Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Håper det ordner seg, Nuttapia :kose: Det er ekstra trist med krangling når man har en liten en i magen... Enig med Rhiannon, høres ut som han overreagerer veldig, er det noe spesielt som plager han, siden han ble SÅ sint for det der?

Masse lykke til på dopplertimen din i morgen, blir sikkert en opptur å høre :hjerte:-bank :rodmer:

Ps: Lurer på hvorfor du har "ticket" opp til 15 uker, mens jeg bare er 14+6 - det var da blodig urettferdig :happy:

Ja, det er visst mye som plager ham. Han får snart fast stilling, men klarer ikke å glede seg over dét engang!! Så.. Jeg veit ikke... Er nok mye inni der som må ut, siden han reagerte så kraftig. Søstra mi synes også han reagerte unødvendig, og hun var der da det skjedde.

Jaja.. Er vel han som har fått gravid-hormonene, da.. :P

Har avlyst timen imorgen. Jeg har bestemt meg for å reise bort. Har pratet med gutta på jobben, og de skjønner greia. Jeg har muligheten til å jobbe hjemmefra, så blir nok ikke jobbløs uansett.

Min søte mamma henter meg, det blir godt å kunne tenke kun på seg selv litt.. Lurer på å høre med klinikken dit jeg skal, om de har noen ledig time, så tar jeg meg en tur dit.

Angående tickeren, Bobbisøte, så aner jeg ikke hvorfor.. JO, kan være fordi at jeg har 27 dagers lutealfase... Eller no??

Hadde EL på mandag, 7.mai. Vet ikke om det har noe å si.. IKM var iallfall 21.mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det hjelper med litt tid for seg selv :) ..og at mannen får tenkt seg litt om, og innser at han har oppført seg dårlig. Jeg føler man må prøve å unngå krangling så godt man kan under graviditeten, tenker at negative tanker og følelser umulig kan være bra for barnet, men er jo lettere sagt enn gjort når man ikke styrer det selv... Fint med en snill mamma da.

Aha, der er nok forklaringen med tickerne, for min "kalkulator" sa at jeg hadde EL 8 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper med litt tid for seg selv :) ..og at mannen får tenkt seg litt om, og innser at han har oppført seg dårlig. Jeg føler man må prøve å unngå krangling så godt man kan under graviditeten, tenker at negative tanker og følelser umulig kan være bra for barnet, men er jo lettere sagt enn gjort når man ikke styrer det selv... Fint med en snill mamma da.

Aha, der er nok forklaringen med tickerne, for min "kalkulator" sa at jeg hadde EL 8 mai :)

Tror det blir litt godt hver for oss, ja. Æsj.. Har grått så mye, også kjente jeg det første tydelige sparket isted, mens jeg gråt. Det var en ironisk opplevelse..

Ja, er nok derfor tickeren din er en dag bakpå! Eller..? Har du termin 1.feb du da? Nei, mitt lille hode er litt forvirret akkurat nå.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg gi deg en stor :klemmer:.

Høres ut som samboeren din kanskje er litt stresset over alt som skal skje fremover.. Har hørt om flere fedre som reagerer på samme måte som din samboer gjør, og mange hakk verre. Dessverre.. Også er de så feige at de kjefter på sine gravide samboere.. :murvegg:

Er han flink til å dele sine tanker og bekymringer, eller ignorerer han det bare til det plutselig sier "pang" og alt kommer ut på en gang?

Jeg synes forresten ikke det er så rart at du blir irritert når avtale etter avtale ikke blir holdt.. Jeg er som deg, liker å ha orden på ting i hus og hjem. Jeg forventer ikke at samboer/andre skal være like ryddig(osv) som meg selv, men de vanlige oppgavene i huset skal selvfølgelig fordeles mellom oss begge. Når avtaler blir laget forventer jeg selvfølgelig at de blir holdt, uansett hva de måtte gjelde. Lite som er så irriterende når folk ikke holder avtaler! :overrasket:

Når samboeren din klikket foran gjestene deres, syntes han ikke det var flaut i ettertid? :klo:

:klemmer: Den sms'en du fikk var hakket for barnslig! Han er ikke tenåring lengre. Har han noe på hjertet så må han si det, i stedet for å drive på sånn som han gjør nå. Vinner ikke på det i lengre løp! Nå som han er(skal være) voksen og venter barn så burde han skjønne såpass.. Og rope? Det hjelper i hvert fall IKKE. Makan..Nei, på tide å bli voksen her, må gå an å snakke om ting uten at det blir kjefting vel.

