Gå til innhold

Kvinner "gir" sex?

Fremhevede innlegg

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Nemlig, og de samme fyrene som klager på at de "får" for lite sex, er også de samme fyrene som enkelt kaller kvinner horer/billige.

Ser ikke bort fra det. I tillegg, for å utfylle noe, så har vi de damene som til stadighet flagger "hvis du ikke gjør sånn eller slik nå så blir det ikke noe på deg"

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Ser ikke bort fra det. I tillegg, for å utfylle noe, så har vi de damene som til stadighet flagger "hvis du ikke gjør sånn eller slik nå så blir det ikke noe på deg"

Jeg har tilgode å møte ei slik, finnes de virkelig?

Det er to ting som aldri slutter å forundre meg, og det er:

A: Mengden med drit vi er villig til å gjøre mot hverandre, selvsagt kamuflert bak ordet kjærlighet.

B: Utholdenheten til visse kvinner og menn som råker ut for de mest destruktive individene som forholdsuniverset har å tilby.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Kanskje du skal skifte beitemarker, for det der har jeg aldri hørt noe om, de kvinnene som sier slikt finnes kun i ditt univers.

Skrevet

He he. Ja... Det er ikke få en har møtt av den kaliberen der... mange av dem har ikke en gang kropp som står til arrogansen en gang. Smellfeite dundrer som anser fitta si for en gevinst slaven hennes skal få låne nå og da.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

de kvinnene som sier slikt finnes kun i ditt univers.

OK, takk for opplysningen. Bra du vet det, det var nemlig nytt for meg :ironi:

De eksisterer akkurat like lite som de mennene som klager på at de får for lite sex og heller ikke nøler med å kalle kvinner for billige/horer (eventuelt billige horer). Det er det forøvrig ingen kvinner som gjør :opplyser:

Jeg visste ikke at jeg hadde et eget univers engang men nå som jeg er blitt det bevisst kan jeg røpe at det blant annet inneholder: En helt vanlig/normal setting hvor slitne småbarnsforeldre endelig tar helg, da vet mannen i huset hva han bør si/gjøre og hva han ikke bør si/gjøre for at hans partner kommer i kosemodus eller ei.

Den berømte "du får vente til fredda'n" reklamen er selvsagt ikke tatt fra løse lufta. Begrepet belønningssex eksisterer i beste velgående, hos noen. Slett ikke hos alle. Heldigvis.

I hvilken grad jeg har vært utsatt for damer som bedriver denslags er både irrelevant og forsåvidt underordnet men at ikke alle kvinner er like politisk korrekt kåte som de vi finner på samliv og seksualitetsforumet på KG, derom hersker ingen tvil. Det universet stemmer ikke med det ordentlige, både heldigvis og desverre :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Å si at Per gir Pia sex er da ikke en grammatisk feil, det kan du vel ikke mene? Det kan altså ikke sammenliknes med "hvem sko er finest".

Jeg sa det var grammatisk slurv. Finn et eneste litterært verk, en vitenskapsartikkel eller et seriøst journalistisk arbeide hvor "gi sex" er brukt om å ha samleie. Du får kanskje ikke en rød strek under det i MS Word, men det er nok ikke helt riktig verb å bruke foran sex. Med mindre man har en mening bak det, som i "Dagens dustete Cosmo-tips: Gi han sex i julegave".

Eller "jeg er en usikker fjortis som lider under vrangforestillingen at fitta mi er en vare, og nå har jeg GITT han sex, buhu". Det er ikke helt nøytralt, og var det faktisk nøytralt ment så er man som sagt ikke akkurat et geni når det kommer til språk og grammatikk.

Jeg kan heller ikke forstå hvordan du kan sitere betydning 1 og i samme åndedrag påstå at det ikke går an å si at Per gir Pia sex. I den nøytrale varianten ligger det jo nettopp ikke noe annet i det enn dette, at Pia gir Per sex slik Per gir Pia sex. Akkurat som eksemplet jeg nevnte, at Per gir Pia oppmerksomhet, og dette utelukker ikke at Pia også kan gi Per oppmerksomhet. Eller slik de Lillos synger i en kjær gammel sang, Elskling:

