Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks


Saeria

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Ah, så kult! Lykke til! Den første uken med Evra hadde jeg litt hodepine, men det varte ikke mange dagene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah' date= så kult! Lykke til! Den første uken med Evra hadde jeg litt hodepine, men det varte ikke mange dagene. :-)

Ok. Takker for infoen.

Litt hodepine skal jeg tåle. Håper jeg blir like fonøyd som deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Ok. Takker for infoen.

Litt hodepine skal jeg tåle. Håper jeg blir like fonøyd som deg. :D

Har fått mer sexlyst, også! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg vil bare si at jeg ønsker deg all lykke til med utdanning og karriere :D

Synes du er kjempetøff som har begynt på et slikt studium som du holder på med, men det er også ganske sporty å ta et oppgjør med seg selv og se litt an hvordan skolen går og hva man egentlig tror kan passe som jobb, og vurdere å skifte spor.

Håper du finner ut av hva du vil bli når du blir stor :)

Jeg har vel heller ikke funnet det ut helt ennå, det er så mye. Men helsesekretær duger ganske bra nå, og det er et trivelig yrke stort sett :)

Kjenner meg igjen i de ville hormonene og humørsvingninger,- sliter mye med det selv. Går på Trionetta nå og har gjort det i tre år, men jeg er en skikkelig B I A T C H til tider og jeg føler at det kan ha noe med visse piller å gjøre.... Har veldig lyst til å prøve Nuvaring eller p-plaster etter fullført brett....

Ha en super dag og stå på!

Jeg tror alt kommer til å ordne seg :)'

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Diva.

Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg har nå bestemt meg for å si takk og farvel til UiB i mai. Kanskje jeg skal starte på radiograf?

Når det gjelder prevensjon så starter jeg på plasteret i morgen. Håper det duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D

Saeria the Innkeeper er i godt humør! Jeg har klistra mitt første p-plaster på kroppen, og den kroppsdelen som fikk æren av å være først ut var....*trommevirvel*... venstre overarm! :klappe: Jeg er litt mer avslappet i forhold til det å skulle slutte på universitetet. Jeg har sjakka de seriøse studietilbudene fra andre høyskoler i Bergen, og radiograf var det eneste som tiltalte meg. Da blir det kanskje det. Skal bare få snakket litt med svigerinna mi om miljøet på HiB.

Saeriamannen og jeg satt og drømte oss bort i husannonsene i går. Vi fant DET fine huset. Vi har kjempelyst på noe eget, men det er ikke så lett når han ikke har fast jobb, og jeg studerer. Huset vi fant var ikke så fint utenpå, men det var fint inni. Her er kåken, vi gjerne kunne tenkt oss. Vi fikk murhuskatalogen fra Murgaard hus for noen dager siden også, og der var det mye lekkert. *drømme*

Nei...får nok drømme en stund til.. Akkurat nå skal jeg kose meg litt med Jamiroquai, ostepop og KG. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det er bra at du føler deg bedre. Nå ble jeg glad!

Du er flink som undersøker hva du skal gjøre videre i stedet for å bare gå å sture. Jeg er helt sikker på at du kommer deg videre. :D

Og det er fint å drømme om hus. Drømmer om leilighet selv, men har ikke råd. Dessuten er det greit å ha lite lån også, selv vet ikke om jeg er mentalt klar for store økonomiske forpliktelser enda. Frihet er fint! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine ord, GreenSky. :klem:

Selv er jeg så bundet (les:forlovet :ler: ) at jeg føler meg klar for å komme meg videre. Den som klør mest etter å få seg eget sted er faktisk Saeriamannen. Men jeg kan ikke klandre han for det. Han er tross alt 27 år, jobber og er lei av å leie. Men vi kommer ikke til å kaste oss ut i det. Vi er for forsiktige til sånt, og det bør en være når en skal låne store pengesummer.

Som min kjære sa i går: Penger og følelser går som regel dårlig sammen. :wink:

Selv er jeg klar for å gå videre. Bare to oppgaver og en eksamen, så er jeg fri! Må jo snakke med UiB sånn at de kan fjerne meg fra systemet, og levere inn adgangskort også. Gleder meg. Nå er det bare sommerjobb som må søkes!

Livet er ok av og til, ja. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt humør?! Så bra, vennen!! :-) Godt å høre!

Spennende å se om det blir radiograf av deg :)

Lekkert kjøkken og bad i det huset!!! :hjerter2: Sånn vil jeg og ha!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt humør?! Så bra, vennen!! :-) Godt å høre!

Spennende å se om det blir radiograf av deg :)

Lekkert kjøkken og bad i det huset!!! :hjerter2: Sånn vil jeg og ha!!

:klem:

Glad i dag, ja.

Ikke sant badet og kjøkkenet var lekkert! Ikke sånn mangemillionær lekkert, men vanlig lekkert.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips var en bitteliten nettsøknad til radiografstudiet sendt til samordna opptak. Litt skummelt. Men om jeg får plass, og det ikke passer, kan jeg jo alltids takke nei.

Nå er det nesten ingen vei tilbake hvertfall! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...

Hei og takk for hilsen i dagboka mi!

Vi har funnet drømme leiligheta ja! :hoppe:

Den så ut som en rønne da men det var det vi ville ha... For da kunne vi forme den akkurat sånn vi ville! :)

Vi betalte 590.000 for den. 65kvm. et soverom (nå har vi laga et extra et og). Vi fikk låne hele beløpet pluss det vi trengte for å pusse den opp!

