Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks


Saeria

Anbefalte innlegg

Hei, Ingeborg.

Takker for hilsen i dagboka mi. Det er ikke rart du ikke fant den under S, siden jeg har lagt den under mitt navn IRL. :D Noen rollespill med papir har jeg ikke spilt. Holder meg til PC'en jeg.

Det er i det minste hyggelig at jeg ikke er alene om å være giftesjuk! :ler: Eneste forskjellen er at du vet når du skal gifte deg, og planene legges vel for fullt i disse tider. *litt misunnelig* :oops: Neida, jeg unner deg et bryllup... og en fin mann.

Blir ikke mye tid her inne i dag. Skal feire svigerinna min sin bursdag om en liten stund. hun blir 30 år og er peppermø i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Saeria!!

Skal ha koselig helg med min kjære, og blir nok fraværende fra KG frem til mandag!

Ville bare stikke innom og ønske deg en deilig helg!

Klem,

Dina :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg skjønner hvilken debatt du sikter til. Synes egentlig det var et ganske idiotisk innlegg. (ikke ditt, altså :P ) Sier vel mest om den som startet tråden, ikke sant... Så ikke ta deg nær av det! :klem2:

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp tidlig i dag for å komme i tide til forlesing, samvittighetsfull som jeg er. :wink:

I det jeg runder hjørnet ved Sydneshaugen på HF syntes jeg det var noe som ikke stemte. Det var så unormalt mye folk. Jeg tenkte ikke noe mer på det før jeg kom opp til auditoriumet. Der stod hele halve gjengen fra ARK 103 samt en fortvilet forleser. Forelesingen var avlyst! Det er fagpedagogisk dag idag! :sinna: Stakkaren hadde ikke fått det med seg, og de som satt opp forelesingsplanen på Arkeologisk fakultet kan heller ikke ha fått det med seg. Enden på visa ble at vi er lovet en ny forlesing, men vi vet ikke når. :o

Jeg kunne ta den første og beste bussen hjem. Tenk, jeg kunne ha ligget og sovet i stedet. *snufs* Ingenting å gjøre med det. Samboeren min var hos de som driver nærbutikken vår i går, for å fikse dataen deres. Han som driver stedet med madammen sin kom løpende til meg i for i gårs og ba så fint om hjelp. Han spurte om han ikke kunne få fri til mannen min, for nå hadde dataen slått seg helt vrang! :ler: Ikke hadde han tid til å sende den til reperasjon, for det kan ta flere uker. Alt som skal betales, og som har med butikken å gjøre bruker de den maskinen til.

Snill som mannen min er, så kom han til unnsetning, og i løpet av noen timer så var alt i orden igjen + at de hadde fått et nytt antivirusprogram av han. :D Han skal få betalt for jobben, selv om han sikkert ikke vil ha noe. De betalte faktisk Taxi for han, sånn at han kunne komme ut. Vi har ikke bil, og de som driver butikken har bare en som han måtte ha siden han skulle jobbe sent.

I dag er samboeren min veldig populær på butikken. De som driver hadde sittet og punchet halve natta på sin nyreparerte data. Flinke datadoktormannen min. Men jeg har jo fått en del avslag på kjøttvarer når jeg har handlet der, så vi syntes det var hyggelig å kunne hjelpe. Vi vet også at vi kan få krite av dem hvis vi en dag plutselig står helt uten mat og penger. Sånt sett er vi heldige. Vi har ikke benyttet oss av det enda, siden vi ikke har hatt det så dårlig med penger. :D

Ellers så gleder jeg meg litt til Hotel Cæsar og Temptation Island i dag. Litt søppel tv må til. :oops: Ellers skal det bli artig med American chopper på Discovery klokken 23.00 i dag. Da får jeg og mannen se hvordan det går med brannbilsykkelen til Paulie. :D Glede seg! Dessuten skal jo Harald vise tisseluren sin på TV i dag. Senkveld er et must uansett snopp eller ikke, men det blir jo litt ekstra spennende da.. :ler2: :ler2: :ler2:

ENDELIG HELG!!! KOS DERE FOLKENS! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvilken debatt du sikter til. Synes egentlig det var et ganske idiotisk innlegg. (ikke ditt, altså :P ) Sier vel mest om den som startet tråden, ikke sant... Så ikke ta deg nær av det! :klem2:

God helg! :D

takk for :klem2:

Jeg ble bare så frustrert, og siden jeg var premenstruell så ble jeg fryktelig lei meg. Er ikke premenstruell lenger. Bare menstruell. :ler: , så nå hefter det meg ikke så mye.

