Gå til innhold

HunterLady sin dagbok


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Å bli forlatt eller å være den som står igjen etter ett brudd er forferdelig. Kanskje mye fordi man selv ikke valgte situasjonen.

Jeg syns du skal ta vare på det du hører. Særlig fra pasienter. De er ærlige. Om noen forteller deg at du har bidratt til å bedre deres hverdag, så er det gull verdt.

Ellers har du startet på bachelor oppgaven din? Hva er tema? :)

Du har nok rett, Karpuzi. Det er helt klart forferdelig å bli forlatt. Hele livet endrer seg så dramatisk på kort tid og hele livet man trodde man skulle få er revet vekk. Ikke rart enkelte faller ned i mørket..

Vi starter ikke på Bachelor før i uke 9 etter nyttår. Så stresser ikke fælt med dette, selv om jeg selvsagt har tenkt ut litt idéer og prøver å finne inspirasjon. Jeg tenker på psykiatri og rus, siden dette ligger nærmest mitt hjerte, og der tenker jeg hovedsakelig på barn som pårørende til denne pasientgruppen.

Har ellers tenkt litt innenfor geriarti siden det er så mange utrolig viktige tema der, og fordi det er høyst relevant og masse stoff om. Har også litt lyst å skrive om slagpasienter, men problemstillingen til dette temaet holder jeg ennå litt hemmelig.

Du da? Er du også ferdig til våren?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

At jeg ikke har sett denne før nå!

Veldig personlig og åpent. Setter pris på at du deler, HL. Jeg vil bare si at det finnes en åpning. Lys i tunnelen. Som tar deg videre. Du også, Noz. Det gjelder bare å finne den. Jeg har vært helt nede jeg også. Det er utrolig tøft å bygge seg opp, men dere er begge sterke. Langt sterkere enn dere tror.

Dere er begge lette å bli glad i. Iallefall for oss andre. Det vanskelige er å åpne døra skikkelig, og tro. Både på det andre sier, og på dere selv. Dere er mye verdt for mange. Og jeg håper dere begge kommer dit snart.

Takk for fine ord, vennen. Du skal vite at jeg setter stor pris på deg! :hug:

Det er fryktelig vanskelig å se seg selv med objektive øyne. Jeg kjender meg godt igjen i det dere begge skriver - men jeg kan forsikre om at både du og Noz fremstår som mennesker med store kvaliteter, og dere er begge mennesker som jeg setter høyt.

Takk. Og i like måte, kjære Giacomo. Jeg gleder meg til å drikke 8 flasker vin med deg!

har du lyst til å fortelle om disse kvalitetene/sidene du ikke liker ved deg selv Hunter?

Det var veldig fint skrevet at dere Bandit og Giacomo!

det er godt å høre (om det er sant vel og merke) at man er

en person som det er lett å bli glad i og at andre ser at man har styrke :)

Nei, jeg greier ikke fordi det er ting jeg egentlig fornekter en del. Og akkurat nå er jeg ikke i det åpne humøret. Men det kommer kanskje når jeg er klar for det :)

Velkommen til klubben ;) Jeg tror, dessverre, at vi er mange i denne kategorien.

Yes, Sir. Jeg tror du har rett.

Fortell meg om det! Uansett, det finnes en løsning og jeg tror jeg er på sporet av den (for min del). Jeg tror den vil virke for deg også! Uten at du er klar over det (tror jeg) så er du faktisk på vei til løsningen :) Men det vil nok ta tid før du er i mål... Er jo ting som ikke fikses sånn rett over natten tross alt.

Liker den norske versjonen av "Tell me about it!" :laugh:

Jeg ser hva du mener og jeg tror på mange måter det samme. Likevel har jeg noen dystre øyeblikk innimellom, men kanskje jeg bare må lære meg å akseptere at jeg aldri blir et menneske som driter regnbuer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er bare halveis så har ennå tid å tenke på, jeg vet heller ikke hvor fritt man kan velge tema?