Men det er ikke så lett

For han treffer så mange flotte kvinner

Og du har møtt menn

Som har gitt deg uendelige minner

Og selv om dere i sammen

Har nynnet på en liten søt melodi

Så er det ikke lett

Å velge hverandre

For resten av livet

Og leve som andre gjør

Og gjorde før

Det er da ikke slik at siden andre menn har gitt henne "uendelige minner" kan dette bare ha gått en vei, tvert imot er det vel sannsynlig at hun også har gitt disse mennene like sterke minner. Og dette er helt normal bruk av ordet gi. Vi sier for eksempel "Per gir Pia en klem", og selv om vi selvsagt i visse tilfeller kan mene at Pia sitter helt stiv eller er mer passiv mottaker av en klem mens Per er den aktive giveren, kan talemåten også være forenlig med at Pia gir Per en klem, altså at klemmen går begge veier, begge gir og begge får. Det at Per gir Pia et kyss er heller ikke uforenlig med at Pia besvarer kysset. I visse tilfeller gjør hun kanskje ikke det, hvis det f.eks bare dreier seg om et lett kyss på pannen, men i andre tilfeller er kysset gjensidig, og man kunne like gjerne sagt at Pia gir Per et kyss.

Du skjønner ikke hva jeg mener, la meg illustrere med utfordring nr 2:

Finn et innlegg her hvor en mann har skrevet at han har gitt sex til en kvinne.

Eller på et mer mannsdominert forum om du ønsker det. Eller en kvinne som sier at en mann har gitt sex til henne for den saks skyld. Du kan til og med få bruke et eksempel fra ditt eget liv. En kompis som kom og fortalte deg om når han traff ei dame i helgen og ga henne sex.

Jeg sier ikke at det er grammatisk feil, at det at en gir utelukker at den andre kan gi eller hva du ville frem til med alt det irrelevante babbelet ditt. Jeg sier bare at det er kvinner som - i språket - gir sex. Ikke menn.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

He he. Ja... Det er ikke få en har møtt av den kaliberen der... mange av dem har ikke en gang kropp som står til arrogansen en gang. Smellfeite dundrer som anser fitta si for en gevinst slaven hennes skal få låne nå og da.

Med ditt kvinnesyn skal du ikke være forundret over at ordentlige damer ikke vil ha deg. Nå tenker jeg på ordentlige både i opptreden og utseende. Det er vel noe med deg da, som tiltrekker disse smellfeite dundrene. Trenger du å vie dem oppmerksomhet?

• Liker 2
Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

I hvilken grad jeg har vært utsatt for damer som bedriver denslags er både irrelevant og forsåvidt underordnet men at ikke alle kvinner er like politisk korrekt kåte som de vi finner på samliv og seksualitetsforumet på KG, derom hersker ingen tvil. Det universet stemmer ikke med det ordentlige, både heldigvis og desverre :gjeiper:

Selv om jeg selv ikke har møtt noen så tviler jeg ikke på at slike kvinner eksisterer, jeg bare fatter ikke hvorfor menn aksepterer slikt i forhold.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

:vinke:

Teller det at dama mi sier rett som det er, sitat; "himmel og hav, du gir meg noen vanvittige orgasmer" ? :nigo:

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

:vinke:

Teller det at dama mi sier rett som det er, sitat; "himmel og hav, du gir meg noen vanvittige orgasmer" ? :nigo:

Hihi.

Å gi en orgasme synes jeg er helt greit :tommelopp:

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hihi.

Å gi en orgasme synes jeg er helt greit :tommelopp:

Èn??? :lur:

Skrevet

Jeg sa det var grammatisk slurv. Finn et eneste litterært verk, en vitenskapsartikkel eller et seriøst journalistisk arbeide hvor "gi sex" er brukt om å ha samleie. Du får kanskje ikke en rød strek under det i MS Word, men det er nok ikke helt riktig verb å bruke foran sex. Med mindre man har en mening bak det, som i "Dagens dustete Cosmo-tips: Gi han sex i julegave".

Eller "jeg er en usikker fjortis som lider under vrangforestillingen at fitta mi er en vare, og nå har jeg GITT han sex, buhu". Det er ikke helt nøytralt, og var det faktisk nøytralt ment så er man som sagt ikke akkurat et geni når det kommer til språk og grammatikk.

Eller på et mer mannsdominert forum om du ønsker det. Eller en kvinne som sier at en mann har gitt sex til henne for den saks skyld. Du kan til og med få bruke et eksempel fra ditt eget liv. En kompis som kom og fortalte deg om når han traff ei dame i helgen og ga henne sex.

Jeg sier ikke at det er grammatisk feil, at det at en gir utelukker at den andre kan gi eller hva du ville frem til med alt det irrelevante babbelet ditt. Jeg sier bare at det er kvinner som - i språket - gir sex. Ikke menn.

