Gå til innhold

Sessa's verden!

Sessa

Anbefalte innlegg

Igår snakket jeg med en venn som jeg anså som en av mine beste venner. Han har fått vite at jeg er gravid, med tydelig beskjed om IKKE å fortelle det til NOEN! Denne vennen min har da gått rett til sin eks-kjæreste av alle personer på jord, og fortalt henne at jeg er gravid. Skal si jeg fighting.gif på han igår. At det i det hele tatt går an å være så lite tillitsfull. Jeg ble skikkelig skuffet over at han kunne finne på å fortelle det videre... :cry: Og DE dårlige unnskyldningene!! *argghh*

Og idag ringte jeg til en annen kompis, for å høre om han også hadde sagt noe. Utrolig hva man finner ut når man er ærlig og spør direkte. Joda, han hadde fortalt det til et vennepar av oss alle. Det spiller ikke så stor rolle, men det er prinsippet at han også hadde åpnet munnen sin som plager meg. Jeg fighting.gif litt på han også, men stoppet da jeg skjønte at han ble veldig lei seg.. Han hadde vært 100% sikker på at dette venneparet visste om det, for hun hadde vært veldig overbevisende.. Jaja...

Det er lissom noe annet hvis jeg velger å fortelle det selv til noen, enn at andre skal gjøre det for meg. For det første så kan det jo ennå gå galt. Skulle det gjøre det, så får dem jo det på samvitigheten sin :cry: Nei, fy dette ble et sutrete innlegg.. Men jeg MÅTTE bare få det ut!

Klemmer fra Lille-Frø 8+1 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høh. Det var dårlig gjort synes jeg. Vet at det er vanskelig å holde på så gode nyheter, men når du ba dem ikke si noe burde de gjordt det!

En graviditet er en høyst personlig ting mellom deg og pappan, det er dere som skal bestemme når det skal fortelles og det er dere som skal få se de glade fjesene når vennene deres får høre om det. Skjønner du ble sur for dette. Men da vet du jo det til en annen gang. Og snart kan dere fortelle det til alle og la hele verden glede seg med dere. Slik som vi her på KG allerede gjør. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jaja, da vet fu hvem du ikke skal fortelle ting til en annen gang! :blunke:

Takk for hjelpen med catgrey.gif forresten!! snill du :D

Og ja, det var jeg som la deg som kontakt på msn....hadde vært hyggelig å prate med deg en dag, hadde ikke tid i går kveld dessverre.. :cry:

Snakkes da!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vannvittig dårlig gjort, det er jo en ting du har lyst og fortelle selv og når du sier ifra at de ikke må si noe :evil: :evil: :evil: :evil:

Då hadde jeg vært sint og lei meg.

Greit og ha disse sidene hvor man kan få ut litt frustasjon

Nå vet du ihvertfall hvem du ikke skal fortelle noe til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sessa!! :D

linie011.gif

Må si meg enig med de andre jentene her. Det var dårlig gjort å fortelle dette videre! sauer030.gif

Men da gjør du hvert fall ikke den feilen med å fortelle de noe som liksom skal være litt hemmelig en annen gang da!

Ellers så er jeg enig i at vi må ha et magetreff snart. Det hadde vært kjempe artig. Har sett at du og Pelen har prøvd å starte et treff på SM, men det passer desverre ikke for meg på torsdag. Vi må finne en annen dag. Hadde vært artig med et treff nå før sommeren setter igang for fullt, men det er vel kanskje vanskelig.

Vi må hvert fall ha et treff til høsten igjen da! :blunke:

Klem fra Lille Håp(9+2) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du er bedre med kvalmen vennen :D

Hi hi syns jeg ser deg om noen måneder med sånne :o etter all DVD tittinga :lol: Men det er jo deilig å ha noe å slå i hjel tia med når man ikke er i noe særlig form da!

Syns du har en så flott dagbok jeg! Koselig å lese den :wink:

Ha en :hoho: mild sommer da!!

