tr.heimspia83 Skrevet 9. september 2012 #441 Del Skrevet 9. september 2012 Hvordan går det forresten hjemme med deg og gubben? Har ting gått seg til? Begynte plutselig å tenke litt på det, og konkluderte vel med at det var på tide med en oppdatering der? Håper alt er rosenrødt og har blitt godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Solstråle Skrevet 9. september 2012 #442 Del Skrevet 9. september 2012 Takk, Ninnin! Ja, det er jo slik at man legger mest merke til slikt selv, egentlig Vet du hva, VeoVeo? Jeg tror egentlig at det er mest hud og fett det derre. For når jeg sitter og bøyer meg fremover, så får jeg tak i en god del hud på magen. Magen min har alltid stått litt ekstra ut fordi jeg har svai i ryggen. Nå er vi jo straks halvveis, og magen slutter ikke å vokse.Vær glad for at du ikke er like stor som meg, enda.. Kanskje jeg får problemer etterhvert. Jepp, det er lite man får gjort. Men smøre i god tro, det kan man jo Ikke minst får magen deilig massasje opptil 3 ganger om dagen her i gården. Tipper at både hud og baby synes det er ok Rødt og sint går heldigvis over etter en stund.. Usjamei *trøste* Hei Lille Solstråle, her er alt vel. Det murrer litt i korsryggen om dagen. Kroppen er ikke glad i å ligge i senga. Så er bare nødt til å få på meg joggeskoa og vandre litt i skogen. Også har jeg badekar inntil videre, så bør jo bruke det litt mer, kanskje.. Hvordan er det med deg da, Lille Solstråle? Du dukket opp fra intet! Har du graviditetsdagbok eller planlegger du barn, kanskje? Har lyst på barn om noen år, men litt tidlig for min del enda Bare veldig koselig å følle med på graviditietsdagbøker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 9. september 2012 #443 Del Skrevet 9. september 2012 Titter bare innom for å ønske deg og lillemann god kveld Hilsen meg og lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. september 2012 Forfatter #444 Del Skrevet 9. september 2012 Så fin mage du har Nuttapia Er veldig spent på når og hvor stor mage jeg selv får.. Ha en fin helg Tuuusen takk, Stine!! Ja, det er veldig spennende å se hvordan magen vokser Har du begynt å få en liten "bump" på magen din eller? Åå! kjempefin mage du har!:D Jeg driver å smøre magen til samboer også inn med oljer og kremer. Det jeg leste var at det egentlig at man ikke trenger spesielle strekkmerkoljer for å smøre inn magen med, men at det holder med vanlig babyolje eller bodylotion.. Så lenge det funkter huden eller noe sånt. Men jeg vet ikke. Jeg tror kanskje at de som fikk mye strekkmerker i puberteten har en større sjanse til å få strekkmerker under graviditeten (pga hormoner) og at det da ikke hjelper så mye med å smøre inn magen. men vi smører alikevel:P Man vet aldri? Takk, Marielle! Ja, den står nå ut som en tut! Skikkelig typisk "gutte"-mage Ja, det er jo hormonelt.. Og det er jo i huden under huden det skjer. Blæh, ekle greier.. Og jeg fikk strekkmerker i puberteten, så det blir nok noen "herlige" minner fra svangerskapet også MEN JA! Vi smører! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. september 2012 Forfatter #445 Del Skrevet 9. september 2012 Hvordan går det forresten hjemme med deg og gubben? Har ting gått seg til? Begynte plutselig å tenke litt på det, og konkluderte vel med at det var på tide med en oppdatering der? Håper alt er rosenrødt og har blitt godt Så koselig, Tr.heimspia Vel.. Joda.. Det går jo helt ok. Vi koser oss på én måte, og vi har tatt et steg i riktig retning. Men han har absolutt ikke lave skuldre. Jeg tror jeg må ha skremt ham ihjel eller noe, jeg.. Kan ikke skjønne noenting. MEN han var så "liten" fra før vi ble sammen. Det er bare det at han viser et mer "kulere" snitt ute blant folk, enn det han gjør med meg. Vi skal til samtale 1.oktober. Og vi lager nå lister over ting som skal gjøres, hvor vi bytter på ansvar og ting som skal gjøres. Det eneste er at han fortsatt ikke tar initiativ. Han har kun jobb og bil å tenke på.. Kan ikke skjønne at han enda ikke har gjort enkelte småting. Jeg skriver en forestilling, søker jobber, jobber kveldstid, tar på meg prosjekter, tar lappen og styrer ting ift huset.. OG jeg må ta vare på kroppen min (les: baby..) Føler at jeg kanskje har nok å stri med.. også må jeg passe på de to/tre tingene han