Skal jo sies at jeg er lai av å bli dømt nord og ned da av folk som ikke kjenner meg, så det innlegget var som å helle bensin på bålet. :wink:

Du får ha en kjempefin helg, hvis jeg ikke ser noe til deg i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Saeria!

Tenkte jeg bare skulle stikke innom og ønske deg en super helg :D  

Godt at humøret er bedre :blomst:  

Sinicola

Takk det samme. Koselig at du tok turen innom meg. :D :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det lørdag igjen da. Enda en lørdag, enda en sjanse til å bli lottomillionær. :D Ikke det at jeg er den som er sterkest i troen, men en vet jo aldri. *drømme, drømme* Saeriamannen fikk 1000 :o kroner i går for å fikse dataen til de som driver nærbutikken. Han ville ikke ta i mot så mye for å avinstallere noen programmer, fjerne rester av et program som slukte alt minnet og installere et nytt antivirusprogram, men han fikk ikke noe valg. Det ble da god timebetaling, siden han bare brukte 2,5 - 3 timer. Han måtte lete litt for å finne noe av det som måtte fjernes. De på butikken var kjempefornøyde for nå slapp de straffegebyrer på varene og annet pes, så for de var han verdt alle pengene. De ba til og med om tlf. nr. hans i tilfelle de trengte hjelp en annen gang. :D

Men i dag er mannen syk. :( Det begynte med masse magevondt i går, som riktignok gikk over i løpet av natten, men nå er han slapp og har gått og lagt seg i senga. Dakar mannelusken min. :( Får dulle litt med han i dag da. Er flink til det. :ler: Ellers så sitter jeg og tørker på datarommet. Det tar litt tid før håret tørker, og jeg må ut å fange mat. Tenker jeg kommer til å gå ned på butikken, og ta bussen opp. Studentkort er greit. :wink: Så bærer det videre opp, en hundre meter, til nærbutikken for å levere lotto samt å kjøpe kottiser. Nøffekottiser. *slafs* Skal bruke de i wok. Det er mye billligere å kjøpe kottiser enn ferdig strimlet svinekjøtt, som faktisk bare er rester av svinekjøttstykker. Det tar ikke lang tid å strimle kottiser heller.

Så i kveld blir det svinekjøttwok i svart bønnesaus.. :hoppe: Det er nam, det! Ellers så gleder Saeria seg til gullfisken i kveld. Jeg har alltid sett gullfisken, og det er liksom noe tradisjon over det hele. Før den tid så må jeg bare: Kle meg :oops: (sitter i pysjen), ordne trynet og håret, handle, vaske gangen (vår vaskeuke), og sette woken i ovnen i en time, før jeg kan slappe litt av før matlaginga.

Ha en trivelig lørdag, dere... :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria.

Takk for PM'n. Blomsten fortjente du!

Lunt og koselig vertshus du har her. Det er godt å ha en trygg havn å legge til ved, der man kan hvile ut etter harde tak i denne barske verden :smile:

Har lest gjennom dagboka di, og du virker som en utrolig kul person. 8)

Jeg liker faktisk mye av det samme som du. :blunke:

Jeg er også glad i D og D type spill. (Jeg pleier være female alv/halvalv og ofte wisard). Er i det hele tatt fasinert av alt som har med drager, alver, dverger, trollmenn o.s.v :hjerter:

Har du forresten spilt et gaaammelt spill, (-95 tror jeg), som heter Stonekeep? Det er en klassiker, spør du meg. Eller hva med "Arcanum", det er ikke sånn typisk DD, men..

Jeg liker å lese, se film og slappe av med god mat og godt selvskap.

Jeg digger "American chopper", (så du som de hissa seg i går?!), og det virker ikke som om vi hadde kranglet så mye om fjernkontrollen ellers heller, hvis vi hadde sittet sammen og sett tv. :D

Mannen min er også en " hobbydatadoktor", som stadig er ute "på oppdrag".

Jeg henger faktisk ofte sammen med mannen min og hans kamerat(er). Trives med gutta jeg. :blunke:

Har ikke katt jeg da, men jeg har minigris og kanin, så jeg har noen å kose med jeg og :rosasmil:

Nå må jeg ut på oppdrag igjen, men så sant jeg kommer levende fra det, kommer jeg snart innom vertshuset ditt igjen.

