Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks


Saeria

Anbefalte innlegg

Var inne og skrøyt av en REMA 1000 reklame, på en tråd. ("Det enkle er ofte det beste").

Så ikke noe innlegg fra deg der,- det er kanskje en grunn til det? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var inne og skrøyt av en REMA 1000 reklame, på en tråd. ("Det enkle er ofte det beste").

Så ikke noe innlegg fra deg der,- det er kanskje en grunn til det? :hoho:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Jeg er fattig! Sjekka kontoen min i dag, og jeg har knapt penger til husleia! :grine: Dessuten er det over to uker til jeg får penger! :grine::grine:

Hva skal jeg gjøre?!? Mannen har penger..litt hvertfall. Vi hadde så sykt med regninger å betale denne måneden. Dessuten er det ikke gøy å snylte på kjæresten.. Skal jo sies at jeg har kjøpt nesten all mat, så han skal overføre penger til middagsmat. Jeg er nemlig den som handler..

Men jeg har jo lyst å ha noen kroner til lunch...uff. Jeg får nok spørre Terje i foreningen om han har behov for hjelp på kontoret en dag eller to i uka.

Dette måtte bare ut... Hvorfor skal alt i denne verdenen baseres på penger...takke meg til jernalderen og periodene før hvor man var mer selvforsynt.. :wink: Ok, så var forventet levealder en smule mindre..det samme med mulighetene, men det er kjipt å hele tiden bekymre seg for om penga strekker til.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med at du ikke er den eneste fattiglusa i verden.

Jeg er her jeg og :wink:  

Det hjalp vel mye? :ler:

Ikke akkurat, men jeg får kanskje jobbe noen timer hos Terje fra foreningen.

Var der på årsmøte i dag. Var referent der, og satt å skribla ned en del ting på en laptop. Helt greit det. Hoveddelen (les: ikke vafler og kaffe) varte i litt over 2 timer. Alt skulle leses og vedtas. :-? Fikk i det minste smisket meg til en mulig deltidsjobb.

Tenkte jeg skulle avslutte fadderskapet mitt som jeg ble "lurt" til å tegne på torgallmenningen i Bergen. Jeg har ikke råd til de ekstra 200 kronene i måneden. :( Tingen er at mannen min og jeg ikke vet hvor lenge han har jobb. Kontrakten hans går ut i mars, og da kan det hele være slutt. Mannen sa at han kunne betale de 200 kronene frem til den dagen han evt. stod uten jobb, men han betaler jo bredbånd og parabol. Føler meg som en liten snylter, selv om han sier at jeg betaler mesteparten av maten. :( Han har til og med betalt den siste strømregninga. :roll: Snart får vi IP telefon, og han kommer til å betale for den også. Det var riktignok han som bestilte dette da.

Får jobbe som en helt i sommer. Det dumme er at jeg bare kan drite i å jobbe på Gilde i år, sånn som jeg har gjort de to siste årene. Gilde i Bergen holder på å legge ned. Bare ekspedisjonen blir, så de har nok folk til å jobbe der blant de som er ansatt der pr. i dag. :(

Bekymringer, bekymringer, bekymringer. Har til og med begynt å tenke på hvordan i svarte jeg skal få meg en jobb etter endt utdannelse. Hadde ikke de :frustrert: studentene på 90 tallet strømmet til arkeologistudiet hadde jeg hatt gode muligheter til å få jobb etter endt studie. Nå er de betraktelig mindre. :sinna: Måtte mange gamlinger på fakultetet dø innen jeg er ferdig, sånn at jeg kan få meg en ok jobb. (Slem tanke, jeg vet det.)

Litt trøst er det at jeg i det minste har klart å holde meg unna røyken... Noen dager er bare dumme.. Denne har bare vært litt dum, men nok dum til at jeg må blåse litt ut her. Ikke det at jeg har lyst å skremme gjestene mine i herberget bort.. Det er jo vanligvis både lunt og koselig her inne. :D

Så var det den :frustrert: giftesyken også da....og drømmen om pupper som lettere lar seg volummåle i stedet for arealmåle slik som idag. :-x

Jeg skulle så gjerne planlagt bryllup..og fått fine pupper til det også... Det eneste dumme med nye pupper er at de må fornyes (les: byttes ut) ca. hvert 10. år. Blir fort dyrt da, og når skal en slutte å gjøre det? :klø:

