Gå til innhold

Dine beste "snobbe"-historier?

Dolce

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på en kunstauksjon sammen med familien der et maleri skulle selges. Det var ett bilde mine foreldre virkelig ville ha på den auksjonen. Budrunden ble innbitt og vi fikk noen harde motstandere som også ville ha bildet, sammen med et galleri som også ville ha det. Galleriet gav seg, men den andre familien fortsatte å by. Omsider vant mine foreldre og fikk maleriet. Min mor gikk så bort til den andre fruen og spurte hva deres interesse var i dette maleriet siden det til slutt endte på cirka en kvart million. Fruen svarte så; "fargene på maleriet matchet gardinene på kjøkkenet". Hahaha!

En venns-venn: "Jeg havnet på en liten hytte på fattige 150 kvm."

Endret av Pene sko...
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som mener han er fra RøEN her i Oslo, også kjent som Røa. Hahaha

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ingen konkrete historier som jeg kommer på, men farmor er i virkeligheten heeeelt lik både i oppførsel, utseende og talemåte, som Hyacinth Bucket. Eller Bouqueeeeeet da ;)

Hun var gift med en offiser og pleier omgang med kongens søster, så det er veldig viktig hvordan man ter seg. Hun er veldig snill altså, men jeg fniser litt iblant når hun forteller om helt daglidagse ting (for oss andre) som er helt skandaaaaaale i hennes krets :fnise:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

Eneste jeg har opplevd, var da jeg sto på bussholdeplassen og overhørte to damer i pelsjakke.

hun ene sa:

"fru hansen har bare 2 bad i huset sitt sin. jeg har ikke sagt noe til henne, men egentlig synes jeg det er litt spesiellt. hun har akkurat blitt rik, så vi får vel unskylde henne. er mye snakk om henne bak ryggen hennes. kanskje vi skal la være å be henne på selskap? vi kan jo få et dårlig rykte vi også når hun er med". hun andre nikket før hun sa "oi der kommer bussen. hvordan fungerer bussen? hvordan betaler man? jeg pleier å reise finere enn dette, men siden strekningen er så kort, kan vi vel ta den. håper ikke bussen er skitten". det hun sa sist der hørtes ut som om hun trengte å bevise for meg at hun aldri tok bussen ellers. så ut som hun var veldig flau over å ta bussen.

:skratte:

det jeg tenkte var; hvordan liv kan de ha? baserer vennene sine på rykter og hvor rik man er. og hvor gode er vennene deres når det er det som spiller noe rolle? om jeg hadde hatt milliarder av dollar, ville jeg fortsatt basert vennskapet med andre på personligheten deres. og rykter ER RYKTER.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Snåling 1: Dame ca. 85.

Jeg ble invitert på portvin (!) noen dager etter at jeg flyttet inn. Hun var høflig og søt. Jeg tviholdt på krystallglasset, det virket antikt og jeg var livredd for å miste det/knuse det. Jeg er helnorsk, men har mørkt hår og mørke øyne. Så etter ca. 10 minutter, sier hun: "Si meg kjære, er du helt norsk? Ikke fordi at jeg misliker farvede personer, men det er jo så meget rart i verden nu for tiden." Jeg forsikret henne om at jeg var norsk i mange, mange generasjoner bakover. Den søte gamle damen kikket nøye på meg og sa: "Ja, jeg ser jo at du er norsk nu. Men kanskje dine mørke nuanser stammer fra tiden da vi nordmenn var et handelsfolk av meget stor betydning. En av dine forfedre var kanskje i et fremmed land og fant et innfødt pikebarn. Jaja, sånn er nu livet. Disse mannfolkene er jo ikke til å styre". Og så blunket hun ca. 10 ganger og fniste.

herregud :ler: sjansen er nok stor for at hun har noe sånt i slekta også..

langt langt tilbake har jeg selv spanjoler i slekta på begge sider. det syntes på blandt annet pappa, ene søsteren hans og broren til moren min, men jeg er født med blå øyner og lyseblondt hår :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har opplevd, var da jeg sto på bussholdeplassen og overhørte to damer i pelsjakke.

hun ene sa:

"fru hansen har bare 2 bad i huset sitt sin. jeg har ikke sagt noe til henne, men egentlig synes jeg det er litt spesiellt. hun har akkurat blitt rik, så vi får vel unskylde henne. er mye snakk om henne bak ryggen hennes. kanskje vi skal la være å be henne på selskap? vi kan jo få et dårlig rykte vi også når hun er med". hun andre nikket før hun sa "oi der kommer bussen. hvordan fungerer bussen? hvordan betaler man? jeg pleier å reise finere enn dette, men siden strekningen er så kort, kan vi vel ta den. håper ikke bussen er skitten". det hun sa sist der hørtes ut som om hun trengte å bevise for meg at hun aldri tok bussen ellers. så ut som hun var veldig flau over å ta bussen.

:skratte:

det jeg tenkte var; hvordan liv kan de ha? baserer vennene sine på rykter og hvor rik man er. og hvor gode er vennene deres når det er det som spiller noe rolle? om jeg hadde hatt milliarder av dollar, ville jeg fortsatt basert vennskapet med andre på personligheten deres. og rykter ER RYKTER.

Haha.. Ja tenk, når man kun har to bad i huset så må man jo vite at folk snakker om det og at man får dårlig rykte.. Men syns litt synd på hun fru hansen der da :S..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som mener han er fra RøEN her i Oslo, også kjent som Røa. Hahaha

Haha en sånn kar møtte jeg på vorse en gang også! Jeg skjønte først ikke hvor dette stedet "Røen" lå. Hadde aldri hørt om det :fnise: Tilslutt ble han rimelig oppgitt, og måtte si Røa. Da lo jeg høyt av han.

Ellers har vi jo den flotte gutten i klassen på Vgs. I samfunnsfagtimen diskuterte vi busspriser. Han mente at INGEN ville legge merke til en gang at bussprisene ville steget til 150 kr :skratte: Prøvde å påpeke til han at folk går faktisk på trygd her i landet også, og dette vil da utgjøre en veldig stor forskjell -fra 25 kr til 150 kr. Dette hadde han null tro på.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg vet ikke helt om denne historien klassifiseres som "snobbe"-historie, men la gå.

En gang jeg var på H&M stod jeg og leitet gjennom klesplagg på salg. Ved siden av meg stod det to unge kvinner og gjorde det samme. Da sier hun ene noe sånt som: "Oi, denne var faktisk litt fin". Og så svarer den andre: "Ja faktisk. Skal du kjøpe den?". "Nei er du blitt gal. Den koster bare 199,-" Litt motsatt av hva jeg ville svart :fnise:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste morsomme snobbehistorien jeg kommer på nå er da jeg og pappa var ute å kjørte. Vi kjørte på en veldig trafikert vei, det var masse slaps etter en lang vinter med masse snø og like foran oss kjørte en trailer. et stykke lengre borti veien så vi ei middelaldrene dame i laaang hvit pelskåpe som ventet på å få grønt lys slik hun kunne gå over veien. Traileren passerte henne rett før hun fikk grønn mann, og da så man bare at nesten hele den hvite pelskåpen ble dekket av brungrått slaps/søle.. Siden vi akuratt hadde fått rødt lys da så fikk vi se at hun stod og så etter traileren en stund, før hun snudde og gikk. Antar hun gikk hjem for å tørke seg og skifte, siden sossestrøket var i det området.

Endret av mammamora90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

Haha.. Ja tenk, når man kun har to bad i huset så må man jo vite at folk snakker om det og at man får dårlig rykte.. Men syns litt synd på hun fru hansen der da :S..

ja, synes synd på fru hansen jeg også, men hun fant seg sikkert noen ordentlig vvenner :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor man la trykk på stavelsene i ordet "mobiltelefon" var veldig viktig for to unge frøkner fra Oslo Vest som var på besøk i Mjøsdistriktet en gang. "Det heter mobil-telefon. Ikke mobil. Det er sånn de sier i Groruddalen."

"Ja, Groruddalen. Hahaha!"

"Dere sier mobil dere også ikke sant, dere sier ikke mobil?"

"Vi sier mobbil-tællefon, vi"

"Nei nei nei! Dere sier ikke det???"

