Gå til innhold

Online dating - ikke for menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

I utgangspunktet skjønner jeg ikke hva som fikk dere til å prøve nett i det hele tatt når dere har sånn draget på damene ellers.

Kan ikke annet enn å si meg enig der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I utgangspunktet skjønner jeg ikke hva som fikk dere til å prøve nett i det hele tatt når dere har sånn draget på damene ellers.

Skal jeg tolke det slik at du er lite å se på og har dårlig sjans i real life siden du har prøvd deg på nettdating? ;)

Nettdating har i vår tid blitt et supplement til byen, det blir helt feil å sammenlikne nettdatingarenaer som Sukker med tidligere tiders trauste kontaktbyråer. Nettdating brukes av mange flere enn de som i gamle dager brukte kontakbyråer, byråer for ensomme og folk som slet med å komme i kontakt med det annet kjønn på annet vis. Nettdating er, som jeg skrev i dette innlegget

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=647475&view=findpost&p=10790262

for mange et supplement til byen, og tilhører du det segment menn som klarer deg bra på byen kan du også fikse deg noen spennende dates på Sukker. Kvinnens overtak på Sukker henger nettopp sammen med at dette er en sjekkearena på samme måte som byen, altså dette at det fungerer som jaktmarker for menn som vil ha sex, ikke bare seriøse forhold. Det er her vi finner forklaringen på kvinnens overtak på datingsidene, med andre ord akkurat det samme som gir kvinnene et overtak på byen. Noe jeg pekte på for noen få dager siden i dette innlegget:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=647475&view=findpost&p=10792795

Temaet som tas opp i denne tråden er for øvrig gammelt og behandlet i flere tråder før, blant annet i denne:

Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685

Endret av Cuckold
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare svare her. Jeg er jente og jeg får mange meldinger hver eneste dag. Det er mangen som skriver: du er for pen, du ligner for mye på Tone Damli, du får sikkert drøss av brev. Jeg gidder rett å slett ikke svare på sånne dumme meldinger. Jeg svarer ikke de som er pene som bare skriver bullshit heller, men svarer de som skiller seg ut og som kan kommunikisere. Jeg fikk i dag en flott mail av en mann som skreiv en lang melding og gav meg kompliment for at jeg hadde en utrolig bra profil etc. Han var ikke noe særlig flott å se på.

Selv om man har et pent ytre betyr det ikke at man er golddoggers og overfladisk, kanskje vi selv ikke vet eller føler oss mer en gjennomsnittlig? Jeg vet hva jeg ikke vil ha og har mye erfaring med meg og bagasje og har fått helt andre verdier etter all motgangen jeg har møtt på veien og jeg søker en likesinnede, men jeg må synst noe er tiltrekkende med han seff. Uansett er det alt for mange enkle menn, som ikke er reflektert eller har noe å skrive. Det er deres egen feil at vi ikke gidder å bruke tiden vår til å svare de, en annen ting er om man svarer høfflig og avsier på en ok måte, slutter de ikke å skrive for det.

Skrevet

Jeg blir litt satt ut her når det så hardnakket påstås at ALLE damer får masse svar på de forskjellige nettdatingsidene :trist: det er ikke sånn jeg oppfatter det...

Jeg er en helt alminnelig kvinne sånn midt på treet, men opplever stort sett bare å få tilbakemeldinger fra menn som enten er like gammel som faren min eller like unge som sønnen min. Nå skal sies at jeg bor langt mot nord, og det virker jo som hovedtyngden av eventuelle "beilere" finnes på sentrale Østlandet alle som en.

Jeg møtte ex'en min på et nettdatingsted for 10 år siden, og syntes det var lettere å møte noen den gang.

• Liker 1
Skrevet

Igjen. Det er ikke å sutre å erkjenne realiteter. Du har et attraktivt ytre. Bra for deg.

Tja, jeg ser da folk som har vært mer uheldig i utseendekiosken enn meg selv som hooker som bare det på sukker.no.

Problemet er at nesten alle sikter for høyt. Gutta klager over at jentene gjør det, og jentene over at gutta gjør det.

Jeg har gått svært misfornøyd hjem fra noen dates som viste seg å være mindre begavet enn de utga seg for å være.