Nei...gi meg noen gode lottomillioner og alt hadde vært vellis. :D Da hadde mange av mine bekymringer forsvunnet, men det er jo bare de som står med en fot i grava som vinner. :kjempesinna::sinna: Urettferdig er det! Det er vi som er unge som trenger penger..Det er vi som skal etablere oss og alt det der. Jeg fatter ikke hvordan jeg og mannen skal få råd til kåk. Vi har begge studielån, og jeg kommer ikke til å få supergodt betalt hvis jeg får jobb. :cry: Mere bekymringer... Uff.. nå kunne jeg trengt en bitteliten :klem: *Saeria slår armene rundt seg selv*

Sukk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[så var det den :frustrert:  giftesyken også da....og drømmen om pupper som lettere lar seg volummåle i stedet for arealmåle slik som idag. :-x  

Jeg skulle så gjerne planlagt bryllup..og fått fine pupper til det også... Det eneste dumme med nye pupper er at de må fornyes (les: byttes ut) ca. hvert 10. år. Blir fort dyrt da, og når skal en slutte å gjøre det? :klø:

Hei Saeriavennen!

Når det gjelder silikonpupper kan jeg berolige deg med at de muligens må fornyes hvert 10-15 år, men det er ikke noen selvfølge!!! Min kirurg forsikret meg om at så lenge man ikke får problemer med implantatene, trenger man overhodet ikke fornye dem! Med andre ord, det kan gå både 10, 20 og 30 år, uten at man må gjøre noe med dem! :hoppe:

Ellers skjønner jeg godt at du er frustrert over dårlig økonomi, "been there, done that..." Trøsten kan jo være at dess mer penger man tjener, dess høyere forbruk blir man vant til, og da har man ikke sååå god råd likevel..! :wink:

Stor torsdagsklem fra meg til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode :klem: fra både Dina og Naken.

:D Ting føles bedre etter at en får blåst litt ut. Og etter en har fått gode klemmer fra snille KG'ere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine dagen! :D

Har vært på en kjempefin forlesing, og en studieveninne og jeg har lagt inn aksjer for fremtiden. (les:smisket litt)

Den foreleseren som vi hadde i dag, som forøvrig er kjempegrei, har tenkt å søke post doc. stipendiat for å kunne reise til Lancashire i England for å forske på og grave ut rester av vikingbosettinger. Lure som vi var spurte vi om ikke vi kunne smiske oss til et par stillinger som "treller." :ler:

Turen blir ikke før til neste sommer, og bare hvis han får stipendiatet, men han skulle huske på oss. :D Ikke det at vi kan tenke oss at han kommer til å glemme oss. Vi sitter tross alt på første rad som tente lys hver forelesing. :hoho:

Dessuten skal vi kanskje få reise med han på ekskursjon til en bosetting her i Hordaland. Han skulle undersøke, for han ville veldig gjerne ta oss med. Det blir en dagstur, men vi er jo avhengig av buss.. Spennende tider, gitt! Håpe, håpe.... :D

Denne dagen skal jeg se hotel Cæsar x2. Jeg var på årsmøte i foreningen i går og gikk glipp av Cæsar, og senere skal jeg se Temptation Island (alltid godt med litt trash på en fredag) og American chopper! Fredag er gøy!

Mange glade :klem: til alle som har vært så søte å besøke meg her! Saeria er glad i dag! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry:

For ca. 45 minutter siden kom Saeriamannen ulykkelig og blodig hjem til meg. Ikke overstadig beruset men lettere sjanglen. Han hadde vært og kost seg på fest med jobben.

Nesten på gråten fortalte han meg at når han var på vei hjem (han gikk) så hadde det kommet en fyr sammen med noen kompiser mot han. Han ene hadde gått bort til mannen min, begynt å slenge dritt før han gav min stakkars kjære en salig knytteneve og to i fjeset. Han hadde prøvd å slå flere ganger, men heldigvis klarte mannen min å slippe unna de slagene. Han som slo Saeriamannen var full, og kompisene hans bare så på. Mannen min måtte jo forsvare seg, og han traff "slemme blind vold idiotmannen" en eller to ganger. Det syntes jeg han fortjente! Det er jo lov å forsvare seg. :sinna::frustrert::kjempesinna: Så var det over. Ingen vitner. Synd at ingen var der. Mannen min hadde aldri sett han som slo før.

