Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks


Saeria

Anbefalte innlegg

Gjest Balenciaga

Si meg, hva er dette tittelbruket? Har jeg også tittel? Blant high elves brukes ikke tittel. Hvis det er påkrevet med tittel på ekspedisjonen hva forventes det at min er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiitelbruk er ikke nødvendig, men det er en enkel måte å ha oversikt på. :wink:

IRL er ting tilbake til det samme kaoset. :roll: Min søster ringte, og spurte om hun og den nye fyren hun har blitt kjent med kunne treffes hos meg. De har ikke møtt hverandre IRL enda, og det var meningen han skulle besøke henne i Haugesund. Søsteren min fortalte dette til eksen sin, sånn at han slapp å tilte hvis han så de, men han klikket helt og kom med drapstrusler og det ene etter det andre. Jeg kunne ikke annet enn å si ja til at hun kunne komme, selv om jeg skal på eksamenslesing i morgen, møte på torsdag kveld, og oppgaveløsing med en fra universitetet på fredag.

Oppgaven MÅ være ferdig på mandag. Den MÅ inneholde minst 2000 ord, noe som ikke tilsvarer mer enn ca. 5 sider i word, og burde gå greit. Den MÅ også inneholde minst 5 kilder, og det er derfor jeg skal møte ei på fredag. Vi skal dele pensumbøker. Hun har noen jeg ikke har og omvent. Vi har så mange bøker på pensum, at vi ikke har råd til alle. :-?

Romaskin fikk vi hvertfall i dag. Det er jo litt stas. Trøster meg med det. Vel.. Det blir vel en løsning på det. Søsteren min skulle sende meg et pip etter hun hadde snakket med den besøkende, så får vi se om hun kommer i morgen eller senere. Jeg skulle på en måte ønske at de kom hit på fredag. Da kunne jeg i det minste fått unnagjort noe først. Men jeg blir vel sittende hele helgen med oppgaven også. Diskutere årsaker til byoppkomst i Skandinavia i sen vikingtid/tidlig middelalder. :-x Lite motivert nå.

Glad jeg har KG, og mine gode KG venner.

Natti! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag i dag. Trøtt nå. Dumt jeg ikke fikk brukt mer tid her i dag.

Jeg kommer til å få det travelt frem til mandagen, så det kan godt være at vi må starte questen vår med litt historiefortelling om gamle bragder eller noe her hos meg, før vi tusler avgårde...

Natti.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balenciaga

Du sier god natt altfor tidlig.

Det var den gangen da Sáralondë, Elanessë og jeg reiste til nordlandene. Der er det mørkt. Altfor mørkt for alviske hjerter. Ei heller finnes det trær eller blader der. Vi hadde blitt sendt ut for å hente tilbake en av oss som hadde blitt forhekset av en drage.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg grisetrøtt når jeg sa natti, men fikk ikke lagt meg i dag. I dag begynte naboen å bråke rett etter klokka 7, og jeg hadde lyst å kaldkvele de. :evil: :roll:

I dag må jeg lese. Urk! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Først må jeg si at det var hyggelig å høre at søstera di har møtt en hyggelig fyr. Får håpe at han er ok, en vet jo aldri hva en "får" når en ikke har møtt personen RL. Temmelig dårlig av eksen, denne Ali, å komme med trusler. Håper hun får øynene opp for hvordan han virkelig er.

Så får du ha lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Si fra hvis du trenger å lufte noen tanker ang. oppgaveskriving. Vet ikke hvor mye jeg kan hjelpe, men verdt et forsøk hvis du skulle stå fast. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jeg vant, jeg vant! Gjett om jeg ble overraska når jeg så at jeg hadde vunnet en KG topp i vårkonkurransen! Nå ble jeg glad. :D :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Gratulerer! Åssen ser den ut' date= da?

Det vet jeg ikke. Finner vel ut av det, så snart den er i postkassa mi. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alvevennen min :) ! Bare innom for å si god natt. :klem: ..og lykke til med oppgaven!

Jeg er klar for eventyr snart, jeg og, må bare få overstått konfirmasjonen til min bror, som jeg er dypt inne i forberedelsene av..

Håper den nye typen til søstra di viser seg å være en bra fyr, og ikke enda en som river henne ned. Høres ut som om hun fortjener litt flaks i kjærligheten nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Naken. :D

Koselig at du stakk innom.

Jeg håper det går bra, men det er vel desverre for tidlig å si.