Jeg syns geriatri absolutt er både viktig og interesant. F.eks eldre med funkssjonsvikt og ensomhet. Jeg har også lyst å ta videreutdanning som kreftsykepleier, men jeg vet ikke. Nå tenkte jeg visst litt på hva jeg kunne tenke meg å jobbe med.

Angående oppgaver har jeg en tendens til å tenke litt for stort, så tror det kan være lurt å ta noe man kan litt om slik at kvaliteteten på oppgaven blir bra, samtidig som det og er gøy å lære nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen helledussan da! Denne var søt, Lurifix!! :hug:

Var så mye depping her at jeg måtte prøve å lyse litt opp med å tegne en tegning! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Var så mye depping her at jeg måtte prøve å lyse litt opp med å tegne en tegning! :biggrin:

Det settes pris på! Du er flink! :)

Nå er jeg slik da, at jeg ser ikke poenget med å skrive en såkalt dagbok dersom man bare skal oppsummere hvor jævlig bra man har det. Har alltid brukt dagbøker til negative tanker.

Så kanskje dagboken bør hete "HunterLadys depressive univers!".. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det settes pris på! Du er flink! :)

Nå er jeg slik da, at jeg ser ikke poenget med å skrive en såkalt dagbok dersom man bare skal oppsummere hvor jævlig bra man har det. Har alltid brukt dagbøker til negative tanker.

Så kanskje dagboken bør hete "HunterLadys depressive univers!".. :)

Er jo gjerne det en dagbok er. Et sted å få ned litt tanker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Nei jeg er bare halveis så har ennå tid å tenke på, jeg vet heller ikke hvor fritt man kan velge tema?

Jeg syns geriatri absolutt er både viktig og interesant. F.eks eldre med funkssjonsvikt og ensomhet. Jeg har også lyst å ta videreutdanning som kreftsykepleier, men jeg vet ikke. Nå tenkte jeg visst litt på hva jeg kunne tenke meg å jobbe med.

Angående oppgaver har jeg en tendens til å tenke litt for stort, så tror det kan være lurt å ta noe man kan litt om slik at kvaliteteten på oppgaven blir bra, samtidig som det og er gøy å lære nye ting.

Det er ganske fritt her jeg går skole iallefall, men det varierer nok en del fra sted til sted. De vil jo som regel det beste for studentene, og de støtter kanskje ikke helt de som kommer med tema man vet det finnes lite forskning innen.

Munnhygiene hos eldre demente er faktisk også et ganske interessant og forsømt tema som kan føre til mye verre tilstander enn det folk vet. MAAAAANGE temaer ja. :)

Kreftsykepleier ja. :) Det ville jeg også bli da jeg var ca halvveis. Men det har endret seg nå. Jeg har innsett at jeg helst vil jobbe innenfor sykepleie der færrest mulig dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg skjønne. Det er nok utrolig tøft å jobbe palliativt. Jeg trvis godt i hjemesykepleie og, som blir noe helt annet.

Innfeksjonsavdeling er nok det jeg vil minst, som jeg kan tenke nå.

Jeg vet. Munnhygiene har også det med å ofte bli glemt. Jeg har vært på sykehjem for folk ikke har visst at enkelte har gebiss og latt dem sove med det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Takk for fine ord, vennen. Du skal vite at jeg setter stor pris på deg! :hug:

Takk. Og i like måte, kjære Giacomo. Jeg gleder meg til å drikke 8 flasker vin med deg!

Nei, jeg greier ikke fordi det er ting jeg egentlig fornekter en del. Og akkurat nå er jeg ikke i det åpne humøret. Men det kommer kanskje når jeg er klar for det :)

Yes, Sir. Jeg tror du har rett.

Liker den norske versjonen av "Tell me about it!" :laugh:

Jeg ser hva du mener og jeg tror på mange måter det samme. Likevel har jeg noen dystre øyeblikk innimellom, men kanskje jeg bare må lære meg å akseptere at jeg aldri blir et menneske som driter regnbuer?

