Gå til innhold

Online dating - ikke for menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På datingsider mottar kvinner mange, mange meldinger. Mange menn sender ut meldinger til alle ikke-heslige kvinner de kommer over. Kvinner sender derimot nesten ingen meldinger. Dette gjør at en mann som i utgangspunktet er en 7-er, kanskje blir en 5-er i kvinnenes øyne, fordi de tenker at de kan få så mye bedre.

Resultat? 5-er jenter vil ikke slå seg til ro med en mann med mindre han er 7 eller 8. Online dating blir en ond sirkel hvor menn gir komplimenter til stadig styggere kvinner, mens kvinnene tror de kan kreve mer enn de selv har å by på, og får unaturlig høye tanker om seg selv.

Som om det ikke var nok, må mennene betale for det hele. Kvinner trenger bare å registrere seg, så får de innboksen fylt opp. Menn må bli betalende medlemmer for å sende meldinger. Ellers er de sjanseløse.

Derfor, kjære menn. Med mindre dere er sterke 7-ere eller bedre. Slutt å ødelegge selvtilliten deres med nettdating. Gå ut i den virkelige verden, hvor jenter ikke er vant til den samme oppmerksomheten fra nordmenn med sjekke-fobi. Der har dere langt bedre sjanse på attraktive kvinner dersom dere tør å ta initiativ.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser bare småfæle damer på datingsidene uansett, så den står jeg over allerede. :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Må dessverre si at jeg er litt enig i det du skriver

Har vært inne på et par nettdating sider en stund nå og får seriøst INGEN brev, hvis ikke jeg sender brev først og tar intiativ.

Har sikkert mye med å gjøre at mange kvinner ikke trenger å betale på slike sider og derfor ikke kan ta kontakt først, men også for det at de blir veldig selektive, siden de er vant til å få såpass mye oppmerksomhet selv. Synd, men sant.

Så vill ikke fraråde menn å melde seg inne på nettdating sider, men det kan lønne seg å ha en veldig annderledes profil og veldig bra bilder av seg selv.Da har man i hvertfall en liten sjans til å bli lagt merke til, selv om man kanskje ikke er en så kalt 7er eller over på utseende skalan ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke å være den første som sender mail. Føler meg litt sånn "Ja DU vil sikkert snakke med meg!". Og da føler jeg at jeg utgir meg for å være selvgod.

Da venter jeg heller for da vet jeg at de faktisk vil snakke til meg.... :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Jeg begynte med dette med helt åpne kort, investerte mye tid og krefter i å sette opp profil, ta "råd" fra alle som hadde prøvd dette før, og har også fått noen tilbakemeldinger på at folk lo seg skakke når de leste den. Jeg er (veldig) god utdannet, ser bra ut (tror jeg), og burde klare de fleste "formelle" krav som damene har med grei margin.

Men om jeg hadde selvtillit når jeg begynte med det, så fikk den seg en ganske ubønnhørlig knekk ettersom månedene gikk. Jeg hater å "spamme" folk. Sender en melding, og venter på svar. Kunne sikkert sendt ut til flere, men orker ikke dilemmaet hvis/om flere da plutselig skulle vise interesse. Sånn er jeg. Og selv om jeg har fått svar fra stort sett de fleste, så virker det liksom ikke som om de vil noe utover å bare skravle litt. Spør jeg om de vil møtes, har de stort sett ikke tid, men henge på sukker gjør de støtt.

Nå har jeg for morro skyld logget meg på hver måned ca. for å se hvem som er i "online-lista", og det er forbløffende hvor mange som er der - hver eneste gang jeg logger på. Omtrent 30% kjenner jeg til enhver tid igjen. Hva skjer?

Vet ikke hvorfor jeg har kontoen enda heller, egentlig. Føler de personene jeg møter er noen helt andre enn de finslipte profiler gir inntrykk av at de er. Og nå, med profilhjelp, sjekkekurs, professjonelle fotografer og whatnot, så er jo profilen null verdt.

Skulle ønske eg likte å gå på byen, men har følt det har vært litt stusselig at folk må drikke for å ha det gøy, og det tar liksom hele morroa vekk fra konseptet. Og de andre aktivitetene jeg bedriver er det gjerne litt for høy risikofaktor i til at damene liker dem... *Sukk*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ingen grunn til å begynne å lete selv, da jeg fikk maaange mail med en gang. Er kvinne.