Nei, jeg får vel tusle og legge meg jeg også. Naboen begynner vel med bråket tidlig i morgen.

Lykke til med konfirmasjonsforberedelsene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Balenciaga. :klem:

I dag har jeg hatt en lang dag. Masse lesing og skriving. Så nå har jeg gjort:

-Lest

-Skrevet av de kildereferansene jeg trengte fra en bok jeg ikke hadde, samt to lange tekster som jeg har men ikke orker å bruke en halv dag på å bla opp i. :wink:

-Skrevet sidetall til referansene. (Lurt å gjøre.)

-Satt opp disposisjon for hvordan jeg skal løse oppgaven, med stikkord for hva som må huskes i innledning og hoveddel.

Etter skoletingene var pakket sammen, gikk jeg hjem. På veien solte jeg meg litt, før jeg gikk en tur i butikken for å handle litt frukt til en fruktsalat. Tidligere på dagen hadde jeg sagt ja til å lufte naboens hund i helgen, siden hun som eier den og kjæresten flytter over til naboleiligheten. Så etter jeg hadde spist ble det tur på meg og voffen. :D

Grunnen til at jeg skal lufte hunden er: Eierene har det desverre veldig travelt denne helga. Han jobber om natten. Hun om morgenen (grytidlig). De holder på å flytte tingene ut av den gamle leiligheten til den nye, og de må være ferdig denne helgen. I tillegg skal hun som eier hunden til kiropraktorbehandling, og hun har vakthelg hos et pensjonat som tar i mot hunder som blir dårlig behandlet eller som trenger nytt hjem av andre årsaker. Da må hun regne med å bli oppringt om natten. De har mye på plakaten! :o

Derfor sa jeg ja til å lufte vovven. Det er en flott hund, men den liker ikke andre hunder som den ikke kjenner. :-? Ja, ja..fin hund alikevel.

Nei..får legge seg snart..Har mye å skrive i morgen.

Nattakos til mine venner her inne. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før jeg starter på oppgaven, (er fremdeles for trøtt til det) må jeg bare si at jeg er innkalt til (sommer-) jobbintervju på mandag! :D

Det er ikke noen kremjobb. Det er vasking i et renholdsfirma, som trengte folk til å vaske leiligheter de leier ut til næringslivet. Men det er en jobb. Jobb equals money. Money equals frihet i sommer, og evne til å betale for meg når lånekassen sier takk for seg. Ergo hadde det vært en ok jobb å få.

Dessuten har jeg lyst å prøve å spare opp til julegaven til Saeriamannen. Jeg synes det er viktig å spare opp til sånne formål. Da kommer ikke julehandelen så brått på. (Litt tidlig å fable om jul kanskje, men dog.)

Herved ønsker jeg meg selv lykke til på mandag klokken 14.00. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom for å ønske deg en fin dag. :-)

Takk, Balenciaga.

Får løpe inn til deg, og ønske deg det samme. :wink:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balenciaga

Kjære Saeria.

Jeg må ta farvel. Siden jeg har blitt glad i deg føler jeg at jeg vil fortelle litt mer.

Jeg har brukt altfor mye tid på KG siden jeg begynte her før påske. Må konsentrere meg litt mer om andre ting nå.

Skal ta et stort språkkurs framover. Har lyst å lære italiensk.

Daniel og jeg har seriøst vurdert om vi skal reise til Statene for å bo der en lang stund. Hans pappa er også amerikaner så vi kan bo i hvilket som helst land av Norge og USA.

Jeg vet at akademia er noe du også driver med. Utdannelse er viktig.

Nå har jeg jobbet en stund og er lei. Jeg vil videre. Har en bachelor i marketing fra før og vil gå videre for å ta MBA. Har vurdert BI, men jeg vet med meg selv at det ikke blir riktig. Tenker heller på Georgetown Univ. som jeg kjenner fra før. Daniel kan også gå videre der med sitt fag. Han driver med medisin. Vi vil reise så snart det lar seg gjøre.

Skulle du engang ta veien til Washington D.C. (eller Potomac litt utenfor, i Maryland) må du etterlyse meg. :) Daniels og min familie bor der og behovet for å være nær dem har blitt sterkere. Min bror bor også i Statene og jeg savner han.

Lykke til med studiene dine, Saeria. Skal tenke på deg.

Varme tanker og klemmer.

PS: Jeg skal sende en substitutt til den store reisen. :wink:

Synd det ikke går an for gjester å skrive hilsen i dagbøkene. Skal titte innom din når jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...