Gå til innhold

Politiet kjørte over katt to ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forventet mer av politiet enn at man kjører over en katt for å ta livet av den. Jeg er rystet.

Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud i himmelen så helvetes talentløst, for ikke å snakke om idiotisk påfunn!! Om de nå måtte avlive katten på stedet så hadde en jekk eller stein vært det beste, kakket den i hodet med en kontrollert bevegelse og ferdig med det. Ikke skremt katten halvt i hel med å kjøre over den, så faen meg ta kjøre over den en gang til, hva tenker de med? Og det mens folk står og ser på? Hadde jeg sett dette skje så hadde jeg klikket, jeg hadde tatt på meg tykke hagehansker og nærmet meg katten selv for å avlive den, om jeg ikke kunne tatt den med til dyrlegen!

Det burde de ha gjort, tilkalt en dyrlege, eller avlivet humant med en gang, ikke kjørt over stakkaren. Idioter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er det bra at politiet bidrar til å skape respekt for katter og dyr generellt.

:ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte faktisk mer på at den lå i ett kvarter med brukket rygg uten at noen gjorde noe.

Å avlive dyr ved å kjøre på de er kanskje ikke den beste metoden, men den er anbefalt hvis man ikke har andre muligheter tilgjengelig.

Ikke alle har "tykke hagehansker" tilgjenglig til enhver tid, og det er heller ikke alltid det er store steiner i området heller.

Personlig hadde jeg klikket mer på situasjonen om katten først hadde lidd ett kvarter, for så å bli løftet opp (med brukket rygg... høres ikke direkte smertefritt ut) og så bli kjørt til en dyrlege (som kanskje ligger 10 min unna eller mer). Hos dyrlegen hadde den blitt løftet ut av bilen (igjen, ikke smertefritt)og deretter undersøkt før avlivning.

Alt i alt kanskje en halvtime eller mer med unødvendige lidelser!

Selv om vitnene fikk oppleve en livets realiteter i dag, så er jeg glad for at den stakkars katten fikk slippe å lide så raskt som mulig.

Godt jobbet av politet!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å la den lide mens man venter på dyrlege?

De burde jo selvsagt skutt den, men når de ikke har våpen med seg så er vel hjulet en kjapp og grei måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å la den lide mens man venter på dyrlege?

De burde jo selvsagt skutt den, men når de ikke har våpen med seg så er vel hjulet en kjapp og grei måte

Man har ikke lov til å avlive dyr med håndvåpen. (fikk iallefall jeg beskjed om fra politiet at heller ikke de kunne gjøre det)

Alternativet er da at de får ringe viltnemda og få de til å avlive den.

Avlive ved å kjøre over katten er grusomt, men noen ganger en nødvendighet. Hadde det vært en dyreklinikk i umiddelbar nærhet (jeg vet ikke om det var det eller ikke) så hadde selvfølgelig den beste løsningen å tatt med katten dit og fått satt en sprøyte med en gang (politiet har som oftest engangshansker og mindre tepper de kunne brukt da i så fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ikke lov til å avlive dyr med håndvåpen.

Kan skjønne det når det gjelder svære elger og kyr, men en liten katt da gitt?

Det er isåfall en tullete lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er virkelig bare en gjeng tapere.. til og med en 5 åring skjønner at dette er feil..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende skjedde forøvrig med meg en gang. Kjørte på et svært beist av en katt som jeg så i bakspeilet lå å sprella mens den var flattrykt på midten. Ganske groteskt. Bilen bak meg var en politibil, så de bare vinka meg videre mens de siktet inn dekket på hodet.

Det hele var over på noen sekunder istedenfor at det ble liggende i en halv evighet mens man venter på viltnemda etc etc.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende skjedde forøvrig med meg en gang. Kjørte på et svært beist av en katt som jeg så i bakvinduet lå å sprella mens den var flattrykt på midten. Ganske groteskt. Bilen bak meg var en politibil, så de bare vinka meg videre mens de siktet inn dekket på hodet.

:hakeslepp:

Det ikke under noen omstendigheter greit å kjøre over en skadet katt for å ta livet av den!

Politiet gir tydeligvis f... i en katt, som så mange andre her i Norge.

Det beste er å sørge for at lidelsen blir kortest mulig, da er ikke det å kjøre over den det beste. Det tar for lang tid, og må i verste fall gjøres flere ganger.

Det skal skje raskt og med minst mulig ubehag for dyret. Det vil ikke si å kjøre over, ikke treffe helt, kjøre over en gang til, kanskje ikke bra nok denne gangen heller, enda en gang. osv.