Klemmer fra Marit :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

airpooh.gif God dag god dag!

Idag våknet jeg opp med den deilige følelsen av å ikke være kvalm. "Jøss", tenkte jeg.. "Skal jeg ikke være kvalm idag altså?" Stod opp og gikk på do, MEN mens jeg satt der kjente jeg kvalmen komme sigende... Jaja, så var det bare innbildning da :-? Kvalmen er i alle fall mer stabil nå enn før, selv om jeg fikk et illebefinnende etter jeg dusjet istad, og rett og slett bare MÅTTE kaste opp. ÆSJ!! :evil: Vel vel.. Jeg trøster og trøster og trøster meg med at dette går snart over. Det tror jeg nok at det gjør så.. Men det skal bli spennende å se på søndag om jeg er i form nok til å gå på jobb til mandag. Hvis jeg er det får jeg 50% i to uker, hvis ikke blir det ny sykmelding.. Må bare se an dagene og formen da:)

Igår fikk jeg gått på Burger King med min kjære. Spiste kyllingburger, løkringer og milkshake. SKal si det smakte med mat akkurat da :D :D Akkurat nå prøver jeg å fylle opp igjen magen. Er ikke så mye som vil ned da, men.. Ostepop funker alright akkurat til litt magefyll. Middag skal jeg lage senere idag. En sunn kyllingmiddag med ris og et eller annet godt tilbehør. Fikk noe kyllinglår fra SVerige, så jeg skal steke i ovnen. Håper dem er gode. Har jo fryser'n full :wink:

Jeg klarte faktisk å støvsuge hele leiligheten igår, men skal si jeg var sliten etterpå. Jeg har ikke vært i form til å gjøre annet enn å ligge på sofaen og se litt film, i sengen eller sitte ørlite granne foran pc. Trod faktisk jeg skal klare å sette på en vaskemaskin idag også*gliiiiiise* :ler:

Nei skal jeg legge meg flat på sofaen og se en film tro? ;)

Klemmer fra Lille-Frø 8+2 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clap.gif JIPPI!!!

Nå har jeg fått mammaklærne jeg bestilte fra USA. SKal si jeg er kjempe fornøyd

bounce2.gif

For 1000 NOK fikk jeg 5 flotte plagg, sendt fra USA som da inkluderer frakt/porto, fortolling og selve produktene. I tillegg fikk jeg levert det på døren av UPS :D Blir nok ikke siste gang jeg har handlet klær derfra nei. Tok ikke mer enn en ukes tid heller. Weeeeeeeee :lol:

Lille-Frø blir nok fornøyd i de behagelige klærne ja :D

Klem fra Lille-Frø 8+2 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiere040.gif God aften!!!

Hihi.. Idag har jeg ikke kastet opp :D Jippi!!! Det var deilig å slippe det for en dags skyld. I stedet har jeg faktisk spist en del, og jeg har vært på "magetreff" i byen sammen med 4 andre. 2 til fra februarklubben, 1 fra oktoberklubben og hun siste er jeg ikke helt sikker...kanskje desember? Vel i alle fall.. Jeg ble hentet av hun ene (Pelen, febklubben). kjempe koslig jente, og vi skravlet hele veien ned til byen. Plukket opp Mette (oktoberklubben) og kjørte opp til Majorstua til "The Broker". Der møtte vi Suers (desklubben?) og Krissi (febklubben). Koste oss med Eplemost og god mat. Ganske sterk, men god! Satt og skravlet intenst i litt over 2 timer :D Fikk se litt UL bilder og delt litt erfaringer. Kjempe kos! Så dette skal vi gjenta, så absolutt!!

Når jeg kom hjem spiste jeg litt is, plommer og koser meg med Dumle foran skjermen nå :ler: Må jo utnytte at jeg ikke er så dårlig idag ;) Nå skal jeg bare slappe av med litt internett og mail, før jeg tenker på å finne senga. Ble jammen sliten av å være utendørs, selv om det var utrolig deilig å komme seg ut litt og være "normal" igjen :P

Kos og klem fra Lille-Frø 8+3 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Kjempefin dagbok du har, Sessa!! :D

Storkoser meg mens jeg leser den! Synd at du har vært så mye kvalm, da men... Det erjo noen som får det verre enn andre! Noen slipper jo helt unna også!