Det var jo du selv som sammenliknet å skrive "gi sex" med feil grammatikk à la "hvem sko er finest". Men det er så vidt jeg kan se ikke noe grammatisk galt eller problematisk ved å skrive "gi sex".

At man oftest bruker "gi sex" i betydning 2 (fordi kvinner har et overtak på sexrelasjonsmarkedet) eller 3 (av de som mener menn også burde føle seg heldige om de får sex i et forhold) er for øvrig ikke det samme som at det aldri kan brukes nøytralt der det likegjerne kan være mannen som gir sex som kvinnen. Dette er noe som forekommer både på norsk og engelsk:

Kristin Spitznogle

http://mobil.vgb.no/comments.php?blog=687&art=33833&next=507627

Siterer:

Det er godt å ha lyst på sex. Men ikke alltid er det riktig bare når man har lyst.

Det er et samspill. Som ektefelle vet jeg at vi har forskjellige intervaller av lyst i forhold til hverandre. Om vi skal vente til lykketallet slår til for begge når vi har sex, kan man ende opp med å vente lenge.

Det er godt for deg selv og for din partner, at du gir sex når partneren din kjenner lyst, selv om du ikke har det.

Dere skal begge gi hverandre det en trenger. Mannens kropp hører kvinnen til, og kvinnens kropp hører mannen til.

Hvis du gjør dette med kjærlighet og med det for øyet å glede din elskede som har lyst, blir det til noe dypere og meningsfullt

Her går det da tydelig frem at den som skriver mener sex er noe man kan gi og at det gjelder begge parter, altså både mannen og kvinnen.

Tilsvarende på engelsk:

Using sex as a Valentine's Day present?

http://www.bluelight.ru/vb/archive/index.php/t-553404.html

D's

When I think of Sex, I think of giving someone something(sex). So sex can be used as a gift right.. Well my question is, is it okay to use sex as a gift on valentines day?

GenericMind

Only if you're a female.

Alcyone

Not true. I'd much rather have a good shagging than some cheesy gift. You don't just give her sex, of course. You give her a romatic evening. Treat her to a candlelight dinner, share a good bottle of red wine in front of the fireplace, or whatever your fantasy and your economy allows. Then you finish off the evening by giving her a great time in bed.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Slutt å klage mann, de her feite dundrene som du kaller dem, "gir" deg den beste sexen du noensinne kommer til å "få".

De eksisterer akkurat like lite som de mennene som klager på at de får for lite sex og heller ikke nøler med å kalle kvinner for billige/horer (eventuelt billige horer). Det er det forøvrig ingen kvinner som gjør :opplyser:

Hva er det egentlig du vil frem til?

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Kanskje du skal skifte beitemarker, for det der har jeg aldri hørt noe om, de kvinnene som sier slikt finnes kun i ditt univers.

Hva er det egentlig du vil frem til?

*finner frem teskjeen*

Jeg takket deg for opplysningen om at noe jeg ikke visste som du åpenbart visste, nemlig at kvinner som benytter seg av belønningssex kun eksisterer i mitt univers, siden du aldri hadde hørt om slike.

Gjest "gjest"
Skrevet

*finner frem teskjeen*

Jeg takket deg for opplysningen om at noe jeg ikke visste som du åpenbart visste, nemlig at kvinner som benytter seg av belønningssex kun eksisterer i mitt univers, siden du aldri hadde hørt om slike.

Jeg har nok ikke det.

Skrevet

Med ditt kvinnesyn skal du ikke være forundret over at ordentlige damer ikke vil ha deg. Nå tenker jeg på ordentlige både i opptreden og utseende. Det er vel noe med deg da, som tiltrekker disse smellfeite dundrene. Trenger du å vie dem oppmerksomhet?

Jeg vier dem ikke oppmerksomhet, jeg bare observerer dem. Jeg er så forbasket kynisk at når Michellin-kvinner byr seg frem så takker jeg nei. Men det er nok fordi jeg har et veldig overfladisk kvinnesyn...

Men husk å fortelle meg om kvinnesynet mitt nestegang jeg står mellom en heroin-hore og halliken hennes. At jeg forakter kaffelatte-groupiene betyr ikke at jeg ikke står på de svake sin side.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vier dem ikke oppmerksomhet, jeg bare observerer dem. Jeg er så forbasket kynisk at når Michellin-kvinner byr seg frem så takker jeg nei. Men det er nok fordi jeg har et veldig overfladisk kvinnesyn...

