Maiava88 Skrevet 20. november 2012 Forfatter #401 Skrevet 20. november 2012 ...*grøss* Altså, mente ikke den siste påstanden der bokstavelig Men HVIS det har skjedd, trenger jeg ikke å vite det
Maiava88 Skrevet 20. november 2012 Forfatter #403 Skrevet 20. november 2012 God formiddag alle sammen I dag har jeg brukt hele dagen på å prøve å finne ett fornuftig menneske hos djuice kundeservice som kan hjelpe meg med å fikse telefonen min. For å si det sånn, ingen lykke så langt og graviditets-hormonene, som jeg egentlig ikke har kjent så mye til, har overtatt fullstendig! Jeg har skrevet en hormon-befengte post til dem på face, og nå venter jeg i spenning på svar Jeg blir snart koko kjenner jeg.. Over til noe helt annet I går, inatt og i dag har jeg hatt en del sterke kynnere og stikking i område livmor/eggstokk/underliv. Spennende! Noe er iallefall i anmarsj og jeg skal til jordmor om tre kvarter Artig at det faktisk skjer noe, selv om det gjør litt vondt til tider. I natt hadde jeg sååå vondt, hele tiden, men jeg sov meg igjennom det. Så da jeg våknet greide jeg ikke å sette ord på hvor det har gjort vondt henne Drømte at vannet gikk og at fødselen var i gang I morgen er vi i uke 36 og om en drøy uke er babytulla fullbåren
Nuttapia Skrevet 20. november 2012 #404 Skrevet 20. november 2012 Oioi, håper jordmor har spennende ting å si! Kanskje tulla di er utålmodig? Får håpe du slipper å slite med maserier og denslags, og at det er en positiv grunn til at det gjør vondt! Ja, ikke lenge igjen nå! Men får vel håpe at hun blir i magen ei uke til, eller hva tenker du om det?
Maiava88 Skrevet 20. november 2012 Forfatter #405 Skrevet 20. november 2012 Stikker bare innom en snartur før vi drar inn på sykehuset! Hehe, ingenting på gang- men snuppa hadde i dag veldig høy hjertelyd (over 180) samt at hun har hatt en endring i bevegelsene de siste dagene. Skal nå inn på en CTG- måling i første omgang. Vi skal bare spise litt mat før vi stikker! Spennende! Men jeg foretrekker at hun blir i magen iallefall noen uker til.
Maiava88 Skrevet 21. november 2012 Forfatter #407 Skrevet 21. november 2012 Det gikk bra på føden i går Lå til ctg registrering i en og en halv time, da hjertelyden til snuppa i starten var oppe i 180. Etter en halv time roet det seg til 155, men så steg den igjen. Jordmor og lege var innom og det ble tatt en UL før vi fikk reise hjem igjen. Ultralyden viste at alt var vel og bra med lillemor :) Hjertelyden var det ingenting annet å gjøre med, annet enn sjekk en gang i uka hos jordmor som før. Så nå har vi blitt godt kjent på føden, for å si det sånn Fikk verdens hyggeligste jordmor som kommer i fra samme bygd som oss Fikk også ligge på en fødestue under målingen, da det ikke var noen undersøkelsesrom ledig. Kjempefint rom! Tror jeg faktisk begynner å føle meg klar for å føde
Maiava88 Skrevet 21. november 2012 Forfatter #408 Skrevet 21. november 2012 Termin: 22. Desember Uker på vei: 36 Trimester: Tredje Kjønn: Jente Utålmodig: Mhm! Aktivitet innenfra: Til tider, masse! Noen dager er hun litt roligere. Men ingenting unormalt Bestemt navn: Nei, men lista er kortere enn noen sinne Vektøkning: 12 kg. Vann i kroppen: Litt, men det plager meg ikke noe veldig. Melk i brystene: Nei Barnerom: Står klappet og klart Strekkmerker: JA! Omg. Tørr ikke å tenke på hvor mange :grine:Men de er veldig bleke, og nesten helt usynlige i riktig lys Plager: Bekkenløsningen er her framdeles, men har blitt mye bedre den siste tiden. Søvn: Det går rimelig bra å sove enda. LItt tungt å snu seg og hyppige toalettbesøk må man bare regne med når man er høygravid Hodet ned: Jepp Hodet festet Ja Sulten: Ja, men ikke mer enn vanlig Matkick: Brunost og after eight. Kynnere: Masse Tungt: Ja, jeg er veldig framtung Om fødselen: Gledegruer meg! Er veldig spent og litt nervøs, men er klar for å møte prinsessa vår nå. Humør: Litt hormonell, har lagt mitt hat på djuice kundeservice. Men ellers bra Høygravid: Ja Neste kontroll: Mandag 26/11. Sykehusbaggen: Ferdig! Mangler av utstyr: Nei, har alt i boks! Finner vel ut hva vi mangler når vi kommer hjem fra sykehuset 1
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 #409 Skrevet 21. november 2012 Ikke værst at du begynner å bli klar for å føde, Maia! Kjekt å bli litt kjent på ei fødestue, da
My84 Skrevet 22. november 2012 #410 Skrevet 22. november 2012 Så bra at alt står bra til med deg og snuppa!!