Det hørtes jo skikkelig koselig ut det "magetreffet" du var med på... :)

Vel, håper du snart slipper å være mer kvalm i det hele tatt!! Gleder meg til å høre mer om hvordan det går med deg!

Ta livet med ro, og prøv å nyt graviditeten så godt du kan mellom spyingen!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fryd å lese i dagboken din!

Gratulerer med å være godt på vei! :D :D

Skulle ønske jeg var like flittig til å skrive i min egen dagbok som du er, men etter å ha sittet foran dataskjermen på jobben hele dagen så frister det ikke alltid like mye. Derfor er det flott med helger! Akkurat nå ligger samboeren min og sover etter å ha hatt nattevakt, så det er det greit å sette seg litt ned i fred og ro.

Har nettopp vært innom Februarklubben og meldt meg inn der. Det var jammen på tide. Fint å vite at det er flere som ligger nogenlunde likt an i løypa! :lol::lol:

Har ikke vært så veldig aktiv på SM sidene enda, men jeg skjønner jo at det må jeg begynne med! Uff, jeg får nesten dårlig samvittighet for at jeg nesten ikke har vært dårlig i det hele tatt når jeg leser hvordan du har hatt det. Men nå er du på rett vei! Ikke lenge til første trimester er over, og da blir det bare fryd og gammen!

Har fått masse fine ideer etter å ha kikket på dagboken din. Takker og bukker!

Nå skal jeg skynde meg ned i butikken for å kjøpe med en navnebok!

Klem Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisann!! :sjarmor:

Første svangerskapskontroll idag!! :D

Da var den obligatoriske "blodtappingen og huleforskningen" over og det gjør meg absolutt ingen ting :briller: Hehe!! Var til en vikarlege idag, og hun tok seg god tid til meg og kjære. Fikk med meg Helsekort for Gravide, som hun fylte ut til meg. Siden det var slutten av dagen og litt kaos på legesenteret fikk jeg ikke svar på noen av prøvene. Hun skulle fylle dem på neste gang jeg kommer.

Fikk forlenget sykmeldingen min med 14 dager, så får vi se åssen formen er rundt 15/7 Kaster opp hver morgen, så jeg har funnet ut at det beste jeg kan gjøre, er å ikke spise eller drikke noe til jeg har kastet opp. Så prøver jeg forsiktig utover dagen til jeg ser at det holder seg på plass. Videre så er det bare å spise hva som helst

Jeg slapp ellers å bli testet for Klamydia og ta celleprøve siden jeg gjorde det i februar før i år. Hun bare sjekket at alt så og kjentes ut som det skulle, og det gjorde det! Så nå er det bare å prøve å bli bedre, eller vente på bedre tider Ellers så fikk jeg nøyanktig samme termin av legen som jeg har regnet ut selv. Da var vi godt fornøyde begge to :D

PS: Var til Sverige fra søndag til mandag i Uddevalla. Sverige turen gikk faktisk bra. Kastet opp bare en gang (rett utenfor bilverkstedet der vi leverte bilen på service *rødme*).. Sov veldig dårlig på den campingplassen vi overnattet på, men fikk oss en HEL dag med byvandring i Uddevalla. Det var tivoli når vi var der, og fant ut vi skulle gå innom og kikke. Fikk det plutselig for oss at vi skulle kjøpe hver sitt lodd og prøve og vinne en bamse til bebis. HEHEHE!!!! Vi gikk derfra med 1 premien :ler: En DIGER Nasse Nøff base. Gjett om bebis kommer til å bli glad? Hadde en ganske så alright dag, men det var godt å komme hjem til sin egen seng!