Gjør det magefølelsen din sier.. Føler du for å dra, så drar du! Jeg støtter deg uansett valg i hvert fall! Om du tror samboeren din trenger en oppvekker så er det kanskje greit å bare dra bort for en kveld for å la han sitte alene med tankene sine.. Så får han bestemme selv om han vil bli med i morgen eller ikke? Om han er en av de superstolte som ikke klarer å innrømme at de tar feil, blir det kanskje verre å få han til å ta et valg om å bli med eller ikke..?

Ikke la deg bli trampet på i hvert fall. Du skal ikke bare sitte å ta i mot dritt, det fortjener du ikke! Håper samboeren din våkner opp og ser hvor barnslig akkurat dette er.

Stor klem til deg :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg gi deg en stor :klemmer:.

Høres ut som samboeren din kanskje er litt stresset over alt som skal skje fremover.. Har hørt om flere fedre som reagerer på samme måte som din samboer gjør, og mange hakk verre. Dessverre.. Også er de så feige at de kjefter på sine gravide samboere.. :murvegg:

Er han flink til å dele sine tanker og bekymringer, eller ignorerer han det bare til det plutselig sier "pang" og alt kommer ut på en gang?

-Han er som en tikkende bombe, ja. Han har hatt mye å slite med oppigjennom. Og ting som ikke var no problem for tre dager siden, kan plutselig være ekskalert i vanvittige størrelser..!

Jeg synes forresten ikke det er så rart at du blir irritert når avtale etter avtale ikke blir holdt.. Jeg er som deg, liker å ha orden på ting i hus og hjem. Jeg forventer ikke at samboer/andre skal være like ryddig(osv) som meg selv, men de vanlige oppgavene i huset skal selvfølgelig fordeles mellom oss begge. Når avtaler blir laget forventer jeg selvfølgelig at de blir holdt, uansett hva de måtte gjelde. Lite som er så irriterende når folk ikke holder avtaler! :overrasket:

-Er HELT enig med deg! Jeg har innsett såpass at jeg liker å gjøre ting på min egen måte, og jeg prøver alt jeg kan i verden til å ikke la det gå utover sambo. Jeg forlanger ikke at han skal gjøre slik som meg, men jeg synes han kunne vært mer initiativrik. Det har han vært enig i, og vi har inngått avtale om at jeg kan si ifra dersom det er ting han ikke ser. Og det har jeg gjort, men han tar det ikke pent.. LITT vanskelig å forholde seg til. Og det gjør jo også meg til et husmonster, for det er det han kaller meg.

Når samboeren din klikket foran gjestene deres, syntes han ikke det var flaut i ettertid? :klo:

-Nei. Han mente at jeg hadde kjeftet og maset på ham foran dem. Da jeg spurte søsteren min om hun hadde opplevd det slik, så lo hun bare.. "Nei!"

:klemmer: Den sms'en du fikk var hakket for barnslig! Han er ikke tenåring lengre. Har han noe på hjertet så må han si det, i stedet for å drive på sånn som han gjør nå. Vinner ikke på det i lengre løp! Nå som han er(skal være) voksen og venter barn så burde han skjønne såpass.. Og rope? Det hjelper i hvert fall IKKE. Makan..Nei, på tide å bli voksen her, må gå an å snakke om ting uten at det blir kjefting vel.

-Nei, det er ikke det jeg kaller kommunikasjon. Og den ropingen har vi snakket om mange ganger uten at det har hjulpet noe. Jeg vil så gjerne nå frem til han og være løsningsorientert, men han er som en vegg av syre og ild.