Maiava88 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #411 Skrevet 23. november 2012 No en gang har tiden flydd i fra meg Har vært travelt opptatt de siste dagene med julehandel! I går var jeg, kjærest og mamma i trondheim for å handle julegaver, tepper og andre nyttige ting! Vi var på xxl, sirkus shopping, sparkjøp og IKEA og skal tro jeg var bra sliten da vi kom hjem utpå ettermiddagen! Men verdt det, for vi hadde det kjempehyggelig I dag var planen egentlig å slappe av, MEN jeg fant ut i gårkveld at jeg skulle ta en ny tur til byen (liten by, litt nærmere her) for å kjøpe ny telefon til mamma. Hun har hatt samme gamle sony ericsson siden krigen, så nå var det på tide å unne henne en nye en. Fant en helt enkel smarttelefon til en grei pris, på tilbud nå i dag, så jeg måtte jo bare ta turen for å kjøpe den. Svigermor ble også med, da hun skulle handle litt julegaver. Så i dag har jeg kjøpt mobil til mamma (førjulsgave) og kom nesten i mål med julegavene! Manglet to! Til kjæresten og til bestekompisen min... Men de har jeg nå bestilt på nettet Da vi endelig kom oss hjem igjen var jeg rett og slett utmattet! Men jeg måtte hjem til mamma og overrekke den nye mobilen!....... Tror dere ikke DRITEN ikke ville fungere!?! Den var "lam fra livet og ned" for å si det sånn!! De nederste "tastene" (les: touchtelefon) fungerte dårlig, meny-knappen ikke i det heletatt! Skal love dere det var en stk. hormonell og drit forbanna gravid dame som ringte nedover til expert!!! Endte med at mamma må dra nedover i morgen å bytte den. Jeg avtalte at lillebroren min fikk være med henne og hjelpe henne å forklare problemet Jeg orker ikke byrunde tredje dag på rad... Dessuten tror jeg det hadde blitt en lite hyggelig dag for den stakkars ekspeditøren som hadde fått meg på nakken TRAGIKOMISK! Må se på den lyse siden. Julegavene er faktisk i boks! Til og med de jeg bestilte på nettet er i rute. Investerer i nettbrett til kjæresten min i år. Synes han har fortjent det Ellers så ble det mobildeksel med hjulspor til bestekompisen min, veske til mamma, tøfler til stefar, og "farmor og farfar", headset til lillebror, hybel-kit til andre lillebror (ekse med enkel hybelmat og vaskeutstyr "Velkommen til voksenlivet), og smykker og lommebok til venniner. Svigerfamilien skal kjæresten ta seg av! Spent på hvordan det blir men Nei, nå tar jeg rett og slett kvelden! Har vært i varmebassenget nå i kveld, og kjenner at jeg ble meget salig av det
Maiava88 Skrevet 24. november 2012 Forfatter #412 Skrevet 24. november 2012 36+3 Det en måned igjen til julaften Gleder meeeeg! Wohoo! I dag har jeg hatt en pitteliten blødning (sånn type noen dråper blod i trusa og på papiret når jeg tørker meg) Kan tyde på en tegningsblødning Skal til jordmora på mandag, så vi får høre hva hun mener. Stresser ikke noe med det. Er det virkelig noe på gang vil jeg nok kjenne det ganske fort Nå har jeg spist meg stappamett på taco og skumnisser! Tror jeg skal se til å finne senga snart
Nuttapia Skrevet 25. november 2012 #413 Skrevet 25. november 2012 Så deilig å være ferdig med gavene, da!! Jeg har kun kjøpt én foreløpig Ja, tenk, nå går det fort fremover, altså! Si meg, hva er en tegningsblødning..?