Kos og klem fra Lille-Frø 9+1 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Jaså, terminen er den samme som du hadde regnet ut selv! Så bra at det ikke ble stooore sprang, da... :) Spennende å høre om første svangerskapskontroll og slikt, da! Gleder meg at alt er bare fint med den lile!

Håper du snart slipper mer kvalme, kan tenke meg det ikke er særlig kult å ha hele tiden... :-?

Så fint at du koste deg i Uddevalla, godt å komme litt unna hjemme når du er sjukmeldt så lenge, kanskje??

Kos deg selv om kvalmen tar overhånd innimellom, da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Sessa!

Flott å høre at kvalmen din begynner å stabelisere seg litt. :)

Jeg har heldigvis ikke kastet opp på over 1 uke. Er bare kvalm sånn innimellom på dagen og kvelden.

Første svangerskapskontroll er over også. Nå er du inne i systemet. Jeg fikk fikk tilsendt en del papirer for noen dager siden. At jeg var sikkret fødested og tilbud om UL i ca. 18 svangerskapsuke. Regnet ut at jeg vil være 19+1 på vei den dagen. Da får jeg se en stoor baby. I går så jeg en liten! :D

Nei, nå må jeg lage meg litt frokost kjenner jeg. Knekkebrød med ost og redikker på. *nam nam*

Klem fra Lille Håp(10+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!!!

Og da jeg trodde kvalmen hadde stabilisert seg litt ble den ti ganger verre.. :ler: Kan ikke annet enn å le av det jeg. For 3-4 dager siden var jeg skikkelig elendig. Orket faktisk ikke annet enn å ligge på sofaen. Men idag er jeg litt bedre igjen heldigvis. Har utrolig nok ikke kastet opp ennå. kanskje det går bra og jeg får en spy-fri dag? HIHI!! :hoho:

Så det har ikke skjedd så fryktelig mye de siste dagene. Men jeg er til gjengjeld 10+0 idag!!! Bare 2 uker igjen så er jeg over den magiske grensen, og det skal jammen feires! :briller:

Nå skal jeg ut å rusle en tur i yrende regnvær, for en gangs skyld!

Kos og klem fra Lille-Frø 10+0 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla

Tekst: Margrethe Munthe

Vi har ei tulle med øyne blå..osv

Dette er en av de nydeligste barnesangene jeg vet. Det er nok mest fordi min kjære bestefar sang den ofte til meg da jeg var liten. Bestefar var på en måte min reservepappa, da jeg ikke vokste opp med noen annen farsfigur de første leveårene mine. Er så utrolig glad i min snart 84 årige bestefar. Han er verdens beste! Det som er dumt er at jeg bor 50 mil unna, og får ikke besøkt han så ofte som jeg vil. Nå begynner jo helsen hans å skrante litt, og jeg håååper så inderlig han får opplve sit første oldebarn. Han er faktisk ganske stolt av at det eneste jente-barnebarnet hans skal bli mamma. Han og bestemor har ringt meg masse mens jeg har vært syk. Opptil flere ganger mens jeg var inne på sykehuset også :D Åhhh!!! Bestefar; jeg er så glad i deg!

Masse klem fra tulla,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..*sukk*.....

Denne sangen sang min kjære mamma til meg hver kveld jeg skulle legge meg..er bare heeeelt nyyydelig...også sang hun den: "jeg er havren, osv"...den er også nydelig!

Håper du snart blir kvitt kvalmen Sessa!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudeluuu!!