Den dagen du driter regnbuer er det å tide å kutte ned på smoothiene :opplyser: Men joda, vi er vel alle der det ikke finnes noen fremtid eller tunnel å finne lys i. Mitt tips er å holde pusten til hodet er over vann igjen, for det er jo der vi ender opp. Det er bare så inderlig dritt når en er på nedsiden. Jeg tror du skal innse at du kommer til å drite en regnbue her og en regnbue der, ha litt piss i mellom og ellers ha hverdager. Hverdager er grå og kjedelige, men ispedd masse små detaljer en kan kose seg glugg ihjel med. Det er bare litt vanskelig å se detaljene i den grå hverdagsmassen, så en må ville se dem.

Dette er vel grensen for min kvasipsykologiske monolog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Det kan jeg skjønne. Det er nok utrolig tøft å jobbe palliativt. Jeg trvis godt i hjemesykepleie og, som blir noe helt annet.

Innfeksjonsavdeling er nok det jeg vil minst, som jeg kan tenke nå.

Jeg vet. Munnhygiene har også det med å ofte bli glemt. Jeg har vært på sykehjem for folk ikke har visst at enkelte har gebiss og latt dem sove med det på.

.. Og det er også mange som vet, men som ikke orker å ta seg bryet.

Jeg liker også hjemmesykepleien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Og det er også mange som vet, men som ikke orker å ta seg bryet.

Jeg liker også hjemmesykepleien :)

Sant.

Bra du trives :) Er det der du er i praksis nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter ikke på Bachelor før i uke 9 etter nyttår. Så stresser ikke fælt med dette, selv om jeg selvsagt har tenkt ut litt idéer og prøver å finne inspirasjon. Jeg tenker på psykiatri og rus, siden dette ligger nærmest mitt hjerte, og der tenker jeg hovedsakelig på barn som pårørende til denne pasientgruppen.

Har ellers tenkt litt innenfor geriarti siden det er så mange utrolig viktige tema der, og fordi det er høyst relevant og masse stoff om. Har også litt lyst å skrive om slagpasienter, men problemstillingen til dette temaet holder jeg ennå litt hemmelig.

Ser vi tenker likt, jeg starter på min bachelor nå, dvs vi starter opp i uke 2, men jeg er litt i gang i forhold til tema/problemstilling og litteratursøk, og skal skrive om Barn som pårørende i psykiatrien. Definitivt det området som ligger nærmest mitt hjerte også. Nå skriver jeg i sosialt arbeid da, men i forhold til pårørende er det jo stort sett likt. Var i praksis i akuttpsykiatrien hvor sosionomen jeg fulgte var barneansvarlig, og det var spennende å få være med på barnesamtaler, familiesamtaler osv.

Lykke til med å bestemme deg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg hadde noen fornuftige og trøstende ord til deg, men jeg som spretter rundt på skyene fortsatt er vel ikke så mye til hjelp der nå. Virker som andre tar seg godt av det uansett. Holder meg til å håpe at du har en kjempefin dag sånn som Lydia gjør jeg :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Sant.

Bra du trives :) Er det der du er i praksis nå?

Yes, er der i praksis nå. :)

Har skrevet mitt aller siste refleksjonsnotat, og snart skal jeg levere min aller siste behandlingsplan (den skolemessige utgaven iallefall ;))

Ser vi tenker likt, jeg starter på min bachelor nå, dvs vi starter opp i uke 2, men jeg er litt i gang i forhold til tema/problemstilling og litteratursøk, og skal skrive om Barn som pårørende i psykiatrien. Definitivt det området som ligger nærmest mitt hjerte også. Nå skriver jeg i sosialt arbeid da, men i forhold til pårørende er det jo stort sett likt. Var i praksis i akuttpsykiatrien hvor sosionomen jeg fulgte var barneansvarlig, og det var spennende å få være med på barnesamtaler, familiesamtaler osv.

Lykke til med å bestemme deg iallefall :)

Takk for det, Loren :)

Jeg gikk faktisk også et år av sosinomutdanninga, så jeg kjenner til de mange likhetstrekkene. Sosialt arbeid og sykepleie handler jo som regel om samme type mennesker, men man jobber for å hjelpe de på noe forskjellige måter.

