Gå til innhold

Politiet kjørte over katt to ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt på trynet spør du meg. Det tar 2 minutter å kjøre til dyrlegen fra der de var, og politiet har også batonger i beltet. Å slå katten hardt i hodet med den er betraktelig mye bedre enn å kjøre over den igjen. Hva hvis den ikke døde da? Så de måtte kjøre over den igjen? og igjen?

Forkastelig.

Så du mener at å løfte opp en katt med brukket rygg er helt greit?

Hadde jeg vært den katten, så ville jeg heller ha dødd raskest mulig.. uten å bli løftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hakeslepp:

Det ikke under noen omstendigheter greit å kjøre over en skadet katt for å ta livet av den!

Politiet gir tydeligvis f... i en katt, som så mange andre her i Norge.

Det beste er å sørge for at lidelsen blir kortest mulig, da er ikke det å kjøre over den det beste. Det tar for lang tid, og må i verste fall gjøres flere ganger.

Det skal skje raskt og med minst mulig ubehag for dyret. Det vil ikke si å kjøre over, ikke treffe helt, kjøre over en gang til, kanskje ikke bra nok denne gangen heller, enda en gang. osv.

Jeg synes dette er forferdelig av politiet!

det var nettopp dette de ikke gjorde...

I motsetning til resten av de som sto der i 15 minutter uten å gjøre annet enn å dirigere trafikken, så endte politiet lidelsene til katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Så du mener at å løfte opp en katt med brukket rygg er helt greit?

Hadde jeg vært den katten, så ville jeg heller ha dødd raskest mulig.. uten å bli løftet.

Det finnes alternativer til å kjøre over den to ganger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter. Har vært i liknende situasjoner, dessverre, og har måttet avlive katter. Har da brukt jekken. Det går raskere, og katten merker som regel ikke hva som er på vei til å skje. Skulle tro politiet også har en jekk i bilen sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var nettopp dette de ikke gjorde...

I motsetning til resten av de som sto der i 15 minutter uten å gjøre annet enn å dirigere trafikken, så endte politiet lidelsene til katten.

Ved å kjøre over den...

Det vil jeg ikke si er å ende kattens lidelser raskest mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella111

politiet hadde mange andre muligheter enn å kjøre over katten engang til. flere er nevnt i tråden.

politiet har et ansvar og skal oppføre seg meget bra for å sette eksempel. dette er et meget dårlig eksempel og noe man helst ikke ønsker at folk skal kopiere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes alternativer til å kjøre over den to ganger!

Ja, ihvertfall når de klarer å bomme første gangen!!!

Hadde det skjedd min katt så håper jeg noen med vett i hue hadde slått den hardt i hodet med jekken eller noe. De har vel hansker i bilen så burde en av dem kunne holdt den.

Veldig trist historie og håper jeg ikke kommer til å oppleve noe sånt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor noen tror det hadde vært bedre å kakke katten i huet med batongen e.l.? Er dere klar over hva som kunne skjedd da? De kunne bomma kraftig, og man skal faktisk slå jævelig hardt for å klare å kakke hardt nok til å drepe katta med ett slag. Se på fiskeprogrammer.., hvor ofte må de ikke slå fisken i huet før den dør? hadde det virkelig vært bedre!?!?

Helt ærlig, av alle midler tilgjengelig, så hadde jeg valgt å gjøre det samme, i god tro om at en bil på 1,5 tonn klarer å mose kattehodet ganske greit første gangen...

Men det beste hadde jo vært å skutt katta. Tviler på at våpnene ikke kunne brukes i dette tilfelle. Jeg tror heller at en kule til 20,- ble vurdert som for dyrt å bruke på "bare" en katt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor noen tror det hadde vært bedre å kakke katten i huet med batongen e.l.? Er dere klar over hva som kunne skjedd da? De kunne bomma kraftig, og man skal faktisk slå jævelig hardt for å klare å kakke hardt nok til å drepe katta med ett slag. Se på fiskeprogrammer.., hvor ofte må de ikke slå fisken i huet før den dør? hadde det virkelig vært bedre!?!?

Helt ærlig, av alle midler tilgjengelig, så hadde jeg valgt å gjøre det samme, i god tro om at en bil på 1,5 tonn klarer å mose kattehodet ganske greit første gangen...

Men det beste hadde jo vært å skutt katta. Tviler på at våpnene ikke kunne brukes i dette tilfelle. Jeg tror heller at en kule til 20,- ble vurdert som for dyrt å bruke på "bare" en katt... :(

Mente hvor mange ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det beste hadde jo vært å skutt katta. Tviler på at våpnene ikke kunne brukes i dette tilfelle. Jeg tror heller at en kule til 20,- ble vurdert som for dyrt å bruke på "bare" en katt... :(

Tull, en 9mm kule som brukes i politiets Glock pistoler koster under en krone stykket, politiet har nok også spesialavtaler med leverandører slik at de får ytterligere redusert pris.

Det er også med god grunn at politiet ikke skyter i boligstrøk hvis det ikke er absolutt nødvendig, prosjektilet kan få en rikosjett og skade en tredjepart, eller politibetjenten selv. Samtidig som at en tredjepart kan tro at smellet fra pistolen kommer fra noe annet enn denne avlivingen og ta det alvorlig.

Hadde politiet skutt katten så kan jeg nærmest garantere deg at det også hadde blitt kritisert.

Jeg har aldri sett en uten, og de har det ALLTID i bilen.

Jeg så senest to uniformerte politibetjenter uten batong for drøyt 20 minutter siden :gjeiper:

Uansett, mener du virkelig at det å bruke en batong ville vært noe bedre? Meg kjent så er standard-batongen som politiet bruker en teleskopbatong, disse er relativt smale og det å treffe noe så lite som en katt med presisjon kan være vanskelig, disse er også i all hovedsak ment for større mål som mennesker.

En teleskopbatong:

teleskopbatong_teles_93407e.jpg

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde i det minste linjet opp bildekket så det traff katten akkurat i bakhodet og ferdig med den saken. Det hadde vært effektivt og det beste. Ta det på gefülen er i verste fall groteskt, med mindre disse to overkjørslene bare var at h*n kjørte over med begge dekkene for å få vekk bilen så det var lett tilgang til katten. Klarte ikke å lese saken ordentlig så fikk ikke det helt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vlivet en katt jeg kjørte på, dog ikke på denne måten.

Katten kom løpende ut av en byport og jeg traff den med støtfangeren. Den krakk trolig ryggen og ble liggende i veibanen uten mulighet til å røre på seg, så jeg fant frem biljekken og kakket den i hodet en gang. Natta!

At det var? Mange katter overlever faktisk påkjørsel, og noen katter faller i sjokk av en slik påkjenning. Mange eiere er også villig til å betale den skyhøye regningen for å operere katten, eller har forsikring. Med mindre tarmene henger ut så skal man ta forhåndsregler. Du lekte gud.

Håper du tok med katteliket til dyrelegen ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de vært noe til mannfolk ville de brukket nakken på den. Det mest humane var avliving på stedet, men de valgte absolutt feil metode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teppe jakke eller lignende over katten så en kan bruke hånden for å holde katten nede, så en ikke blir klort. To raske slag mot bakhodet med passende slagvåpen jekk, hammer eller lignende og det er natta for katten.

Det burde egentlig vært en del av førerkort opplæringen å avlive smådyr på best mulig måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Så på facebook at Kattens vern skal anmelde Tønsberg politi for brudd på dyrevernsloven,og det syns jeg er bra.

Ikke det at jeg tror at det fører noen vei siden det er politiet,men alikevel syns jeg det er bra at de viser at det ikke er akseptabelt.Hadde det vært en privatperson så hadde vel saken vært en annen tenker jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde jo selvsagt skutt den, men når de ikke har våpen med seg så er vel hjulet en kjapp og grei måte

Nei, de burde ikke ha skutt den. Å begynne å skyte med våpen uten at det er helt nødvendig (det står om livet) er uakseptabelt.

Det beste ville vært å bruke en stein el.l., men hvis de ikke hadde andre muligheter så måtte de ty til overkjøring. Brutalt, men sånn er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde de vært noe til mannfolk ville de brukket nakken på den. Det mest humane var avliving på stedet, men de valgte absolutt feil metode.

Å brekke nakken ville bety unødvendige lidelser. Ryggen var brukket, og det å begynne å løfte og vri på katten ville ikke vært en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er virkelig bare en gjeng tapere.. til og med en 5 åring skjønner at dette er feil..

En 5-åring skjønner at situasjonen ikke alltid er så enkel som skrivebordseksperter som deg vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eieren ba om at politiet tok livet av den på stedet, men vi kunne ikke bruke skytevåpen der". Ja, så hvorfor skal ikke Herr.Loven vise respekt for dyrevernsloven og påpeke at eier kontaktet veterinær øyeblikkelig? Kjøre over dyret to ganger midt i et boligstrøk som om de var i villmarka. Fullstendig patetisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eieren ba om at politiet tok livet av den på stedet, men vi kunne ikke bruke skytevåpen der". Ja, så hvorfor skal ikke Herr.Loven vise respekt for dyrevernsloven og påpeke at eier kontaktet veterinær øyeblikkelig? Kjøre over dyret to ganger midt i et boligstrøk som om de var i villmarka. Fullstendig patetisk!

Å flytte på den ville antakelig medført mer lidelse enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...