Maiava88 Skrevet 25. november 2012 Forfatter #414 Skrevet 25. november 2012 Én er da bedre enn ingen, Nutt En tegningsblødning er en lite, gjerne slimete blødning som kommer av at livmorshalsen begynner åpner seg. Her har det ikke skjedd noe mer. Har hatt litt brunlig utflod idag (pardon the details, men dette er ikke tiden til å være sjenert ) men ingen blødning. Er spent på hva jordmor sier i morgen. Kan jo bare være en helt random blødning som kunne ha kommet uansett hvor hen svangerskapet jeg hadde vært, jeg har jo tross alt slitt en del med blødning. Men alle mine tidligere blødninger har vært i forbindelse med samleie. Nå er det ei stund (les: veldig lang lang lang stund ) siden det har blitt noe sengekos, så det kan ikke være det. For all del, jeg har ikke lyst til å få noen prematur baby, så hun må for all del holde seg inne noen uker til. Dessuten så skal jeg på kino på tirsdag Twilight I kveld har jeg laget noen flere hårbånd. Spesielt ett til niesa min som blir døpt på søndag. Håper jeg får overbevist mor og far til å bruke den på henne på den spesielle dagen Da blir hu tante glaaa' Nå er det tid for farmen, før jeg finner senga. Må opp tidlig( ) for å dra til jordmor i morgen
Nuttapia Skrevet 26. november 2012 #415 Skrevet 26. november 2012 Én er da bedre enn ingen, Nutt En tegningsblødning er en lite, gjerne slimete blødning som kommer av at livmorshalsen begynner åpner seg. Her har det ikke skjedd noe mer. Har hatt litt brunlig utflod idag (pardon the details, men dette er ikke tiden til å være sjenert ) men ingen blødning. Er spent på hva jordmor sier i morgen. Kan jo bare være en helt random blødning som kunne ha kommet uansett hvor hen svangerskapet jeg hadde vært, jeg har jo tross alt slitt en del med blødning. Men alle mine tidligere blødninger har vært i forbindelse med samleie. Nå er det ei stund (les: veldig lang lang lang stund ) siden det har blitt noe sengekos, så det kan ikke være det. For all del, jeg har ikke lyst til å få noen prematur baby, så hun må for all del holde seg inne noen uker til. Dessuten så skal jeg på kino på tirsdag Twilight I kveld har jeg laget noen flere hårbånd. Spesielt ett til niesa min som blir døpt på søndag. Håper jeg får overbevist mor og far til å bruke den på henne på den spesielle dagen Da blir hu tante glaaa' Nå er det tid for farmen, før jeg finner senga. Må opp tidlig( ) for å dra til jordmor i morgen Åååja Da har jeg lært enda et nytt begrep! NÅH - du ække den eneste uten sengekos, Maia! Og jeg har 2 måneder igjen Tipper den blødningen kun kommer av skjøre slimhinner, fordi at vesla har festet seg eller noe slikt! Så koselig å lage hårbånd til niese sin dåp Masse lykke til hos jordmor idag PS: hvordan gikk det forresten, fikk mamsen din ny telefon..?
Maiava88 Skrevet 26. november 2012 Forfatter #416 Skrevet 26. november 2012 I dag har jeg vært hos jordmor Lyttekontroll i dag, bare. Og alt sto bra til med stress-frøkna vår Nevnte denne blødningen til jordmor, og hun sa det kunne bety både det ene og det andre. Men mest sannsynlig ikke noe, siden jeg verken har blødd noe mer eller hatt noen smerter Tiden FLYR nå for tiden! Ja jeg vet jeg har sagt det før, men nå flyr tiden raskere enn lynets hastighet- MINST! Har startet min egen hobbyvirksomhet og i dag har jeg ført regnskap, regnet ut priser og promotert varene mine Har solgt 10 hårspenner og ett hårbånd i dag Føler faktisk at jeg gjør noe nyttig med dagene mine igjen. Fantastisk følelse, jeg har jo ikke jobbet siden i sensommer Føler jeg har mer enn nok energi til å sysle med håndarbeidet mitt, selv om søvn er en mangelvare. Tror egentlig jeg er laget for å takle lite søvn Blir spennende å se om den teorien holder vann når vesla kommer I morgen skulle jeg egentlig på kino med venninna mi, men hun måtte utsette til helga Jeg er sååå nervøs for å føde før jeg har fått sett den siste, og mest etterlengtede twilight-filmen Dessuten så skal jeg på dåp på søndag, og dåpen feires på rica med koldtbord (julemat, deserter, oster, LAKS og KAKEEEEE ) Matvrak Go natt
Maiava88 Skrevet 26. november 2012 Forfatter #417 Skrevet 26. november 2012 Åååja Da har jeg lært enda et nytt begrep! NÅH - du ække den eneste uten sengekos, Maia! Og jeg har 2 måneder igjen Tipper den blødningen kun kommer av skjøre slimhinner, fordi at vesla har festet seg eller noe slikt! Så koselig å lage hårbånd til niese sin dåp Masse lykke til hos jordmor idag PS: hvordan gikk det forresten, fikk mamsen din ny telefon..? Hehe, ja mobil blei det på hu mor ja... Hun måtte jo ned til byen og bytte den fordi den ikke funket. Da de kom dit så funket den likevel De hadde tatt av beskyttelsesplastikken jeg satte på dagen før og det var vist den som gjorde at mobilen var klikk. Jeg er fortsatt litt skeptisk til den løsningen, da jeg faktisk prøvde å ta vekk deler av plastikken for å prøve å trykke under da jeg pratet med butikk-mannen. Da funket det IKKE!! Men det er mulig den bare ville funke når hele plastikken var av.... Men den funker iallefall nå da. Har bestilt en annen type plastikk på ebay, som hun skal få prøve. Bestilte også en slik flipp-over- veske til telefonen Håper den kommer til jul, for da skal lillebroren min få gi den til henne som julegave.