Gjør det magefølelsen din sier.. Føler du for å dra, så drar du! Jeg støtter deg uansett valg i hvert fall! Om du tror samboeren din trenger en oppvekker så er det kanskje greit å bare dra bort for en kveld for å la han sitte alene med tankene sine.. Så får han bestemme selv om han vil bli med i morgen eller ikke? Om han er en av de superstolte som ikke klarer å innrømme at de tar feil, blir det kanskje verre å få han til å ta et valg om å bli med eller ikke..?

-Timen er avlyst, og har fått ny den 17. Jeg reiser nesten 2 timer unna, og mamma står her på døra straks. Fikk melding fra sambo om at han har tatt halve dagen fri imorgen pga kosetimen. Men fri trenger han vel strengt tatt uansett. Og en slik kosetime hos legen imorgen hadde bare vært sårt og rart, det orker jeg ikke nå.

Ikke la deg bli trampet på i hvert fall. Du skal ikke bare sitte å ta i mot dritt, det fortjener du ikke! Håper samboeren din våkner opp og ser hvor barnslig akkurat dette er.

-Tusen takk, Angel :hjerte: Jeg har sikkert vært barnslig jeg også, men jeg prøver å finne løsninger. Jeg er ikke den som skriker og kaller den andre for idiotiske ting. Dette må ta slutt. På den ene eller andre måten.

Tusen takk for støtten jenter, jeg sitter konstant med tårer i øynene. Nå er mamma straks på døra. Ikveld skal jeg skjemme bort meg selv fullstendig med en god og morsom film og masse grønnsaker og dip :)

:hjerte: til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir litt godt hver for oss, ja. Æsj.. Har grått så mye, også kjente jeg det første tydelige sparket isted, mens jeg gråt. Det var en ironisk opplevelse..

Ja, er nok derfor tickeren din er en dag bakpå! Eller..? Har du termin 1.feb du da? Nei, mitt lille hode er litt forvirret akkurat nå.. :klo:

Ifølge babyverden og ul, stemmer det både det med den 8 mai og 31 januar - mer er ikke så nøye egentlig...men måtte sjekke om jeg hadde regnet feil :fnise:

God tur til moren din :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han burde søke om psykolog eller noe? Bare for å få organisert tankene sine litt? Greit å begynne med dette nå før fødsel for det blir nok å forholde seg til etterpå.. Kjedelig at det skal være så mye spenning mellom dere sånn plutselig, er ikke godt å ha det slik. :( Håper han tar det seriøst og forstår at ting må snakkes om.. Det handler jo ikke bare om dere to lengre, dere skal jo tross alt få en baby også. Dere skal bli en familie.

Kommunikasjon er virkelig nøkkelen for at ting skal fungere. Er ikke alltid så flink til det selv alltid, å fortelle samboer hvordan jeg har det og hvordan jeg føler det.. Når jeg ikke er flink til det blir det alltid litt skurr, og da må jeg ta meg selv i nakken å snakke. Han bli flinkere til å dele sine tanker, når han får de "pang"-anfallene sine har det gått alt for langt.. Er det noe som irriterer han så bør han ta det der og da og ikke bruke det mot deg to uker etter liksom... Da kan han heller bare holde kjeft.

Det skjønner jeg veldig godt.. Men hva med å fordele oppgaver? Kan jo hende han blir flinkere om han får sine områder og oppgaver å forholde seg til? Mange er slik at de ser seg litt blind på hva som må gjøres om det blir for mye/for stort. Også får du, som meg selv, heller ta det "ekstra" som ikke andre bryr seg noe særlig om. Får høre det ganske ofte at jeg har støv på hjernen osv. Men det er slik jeg er igjen, jeg liker å ha det rent og ryddig. :sjenert: Husmonster, huff.. Så teit sagt. Kjenner jeg blir litt oppgitt jeg.. Han må jo prøve å forstå deg litt også? Skal jo ikke gå bare den veien at du skal prøve å forstå han.. Møtes på halvveien!