Jeg er kanskje overfladisk når jeg sier at jeg har min smak og standard, men det å lure til seg gutter ved å ha et 3 år gammelt bilde hvor man var 15 kg mindre og 20 ganger hottere, er idiotisk uansett. Det er som menn som lyver på seg 10 cm på høyden...

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare svare her. Jeg er jente og jeg får mange meldinger hver eneste dag. Det er mangen som skriver: du er for pen, du ligner for mye på Tone Damli, du får sikkert drøss av brev. Jeg gidder rett å slett ikke svare på sånne dumme meldinger. Jeg svarer ikke de som er pene som bare skriver bullshit heller, men svarer de som skiller seg ut og som kan kommunikisere. Jeg fikk i dag en flott mail av en mann som skreiv en lang melding og gav meg kompliment for at jeg hadde en utrolig bra profil etc. Han var ikke noe særlig flott å se på.

Selv om man har et pent ytre betyr det ikke at man er golddoggers og overfladisk, kanskje vi selv ikke vet eller føler oss mer en gjennomsnittlig? Jeg vet hva jeg ikke vil ha og har mye erfaring med meg og bagasje og har fått helt andre verdier etter all motgangen jeg har møtt på veien og jeg søker en likesinnede, men jeg må synst noe er tiltrekkende med han seff. Uansett er det alt for mange enkle menn, som ikke er reflektert eller har noe å skrive. Det er deres egen feil at vi ikke gidder å bruke tiden vår til å svare de, en annen ting er om man svarer høfflig og avsier på en ok måte, slutter de ikke å skrive for det.

Jeg pleide å skrive noe sånt som:

"Hei, interessant og flott profil/bilde du har! Skal vi ta en gammeldans? :D"

Tror jeg hadde 99 % svarprosent på den :P

Skrevet

Tja, jeg ser da folk som har vært mer uheldig i utseendekiosken enn meg selv som hooker som bare det på sukker.no.

Problemet er at nesten alle sikter for høyt. Gutta klager over at jentene gjør det, og jentene over at gutta gjør det.

Jeg har gått svært misfornøyd hjem fra noen dates som viste seg å være mindre begavet enn de utga seg for å være.

Jeg er kanskje overfladisk når jeg sier at jeg har min smak og standard, men det å lure til seg gutter ved å ha et 3 år gammelt bilde hvor man var 15 kg mindre og 20 ganger hottere, er idiotisk uansett. Det er som menn som lyver på seg 10 cm på høyden...

Jeg tror Sukker er en ganske grei parallell til byen. Menn er ivrigere på sex for sexens skyld enn kvinner, derfor vil de 20-30 % mest attraktive kvinnene ikke på langt nær dekke behovet de tilsvarende 20-30 % mest attraktive av hannkjønn har for tilfeldig sex. Det betyr at de 20-30 % mest populære av hannkjønn forsyner seg av kvinner over store deler av attraktivitetsskalaen. Noe som igjen betyr at du som jente med midt-på-treet-utseende venner deg til å kunne dra hjem med en ganske så attraktiv mann. Da blir det nødvendigvis litt hardere for de resterende mennene. Det er helt naturlig.

Det er ingen som påstår at det er håpløst for alle menn hverken på byen eller på datingssider på nett. Det er vanskelig for en stor gruppe menn, lett for de som tilhører det mest populære segment. Så enkelt er det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å skrive noe sånt som:

"Hei, interessant og flott profil/bilde du har! Skal vi ta en gammeldans? :D"

Tror jeg hadde 99 % svarprosent på den :P

hehe humor er alltid en vinner hos meg i allefall :)

Jeg tenker av og til at enkelte ikke eiger selvinnsikt jeg da. Jeg skriver at jeg ønsker at en mann skal trene et eller annet om det er å gå på fjellet, spille fotball osv. Siden trening er min hobby/lidenskap, men er ikke fanatikker ønsker jeg en mann som også liker å bevege seg, men jeg får meldinger av menn som ser ut som de ikke gjør noe annet enn å ligge på sofaen dagen lang... Det er mange som tror at jeg ønsker en mann som er topp trent bare fordi jeg jobber i treningsbransjen og trener mye selv, men jeg har ingenting i mot at menn har litt mage så lenge de beveger på seg. Så nei ikke alle damer er opptatt av utseende. Heller en bra mann med stort hjerte, glimt i øye, humor etc enn en selvopptatt strøken mann ;)