Jeg synes så synd på min kjære Saeriamann. Han er verdens snilleste, og finnes ikke voldelig. Selvforsvar er en ting, men han slår ikke noen sånn uten videre.

Så satt han der på badet med meg og unnskyldte seg for at han kom hjem slik til meg. (Det så ganske så ille ut. Blod i halve ansiktet og på hender og klær. :o )Jeg prøvde å forklare han at det ikke var hans feil at han ble utsatt for dette, men han var nesten utrøstelig. :( Han sa unnskyld mange ganger, og syntes det var fælt at jeg måtte se han slik. Jeg satt og vasket og stelte han som en liten Florence Nightingale, og sa at han ikke måtte tenke på meg. Så fikk jeg sterilisert og plastret kuttene hans i sengen. Han var utslitt, så han sov gjennom den prosessen. Nå har han et kutt ved øyet, og et litt på siden under haken. Der er det skjegg, så intet plaster der. Øyenbrynet hans var stivt av blod, og når jeg fukta det kunne jeg enkelt dra vekk store seige blodflak. :(

Jeg blir så SINT! At noen kan gjøre noe sånt! Full eller ikke full.. :sinna::frustrert::kjempesinna: :evil: Hadde noen sett dette, og evt. visst hvem det var som gjorde dette kunne vi ha anmeldt, men hva er vitsen når mannen min ikke vet hvem det er, ingen vitner var der, og alt gikk fort? Håper den jævelen våkner i morgen med en brukket nese! Når noen er slem med min mann, synes jeg at jeg har lov til å ønske den som gjorde det masse vondt.

Regner med at jeg kommer til å stulle og stelle ekstra godt for mannen min denne helga. Synes så fryktelig synd på han. Ingen burde oppleve blind vold, og det er så rett det folk sier: Du hører om det, men tror ikke det skal hende deg eller noen du er glad i. *snufs* Er sinna og lei meg om hverandre. :cry: Hvorfor er det sånn at slike ting skjer med snille mennesker? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Saeriamannen! :trøste:

Det er helt vilt at fredelige personer, som bare går og passer sine egne saker, ikke kan få gå i fred for sånne voldelige psychoer! :evil:

Noen folk er jo bare helt syke i hodet!! :eeeh: :o :-x

Det må være en ganske skremmende opplevelse å bli utsatt for blind vold.

Man regner jo med at ting går greit, om man bare styrer unna bråk, selv.

Dessverre fikk mannen din smake på kroppen at det ikke alltid er sånn.. :roll:

SYND at ikke det var vitner! Han skulle jo blitt halt inn, den jævelen. :sinnatagg:

Du får ønske han god bedering fra meg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går heldigvis bedre med mannen min nå. :D Han har fått vasket bort de siste restene av blod og, nå ser han hvertfall bedre ut. Det er ikke så mye futt i han i dag, men sånn kan det gå når en har fått litt for mye innabords. Som jeg sa så sjanglet han litt. Han hadde drukket whisky også, luringen, så han måtte brøle på elgen tre ganger i natt. Han vet det ikke er lurt å blande, så på det området er det ikke synd på han. :fy:

Ønsker om god bedring fra snille Naken er herved overbragt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kjempesinna:

AAAAAAARRRGHH! I dag kan jeg notere at den :frustrert::sinna: katten har gjort det på gulvet i gangen hver jævla dag denne uka! Et par av dagen har han bare krafset på kassen, og sikkert tenkt: "Nei, kassen ikke god nok for meg. Drite på gulvet jeg, selv om jeg ikke får lov." Har til og med tatt han på fersken senest i dag. Skal si han fikk fart på seg. Han gav meg et klagende mmmmmmiiihh, før han løpte og gjemte seg. Han vet så fryktelig godt at vi ikke setter pris på stinkende kattebæsj på gulvet vårt. Så klokken kvart på ni i dag morges lempet jeg katten ut. Det som irriterer mest i dag, er at jeg hørte han gikk på kassen, gravde noe sinnsykt etter han var ferdig (da trodde jeg at han hadde gjort stor butikk på kassen sin) og bæsjet på gulvet umiddelbart etterpå. Hørte da krafs på gulvbelegget! :sinna:

Vi har prøvd det meste. I går vasket jeg kassen hans, sanden aksepterer han, ikke er han syk...skulle tro han bare gjør det på trass! Han får sånne perioder, men han hadde vært flink pus i nesten et år nå. Det er ikke første gang det er snø ute heller i år, så det kan ikke være snøen sin feil heller. Han har bevegd seg ute i snøperioden.

