? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til jordmor på torsdag.

Første "kontroll" var hos legen i uke sju, og hun sa at det var litt tidlig for alle prøvene enda da.

Kan jeg ta disse til jordmor nå; eller må jeg ta de hos legen før jeg drar dit?

Skal jeg ha med urinprøve til jordmor også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ultralyd i dag. :strix: Alt så fint ut og Bolla er en jente. :rodmer: Tenk at jeg skal bli mamma til to jenter! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så gøy med jente Belle!! :rodmer: Misunner deg veldig som er kommet så langt allerede, disse ukene fram til ul går sakte altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grattis med jentespire i magen Belle :)

Gleder meg veldig til min ul, og nå er det under en mnd igjen. Hurra :D

27 dager igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag. :strix: Alt så fint ut og Bolla er en jente. :rodmer: Tenk at jeg skal bli mamma til to jenter! :grine:

Å, så gøy!! :hoppendeglad: Gratulerer så mye med ei lita tulle! :smilyblomst:

Fader, blir bare mer og mer nysgjerrig på kjønnet til min lille jeg. Irriterende at han ikke kunne se det. Men jeg har på følelsen av at det er ei jente. Tror det er noen jentemåneder i begynnelsen av neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke fått innkallelse til ordinær ul, nå er det to uker siden jeg var på første kontroll hos legen. Har hun glemt å sende inn henvisning mon tro? Hvor lang tid pleier det å ta? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...