Hele badet er flislagt. Boblebadekar og det hele!! :hoppe:

Har dere vært å spurt om lån?

Håper det ordner seg for dere!

Ordner seg alltid for flinke jenter vettu! :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for hilsen i dagboka mi!

Vi har funnet drømme leiligheta ja! :hoppe:

Den så ut som en rønne da men det var det vi ville ha... For da kunne vi forme den akkurat sånn vi ville! :)

Vi betalte 590.000 for den. 65kvm. et soverom (nå har vi laga et extra et og). Vi fikk låne hele beløpet pluss det vi trengte for å pusse den opp!

Hele badet er flislagt. Boblebadekar og det hele!! :hoppe:

Har dere vært å spurt om lån?

Håper det ordner seg for dere!

Ordner seg alltid for flinke jenter vettu! :)

Klem

Så koselig at dere har fått det slik dere ville ha det.!

Saeriamannen vil også ha et oppussingsobjekt, men i de annonsene vi har sett hos meglere i Bergen har vi ikke sett et eneste sånt et. Dessute er det svinedyrt å anskaffe noe her. Vi har ikke vært i banken, og spurt om lån enda. Saeriamannen har ikke fast jobb enda, og han vil gjerne ha lappen og en liten bruktbil før vi ber om lån. Men, det ordner seg sikkert til slutt. Kan ikke håpe på noe annet hvertfall. Det var kjepekoselig at du stakk innom.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er været ute helt nydelig. Solen skinner, og det er faktisk tilnærmet godt og varmt ute. :D :hoppe: Jeg skal opp på nærbutikken og levere inn lottokupongen, og snike gratis wienerbrød. Jeg er nemlig så heldig at jeg får det hvis det er noe igjen rett før de stenger. I tillegg til det har jeg fått to røkte, saltede svinekammer og 6 pakker kvernet kjøttdeig. Helt gratis! De gikk ut på dato samme dag jeg fikk dem, så de kunne ikke selge dem. Da valgte butikkeieren å gi maten til meg i stedet for å kaste det. Jeg har stor frys, så jeg tok i mot med glede. Den ene svinekammen skal bli middag i påsken. Da kommer kokkekameraten vår til oss for å trylle litt på kjøkkenet. Jeg skal hjelpe, og lære! :D

Men det er også en litt spesiell dag i dag. Hvertfall for meg. For nøyaktig 18 år siden, fikk mine søsken og jeg telefon fra Israel. Vi fikk vite at vi aldri mer skulle få se pappaen vår i live. Den 7.4.86, ble min far drept av det medisinske personellet som hadde ansvaret for han på et av Haifas sykehus. :( De gjorde ingenting for å drepe han, og det var nettopp det som tok livet av han. Det er også det som er så synd. At medisinsk personell lar sine politiske holdninger gå ut over pasientene sine. Min far var norsk FN offiser på Libanesisk side. Det var en litt for stor kamel å svelge for de som skulle gjøre han frisk. Min far fikk nemlig en hjerneblødning. Han ble sendt til Haifa, fordi de hadde all teknologien som skulle til for å hjelpe. Å fly han hjem hadde han ikke tålt, pga. trykket høyere oppe i atmosfæren.

Det er litt rart. Jeg har levd 3/4 av livet mitt uten han, og fremdeles stikker det litt i meg. Særlig siden legene og sykepleierene slapp unna med det. Så derfor har jeg et litt ambivalent forhold til påsken.

Men jeg kan ikke gjøre noe fra eller til nå. Derfor har jeg bestemt meg for at denne dagen skal bli så fin som mulig. Det hjelper så lite å sitte inne å være lei seg, alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den hendelsen har vært en del av meg nesten hele livet. Selvfølgelig er det begrenset hva en jente på 6 år kan forstå, så jeg endte opp med å ta et oppgjør med følelsene mine for noen år siden. Siden den prosessen begynte, har jeg vært medlem i Bergen og Hordaland FN veteran forening.

I dag går det bra, selv om jeg gjerne skulle likt å fått et rettslig oppgjør med enkelte isralitter. Men, livet går faktisk videre. Det betyr ikke at jeg har tilgitt, for det vet jeg ikke om jeg kommer til å gjøre. Men jeg har veldig mye å være takknemlig for. En fin familie, tross alle problemene som har en tendens til å dukke opp :ler: , en fantastisk samboer, venner og muligheten til å stulle her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria!

Her er det lenge siden jeg har vært, men måtte komme innom og ønske deg god påske!

Stilig hus dere har sett på forresten, det likte jeg godt!

Er på boligjakt selv også, men satser på å vinne i lotto først :ler:

kos deg i påsken da, ha noen fine fridager! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sinicola.

Lenge siden sist, ja. Ikke sant hus hadde vært fint. Håper naturligvis på å vinne i lotto først, men realiteten er vel at de fleste som vinner står med en fot i graven. :roll: Så da blir det vel dyrt lån på oss også, når den tid kommer.

Ha en god påske!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese om faren din, Saria. :-(

..men godt at du føler livet ditt går videre.

Jeg ville innom for å ønske deg en god påske. Håper du kan få slappet godt av med Saeriamannen, og få tømt hodet mest mulig for bekymringer og vonde tanker. La fremtdsplanene ligge og ta deg fri til å bare være, i påska. Det er mitt "råd" til deg. :wink:

Superduperpåske :klem: fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...