De var 17 år og etterlyste morgenklubb, hadde vi ikke det, liksom? Det var helt vanlig i Oslo!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste middag med en venn som hadde kjøpt seg en ny Rolex Datejust. Jeg spurte så hvor mye h*n måtte ut med for den; "ikke så mye faktisk, litt i underkant av 150k".

Jeg overhørte noe ekle klyser med CG og fryktelig fette sleiker som kommenterte en normalt pent kledd dame i en butikk. De lo litt innad før han ene sa; "jeg hadde i hvert fall vært utro om kjæresten min gikk kledd som henne. Ser liksom så fattigslig ut".

Endret av Pene sko...
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber med ei som ikke nødvendigvis er snobbete per se, men som er kjempebortskjemt og har funnet seg en mann som hun kan bruke som dørmatte og tråkke på når det passer. Her for en ukes tid siden gikk bilen deres (som han betaler og hun bruker) istykker og måtte på reparasjon.

I en mobilsamtale fikk vi andre en smaksprøve på hvordan det må være å leve med et voksent kvinnebarn;

"Men Arild, du SKJØNNER vel at du må be dem fikse bilen NÅ? Hvordan skal jeg komme meg rundt?"

(Mannen svarer noe om kollektivtransport, som fungerer kjempefint i byen vi befinner oss i. Hun bor ca 30 min fra jobb kollektivt, som er omtrent det samme som meg, bortsett fra at jeg må bytte buss 2 ganger og så ta tog mens hun kan ta 1 buss hele veien. Samtlige andre på avdelingen reiser kollektivt HVER DAG, hele året..)

"HÆ? TA BUSSEN? Er du klar over hvilke folk som tar den bussen? DE LUKTER VONDT!!!"

På dette tidspunktet har de fleste av oss begynt å fnise bak skjermene våre.

"NEI, JEG VIL IKKE! FYFAEN!" slutter det med, før hun legger på.

Herrrrrregud. Hadde dere giddi eller? Det hadde ikke jeg, kan du si :P

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg ler meg ihjel her!

Jeg elsker å gå på messer. Tema spiller liten rolle, jeg bare liker å se på folka. En gang var vi på båtmesse i Sandvika (ehhh unnskyld, SandvikEN), og der var det utrolig mange som så ut som skikkelige lørdagsparodier. Det var selvsagt flust av båter i absurd-pris-klassen, og på størrelse med en middels bondegård. Ut av en av båtene kom to gutter på rundt 20 i seilersko (jaaaaa!) og halstørkle. En av dem leverte følgene melding til den andre: "Også jeg som trodde at båter var dyrt, da!"

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg må innrømme at jeg selv har slått til med en småflau kommentar.

Jeg stod på trikkholdeplassen sammen med broren min og ventet på trikken etter forelesning. Når trikken enedelig kommer ser jeg at den er stappfull, og da presterer jeg å si følgende; "faen! Jeg gidder ikke å stå som sild i tønne. Jeg tar drosje hjem i stedet".

Kan jeg tilgis? Hahaha! ;)

Apropos båt. En mann reiser seg plutslig opp fra stolen på en restaurant og sier "hvorfor i helvete må den drittbåten plassere seg rett ved siden av min!? Unnskyld meg et øyeblikk, jeg må bare få båten vekk fra den lille fiskebalja før den kommer i nærheten av min".

En jeg overhørte; "Skal vi skylle munnene våre i billig Cava, liksom? Nei, du, her i gården holder vi oss til ekte champagne".

En venn av faren min; "Denne båten (monster-rib) her har du garantert ikke vært borti før. Vet du hva den koster? Jeg svarer "eh, nei.." Han svarer tilbake "Du kan få to Ferrarier for prisen av denne båten".

Spilte golf med en god bekjent; "På de siste ti meterene jeg gikk nå har jeg tjent 10 mill".

Endret av Pene sko...
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg var ute og shoppet med en annen venninne, og sa at hun trengte noe nytt undertøy. Min venninne går inn på H&M og får et litt sjokkert blikk fra sin venninne "Kjøper folk virkelig undertøyet sitt her?"

Samme jente på besøk i studenthybelen for første gang: "Oj, her var det jo...ehh...ehm...stort?" (lette tydelig etter et ord som kunne brukes som kompliment istedenfor det opprinnelige ordet hun hadde tenkt på)

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...