Skrevet

Jeg er en sterk 8er utseendemessig og har hatt bra suksess med nettdating.

Er helt enig at det sannsynligvis ikke er noen grunn til at noen andre enn attraktive menn bruker tiden sin på dette.

Gjest krabat
Skrevet (endret)

Ser du ikke spesielt attraktiv ut, vil jenta mest sannsynlig ikke ta seg tid til å svare. Ikke fordi du ikke er en bra fyr. Men fordi hun vet hun har 100 andre meldinger fra mer attraktive menn liggende. Og hun vil motta 100 nye i morgen. Derfor gir hun deg ikke engang en sjanse.

På en fest vil ei jente aldri si "Hei, du er sikkert sjarmerede. Men du har litt rar nese, så jeg setter meg i den andre sofaen der borte og ser om jeg ikke finner noen bedre der." Men på nettet er det annerledes. Som anonym bruker på nettet er det lettere å oppføre seg som en drittsekk. I tillegg vektlegges utseendet i langt større grad. Derfor kan jenta tillate seg å oppføre seg slik. Og derfor blir nettdating for mange menn en påkjenning, både for lommeboka og for selvtilliten.

Det ikke er noe galt med å registrere seg på slike steder bare for å prøve. Men det kan være farlig å la det bli hovedfokus. Du risikerer å narre deg selv til å tro at du ikke har sjans på attraktive kvinner, og dette vil påvirke deg offline.

For min del har faktisk sjekking nettsjekking vært en netto positiv opplevelse så langt. Jeg bruker en del tid på å lese gjennom profiler, og sender ut meldinger til jenter som gir inntrykk av å være bevisste på hvem de er og er kresne på hvilke kvaliteter de ser etter i en partner. Disse er gjerne noe mindre utseendefikserte, og vil med større sannsynlighet ta seg tid til å lese profilen til menn med et gjennomsnittlig utseende.

Jeg har ulempen av å være under 170, men før jentene klikker seg inn og ser høyden ser de som regel både ansiktet og leser meldingen. Det er utrolig viktig at førstemeldingen ikke er en standard "Hei, hvordan går det?", men noe individtilpasset og gjerne også morsomt eller overraskende. Hvis meldingen vekker interesse og profilbildet ser minst brukbart ut, er de tydeligvis tilbøyelige til å fire litt på høydekravet sitt. Om du ikke har har et bilde hvor du ser bra ut, så anbefaler jeg å putte bildene i albumet i stedet. Det vil gjøre dem nysgjerrig på hvordan de ser ut. Hvis albumet ditt inneholder noe morsomt/interessant som de ønsker å kommentere, kan du være heldig å ha dem på kroken.

Endret av krabat
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke å være den første som sender mail. Føler meg litt sånn "Ja DU vil sikkert snakke med meg!". Og da føler jeg at jeg utgir meg for å være selvgod.

Da venter jeg heller for da vet jeg at de faktisk vil snakke til meg.... :sjenert:

Og du er? Mann/kvinne?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg for morro skyld logget meg på hver måned ca. for å se hvem som er i "online-lista", og det er forbløffende hvor mange som er der - hver eneste gang jeg logger på. Omtrent 30% kjenner jeg til enhver tid igjen. Hva skjer?

Samme her. De er der bare for spenningens skyld. Mange av dem har svart meg og flørtet ganske heftig, men når jeg foreslår å møtes backer de ut.

Gjest HunterLady
Skrevet

Greia er vel at menn generelt kanskje bør roe seg litt ned? Det er jo ikke rart det blir sånn når man overøses av meldinger bare man er pålogget 5 minutter. Jeg fikk ikke tid til å lete så veldig selv. MEN jeg sendte medlinger først til en del menn selv om det for det meste var jeg som mottok første meldingen.

Gjest Tidssone
Skrevet

Her kommer et litt nyansert perspektiv fra erfaren nettdater som er kvinne.

Ja. Det er helt rett at det kommer mange mail.

La oss si at sist jeg hadde en profil på et nettsted, fikk jeg mail fra 300 menn. Fordelingen da ser ca slik ut:

60 av dem var seriøst overvektige

60 av dem var for unge

40 av dem var for gamle

40 av dem sendte standard flørtemail

50 av dem var ikke i stand til å framføre både et hei og riktig tegnsetting på en og samme tid

30 av dem var faktisk utseendemessig uaktuelle

18 av dem hadde svært, svært sære seksuelle preferanser

2 av dem var gifte menn på utikk etter en elskerinne

270 av disse mailene kom fra ikke-betalende menn.

