Gå til innhold

...


Rosinbolle

Anbefalte innlegg

Ja kjør på med styrketrening :) Det er en selvtillitsboost å se kroppen forandre seg til det bedre! Jeg ser også frem til noen fargerike oppdateringer videre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du allerede har nevnt det selv: styrketrening. Du ser ut til å ha litt krum rygg/framoverroterte skuldre, og med det ute av veien vil du se hundre ganger mer selvsikker ut.

Jeg anbefaler real styrketrening, da. Starting strength er et fint nybegynner-program. http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Få noen til å sjekke teknikk og hjelpe deg litt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg hårruller nå, skal prøve å ha dem i i natt, så får vi se om det blir bra krøller. :)

Ikke for å okkupere plass i tråden din, men hvordan sover man med hårruller? Er ikke det skrekkelig ubehagelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. Derfor bestilte jeg noen myke hårruller som bøyer seg når man ligger på dem. ;)

Hadde mest lyst på noen av skumgummi, men fant det ikke noen steder.

Aha. Har du prøvd tidligere? Går det fint å sove med liksom? Om ikke får du gi tilbakemelding i morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

I mine øyne har du vakre rene trekk i ansiktet, veldig flotte øyne, fyldig hår og en kropp som ser lekker ut i hva som helst.

I klesveien skal ikke jeg gi råd, det beste er at du prøver å finne ut hvilken typestil du vanligvis pleier legge merke til som kul/fin på andre, så kan du heller handle deretter istedetfor hva jeg synes er fint.

Jeg tror du vil få frem dine aller beste trekk om du bruker lett sminke og sørger for at håret får fukt og pleie.

De fleste kler ganske godt Nudefarger - det tror jeg du også gjør: http://4.bp.blogspot.com/_7ZM16NZuGqQ/TIkSavF2JFI/AAAAAAAANV0/AESCnKidyGo/s1600/Urban+Decay+Naked+Palette_inside.png

Jeg bruker helst MAC til øyensminke(synes Teddy kajalen er genial), men vet mange elsker denne til Urban Decay.

Finnes masse MAC og andre tutorials på youtube på hvordan man kan legge naturlig sminke om du er usikker.

Jeg mener også at du kler blush veldig godt, men du må bare styre unna de knallrosa og heller gå for fersken/bronzefargede.

Ser noen har anbefalt NARS Orgasm, for meg er det den fæleste blushen jeg har prøvd, det er gullkorn i som bare blir helt diskokule. Bortkastede penger for min del ;)

Jeg er enig med deg i at du gjemmer bort potensialet ditt når du går med veldig casual og "plaine" klær - men det er jo fordi faktisk har et veldig flott særpreg, som jeg tror du kommer til å lære deg å sette stor pris på :)

Superfin er du :)

Edit: Er forresten veldig enig med SmallTalk i at du nok ser utrolig bra ut i smaragdgrønn og kongeblå.

Hadde styrt langt unna pastellfarger på deg - det kommer til å viske bort tonene dine, tror jeg.

Spørsmål; er hårfargen i albumet ditt naturlig? Den var veldig flott....og har du ikke mascara på vippene - er de så lange som jeg tror?

Kan anbefale MAX Factor 2000 calories etter tips fra andre her, den er bedre enn mange av mascaraene til nesten 300 kr,og koster nesten tre ganger mindre.

Endret av norah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Ja, fargen før var naturlig. Men nå har jeg jo farget det litt mørkere(bilder helt nederst i hovedposten). Personlig er jeg ikke helt fornøyd med resultatet. Det så mer ut som om hun farget hele håret mitt enn å bare stripe det, sånn som jeg ba om. Og fargen ble ikke helt som jeg så for meg. Og i tillegg ville hun ha 1300 kroner for det.. Men gjort er gjort.

Jeg har maskara på alle bildene, men ikke så veldig mye. Pluss at jeg vet ikke helt hvor bra den maskaraen jeg bruker nå er. Tror den er litt uttørket i tillegg. :klo:

Jeg vet ikke helt hva du vil si er lange vipper, men jeg er ihvertfall fornøyd med lengden på mine. :sminkedokke:

Og tusen takk for komplimentene og alle tips. Betyr mye. :)

Det er rådyrt å farge ja - det er en ganske vanlig pris, og jeg ville faktisk med din fine naturlig hårfarge bare holdt meg til en fin klipp :)

Fordelen med at du farget det nå er at det kommer til å bli merkbart lysere iløpet av sommeren - og det du føler er litt vel mørkt går ganske kjapt ut igjen, så jeg ville ikke bekymret meg ;)

Men jeg synes den nye fargen var veldig fin også, jeg.