må huske på.. ?? Er det slik at mannfolk er sånn, kanskje? Isåfall så kommer jeg nok ikke til å engasjere meg så mye dersom han ikke er villig til å gå inn i seg selv og trykke på de knappene som skal til for at han skal føle seg som et bedre menneske. Han sier han føler seg bra og fremoverrettet nå.. Men han har jo piggene ute hele tiden. Hvis jeg tilfeldigvis står et sted og ser på ham, imens vi prater om helt vanlige ting (man står jo som regel og ser på hverandre hvis man prater sammen, mens man stuller og steller litt rundt omkring i huset..?), så kan han plutselig si: "Jada, jeg skal rydde opp. " Meg: "Huh?" "Jeg har ikke sagt noen ting..?"(roooolig stemme, da jeg ser hvor dette går) Han: "Ja, jeg vet at du så at jeg la noen ting der, så JA - jeg HAR tenkt til å flytte det!!!" Meg: "Vet du, jeg blir lei meg når du sier sånne ting. Jeg har jo ikke sagt noen verdens ting!" Han: "Du kjefter jo på meg hver eneste dag fordi jeg ikke legger ting der du vil!!!" Meg: "Men jeg har jo ikke sagt noenting! Hvordan kan du og jeg bli enige dersom du hele tiden tror at jeg er ute etter deg? Hvordan kan jeg vise deg hvor lite jeg bryr meg - når du tar lager problemer ut av noe jeg ikke brydde meg en tøddel om?" (Jeg går - dritlei meg.. Ikke ålreit, men klarer ikke å stå der) Han: "Unnskyld, ¨¨¨¨etellerannet om at han ikke skulle sagt det¨¨" Meg: "Ok, for du må slappe av. Jeg tenker ikke sånn. Fint at vi er ferdig med den saken, for det er ikke noe problem.." ..Jeg tror vi er ferdig med saken.. Så kommer det fra ham: "Jeg har jo bare to hender!!!" Skjønner ingenting, jeg.. Da er vi jo tilbake til startpunktet av diskusjonen igjen.. Det blir jo som om jeg snakker til en vegg.. Som hører det han vil, kanskje? Så jeg håper at jeg kan få litt hjelp snart.. For han mistenker meg for å ha baktanker og være irritert på ham hele tiden. Fy flate, det må være slitsomt å være han.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 9. september 2012 #446 Del Skrevet 9. september 2012 Tuuusen takk, Stine!! Ja, det er veldig spennende å se hvordan magen vokser Har du begynt å få en liten "bump" på magen din eller? Neei ingen "bump" her ennå Får alltid et lite håp om kvelden for da har jeg stor mage syntes jeg, men er jo bare oppblåst når jeg våkner om morgenen er den like paddeflat igjen.. men jeg gleder meg veldig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. september 2012 #447 Del Skrevet 10. september 2012 Innom og oppdaterer meg etter en rolig ferieuke. Først av alt: jeg kan ikke få sagt nok ganger hvor fin den magen din er. Han kjæresten din høres rett og slett litt...defensiv ut. Som du skriver, som om han går på eggeskall rundt deg. Sånn skal det ikke være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 10. september 2012 #448 Del Skrevet 10. september 2012 Det er bra at dere skal ha en sånn samtale 1. oktober. Av og til kan det være veldig deilig å ha en tredjepart å snakke med som kanskje ser ting i deres forhold som dere ikke hadde tenkt over enda. Og kanskje det er bra for mannen din å høre fra en annen person at han er litt defensiv. (hvis terapeuten syns det i hvert fall). Uansett er det ikke noe koselig å ha noen i huset som tror du er ute etter ham hele tida. Han tror jo at han er musen og du er katten og slik går det jo ikke an å leve. Ikke for deg og ikke for han så jeg tror dere kan ha stor nytte av den samtalen:) Lykke til! Det virker som om dere har litt kommunikasjonsproblemer ( ihvert fall han) og at han har en viss tanke i hodet sitt om at han vet hva og hvordan du tenker og reagerer utifra det han tenker i stedet for at han reagerer utifra det du sier. Og det virker jo at det går an å løse slikt med litt øving. Jeg har troa på dere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 Forfatter #449 Del Skrevet 10. september 2012 Titter bare innom for å ønske deg og lillemann god kveld Hilsen meg og lillemor Hadde en en kjempefin søndag, håper dere hadde det óg Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 Forfatter #450 Del Skrevet 10. september 2012 Neei ingen "bump" her ennå Får alltid et lite håp om kvelden for da har jeg stor mage syntes jeg, men er jo bare oppblåst når jeg våkner om morgenen er den like paddeflat igjen.. men jeg gleder meg veldig :D