Men husk å fortelle meg om kvinnesynet mitt nestegang jeg står mellom en heroin-hore og halliken hennes. At jeg forakter kaffelatte-groupiene betyr ikke at jeg ikke står på de svake sin side.

Du bare observerer dem? Hadde du ikke møtt flere som brukte sex som "våpen" og ikke hadde kropp til det ? .....

:sjenert:

Skrevet

Du bare observerer dem? Hadde du ikke møtt flere som brukte sex som "våpen" og ikke hadde kropp til det ? .....

:sjenert:

Jo, men hvem sa at det var meg våpenet gikk ut over ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Michelinmenn er ikke akkurat så attraktive at det gjør noe de heller.

Slik som dine innlegg er skrevet, mange av dem, virker det i hvert fall som om du ikke setter kvinner særlig høyt.

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Det var jo du selv som sammenliknet å skrive "gi sex" med feil grammatikk à la "hvem sko er finest". Men det er så vidt jeg kan se ikke noe grammatisk galt eller problematisk ved å skrive "gi sex".

At man oftest bruker "gi sex" i betydning 2 (fordi kvinner har et overtak på sexrelasjonsmarkedet) eller 3 (av de som mener menn også burde føle seg heldige om de får sex i et forhold) er for øvrig ikke det samme som at det aldri kan brukes nøytralt der det likegjerne kan være mannen som gir sex som kvinnen. Dette er noe som forekommer både på norsk og engelsk:

Kristin Spitznogle

http://mobil.vgb.no/comments.php?blog=687&art=33833&next=507627

Siterer:

Det er godt å ha lyst på sex. Men ikke alltid er det riktig bare når man har lyst.

Det er et samspill. Som ektefelle vet jeg at vi har forskjellige intervaller av lyst i forhold til hverandre. Om vi skal vente til lykketallet slår til for begge når vi har sex, kan man ende opp med å vente lenge.

Det er godt for deg selv og for din partner, at du gir sex når partneren din kjenner lyst, selv om du ikke har det.

Dere skal begge gi hverandre det en trenger. Mannens kropp hører kvinnen til, og kvinnens kropp hører mannen til.

Hvis du gjør dette med kjærlighet og med det for øyet å glede din elskede som har lyst, blir det til noe dypere og meningsfullt

Her går det da tydelig frem at den som skriver mener sex er noe man kan gi og at det gjelder begge parter, altså både mannen og kvinnen.

Ikke akkurat noen Ibsen eller Hemingway du dro frem her, men OK. Du ser vel fremdeles at ordet gi er brukt med en mening bak, i en kontekst? Konteksten er at den ene ikke har lyst.

Konteksten er også at hun er en idiot som fortsetter med at mannens kropp hører kvinnen til, og kvinnens kropp hører mannen til.

Hvis å "gi" sex er et nøytralt ord som er språklig genialt og vakkert å bruke så kan du jo se om du finner det i verkene til Mykle eller Bjørneboe, de skrev jo noe om sex.

Og jada din kverulant, "hvem sko" er direkte grammatisk feil. Men jeg brukte nå begrepet grammatisk slurv. La meg endre det til dårlig språk sånn at du kan slutte deg å henge opp i det totalt uvesentlige.

Tilsvarende på engelsk:

Using sex as a Valentine's Day present?

http://www.bluelight.ru/vb/archive/index.php/t-553404.html

D's

When I think of Sex, I think of giving someone something(sex). So sex can be used as a gift right.. Well my question is, is it okay to use sex as a gift on valentines day?

GenericMind

Only if you're a female.

Alcyone

Not true. I'd much rather have a good shagging than some cheesy gift. You don't just give her sex, of course. You give her a romatic evening. Treat her to a candlelight dinner, share a good bottle of red wine in front of the fireplace, or whatever your fantasy and your economy allows. Then you finish off the evening by giving her a great time in bed.

Her er det i konteksten "å gi *sett inn hva som helst* i gave", som jeg til og med nevnte som eksempel på hva en mulig kontekst for å bruke ordet gi om sex kan være.

I tillegg er det på engelsk.

Men jeg synes du kverulerer, poenget var at du skulle gruble litt på hvor mange ganger du har lest/hørt at en kvinne har gitt sex til noen og hvor mange ganger menn har gjort det (og samtidig hvilke kontekster det blir brukt i) og innse at det er et ladet - og "kjønnet" - begrep. Ikke at du skulle google deg grønn til du fant unntakene fra regelen. Barnslig måte å vri seg unna det som var poenget på.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...