Har ikke penger å betale for meg med, så jeg håper du godtar en :blomst_opp:

(P.s. kos deg med wok og gullfisken i kveld! Jeg skal ha kylling og gullfisk :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Pust, pes*

Er ferdig med en del av dagens gjøremål, og det var ikke så enkelt som jeg trodde. Jeg tusla ned alle bakkene til Danmarksplass for å kjøpe sort bønnesaus. Tusla deretter opp igjen, i plaskregn/sludd :frustrert: og dumpa det hjemme. Mannen lå og sov. Tusla deretter opp på nærbutikken. Fant det jeg skulle ha før..Å nei! Morsdag! Måtte jo kjøpe noe til svigers, men en finner liksom ikke all verdens på en matbutikk. Det ble noen blomster og en marsipankake. Mannen lå jo og sov, så han kunne ikke gjøre det. Dessuten hadde han sikkert glemt det. (Noe som ble bekrefta senere :ler: )Vakler så ut av butikken med kake i en hånd, tung pose i den andre og paraplyen under armen. Godt det ikke er så langt til svigers. Men tror du de var hjemme?!? Å neida! De er ALLTID hjemme, bare ikke når jeg kommer fullasta nedover gaten. Hva måtte jeg gjøre da? Joda..klore meg oppover en bakke med alt sammen. Ned en annen og dumpe det hjemme, før jeg igjen tok turen til nærbutikken for å levere lotto. *sukk* Skulle ikke være enkelt dette.

Nå er det bare gangvask og matlaging igjen. Wokpanna er skrubbet og satt i stekeovn. Jeg har ordna et lite mellommåltid til meg og mannen som sitter og ser på fotballkamp.

Ellers så må jeg si det var koselig å høre fra deg Naken. Rart hvor mye av det samme vi liker, men det er jo bare gøy. Jeg har ikke spilt hverken stonekeep eller Arcanum. Skjønt når jeg og mannen spille, så trykker han på knappene, og så diskuterer vi løsninger på oppgaver, fremdriftsplan og alt annet sammen.

Klart jeg fikk med meg A.C. i går! Det var litt av en feide, ja. :o Det er første gang de har hatt en så alvorlig krangel, selv om alle er ganske høylytte. Fikk også med meg tissen til Harald. :Hehe: Selv om det var stusselig med hår på brystet hans, så er han ikke så verst. (på en egen hobbitt møter Josh Groban møter Langbein måte)

Min mann er som du sikkert vet en arbeidende datamann også, i tillegg til hobbydatadoktor. Det er noe eget med datagutter. Jeg har hvertfall visst det i mange år, at jeg kom til å finne meg en datagutt som jeg ville gifte meg med.

Hvordan er det å ha en gris? Det er fryktelig søte, selv om din sikkert hadde blitt fornærma om den visste jeg skulle spise den større versjonen av han til middag i dag. :ler:

Og..her i mitt lille Inn trenger gjestene ikke betale... :D Takker for :blomst_opp: alikevel, og sender en tilbake.

Kose deg med kylling og Gullfisk!

:klem: fra Saeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en slitsom handletur det der. :-?

Nå er det best at sviger setter ordentlig pris på kaka og blomstene :ler2:

Du har virkelig gjort deg fortjent til en slapp kveld. :kul::ler:

Dessverre fikk jeg ikke sett Harald i adams drakt i går, annet enn et raskt glimt av en hvit og tynn rumpe, på et reklameinnslag for programmet. :hoho:

Jo å ha minigris er toppen det! Minigriser elsker mat og kos. (akkurat som meg :ler: ) De er også veldig inteligente og kan lære alt som en hund kan, minst.

Har bare hatt henne i tre uker, men hun kan alt stå på to. (for godbit, så klart). Hun kommer når vi roper, og kan åpne døra på reise/sove buret sitt (utover, altså!).

Dessuten er griser veldig renslige, i motsettning til hva mange tror. De lukter absolutt ingenting.

Hun var i vanlig grisebinge hos oppdretteren, frem til vi hentet henne, men hun ble husren med en gang vi fikk henne i hus. Vi satte henne i kattekassa og hun gjorde det hun skulle. Siden det har hun ikke hatt et eneste uhell. Er kjempestolt av henne! :hjerte:

Heldigvis vet ikke Tingeling at du spiser en slektning av henne i kveld, og jeg skal ikke sladre heller :wink:

Tenkte jeg skulle slutte å spise svinekjøtt når vi fikk gris, men det klarer jeg ikke :riste: ... Det er jo så godt.. :Nikke: Prøver bare å ikke tenke på hva jeg spiser.