Plutselig er det en bump der Jeg kjente det tidlig da jeg lå på ryggen. Er normalvektig + at morkaka ligger bak mot ryggen, så er jo derfor jeg har kjent ting tidlig. Lille babyklumpen lå mest på venstre side i lillemagen, så har kunnet følge godt med på veksten. Nå er det jo slik at han beveger seg litt hit og dit. Plutselig kjennes det ut som han er på vei UT av meg Hele babyklumpen har samla seg og magen står rett ut på venstre side, også driver han og styrer med et eller annet der.. Rampegutt! Han er veldig aktiv, så håper alt er bra inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 Forfatter #451 Del Skrevet 10. september 2012 Innom og oppdaterer meg etter en rolig ferieuke. Først av alt: jeg kan ikke få sagt nok ganger hvor fin den magen din er. Han kjæresten din høres rett og slett litt...defensiv ut. Som du skriver, som om han går på eggeskall rundt deg. Sånn skal det ikke være. Tnåååh, Belle! Tusen takk Nytt magebilde legges ut imorgen, da er jeg HALVVEIS!! Det er bra at dere skal ha en sånn samtale 1. oktober. Av og til kan det være veldig deilig å ha en tredjepart å snakke med som kanskje ser ting i deres forhold som dere ikke hadde tenkt over enda. Og kanskje det er bra for mannen din å høre fra en annen person at han er litt defensiv. (hvis terapeuten syns det i hvert fall). Uansett er det ikke noe koselig å ha noen i huset som tror du er ute etter ham hele tida. Han tror jo at han er musen og du er katten og slik går det jo ikke an å leve. Ikke for deg og ikke for han så jeg tror dere kan ha stor nytte av den samtalen:) Lykke til! Det virker som om dere har litt kommunikasjonsproblemer ( ihvert fall han) og at han har en viss tanke i hodet sitt om at han vet hva og hvordan du tenker og reagerer utifra det han tenker i stedet for at han reagerer utifra det du sier. Og det virker jo at det går an å løse slikt med litt øving. Jeg har troa på dere! Takk for at du har troa, søte!! Nei, det skal jo ikke være sånn. Jeg håper at det blir resultater av den ene timen vi skal til samtale. At ikke jeg får hele skyllebøtta. Jeg er nå ganske rolig, og har nok noen fler prosenter med pedagogisk tankegang enn ham, så kanskje jeg klarer å få frem budskapet mitt, slik at han forstår at han må slappe av. Jeg er jo ikke ute etter å ta ham på noen som helst måte. Jeg savner en mann med stor M! Jeg vet at han kan være det, men han tør ikke slå ut med armene engang. Vil ha en fri mann, som tør å si det han mener! Som vil slå armene rundt meg og løfte meg opp i været! Som klarer å finne på hyggelige ting med meg uten at det koster penger! (Jeg er ikke kravstor.. Hadde han lagt et pledd og to soveposer på gresset for at vi skulle ligge og se på stjernene, så hadde jeg smelta..Jeg hadde begynt å grine!) Jeg har fått høre så mye historier fra 10 år tilbake, hvor han var en av de crazy gutta som fant på mye moro, og hvor han ikke er redd for noe. Hvor ble det av ham?? Det er jo han jeg ble forelsket i! Han jeg så ute blant folk! Etter noen måneder sammen viste han seg å være helt utslitt av jobben. Han la seg etter jobb hver dag, og alt var bekymringer og negativt.. Vi var nyforelska, og jeg inviterte ham på storbyferie. Han sov under hele oppholdet, nesten. Og når han i ettertid er lut lei av å ikke kunne reise på ferie, så skal han alltid ramse opp de turene han har vært på med meg. Og han nevner ikke den første romantiske turen vi var på engang. Han har noen innmari store krav til seg selv, og omverdenen.. Utrolig, men sant.. Jeg ble vel blind.. Men jeg har nok også falt i den fella at jeg vil "redde ham".. Jeg vet at den morsomme rampegutten er inni ham et sted, og en sjelden gang kommer han frem, og da forteller jeg ham ALLTID at jeg ELSKER når han er slik. Og jeg ser lidenskapen og ektheten lyse i øynene hans! Slik er jeg selv, og derfor er jeg overbevist om at vi klarer dette sammen, fordi vi i bunnen passer så SINNSYKT bra! Jeg er overbevist om at konkrete ansvarsplaner kommer til å hjelpe. OG - det er kanskje feil å tenke slik - MEN han kommer til å restituere hele seg selv når han får se sønnen sin. Når han skjønner at han har blitt far. Ansvarsfølelsen og stoltheten kommer til å gå i taket! Det som er synd er at han finnes ikke pedagogisk. Så nå, som jeg er gravid, og kan