Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Ære være galskapen!

I går var Saeriamannen, kokkekompisen vår og jeg på tur, og det var ikke hvilken som helst tur. For de av dere som er kjent i Bergen, var vi dumme nok til å ta turen fra Fløyen, over vidden og til Ulriken. Ulriken måtte vi forøvrig gå ned, siden banen sluttet og gå klokken 17.00. Vi er ikke akkurat de med best kondis, men med 4-5 småpauser og et ok godt tempo tok turen alikevel seks og en halv time! Det er en djevelsk lang tur! Jeg har aldri gått den før. Vi tok riktignok banen opp til fløyen, men at vi først måtte gå i retning fra Ulriken for å komme oss opp på en eller annen dum fjelltopp for å komme videre, visste jeg ikke. Så når vi endelig kom frem hadde vi gått fra 320 m.o.h. til Ulriken som er ca. 642 m.o.h. Og nesten alle de metrene der måtte vi gå ned også.

Aldri har vi vært så glade for at en annen kompis sa han kunne hente oss. :wink: I dag er jeg litt stiv i lårene. Her er litt info fra fløyen sine sider om turen vår:

Over vidden

Dette er en av de mest kjente turene på Byfjellene, og den går i flott høyfjellsterreng. Start fra Fløibanens øvre stasjon, og fortsett videre til Brushytten. Deretter opp til Bergensbakken forbi Tarlebøvatnet. Videre til Langelifjellet og Borgaskaret, og deretter over Storfjellet til Skomakerdalen. Så går turen vestover igjen forbi Årstadhytten til Ulriken. Turen er merket med varder. Man må beregne 5 - 6 timer på denne turen. Platået er værutsatt, så det er lurt å ha med ekstra tøy i sekken.

Ikke en søndagstur, nei. :ler:

Turen fikk meg hvertfall til å tenke på helt andre ting enn utdannelse, Naken. Jeg fikk tid til å bare være meg, samt å få noen kramper under beina i det turen nærmet seg slutten... De siste 90 minuttene ca. :-? Uansett, så var det en ganske fin dag. Nå kan vi hvertfall si at vi har vært på fjellet og trasket i snøen. :D Litt påskeklisje, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke en søndagstur, nei. :ler:

Turen fikk meg hvertfall til å tenke på helt andre ting enn utdannelse, Naken. Jeg fikk tid til å bare være meg, samt å få noen kramper under beina i det turen nærmet seg slutten... De siste 90 minuttene ca. :-?

:hoho: Sorry jeg ler. 90 min med krampe :o Stakkar deg! :trøste:

(Fint med en påsketur, men har du ikke hørt om den gyldne

middelvei??? 6 1/2 time :hakeslepp::ler:)

Men godt du fikk noe annet å tenke på da, og nå er du kanskje ferdig med utfluktene for denne påska? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis varte ikke krampa i 90 min. Den kom og gikk en 4-5 ganger i løpet av den perioden. Saeriamannen og jeg har ikke hørt om noen gyllen middelvei. :ler: Dessuten var det slik at når vi først kom til et sted hvor vi kunne gjøre turen kortere, mente vi at vi kunne fullføre det vi hadde begynt på. Dog turen viste seg å være litt lengre enn hva min kjære husket. :wink:

Ferdig med utfluktene denne påsken? Vi er ferdig med store utflukter på denne siden av halvåret! :hoho: Litt fisking er avtalt med kokken, men turen til godvannet hvor han camper og fisker tar bare 45 minutter etter vi har kjørt så langt vi kan mot stedet. A piece of cake! :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balenciaga

Jeg er skapalv, men ikke si det til noen. Får jeg komme inn?

Jammen er dere gode til å vandre. :o Jeg blir sliten bare av å høre om det! Og dere er ikke de som har best kondis... Hm, hva skal jeg si da. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skapalv, men ikke si det til noen. Får jeg komme inn?

Jammen er dere gode til å vandre. :o Jeg blir sliten bare av å høre om det! Og dere er ikke de som har best kondis... Hm, hva skal jeg si da. :oops:

Skapalver er meget velkomne! :wink: Bare hyggelig det.

Det er nok ikke fordi vi er så gode til å vandre at vi tok den turen, men fordi vi er sta, litt dumme, og ikke minst fordi vi mot slutten ikke hadde noe valg enn å gå videre. :ler: Vi var overhodet ikke fysisk klar for en sånn tur, sofagriser som vi er. Derfor er jeg stiv i beina enda. :wink:

Ta gjerne turen innom igjen, Balenciaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Saeria, dere som har internett hjemme, laster dere ned musikk og sånn? Hva bruker dere? Jeg har ikke peil selv, så jeg stoler på det jeg blir anbefalt. Det er bare det, at blandt "IT-ekspert-vennene" mine sier noen det og det er bra, andre sier at nei, må ikke finne på å bruke det og det, men heller sånn og sånn. Blir forvirra! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Greenie...som ikke er skap alv, og stolt av det. :D