Ærlig talt. Ikke mye å få selvbildeboost av.

Takk og lov for at jeg er i stand til å sørge for eget selvbilde på endre måter enn antall udugelige mail på nettsjekkesteder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og du er? Mann/kvinne?

kvinne

Gjest Tidssone
Skrevet

Og kutt nå ut den helsikes sutringa på at menn ikke har sjans på nettsider og at dere har sååååå mye mer sjans på såååååå sykt bedre damer utenfor nett.

Jeg tillater meg å stille spørsmål ved intellektet deres når dere ikke på egenhånd bare kutter ut nettdating og dater alle de fantastiske damene dere har sjans på utenfor cyberverden.

• Liker 5
Gjest Tidssone
Skrevet

I utgangspunktet skjønner jeg ikke hva som fikk dere til å prøve nett i det hele tatt når dere har sånn draget på damene ellers.

• Liker 5
Gjest Anna.S
Skrevet

Greia er vel at menn generelt kanskje bør roe seg litt ned? Det er jo ikke rart det blir sånn når man overøses av meldinger bare man er pålogget 5 minutter. Jeg fikk ikke tid til å lete så veldig selv. MEN jeg sendte medlinger først til en del menn selv om det for det meste var jeg som mottok første meldingen.

Veldig enig i denne. Når du overøses med "hey sexy" og "du var fiiiin as" så mister man litt interessen.

Jeg sendte ofte mail til de jeg fant intressante og fikk en god del avslag også, så jeg vil si at menn og kvinner er ganske likestillte egentlig. Man må ta noen sjanser.

Jeg fikk heller ikke kontakt med min nåværende kjæreste før jeg ble betalende medlem for han hadde en prinsipp greie om at han ikke skulle betale. (tåpelig spør du meg) så han hadde sett meg på sukker i noen uker og tok kontakt når jeg ble betalende.

Jeg tror mange menn må jekke seg litt ned og slutte å sutre så mye og heller bare prøve seg videre. Det er nok mange damer som synes dere er flotte men siden dere ikke tar kontakt med de rette damene så vil dere ikke finne noen heller.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Og kutt nå ut den helsikes sutringa på at menn ikke har sjans på nettsider og at dere har sååååå mye mer sjans på såååååå sykt bedre damer utenfor nett.

Jeg tillater meg å stille spørsmål ved intellektet deres når dere ikke på egenhånd bare kutter ut nettdating og dater alle de fantastiske damene dere har sjans på utenfor cyberverden.

Helt enig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor dere ligger aldersmessig, men jeg som voksen kvinne setter pris på at den som sender meg en melding faktisk viser at han har lest profilen. At han kan si noe annet enn bare hei. Jeg går inn på profilen og liker jeg den og ansiktet samt mailen jeg fikk så blåser jeg i om du er 170 høy eller 190 eller at du tjener godt eller lite. Det er deg som person jeg vil bli kjent med.

Jeg opplever ofte bare en melding som hei, gjør i helga osv. Ikke noe som viser at personen har tenkt noe over hva han skriver til meg. Alle de som er gift og samboer utgår også. Det samme med de som er kjappe ute med sexspørsmål.

Jeg treffer deg gjerne og det også kjapt. Jeg er ingen tilhenger av å prate på nett i månedsvis.

Sånn avslutningsvis så opplever jeg veldig sjelden at noen gidder å bruke tid på en dialog med meg samt å være ærlig. I 9 av tilfellene så er det bare grums. Det finnes dog en perle der bare man er tålmodig nok. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame på nettdating og min erfaring er at jeg overdøses med mail av interessert menn. Noen av de fortsetter jeg kontakten med fordi interessen er gjensidig. Imidlertid har det til nå vært et mønster at det er JEG som sender meldinger, mail og initierer kontakt mens mennene backer ut og dumper meg.

Det går altså begge veier.

Gjest Anna.S
Skrevet

Sånn avslutningsvis så opplever jeg veldig sjelden at noen gidder å bruke tid på en dialog med meg samt å være ærlig. I 9 av tilfellene så er det bare grums. Det finnes dog en perle der bare man er tålmodig nok. :)

Det kan jeg love deg at du gjør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...