Maiava88 Skrevet 28. november 2012 Forfatter #418 Skrevet 28. november 2012 Uke 37 og lillemor er nå fiks ferdig Skal bare bruke de neste ukene på å fete seg opp litt, og så kommer hun Det er helt rart å tenke på at hun kan komme når som helst nå. Hun kan komme i neste uke- hun kan til og med komme i morgen Noen ganger får jeg litt panikk av å tenke på fødselen. Det har etter hvert gått opp for meg at jeg ikke er så nervøs for fødselen, det er det faktumet at vi skal ha en liten baby som skremmer meg mest for tiden. Vi har jo ikke peiling på hvordan slike små fungerer, vi har jo aldri hatt en før! Jeg hører også rykter om at de IKKE kommer med bruksanvisning ( ), så jeg vet virkelig ikke hvordan vi skal gjøre dette jeg Neida, vi skal nok greie det. Uansett hvor krevende tid vi har i møte har jeg tro på at vi skal greie det. Vi kan ikke gjøre noe annet enn å prøve, og gjøre vårt beste I dag har jeg vært husmor og lagd en riktig husmorsmiddag! Elgstek med tilbehør Har også bak brownies som vi skal spise når svigers har kommet hjem igjen Har forresten solgt hele tre hårbånd i dag Hihi, bedriften går så det suser
Maiava88 Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #419 Skrevet 1. desember 2012 37+3 I dag er min første dag i permisjon og ikke minst- 1. Desember De siste dagene har vært vonde! Har fått noen helsikes til ledd og ben-smerter! Setet, hoftene og lårfestet gjør så forferdelig vond at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg Det startet med smerter kun på natta, men i går hadde jeg vondt hele dagen og i natt ble det veldig lite søvn. Hjalp ikke akkurat på at jeg satt i bil i to timer og var på kino i gårkveld (men vi så twilight, så det var verdt det ) Jeg var helt skutt da jeg kom hjem. Vi måtte sove inne hos svigers i natt, da vi satt barnevakt for nevøene våre. Jeg hater å sove i en annen seng enn min egen, og i tillegg hadde jeg så vondt! På toppen av det hele var bikkja helt forstyrra og ville ikke slå seg til ro sammen med oss i senga. Viste seg at en annen hund hadde sovet på det rommet helga før, så hun kjente sikkert lukta av en annen hund Nå har jeg dratt hjem til meg selv igjen, og planlegger å tilbringe formiddagen på sofaen! Når sambo kommer hjem fra jobb skal vi ta julevasken og pynte til jul
Maiava88 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #420 Skrevet 3. desember 2012 37+5 og i følge tickeren er det 16 dager igjen til termin! Men den stemmer ikke helt, det er 19 dager igjen til bittelille-julaften I går var vi i dåpen til lille niesa mi! Åh, for en rolig baby altså! Ikke ett pip i kirka Etter gudstjenesten dro vi på julebord-buffet på rica. Der var det så mye god mat, at jeg ikke viste hvor jeg skulle begynne! Spiste alt i fra pinnekjøtt, til pannekaker Og det dessertbordet! NAM! Var sikker på at jeg kom til å spise på meg en fødsel i går altså Var så mett at jeg nesten hadde konstant kynnere Dåpsbarnet var eksemplarisk og strålte som en sol da ho tante tok på henne hårbåndet jeg hadde laget for anledningen Lå nedi vogna si og smilte og lo, første gang hun hadde ledd sånn skikkelig gapskratt I natt var jeg bombesikker på at noe var på gang. Hadde så vondt i magen og skikkelig menssmerter (mest sannsynlig pga. en betennelse i lår-festet) Men magesmertene var nok fordi jeg var så utrolig mett etter selskapet I dag har jeg fått beskjed om å gå minst mulig for å finne ut om det er betennelse i foten eller ikke. Rekker ikke å komme inn til fastlegen før på nyåret, og da er vel fødselen overstått- så jeg har fått litt diagnostisering over telefon i dag av legen. Har slitt med samme problemet før, men da tok jeg bare betennelsesdempende tabletter, så gikk det over. De kan jeg ikke ta lengre fordi jeg er så langt på vei som jeg er Håper jeg blir kvitt dette problemet før fødselen. Trenger ikke å møte en fødsel med alle mulige andre vondter, altså I morgen skal vi på kontroll til jordmor igjen! Vanlig kontroll denne gangen Gleder meg like mye hver gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå