Gå til innhold

Politiet kjørte over katt to ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å flytte på den ville antakelig medført mer lidelse enn nødvendig.

Å kjøre på den to ganger medførte mer lidelse enn nødvendig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kjøre over katten var vel den raskeste avlivingsmetoden. Om de hadde tatt den med til dyrlegen hadde det nok gått mer tid, dvs katten hadde måttet lide lenger. Ser ikke helt problemet. Var nok ingen enkel avgjørelse for politiet heller, tror ikke akkuratt de koste seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig med på at veterinærsprøyta ikke alltid er det beste alternativet i alle slike omstendigheter. Men katten ble påkjørt 2 ganger med en allerede brukket rygg og ble absolutt påført mer lidelse enn hva turen til dyrelegen hadde gitt.

Med brukket rygg hadde du sagt Ja til å bli påkjørt to ganger, eller ville du tatt deg en kjøretur til nærmeste sprøyte? Det er mange dyr og mennesker som har blitt flyttet på med brukket rygg folkens.

Endret av AnneBonny
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på facebook at Kattens vern skal anmelde Tønsberg politi for brudd på dyrevernsloven,og det syns jeg er bra.

Hva med å anmelde de som sto og så på katten lide i et kvarter før politiet kom også da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Hva med å anmelde de som sto og så på katten lide i et kvarter før politiet kom også da?

Jada,men alikevel syns jeg loven skal gjelde for alle uansett om det er politi eller ikke.Nå er vel politiet den de velger å anmelde fordi det var de som utførte handlingen.

Selvsagt burde de som fant den gjort noe,og jeg vet ikke helt hva som var grunnlaget for å ringe til politiet når de like lett kunne ha kjørt den til dyrlege selv.

Jeg mener at det hadde vært bedre å kjøre katten til en dyrlege,og det at katten var aggressiv var en dårlig unnskyldning spør du meg.Å ta den til dyrlege hadde vært det beste om man skal unngå enda mer unødvendig lidelse,for den metoden politiet brukte er en metode som kun er effektiv om man er treffsikker og ja det viser jo denne saken at kan være vanskelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre på den to ganger medførte mer lidelse enn nødvendig.

De prøvde å gjøre det bare en gang, men fikk det ikke til. Jeg holder fast ved at det å flytte katten helt sikkert ville medført unødvendig lidelse. Hadde de derimot drept katten ved første overkjøring hadde den vært spart for lidelse.

Konklusjon: Det var riktigere å prøve å avlive den med overkjøring enn å prøve å flytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullstendig med på at veterinærsprøyta ikke alltid er det beste alternativet i alle slike omstendigheter. Men katten ble påkjørt 2 ganger med en allerede brukket rygg og ble absolutt påført mer lidelse enn hva turen til dyrelegen hadde gitt.

Med brukket rygg hadde du sagt Ja til å bli påkjørt to ganger, eller ville du tatt deg en kjøretur til nærmeste sprøyte? Det er mange dyr og mennesker som har blitt flyttet på med brukket rygg folkens.

Du kan ikke sammenligne en katt med et menneske i en slik situasjon. Mennesket ville man kunne snakke til og be om å ligge i ro, og man kunne bruke utstyr for å stabilisere rygg og nakke. Katten var derimot aggressiv, og angrep de som prøvde å nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne en katt med et menneske i en slik situasjon. Mennesket ville man kunne snakke til og be om å ligge i ro, og man kunne bruke utstyr for å stabilisere rygg og nakke. Katten var derimot aggressiv, og angrep de som prøvde å nærme seg.

Når et dyr har slike smerter som denne katten antageligvis hadde er det ikke så veldig rart den er aggresiv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det hadde vært bedre å kjøre katten til en dyrlege,og det at katten var aggressiv var en dårlig unnskyldning spør du meg.Å ta den til dyrlege hadde vært det beste om man skal unngå enda mer unødvendig lidelse,for den metoden politiet brukte er en metode som kun er effektiv om man er treffsikker og ja det viser jo denne saken at kan være vanskelig.

Katten var aggressiv, og det å prøve å plukke opp en aggressiv katt er ikke bare en lek. Når katten i tillegg er alvorlig skade og bevegelse bare medfører enda mer smerte, er det ikke lurt å pine den mer enn nødvendig.

Å ta den til dyrlege hadde sannsynligvis medført ekstra mye lidelse for katten. Det riktige var å avlive den der og da. Så kan man diskutere metoden, men kutt nå ut dette med at den skulle vært flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å anmelde de som sto og så på katten lide i et kvarter før politiet kom også da?

Jeg er selv med i Kattens Vern, og det stemmer at det planlegges en anmeldelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når et dyr har slike smerter som denne katten antageligvis hadde er det ikke så veldig rart den er aggresiv.

Jeg har da aldri påstått at det var rart at den var aggressiv heller. Jeg påpekte at den var det, og at det i motsetning til et menneske ikke er mulig å snakke fornuft med den.

Kan du være så snill å svare på det jeg skriver og ikke ignorere det fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://viewer.zoho.com/docs/scaMZ

Det er ikke bare kattens vern som skal anmelde.

Dessuten, hvordan visste politiet at denne katten hadde brukket rygg? Man kan ikke se på en katt at den har det.

Endret av Strange Doll
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nå må dere ta dere sammen! Hva skulle de ha gjort? Hvis en katt ligger og freser og forsvarer seg kan de ikke gjøre annet og det var den beste måten å avlive den på. Hadde de kommet med brekkjern eller hammer hadde de først måttet få tak i katten som sansynligvis ville ført til at den vridde seg og freste enda mer med brukket rygg. Nå kjefter dere bare for å kjefte, ærlig talt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten, hvordan visste politiet at denne katten hadde brukket rygg? Man kan ikke se på en katt at den har det.

Politiet har nok snakket med vitner, og dessuten vil en frisk katt oppføre seg helt annerledes enn en skadet katt. Når katten er såpass skadet at den oppfører seg som den gjorde er det åpenbart at noe er alvorlig galt. Det er også mulig å se på kattens bevegelser om det er problemer med ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var vel heller ingen som hadde sett for seg at de måtte kjøre over den to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Katten var aggressiv, og det å prøve å plukke opp en aggressiv katt er ikke bare en lek. Når katten i tillegg er alvorlig skade og bevegelse bare medfører enda mer smerte, er det ikke lurt å pine den mer enn nødvendig.

Å ta den til dyrlege hadde sannsynligvis medført ekstra mye lidelse for katten. Det riktige var å avlive den der og da. Så kan man diskutere metoden, men kutt nå ut dette med at den skulle vært flyttet.

Ja,jeg vet godt at det å flytte en aggressiv katt ikke er lett.

Jeg mener nå fortsatt at å ta den til dyrlege hadde vært det beste,og dessuten hvordan visste de at den hadde brukket rygg uten å ha tatt den til dyrlege?Finner man en skadet katt så syns jeg at det mest naturlig å ta den til dyrlege for der vet man i hvertfall at katten får rett behandling,og ikke må få en bil kjørt over seg flere ganger eller en eller annen halvveis god avlivningsmetode før man får slippe lidelsene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud nå må dere ta dere sammen! Hva skulle de ha gjort? Hvis en katt ligger og freser og forsvarer seg kan de ikke gjøre annet og det var den beste måten å avlive den på. Hadde de kommet med brekkjern eller hammer hadde de først måttet få tak i katten som sansynligvis ville ført til at den vridde seg og freste enda mer med brukket rygg. Nå kjefter dere bare for å kjefte, ærlig talt!

Jeg kan faktisk med hånden på hjertet si at jeg ikke ville kjørt over denne katten uansett. Jeg hadde gjort det jeg kunne for å få den med til dyrlegen, og om det var avliving som måtte gjøres da, hadde jeg latt dyrlegen gjøre dette.

Jeg hadde ikke kjørt på en katt på den måten, uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Herregud nå må dere ta dere sammen! Hva skulle de ha gjort? Hvis en katt ligger og freser og forsvarer seg kan de ikke gjøre annet og det var den beste måten å avlive den på. Hadde de kommet med brekkjern eller hammer hadde de først måttet få tak i katten som sansynligvis ville ført til at den vridde seg og freste enda mer med brukket rygg. Nå kjefter dere bare for å kjefte, ærlig talt!

Hvem er det som kjefter her?Alle diskuterer på vanlig måte,og har ikke sett noen som kjefter i det hele tatt.

Eh,jo de kunne gjøre noe annet og det hadde vel gått an å legge noe over katten eller ringe på en dør og spørre om de hadde et par hansker å låne dem.Dette var ikke midt i ødemarka,men midt i et boligområde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå fortsatt at å ta den til dyrlege hadde vært det beste

Nei, det var ikke det fordi:

1. Å flytte katten ville kunne medføre ekstra og unødvendig lidelse

2. Katten var aggressiv, og ville kunne skade de som prøvde å løfte den

3. Katten var aggressiv, og ville gjort brå bevegelser hvis noen prøvde å løfte den, noe som ville kunne gjøre skaden og lidelsen enda verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk med hånden på hjertet si at jeg ikke ville kjørt over denne katten uansett. Jeg hadde gjort det jeg kunne for å få den med til dyrlegen, og om det var avliving som måtte gjøres da, hadde jeg latt dyrlegen gjøre dette.

Jeg hadde ikke kjørt på en katt på den måten, uansett.

Så du vi heller la katten lide enn å gjøre slutt på lidelsen? Poenget er at politiet ikke har noe valg. Det forventes at de skal gjøre noe her og ta ansvar, og det var nettopp det de gjorde. Hadde de tatt den med til dyregen vie det blitt en jæva sak det også om hvorfor de ikke tok ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...