Gå til innhold

Politiet kjørte over katt to ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

FY faen!!! Hadde det vært min katt så hadde jeg anmeldt tvert! Makan til ubrukelige purker!

Det var jo kattens eier som ville at politiet skulle avlive den og ikke ta den med til dyrlege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo kattens eier som ville at politiet skulle avlive den og ikke ta den med til dyrlege!

Da var vel ikke eieren klar over at politiet skulle påføre den enda mer lidelser så den ligger å hyler av smerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette så var det store problemet hadde de mulighet til å ringe en veterinær som kunne komme til stedet. Det finnes av en grunn, og jeg ser ikke hvorfor det skulle være et problem?

..Interessant å se hvordan du tenker.

Fordi det ville tatt evigheter. En kunne like så godt bare latt katten ligge å dø av seg selv da. Det er jo virkelig en bra løsning, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ville tatt evigheter. En kunne like så godt bare latt katten ligge å dø av seg selv da. Det er jo virkelig en bra løsning, er det ikke?

Nei, det ville ikke tatt en evighet om de ikke hadde spurt om politiet kunne komme å hjelpe dem med å klø seg i hjernebarsken med dem!

Veterinæren tar seg av syke dyr! Og det er den lærdommen situasjonen burde vise. Hjulet til politiet skal ikke være noen redning for folk som ikke orker å ta ansvar for sine egne dyr. Politiet burde bedt dem om å ringe til veterinær, allerede i telefonsamtalen. Hva skulle de gjøre?

Tåpelig :)

Endret av AnneBonny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette så var det store problemet hadde de mulighet til å ringe en veterinær som kunne komme til stedet. Det finnes av en grunn, og jeg ser ikke hvorfor det skulle være et problem?

Ringe en veterinær og måtte vente i opp til flere timer for å få bedøvet en katt før avliving, som med denne metoden ender opp med momentant død i de aller fleste tilfeller?

Da var vel ikke eieren klar over at politiet skulle påføre den enda mer lidelser så den ligger å hyler av smerte!

Vi snakker om sekunder, dette var uendelig mye bedre enn å ikke foreta seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe en veterinær og måtte vente i opp til flere timer for å få bedøvet en katt før avliving, som med denne metoden ender opp med momentant død i de aller fleste tilfeller?

Det er ikke En veterinær der ute men det er flere veterinærer og veterinærer med hjul og veterinærer med telefon.

Om det hadde blitt den situasjonen du ser for deg nå hadde skylden vært hos veterinæren, ikke på politiet. Ny sak og noe annet å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringe en veterinær og måtte vente i opp til flere timer for å få bedøvet en katt før avliving, som med denne metoden ender opp med momentant død i de aller fleste tilfeller?

Nermeste vetrinær var under 2km unna åstedet. Neste vetrinær etter der igjen er 5km unna. Begge to hadde åpent og begge to har utkjøring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet ventet 5-6 MINUTTER fra de kjørte over katten første gang, til de kjørte over den gang nr to.

Katteeier var IKKE enig i metoden.

" – Hadde jeg visst at de kjørte over henne, ville jeg ikke gitt tillatelse til det. Hadde de enda bare spurt meg. Vi synes det var utrolig bestialsk, det er vi enige om. Vi synes det var like ille som å miste henne. Hun var som en liten unge for oss, sier Gro Sundby."

http://tb.no/nyheter/tok-en-pause-midt-i-avlivningen-av-daniella-1.7330708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt over en del harer opp igjennom årene, og da har de ofte ikke dødd med en gang, så da har den beste løsningen vært å kjøre over den en gang til. - For å spare den for mer lidelse, fordi jeg ikke har hatt noe annet å ta livet av de med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Politiet gjorde det riktige valget i situasjonen: umiddelbar avliving, istedet for å torturere katten.

Problemet er bare i metoden.

Vi vet dog ikke hele situasjonen. Muligens var begge betjentene ukomfortabel ved å skulle bruke et slagvåpen. Dette kan være at de fryktet å bare skadeslå katten, samt at det er en meget psykisk påkjenning å avlive et annet levende vesen, up close.

Våpen var utelukket.

Kanskje fant de ingen store steiner?

Vi vet ikke hele saken, men vi vet at politiet tok et riktig valg: avliving.

Hadde de truffet på første forsøk, ville det også vært minimalt med lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel politiet blitt anmeldet av flere forskjellige så jeg håper de vil ta denne saken alvorlig.

Dette kan kanskje føre til at de får bedre rutiner på sånt i fremtiden. I tillegg burde det være strengere med å ta kontakt med veterinær først. En katt kan være skadd, men ikke så skadd at den ikke kan få hjelp. Det kan ikke politet eller andre bedømme bare ved å se på den.

Jeg hadde blitt ganske forbanna hvis politet hadde kjørt over min katt TO ganger hvis den kunne reddes med behandling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usch ble litt småkvalm, kunne de ikke heller bare tatt en sten og slått den ihjel , isteden for å kjøre 3 ganger over den=? Eller ta den med til dyrelegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg hadde blitt ganske forbanna hvis politet hadde kjørt over min katt TO ganger hvis den kunne reddes med behandling.

Nå var det eieren som bad politiet avlive katten på stedet, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det eieren som bad politiet avlive katten på stedet, da...

Jeg tviler sterkt på at eieren visste at de skulle kløne det til og påføre katten mer lidelser. De stolte nok på at politiet visste hva de gjorde og at katten ville bli kvitt de lidelsene den hadde fra før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren tar seg av syke dyr! Og det er den lærdommen situasjonen burde vise. Hjulet til politiet skal ikke være noen redning for folk som ikke orker å ta ansvar for sine egne dyr. Politiet burde bedt dem om å ringe til veterinær, allerede i telefonsamtalen. Hva skulle de gjøre?

Tåpelig :)

Nå tilsier da loven at Politiet skal kontaktes og har ansvar i slike tilfeller, så om det er så forbanna tåpelig å kontakte politi kan jo du i første omgang få endret loven slik at ikke tåpelige folk kontakter politiet etter den tåpelige loven og tåpelig nok stoler på at de får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tilsier da loven at Politiet skal kontaktes og har ansvar i slike tilfeller, så om det er så forbanna tåpelig å kontakte politi kan jo du i første omgang få endret loven slik at ikke tåpelige folk kontakter politiet etter den tåpelige loven og tåpelig nok stoler på at de får hjelp.

Hvilken lov er det du har lest, som sier at folk skal mase på politiet i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå tilsier da loven at Politiet skal kontaktes og har ansvar i slike tilfeller, så om det er så forbanna tåpelig å kontakte politi kan jo du i første omgang få endret loven slik at ikke tåpelige folk kontakter politiet etter den tåpelige loven og tåpelig nok stoler på at de får hjelp.

Nei det er ingen lov som sier at politiet skal kontaktes og har ansvar i slike tilfeller. Hjelpes!

Hvis dette er uvitenheten som rår håper jeg virkelig noen der ute i hvertfall har fått poenget med seg og at denne saken kan ha vært godt for noe.

Enkelte saker er mer fleksible enn andre, men denne saken er for åpenlys.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette så var det store problemet hadde de mulighet til å ringe en veterinær som kunne komme til stedet. Det finnes av en grunn, og jeg ser ikke hvorfor det skulle være et problem?

Du får ikke en sprøyte inn i en slik katt uten å gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...