Må også fortelle at jeg hadde rare drømmen i natt! Jeg drømte at jeg fikk undervisning, sammen med en gjeng andre folk, i potetdrift! Vi lærte om hvilke vekstforhold som var gode for poteten, hvilken jord som var god og masse annet rart. Jeg satt på første rad og flørtet vilt med foreleser som viste seg å være... *trommevirvel* Michael Rosenbaum. :oops: Begynner å bli flaut dette.. Drømme om stakkaren også nå..Jeg endte opp med han i senga også. Og ja, for dere som lurte.. Jeg drømte at han var helt himmelsk i senga.

Ellers så synes jeg det er litt dumt at jeg har sånne drømmer. Jeg våkner, og det føles som om jeg har hatt deilig sengekos. Det kribler her og der, men når jeg er våken..nei. Da lar lysten vente på seg, ja. Jeg vil ikke drømme sex, og våkne opp og føle at jeg har hatt den orgasmen! Jeg vil ha lyst når jeg er våken, ha deilig sengekos med Saeriamannen som faktisk vet hva han driver på med i senga og føle kriblinger etterpå. Det er urettferdig! :evil:

Må hente husleia også i dag. Så er planen min at jeg skal være flink å lese masse om vikingtiden. Vikingtid er gøy. Synd perioden bare varte noen få hundre år. Uansett så er det en veldig funnrik periode. Både innenlands og utenlands.

Ååååh! Holdt på å glemme!!! :o Søndag. Sløvedag. :D

Akkurat det med sløvedag går ut i dag, men det er like fullt søndag. Ikke ble jeg lottomillionær i går heller. :ler: Håper noen tar turen innom mitt lille herberge til tross for at det er ukas siste dag. Her er det full bevertning å få uansett når du skulle komme. Varmt og godt. Ikke så fryktelig mye lys, men nok til at det er en konstant godstemning. Bardene spiller og synger, jeg står bak disken og serverer. Maten blir lagd på kjøkkenet. I grua brenner bålet livlig. :D Rommene er nyvaskede og nyoppredd til de som kommer langveisfra, og trenger et rom for natten.

God søndag, dere! Kjente som ukjente. Eller skal vi si snart kjente? :klem: fra Saeria, the Innkeeper. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så forferdelig å høre om det som skjedde med Saeriamannen ! Blir redd når jeg hører om sånne opplevelser, man tror jo aldri at det kan hende en selv. Det må ha vært en rystende opplevelse for dere begge to.

Håper i alle fall at du får en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så forferdelig å høre om det som skjedde med Saeriamannen ! Blir redd når jeg hører om sånne opplevelser, man tror jo aldri at det kan hende en selv.  Det må ha vært en rystende opplevelse for dere begge to.

Håper i alle fall at du får en fin søndag  :klem:

Nei, det var ikke noe koselig. :( Jeg er veldig glad for at det ikke gikk verre. Tenk om han som slå ikke hadde vært full, bare gal? Eller enda verre: Tenk om kompisene hans hadde blitt med på det? :o Aller helst skulle jeg vært fouten denne opplevelsen. Det skulle nok mannen min også, men nå gikk det engang slik det gjorde og vi er glade for at det ikke gikk verre.

Ha en koselig søndag, du også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare innom herberget for å slappe av litt, og suge inn stemningen.

Skal du se "Buffy" i kveld? ...Eller skal jeg si Spike! :sjarmor: (Nå hadde jeg egentlig trengt en siklesmiley :) )

Du er vel ikke trofast mot Lex at du ikke ser på andre ondinger? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: Spike er ikke dum han heller, men jeg har sittet og lest alt om merovingertid. (560/70-800 e.kr.) Synes jeg har vært ordentlig flink jente. Nå er det mat på plakaten.

Kose deg med Spike. :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist på Buffy i dag. :(:cry: Kan ikke vente til neste søndag for å se hva som skjer! (men må jo pent det, dessverre).

:klappe: Flink skolejente!

Ha en fortsatt fin søndagskveld!

See ya! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, Saeria :P

Trist å høre om Saeriamannen. :( Det er godt han er noe bedre nå. Men hvordan kameratene til :sinnatagg: bare kunne stå å se på er for meg minst like ille, som :sinnatagg: Fysj, så sint jeg blir når jeg tenker på det hele. Dessverre gjør ikke det ting bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...