Skrevet

Bare en liten påminnelse: Hele den holdningen du her viser er jo et resultat av den overlegenhet du har som jente på et kjønnsmarked der du kan velge og vrake. En gutt på samme attraktivitetsnivå vil aldri sitte og beklage seg over at han får så mange teite henvendelser fra jenter. Det du beklager deg over ville selv de mest populære guttene bare gledet seg over. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En 7-er gutt sikter ikke for høyt når han sender melding til en 5-er dame og hun svarer med å blokkere han. Da er gutten på feil sjekkearena.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en del "enkle" menn, akkurat som det er en del "enkle" kvinner. Men jeg føler jeg er plassert godt over på motsatt side av skalen, og min erfaring med nettdating er at man får vesentlig bedre respons på enkle meldinger enn på de litt mer finurlige. Dessuten er det å legge flid og mye tid i en meldig stort sett bortkastet tid, for de aller fleste gidder ikke svare uansett. Så å legge skylden på hvorfor ting er som de er på bare ett av kjønnene blir bare dumt.

Forøvrig skjønner jeg ikke helt den holdningen din om at mannen skal "bevise" for deg at han fortjener deg før du i det hele tatt gir han en sjanse. Hva gjør at du automatisk slipper å gjøre det samme tilbake? Kanskje er jeg sær, men jeg responderer dårlig på de som i utgangspunktet utviser en slik holdning. Hva i alle dager skal jeg kjempe for? Man får jo aldri noe realistisk bilde av en person ut fra en profil uansett...

Skrevet

En 7-er gutt sikter ikke for høyt når han sender melding til en 5-er dame og hun svarer med å blokkere han. Da er gutten på feil sjekkearena.

Eventuelt så har han en elendig profil, eller han er ikke hennes type. Eller kanskje hun allerede har funnet noen andre som er mer interessant? Det du driver med er rene spekulasjoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det skjer gjentatte ganger, er det ikke spekulasjon. Det er ren logikk. Når 8-er menn og oppover velger å kontakte kvinner helt ned i 4 og 5, så venner kvinnene seg til å bli svært kresne. Dette gjør at det blir vanskelig for 7-er menn og lavere. Kvinnen vet at den neste 8-eren er like om hjørnet, så hvorfor kaste bort tid på å svare 7-ere?

AnonymBruker
Skrevet

Tidus, hvis du får 99% svar på den pissmeldingen du siterte, så skyldes det utelukkende et svært pent utseende. Minst 8.

• Liker 1
Skrevet

Dersom det skjer gjentatte ganger, er det ikke spekulasjon. Det er ren logikk. Når 8-er menn og oppover velger å kontakte kvinner helt ned i 4 og 5, så venner kvinnene seg til å bli svært kresne. Dette gjør at det blir vanskelig for 7-er menn og lavere. Kvinnen vet at den neste 8-eren er like om hjørnet, så hvorfor kaste bort tid på å svare 7-ere?

For det første: Hvem er 8-er mennene?

Og hvem setter tallene her?

• Liker 1
Skrevet

Tidus, hvis du får 99% svar på den pissmeldingen du siterte, så skyldes det utelukkende et svært pent utseende. Minst 8.

Wow. Det var da svært til fientlig tone. Så du ikke reaksjonen til hun over her når hun leste den? Tror du bare har dårlig humor ;)

AnonymBruker
Skrevet

8-er mennene er de som er minst 8 på en skala fra 1 til 10. Du finner mange slike skalaer hvis du googler. Noen uenigheter er det om hva som er attraktivt og ikke, men det gir helt klart mening å snakke om attraktive og mindre attraktive mennesker.

Skrevet

8-er mennene er de som er minst 8 på en skala fra 1 til 10. Du finner mange slike skalaer hvis du googler. Noen uenigheter er det om hva som er attraktivt og ikke, men det gir helt klart mening å snakke om attraktive og mindre attraktive mennesker.

Joda, men hvordan vet du at disse 8-erne blir avvist av 5-ere? Kjenner du SÅ mange? Eller tar du anonymes ord for sannhet på sukker.no forumet?

AnonymBruker
Skrevet

8-er menn blir ikke avvist.

Skrevet

8-er menn blir ikke avvist.

7-er-mennene da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...