Du vil nok oppleve at solen gir litt svake striper i håret.

Poenget mitt er vel egentlig bare at mye farging/behandling sliter veldig på håret - og for din del som har såpass flott farge så hadde jeg heller brukt de pengene på noe annet og heller satset på gode pleieprodukter.

Jeg tror den største endringen hos deg vil komme med å fremheve øynene dine, jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har maskara på alle bildene, men ikke så veldig mye. Pluss at jeg vet ikke helt hvor bra den maskaraen jeg bruker nå er. Tror den er litt uttørket i tillegg. :klo:

Jeg vet ikke helt hva du vil si er lange vipper, men jeg er ihvertfall fornøyd med lengden på mine. :sminkedokke:

Og tusen takk for komplimentene og alle tips. Betyr mye. :)

Det ser ikke ut som du har maskara på de nedre vippene, har du det? Hvis ikke burde du begynne med det :) Om du bruker maskara hver dag er du lurt å kjøpe ny ganske ofte, jeg kjøper ny kanskje rundt hver 2.-3. måned tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk satt opp et lite eget styrkeprogram og tøyeprogram. Det ser omtrent slik ut:

Oppvarming 5-10 min sykkel

Sit-Ups

Rygghev

Push-ups

Manualer

Dips

Spensthopp

Splitt

Legger

Stående hoftestrekk

Tøye

Skal prøve å gjennomføre alt 3 ganger. Utenom tøying, som jeg tar til slutt. Men jeg er ekstremt utrent, så kan hende jeg ender opp med å klare det kun 2 ganger da.

Jeg satte også opp mitt eget program ut fra ting jeg kunne fra før i starten, også lærte jeg meg litt mer effektive øvelser etterhvert.

Kjør bein og balanseøvelser før du kjører isolasjonsøvelser på overkroppen, så slipper du å "slite ut balansen" før store øvelser og dermed ende opp med å bare utføre dem halvveis.

Tillater meg å anbefale ...

Bein:

* Goblet squat (siden du har manualer). Fokus på teknikk. Google noen videoer med både goblet squat og vanlig squat (eller knebøy som vi sier her til lands). Pass på å hold spennet i ryggen, gå minst ned til parallell (eller ATG (ass to grass) om du er myk nok - får du vepserumpe (mister spennet i ryggen) skal du ikke gå så langt ned). Bruk rumpa (knip på vei opp)!

* Utfall eller bulgarske utfall. Gjerne med manualer. Hold overkroppen stram.

Bryst:

* Push ups.

* Brystpress med manualer.

Rygg/skuldre:

* Pull ups/chins (om du ikke greier å dra deg opp, så start med negative i starten - hopp opp og slipp deg sakte ned).

* Militærpress/skulderpress med manualer, evt arnoldpress

Armer:

* Dips

* Bicepscurl

Mage:

* Planken

* Russian twist

* Reversed crunches

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må legge til at jeg er ekstremt utrent kan man si. Så jeg klarer så vidt dips, og langt ifra negative pull-ups. Så må nok begynne ganske rolig i starten. Men takk for forslag, skal sjekke ut øvelsene du foreslo på YouTube. ;)

Du er ikke alene! ;) Jeg tar ikke dips og chins selv, så sånn sett var det vel litt teit å foreslå dem. :P

Bytt ut chins med croc rows og dips med triceps extension. Dips kan også gjøres med stol forresten. Og negative pull ups greier du! Om det tar to sekunder i starten er det en grei start. Etterhvert senker du deg ned på 30 sek, 1 min og vips har du en pull up inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta croc rows i stedet, du. ;)

I stedet for å ta alle øvelsene en gang, og så starte på en runde til - gjør deg ferdig med en øvelse først. Ta 3 sett med 8-10 reps per sett. Ha 1-2 minutter pause mellom hvert sett i starten - pass på at du ikke blir kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...