Jeg synes dette er forferdelig av politiet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten så vi gjorde det samme med et påkjørt ekorn vi fant. Vi ringte dyrlegen og de sa at vi bare måtte drepe det. Jeg sa at vi bare kunne ta bilen og kjøre over den, men mora mi insisterte på at vi skulle drepe den med en stein. Det tok to slag før ekornet var dødt. Selv om vi gjorde det på den måten dyrlegen sa vi skulle gjøre det... Hadde vært bedre om vi hadde kjørt over den istedet... ja høres grotesk ut men de fortjener å dø på den mest effektive måten man har tilgjengelig...

Endret av otilie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne det når det gjelder svære elger og kyr, men en liten katt da gitt?

Det er isåfall en tullete lov.

Ja det er en tullete lov.

Det er også politiet enig i at det er.

Kjenner folk med våpen som har kommet over påkjørte dyr og som lett kunne satt en kule i hodet på dyret slik at den slapp mer lidelser, men som da hadde blitt straffet for det.

Men å kjøre over dyret flere ganger eller kakke den i hodet med en stein som ofte skaper mer plager før død er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Jeg syns ikke det her var en god avlivningsmetode,og jeg mener ikke at politiet skulle tatt frem våpen eller noe,men det må da vel være en mer effektiv og ikke minst human måte å avlive katten enn å kjøre over den.

Når de i tillegg må kjøre over den to ganger så syns jeg det bare blir feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobler

Helt på trynet spør du meg. Det tar 2 minutter å kjøre til dyrlegen fra der de var, og politiet har også batonger i beltet. Å slå katten hardt i hodet med den er betraktelig mye bedre enn å kjøre over den igjen. Hva hvis den ikke døde da? Så de måtte kjøre over den igjen? og igjen?

Forkastelig.

Endret av Bobler
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke lov til å avlive dyr med håndvåpen. (fikk iallefall jeg beskjed om fra politiet at heller ikke de kunne gjøre det)

Alternativet er da at de får ringe viltnemda og få de til å avlive den.

Jeg vet om hendelser hvor både privatpersoner og politi har avlivet dyr med skytevåpen med løyve.

Dyrevernsloven er da ganske klar her?

§ 10. Avliving i naudtilfelle.

Når eit dyr må avlivast straks fordi det er sjukt, skadd eller hjelpelaust av andre grunnar, skal dette gjerast slik at dyret lid så lite som råd er og i best mogeleg samsvar med reglane i § 9. Våpenet som vert nytta, skal vera så effektivt at dyret ikkje kjem i fåre for å lida i utrengsmål.

Det som er sagt i leden framanfor, gjeld òg ved avliving av husdyr som er vortne så ville at det er rådlaust å fanga dei på vanleg vis.

Helt på trynet spør du meg. Det tar 2 minutter å kjøre til dyrlegen fra der de var, og politiet har også batonger i beltet. Å slå katten hardt i hodet med den er betraktelig mye bedre enn å kjøre over den igjen. Hva hvis den ikke døde da? Så de måtte kjøre over den igjen? og igjen?

Forkastelig.

Meg kjent så går ikke alle politibetjenter med batong.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vlivet en katt jeg kjørte på, dog ikke på denne måten.

Katten kom løpende ut av en byport og jeg traff den med støtfangeren. Den krakk trolig ryggen og ble liggende i veibanen uten mulighet til å røre på seg, så jeg fant frem biljekken og kakket den i hodet en gang. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bobler

Meg kjent så går ikke alle politibetjenter med batong.

Jeg har aldri sett en uten, og de har det ALLTID i bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh: og hva slags våpen var det?

For jeg snakket om håndvåpen (altså pistol eller revolver)

Er det snakk om gevær så er saken helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh: og hva slags våpen var det?

For jeg snakket om håndvåpen (altså pistol eller revolver)

Er det snakk om gevær så er saken helt annerledes.

Vet ikke eksakt, men i tilfellet med politiet så går jeg nesten ut i fra at det ble brukt pistol ettersom det i all hovedsak er det de operer med, er dog noen år siden. Samme med tilfellet med avlivingen utført av privatpersonen, men antar pistol eller rifle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke pistol det er snakk om da, iallefall ikke for en privatperson.

Mulig at politiet kan få dispensasjon for å bruke pistol, men etter hva de har fortalt meg så får de ikke avlive et dyr på stedet med håndvåpen og må ringe viltnemda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...