Om vi laster ned musikk? Joda. Vi har lastet ned en god del. Ellers så låner vi cd'er på biblioteket og ripper de. Dvs. Saeriamannen ripper. :wink: Når jeg laster ned noe, bruker jeg winMX. Funker fint det. Ikke hatt noen problemer med det programmet. Dessuten så er det Saeriamannen som har kontrollen på hvilke programmer som ligger på maskinen, og han er dyktig når det gjelder data. Stoler på at det han legger på maskinene er trygge greier. :wink:

Ellers da, Greenie? Går det bra? Jeg håper da det. Her er alt ok. Har ryddet litt i papirer i dag. Fant skolepapirer fra 2000 :o , som jeg i grunnen bare kunne kaste. Rart hva som samler seg i løpet av noen små år. :ler:

:klem: fra en som gjerne skulle vært en alv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Takk for tips. Bruker Morpheus jeg, har fått varme anbefalinger fra en av data-kameratene mine og fått høre at jeg aaaaldi må bruke den av en annen kamerat. :klø:

Ellers går det bra, ja. Kjenner at jeg har blitt slapp og lat av å ha fri i påsken. :)

Er ikke du Alv du også Saeria? Trodde det, jeg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balenciaga

Si meg, er det her alle alvene samler seg? Jeg kommer herved ut av skapet. Pappa ble så sint på meg fordi jeg ikke ville vedkjenne meg min herkomst. Jeg vil unngå hans vrede.

Driver dere med ulovligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da så lite så, Greenie. :D

Om jeg ikke er alv? Jeg er vel ikke det fysisk, men jeg er vel litt alvete inni meg. :wink:

Velkommen ut av skapet Balenciaga! Det er kanskje her alver og annet godtfolk samler seg fra tid til annen. Jeg har i grunnen ikke tenkt over det, men det har blitt litt alve- og drageprat her, ja. :wink: Alle som ønsker å stikke innom er velkomne da. :D Ulovligheter? Jeg? :rosaengel::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balenciaga

Psst! Du må stille opp for folket vårt HER.

Nå når jeg har kommet ut av skapet holdes fanen høyt oppe og jeg taler alvefolkets sak uten å nøle. Nå blir pappa stolt.

Men litt støtte for saken hadde vært fint. Tror jeg skal drive med mer lobbyvirksomhet.

Dessuten ser ikke pappa så gammel ut som Lord Elrond. Årsaken må være at Elrond ikke er ekte saker. Dessuten har han dårlig klessmak. Pappa sier at Elrond har noe(n) i klesskapet. Det er en offentlig hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria! :P

Håper du har en fin påskeferie! Jeg er tilbake fra min lille Vestlandsturne, og tenkte jeg ville stikke innom og si hei!

Ha en deilig søndagsnatt, din lille alv....! :klem:

Klems fra Dina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Dessuten ser ikke pappa så gammel ut som Lord Elrond. Årsaken må være at Elrond ikke er ekte saker. Dessuten har han dårlig klessmak. Pappa sier at Elrond har noe(n) i klesskapet. Det er en offentlig hemmelighet.

:fy: Jeg må tilstå at jeg er faktisk halv-alv. (nærmere bestemt female/halv elf/cleric) Det er ikke bare bare å stå med en for i hver leir. Elrond har min sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Balenciaga

Så det betyr at jeg er alene high elf? Vel. Da må jeg være så storsinnet at jeg får etablert alianser på tvers av "rasene". Det er jo så få alver her at vi må stå sammen uansett.

Det er ikke deg Elrond har i skapet, Greensky? Nei. Det kan det ikke være for du er jo svært vakker til en halvalv å være.

Er du sikker på at du er halvalv? Noen har ikke pyntet på sannheten for deg?

Og Saeria. Vi skal nok gå godt overens uansett.

Da jeg var på besøk hos Kong Thranduil var der huskestue. Han beskylte Prins Legolas for å ha stjelt den beste buen hans. Prins Legolas har jo en fascinasjon for buer, men han er for wimpy til å ha stjelt noe som helst. Prins Legolas stengte seg inne på rommet sitt og ville ikke slippe noen inn. Alle var hysteriske. Jeg liker ikke hysteri.

Jeg har arvet egenskapen handlekraft av pappa så jeg tok affære og klatret opp veggen på utsiden utenfor Prins Legolas sitt rom. Rommet hans er i 5. etasje. Vinduet hans var åpen så jeg hadde fri passasje inn. Tror dere ikke at gutten satt foran speilet og kjemmet håret! Makan! Han ble forskrekket da han så meg å begynte å gråte og hulket at han ikke hadde stjelt den. Jeg sa at det visste jeg og spurte om han hadde snakket med noen for å forhøre seg.

Han sa at det gikk rykter om at en av dere hadde blitt sett i nærheten av våpenkammeret? Kan det stemme, Saeria?

*distansert hilsen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok vi kommer til å gå godt overens alle sammen, jeg. :D

Selv om jeg er drow er jeg ganske snill. :wink: Uansett "rase" så er alle velkomne hos meg, og det er de sikkert hos deg og Greenie også. :wink:

Hils til Legolas og si at jeg ikke har vært i nærheten av noe våpenkammer. Gi han en trøsteklem fra meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...