Jeg begynner å lure litt på om jeg ikke begynner å bli litt bedre, men det er litt vanskelig å si :roll: Jeg har nemlig bare kastet opp om morgenen nå, og ikke kvelden. Jeg får i meg mat utover dagen, men matlysten er ikke så bra ennå. Sliter dermed litt med hva jeg skal få i meg. Tror jeg kanskje har fått en liten "dilla". Nemlig grønne epler av typen Granny Smith. Saftige/syrlige epler er kjempe digg på ettermiddagen. Jeg har nesten ikke lyst på kjøttmat, mest frukt og salat. Har blitt en skikkelig pirke-momser. Spiser lite om gangen, men over lengre tid ;) Vel vel.. Sånn er det nok å være gravid, og jeg prøver å ta alt med et smil :ler:

Idag skal min samboer og jeg være med min mor og hennes samboer, for å se på bil. Vi skal begge par kjøpe oss en annen type bil. Samboer har en Honda Civic nå, og den får nesten ikke plass til mer enn 3 bæreposer før det er fullt. Har lyst på en stasjonsvogn av en eller annen kul sort, med god plass i bagasjerommet. Skal bli digg med større plass, og dører bak! Så jeg krysser fingrene for at vi finner noe idag. Har mine tvil, men har nå god tid til baby kommer likevel :wink:

I natt tordnet og lynte det skikkelig. Ble liggende med gåsehud, og tenke på stakkars bissevovven til mamma. Den er så redd når det tordner at den gjør fra seg innendørs. Skikkelig synd i den :-? Men i alle fall så ble jeg liggende våken en liten stund, til min kjære også våknet og sier: "Bare slapp av og sov du elskling. Jeg passer på deg jeg" Så la han armen rundt meg og hvisker: "Jeg elsker deg" :D DA, sovnet Sessa ja! Han er så god den gutten min. Rart med det. Stikk motsatt av eksen min, som jeg ser var en fryktlig bommert!

:hoho: Nei, nå får jeg begynne å gjøre meg klar for en bilrunde-titt :briller:

Kos og klem fra Lille-Frø 10+3 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa!

Takk for hyggelig hilsen i dagboken min. Gratulerer med "lille frø". Kjempe koselig. Får håpe at formen din blir bedre etter hvert. Det skjer mye fremover i kroppen din nå. Tenk så morro det blir når magen begynner å bule... :lol:

Snakkes! :briller:

Klem fra

Leo-girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola!!!

Ja nå er jeg i min 12 uke. Er 11+1 idag!! Jippi :) Nå kan det snart feires bigtime her.. Idag har vi funnet oss "ny" bil. En grå Golf Stasjonsvogn 96 modell. Kjempe alright å kjøre med god plass både fremme, bak og i bagasjen. Fra å ha en bitteliten Honda Civic (oxo 96 mod) med 3 dører til å få en stor Golf med 5 dører skal vi nok ikke lide noen nød. Guri det skal bli godt!

Ellers så var jeg innom jobben idag for første gang etter jeg ble sykmeldt. Grudde meg som en hund, men det gikk helt fint. De aller fleste visste at jeg var gravid så dem kom bort til meg for å se om jeg hadde fått mage :ler: Så det gikk helt fint å gå innom jobben ja. Var visst ingenting å grue seg for. Nå gleder jeg meg bare til jeg skal tilbake. Er sykmeldt frem til 4 august. Har fått beskjed av legen om å slappe helt av nå, og heller komme sterkere tilbake når kvalmen gir seg. Godt med en sånn god og forståelsesfull lege. Var til legen igår og blodtrykket mitt var noe lavt, men ikke noe alvorlig heldigvis. Blir vel bedre når jeg ikke er så dårlig vil jeg tro. Men resultatene fra 1 svangerskapskontroll lar vente på seg litt ser det ut til.. Eneste var HB'n. Den lå på fine 12,9 :D

Får nok svar om ikke lenge på resten vil jeg tro. Er ikke så lenge til jeg skal på første jordmor møte heller. 8 august er datoen for det.. Både gleder og gruer meg. Mest gleder meg. Håper jeg kommer godt overens med jordmoren! Men det går nok sikkert fint. Min kjære skal være med også. Han har så lyst å være med på alle sånne ting! Er så utrolig stolt av han!!

Vel nå får jeg prøve å ta meg en luftetur... Det hadde ikke vært dumt nå tror jeg :)

Ha en flott dag alle sammen!

Kos fra Lille-Frø 11+1 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...