Barn som pårørende til psykisk syke er kjempeinteressant ja! Og absolutt en god idé å skrive om det en føler er "fanesaken" sin! :)

Jeg tenker jeg skal gruble litt til.

Hvordan er det hos dere forresten? Kan dere skrive BACoppgaven alene eller må dere være to?

hallo hunter :vinke:

hvordan har dagen vært?

jeg fikk med meg at du vant en flaske vin idag!

Dagen har vært veldig bra, takk! :D

Jeg har vært på jobb og fikk til og med gå litt før tiden. Har barnefri idag, så jeg slapp stresset i rushtrafikken med å hente i barnehage osv. Deilig! Så rett hjem til middag bestående av knekkebrød. Er dessverre ikke så kreativ i matveien når jeg er alene.

Men jeg har kjøpt "Hot Taco" fra Kavli og smakt for første gang. Synes den var magnifique på knekkebrød. Anbefales!! :)

Din dag da, Nozzi? Fått kjøpt inn julegaver og slikt?

Håper du har hatt en fin dag. :)

Takk for det. Håper det samme for deg!

Hvem er du for en forresten? Alltid hyggelig med nye "fjes" her inne :)

Skulle ønske jeg hadde noen fornuftige og trøstende ord til deg, men jeg som spretter rundt på skyene fortsatt er vel ikke så mye til hjelp der nå. Virker som andre tar seg godt av det uansett. Holder meg til å håpe at du har en kjempefin dag sånn som Lydia gjør jeg :)

:hug:

Takk så mye "Musemartepinn"! :danse:

Men jeg kan gledelig dele med deg at jeg egentlig ikke er så deppa som jeg tilsynelatende virker. Det vil si at jeg har dårlige dager innimellom, men stort sett har jeg det veldig bra og dirrer litt innvendig fordi jeg er så happy! Så med andre ord er jeg nok manisk depressiv! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Og forresten dere.

Hvilke serier ser dere på? Jeg simpeltheten ELSKER tv-serier og kan ikke gå en kveld uten å se litt. Elsker å leve meg inn i serieverden! :)

Nå har jeg hatt en lang House-periode, og er snart ferdig med sesong 8. Det er egentlig ganske deprimerende siden jeg innimellom føler at House redder hverdagen min. Derfor er jeg avhengig av nye, gode serier som kan fenge meg.

Begynt å se sesong 1 av Nip Tuck, som foreløpig virker lovende (kommet til ep04). Noen som har sett denne serien og kan si hva de synes? :)

Ellers følger jeg fast med på Gossip Girl, Vampire Diaries, True Blood, Greys, How I met your mother, Big Bang theory, Real Housewives of Beverly Hills (denne er jeg litt flau over) og Top Model.

Noen som vet når Ungkaren begynner på igjen? :D

Og sist men ikke minst: GAME OF THRONES! Herregud som jeg gleder meg til april 2013!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Vi må skrive alene vi faktisk, tror de på heltid kan skrive sammen, men vi på deltid må skrive hver for oss.

Ja, jeg fikk iallefall sett viktigheten av tverrfaglig arbeid da jeg var på skuttpsykiatrisk, var på to avdelinger, hvor den ene hadde et godt samarbeid mellom sosionom og sykepleiere, mens det på den andre var noen flere utfordringer i ft samarbeidet, da noen av sykepleierne ikke skjønte hva de kunne, og burde, bruke en sosionom til. Så jeg fikk opplevd mange spennende og interessante situasjoner. (Ikke meninga å disse sykepleiere, ser det ser ut som jeg var negativ til spl, det er jeg absolutt ikke :) , det her var noen av "den gamle skolen", som var svært medisinfokuserte, jeg ser som sagt viktigheten av tverrfagligheten veldig klart i psykiatrien :-) )

Ift serier ser jeg akkurat nå på Drop Dead DIva på Netflix, det er en sånn type veldig jentete serie som ikke er grusomt god, men som jeg bare "må" se ferdig for å se hvordan det går :fnise:

Endret av loren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...