Håper dere får snakket om hvorfor du avlyste den timen og hvorfor du reiser bort. Skjønner godt at du vil utsette det litt når det er så kjedelig mellom dere nå.. Det skal jo være en hyggelig opplevelse!

Krysser fingrene for at det ordner seg for dere! Noe jeg absolutt tror det gjør. Men som du sier, kommunikasjon!

Håper du får en kjempefin tid hjemme hos mammaen din! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig å lese at du har det tungt akkurat nå.

Han burde støtte deg såpass at han skjønner at akkurat nå er ting litt "unntakstilstand".

Virker dog som om dette problemet ville kommet før eller siden gravid eller ei?

Jeg synes du virker veldig oppegående og løsningsorientert. At han ikke ser det fatter ikke jeg.

Igjen er menn fra mars og kvinner fra venus?

Følg hjertet ditt :klemmer:

Om det betyr å ha noen dager for deg selv eller annet valg, så følg det.

Magefølelsen din må spille inn her!

Kanskje det er bedre for deg å se barnet vokse opp uten foreldre som bor sammen?

Håper selvfølgelig at mannen din tar til fornuften og innser hvor barnslig han er!

Makan til måte å behandle deg på da!!! :kjempesinna:

Blir skikkelig sinna på dine vegne!

Her hjemme så er det ikke stort å få hjelp til heller, foruten når jeg nevner det for X antall ganger den uka. Til slutt blir det gjort, men min blir heldigvis ikke sinna. Han bare glemmer det altfor fort :nei:

DU fortjener å føle deg satt pris på, DU fortjener avlastning og ikke minst støtte!

Håper du får noen herlige dager med din mor. Mødre kan være de beste når det gjelder å lufte hjertesorg til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Jeg er helt enig med det de andre skriver her!

Høres ut som en skikkelig kjip situasjon,altså....Men det kan virke som det er noe som plager han. For det var jo ganske drøyt.

Håper det går bra med deg og den lille :hallo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, jenter. Skal svare dere bedre etterhvert, dere er helt supre. Tusen takk :dagens-rose:

Det fineste som har skjedd idag er iallfall 2 bittesmå spark :hjerte: Så da er jeg 99% sikker på at det er liv inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er liv inni der!!!! :jepp:

God tur bort nuttapia, ta din tid for deg selv! Så får han kanskje innsett at han må tenke før han snakker....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg verdens beste :klemmer: jeg!

Håper dere finner ut av det, for det er ikke akseptabelt å holde på sånn som han nå! Og du fortjener å bli tatt vare på og verdsatt!

Ta vare på deg selv Nuttapia :hjerte:

Endret av -Mala-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor :klemmer: til deg, kjære Nuttpia! Håper og tror at det ordner seg for dere! Selv om han ikke reagerer på akseptabel måte er det kanskje mange tanker som florerer i hodet hans nå? Sikkert lurt å ta et lite pusterom hver for dere, og snakke ut når dere har fått tenkt litt og fått det hele på avstand :jepp: Gjør det som e best for dere :)

Masse lykke til i morgen!! Det er en stor opplevelse! Nyt den :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så domt at han reagerte sånn da :( Hvertfall nå når du er gravid å bare skal ha det vellstand. Skal ikke måtte ha det kjipt.. Men, det er nok godt for dere begge som du sier å være litt vekke fra hverandre. Da får han tid til å tenke seg om at han gjerne må finne ut av dette her, å hvordan han skal gjøre det!

Håper det går litt bra med deg hvertfall ellers :)

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+1

Litt mer liv nå.

Har pratet med sambo. Han har fått fart på sakene, men reiser ikke hjem enda. Er veldig takknemlig over støttende ord og klemmer, jenter. Dere er unike :hjerte:post-31659-0-29572700-1344380950_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott mage, Nuttapia :klemmer:

Bare bli borte til han har fått tatt seg sammen litt. La mamman din passe på deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage :)

Og så BRA at han har tatt litt til fornuften!

Satser på at det går seg til enda bedre :)

Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...