Ha en avslappende kveld! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg god helg, Saeria (krysser fingrene for lottotrekningen :-) )

Klem fra Nana

Ingen lottomillioner på meg denne helga heller. :grine: Neida. Kan ikke forvente det, da. Prosjekt røykeslutt går i det minste bra. Du får ha en fin søndag, Nana! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjesp..søndag..sløvedag.

Satt å så på Taken med mannen tidligere i adg. Skummel serie. :oops: Godt det ikke var kveld, ellers så hadde jeg sikkert drømt om aliens halve natta. :o

Stakk nedom svigers litt senere på kvelden i går. Svigerfar var ute, mens svigermor var på badet når jeg hadde ringt på tidligere. Hun var visst i dusjen. Typisk min flaks. Hun ble i det minste veldig glad for kaken og blomstene, Naken. Svigermor er søt hun. Som en svigerdatters drøm. Hun legger seg ikke i hva mannen og jeg gjør, hun duller ikke med han som om han var en baby, og hun ser ikke på meg som "hun som skal ta gutten min i fra meg." Hun er glad for at jeg er kjæresten hans, og vet at jeg tar godt vare på minstebarnet hennes. Det må jo sies at min kjære var mye syk som liten gutt, og at mammaen hans måtte passe ekstra godt på han da, så hun er glad for at det er ei som passer på han nå også. Ikke det at han er så mye syk lenger, da. :D

Skal faktisk til svigers i dag. Spise kake! Mannen vurderer å gå tidlig fra jobben i morgen for å lage kake til meg! *slafse* I morgen blir jeg stor jente (24 år kl.20.03 :ler2: ), og da bare måtte det være 4 timers materialkurs på UiB! :frustrert: Det er naturligvis obligatorisk også. :( Ikke feire meg selv i fred, nei. *sippe* :ler: Hadde jeg vært yrkesaktiv måtte jeg pent finne meg i å jobbe 8 timer, så 4 timer på kurs er vel ikke så galt.

Ellers så er jo den berømte Tante Rød på besøk, og magen min er VOND! P-pille spiser til tross. Sitter her og tripper med beina for å prøve å bli bedre. Bortsett fra svigermorbesøk, tviler jeg på at det kommer til å skje så mye her. Blir vel sittende litt på KG. Får ordne litt i mitt lille Inn. * Tørke støv, vaske, fjerne aske, tenne opp på nytt i grua, vaske hender, bytte sengetøy og ordne rommene, sjekke at alt er i orden på kjøkkenet, gjøre klart til servering av drikkevarer, tenne lys på bordene (det er mørkt og lunt i mitt herberge), få fart på musikerene og stille meg bak disken* Nå er alt klart. :D

En liten takk sendes til deg, Naken for at du ikke fortalte Tingeling hva jeg skulle ha til middag. Nøff er godt. :Nikke: Stilig at hun er så lærenem. Det er jo ingen overraskelse at griser er smarte, men en lar seg imponere alikevel. :wink:

Nei, nå ble jeg litt sulten...får luske ut i kjøleskapet for å se om det er mer skinke på boks igjen! Kos dere på morsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i tilfellet jeg ikke er inne på kg i morgen:

GRATULERER MED DAGEN! :bursdag: :blomst_opp:

Håper Saeriamannen lager deilig burstdagskake til deg. Nammenam! :D

Kurset går sikkert som en lek, når du har kake å se frem til :blunke:

Tante rød er vel ikke så mye å gjøre med.. :-? Du får bare håpe hun er snill med deg i morgen. :trøste:

I det minste godt at du ikke har en sur svigermor å slite med i tillegg. :ler:

(Tante rød er forresten på vissit her også, enda jeg har sagt klart i fra at hun ikke er velkommen) :frustrert:

Så fint du har gjort det her i inn'en.

Jeg tar gjerne en mjød, takk.

Kos deg i kveld da, "snart stor jente" :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, og gratulasjon på forhånd, Naken! :kysse:

Mjød skal du få. :D

Det eneste positive for min del med T.R. på besøk er at jeg ikke ble gravid denne måneden heller. Ikke for å fornærme de som prøver, jeg unner dere som sårt ønsker dere barn, et barn. Jeg ønsker bare ikke det nå.

Jeg skal nok klare å kose meg. Fant ut at det er en pause på over en time mellom de hersens forelesingene. :sinna: Vi må streng tatt ikke ha lunsj på over en time...kjiiipt! Tanken på kake gjør sikkert at jeg overlever. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for gratulasjoner jenter! Nå ble jeg glad! :klem2:

Forteller om dagen min i morgen.. Er grisetrøtt akkurat nå. Sov bare noen få timer i natt, for mannen snorka og stjal dyne. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...