være litt sliten innimellom, og plutselig kan si noe som han oppfatter som misnøye eller noe negativt fra min side, så skal han absolutt krangle på det. Jeg har ikke lov til å si feil og si unnskyld etterpå, for det har nemlig ingenting å si. Han har bestemt i hodet sitt, at det jeg sa, det mente jeg 100% - SÅ da skal vi krangle på det. Æsj, nå ramler alt ut her.. Sorry jenter, at dere får denne klagebomba.. Jeg begynner å bli riktig så glad i dere, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 10. september 2012 #452 Del Skrevet 10. september 2012 Klag i vei til oss, Nuttapia Det er lov! Jeg har også troa på at det hjelper med samtale, og hvis ikke, så vet jeg at du er sterk nok og tøff nok til å ta kampen hvis det er det som trengs eller komme deg bort hvis det er det som trengs Tenk halvveis i morgen! Det er veeeldig kult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 Forfatter #453 Del Skrevet 10. september 2012 Klag i vei til oss, Nuttapia Det er lov! Jeg har også troa på at det hjelper med samtale, og hvis ikke, så vet jeg at du er sterk nok og tøff nok til å ta kampen hvis det er det som trengs eller komme deg bort hvis det er det som trengs Tenk halvveis i morgen! Det er veeeldig kult Tusen takk, Rhiannon Det betyr mye!! Ja, veldig ålreit å "endelig" være halvveis! Det sier meg at det er den lange, tunge veien igjen.. Men skal forsøke å holde meg busy med koselige avtaler, slik at tiden går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 10. september 2012 #454 Del Skrevet 10. september 2012 Tenkt at du er halvveis i morgen da, er en liten milepæl det! Jeg håper at samtalen dere skal på kan hjelpe dere til å komme på rett spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 Forfatter #455 Del Skrevet 10. september 2012 Tusen takk, Mala! Ja, håper det blir bra.. Tror vi har endel å jobbe med egentlig, så blir nok mer enn én runde. Jaaa, halvveis imorgen! Hipp hurra!! ---------------------------------------- På babyverden står det på 20 uker at babyen kan høre, men på den derre månedslista som vi alle har klipt og limt inn, så står det at han ikke kan høre om enda noen uker... Jeg er sanglærer, så er litt moro å tenke på om han kan høre meg! Stakkar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 Forfatter #456 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Var på bod-shopping hos et vennepar igår! Gjorde super-kupp! Sterilisator Trappegrind Lekegrind med madrass Uro Vugge med madrass, madrassbeskytter, dyne og pute Seng med madrass, madrassbeskytter, dyne og pute Sengetøy Vippestol låne av søster Kombivogn med regnoverall og nett Ammepute Tåteflasker Smokker Smekker/siklekluter Stelleveske Stelleunderlag Bleiebøtte Ammeinnlegg BH + ammetopper Brystpumpe Kluter Babyolje+shampoo Badebalje Stellepute + baderomskommode Febermåler Nesesuger Babysaks Babycall Purelan (brystvorter) Inotyol (sår stump) MME Bleier Mesoft kompresser (istedetfor våtservietter) Bæremeis Bæresjal Tepper ull/fleece/bomull bestilt fra søster, bestemor + fl. Vindtett lue Bind Øvrige klær, samt pysjamaser og ullundertøy Endret 10. september 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. september 2012 #457 Del Skrevet 11. september 2012 Gratulerer med halvveis! Tenk at vi er halvveis, da. Så gøy med utstyrsshopping. Og nå fikk du meg til å legge til en ting på listen min som jeg har glemt helt ut; vindtett lue. Det er jo noe man er nødt til å ha når man skal bære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. september 2012 Forfatter #458 Del Skrevet 11. september 2012 HIPP HURRA FOR LILLE GUTTEN I MAGEN!!! :strix: Endelig 20 uker, kun den laaange veien igjen Takk, Belle! Ja, deilig å være halvveis, dét må jeg si!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 11. september 2012 #459 Del Skrevet 11. september 2012 Gratulerer med halvveis!! Magebilde i dag takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. september 2012 Forfatter #460 Del Skrevet 11. september 2012 Gratulerer med halvveis!! Magebilde i dag takk Takk, Rhiannon! Ja, tok et bilde idag tidlig. For å se forskjell på morgen-mage og kvelds-mage. Ser forøvrig at jeg begynner å bli rund rundt rumpa og hoftene Men mannen digger det, så.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå